Is toch belachelijk..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain_ schreef:
lideli schreef:Citaat:[ Afbeelding ]
Tja en als je dit héél goed leest, kun je hierop uitmaken dat de Sint aan kinderarbeid deed...
Niet dat ik de boel nu weer nog meer wil opblazen maar, even voor de beeldvorming.
karuna schreef:En ze promoot de kerstman, die is nog fouter bezig, die misbruikt rendieren en zijn elfen zijn een belediging voor liliputters en kleine mensen. Moet daar geen actiegroep tegen opgericht worden dan. Daarnaast mogen de pieten in een warm land leven als ze niet hier zijn en de arme elfen mogen de koude noordpool niet eens af. Hoezo slavernij.
Brainless schreef:minikatje schreef:Eigenlijk vind ik het witte huis in amerika ook niet meer kunnen.
Het gaat niet op de naam Zwarte Piet, maar om waar hij (evt) voor zou staan.
Dus verwijzingen naar bruin/wit brood, zwarte koffie, het witte huis, witte chocola en blanke vla staat nergens op.
LindyH schreef:Ze hebben de VN erbij gehaald omdat ze hier in Nederland nooit enige respons kregen. Op zich is dat ieders goed recht en ik ben er ook voor om de VN dit nou voor eens en altijd uit te laten maken. Dan zijn we van het gezeur af. Maar dan moet het wel een onbevooroordeelde, neutrale commissie zijn. Zoals het nu is gaat de uitslag nooit geaccepteerd worden en daar schiet niemand iets mee op.
Citaat:De woedende reacties daarop richten zich nooit op de zaak zelf – in Nederland is immers niemand een racist, niemand een vrouwen- of homohater en je hoort ook niemand meer roepen dat hij eerst zijn fiets terugwil. In Nederland is zelfs bijna niemand echt rechts, men heeft alleen zo’n hekel aan links.
LindyH schreef:Ze hebben de VN erbij gehaald omdat ze hier in Nederland nooit enige respons kregen. Op zich is dat ieders goed recht en ik ben er ook voor om de VN dit nou voor eens en altijd uit te laten maken. Dan zijn we van het gezeur af. Maar dan moet het wel een onbevooroordeelde, neutrale commissie zijn. Zoals het nu is gaat de uitslag nooit geaccepteerd worden en daar schiet niemand iets mee op.
little_king schreef:Er is geen probleem er wordt een probleem gemaakt door een handjevol mensen die niets anders te doen hebben.
Limitless schreef:Iemand bij mij laatst op facebook maakte een goed punt over het hele sinterklaas feest. Zij is zelf gekleurd en word wel eens aangewezen op straat (rond deze periode natuurlijk meer) door kindjes die 'Zwarte piet' roepen, en dergelijke. Zij ergert zich daaraan en ik kan me voorstellen dat dit voor heel veel mensen geld die gekleurd zijn. Echter, en dat is ook wat zij zei, dat is een kwestie van opvoeding en je kind leren dat niet elk zwart persoon per definitie een zwarte piet is. Zij is dan ook voor het sinterklaas feest en voor zwarte pieten en voor een betere uitleg aan kinderen wie nou wel en niet zwarte piet is.
Ik vind het echt diep triest dat er zo'n drama is ontstaan uit een onschuldig kinderfeest. Wat als straks het feest afschaft word, hoe ga je dat al die kindjes uitleggen? Of als zwarte piet ineens een andere kleur moet krijgen? ''Ja zwarte piet is in de verf gevallen en heeft voortaan die kleur?'' Komop zeg..
luxx schreef:De column van Bas Heines in de NRC gaat deze week over de hoog oplopende emoties.
Hij stelt dat discussies vaak wel degelijk over wezenlijke zaken gaan , maar dat men liever roept dat iets schandalig is, dan er daadwerkelijke aandacht aan te besteden. Door die ‘miskenning van gevoelens’ wordt een debat vaak onmogelijk.
Dat is precies wat ik zelf ervoer bij de uitzending van P&W, waar Henk Westbroek , die burgermeester van Utrecht wil worden, in het Zwarte Pieten debat onbelemmerd over andermans gevoelens heen walste en ze zelfs probeerde belachelijk te maken, zoals dat hier op Bokt ook gebeurd, overal waar je kijkt.
‘Gekwetst zijn’ is nu eenmaal iets persoonlijks en ook al kun je jezelf er niks bij voorstellen, dat maakt het nog niet minder waar voor die ander.
]