Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:14

Peppertree schreef:
Misschien kunnen we het linken aan leeftijd, opleidingsniveau of zelfs misschien wel aan wedstrijdniveau?

Dáár heb je een interessante nieuwe invalshoek. Een significante relatie met leeftijd en opleidingsniveau valt waarschijnlijk wel te vinden, maar als er een verband is tussen wedstrijdniveau en zelfbeheersing, het vermogen om voor jezelf te denken en de bereidheid eerst maar eenst te lezen of niet al driehonderd mensen precies dezelfde onzin hebben opgeschreven, dan haal je de Lancet wel 8-) .

(heeft zelf lang geleden twee keer aan een onderlinge wedstrijd meegedaan, B niveau, wel op paard blijven zitten maar niet gewonnen)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:22

maura schreef:
Peppertree schreef:
Misschien kunnen we het linken aan leeftijd, opleidingsniveau of zelfs misschien wel aan wedstrijdniveau?

Dáár heb je een interessante nieuwe invalshoek. Een significante relatie met leeftijd en opleidingsniveau valt waarschijnlijk wel te vinden, maar als er een verband is tussen wedstrijdniveau en zelfbeheersing, het vermogen om voor jezelf te denken en de bereidheid eerst maar eenst te lezen of niet al driehonderd mensen precies dezelfde onzin hebben opgeschreven, dan haal je de Lancet wel 8-) .

(heeft zelf lang geleden twee keer aan een onderlinge wedstrijd meegedaan, B niveau, wel op paard blijven zitten maar niet gewonnen)

Mijn bijdrage aan het onderzoek, sta aan de vjestagirl kant, ben 29, HBO niv en eenmaal een onderling Btje gereden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:22

Hm. Wanneer we die lijn zouden volgen en het gestelde verband zoals jij die noemt aannemelijk maken, zou de kans heel groot zijn dat fabhjeu in het echt eigenlijk Adelinde heet.

Fabhjeu: Help us out!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 27-11-12 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:23

Dees90 schreef:
Buiten het hele gebeuren om hoe het voor het dier is..
Vind ik het gewoon bizar dat mensen zulke gevoelens krijgen bij een dier, of bij een kind ofzo.
Als je sex met dieren of met kinderen opwindend vind, nou sorry dan vind ik je niet goed bij je hoofd hoor.
Sex hoor je te hebben met een 'gelijke' een man/vrouw die niet abnormaal veel ouder of jonger is oid. En ook niet je familie ofzo.

Ieder zo zijn ding toch ?

Ik moet ook niet aan anale seks denken ofzo, vind ik persoonlijk best een vies idee. Maar om nou iedereen die aan anale seks doet, af te schilderen als 'niet goed in z'n hoofd' :') . Denk dat mijn kenniskring dan mss wel kleiner wordt dan ik nu denk :')

Geert Wilders vindt Moslims ook 'vies'. Moeten we die nu ook afkeuren. Het is een verre vergelijking en ik wil geen punt maken over Geert. Maar wel over het feit dat we niet alles moeten gaan verbieden omdat 'we' het vies vinden

Zoals iemand anders heel mooi zei, zolang er niemand gekwetst of beschadigd mee wordt moeten mensen in principe gewoon vrij kunnen zijn in wat ze doen. Dat is ook hoe ik er over denk.
En of er iemand gekwetst of beschadigd wordt.... Dat zóú het discussiepunt hier moeten zijn, want daar is lastig antwoord op te geven.
Dat er om de zoveel pagina's weer effe iemand aan komt maffen om te melden dat 'ie het vies vindt snap ik nu ook wel. Ik denk idd niet dat er heel veel bokkers warm voor lopen om eens een nieuwe manier van 'paardjerijden' op hun paard uit te proberen :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:24

Gut, ik zie een patroon hier! :D Ik ben nagenoeg 34, 3 HBO-opleidingen en ook blijven steken bij een onderling B- of occasional L-proefje, maar wel een lekkere bosritruiter :))

Lieffiefi

Ook ik ben bijgedraait richting Vjesta (overigens nadat ik meerdere argumenten gelezen had)

Ik ben 26, HBO/WO, recreatief/dressuur, niet wedstrijdnivo.
Ik rij een fries, en o ja, gisteren werd ik ervan beticht dat ik serieus de veronderstelling heb dat mijn paard haar hoofdstel echt alleen bij mij indoet. ;')
Op een uitnodiging werd geen gehoord gegeven.

Lieffiefi

Re: Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Ah oh, allemaal hogeropgeleiden en ''recreatie''ruiters Hahah :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:27

ik ben 20, en ook HBO en ook een Fries waarmee ik ooit gediskwalificeerd ben van een onderline B wedstrijd. Tot zover mijn hoogtepunt uit mijn wedstrijd-carrière *\o/*

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:27

Menino schreef:
ik ben 20, en ook HBO en ook een Fries waarmee ik ooit gediskwalificeerd ben van een onderline B wedstrijd. Tot zover mijn hoogtepunt uit mijn wedstrijd-carrière *\o/*

Hahaha, wat had je gedaan dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:28

San, 25, HBO/WO niveau, wedstrijd ambities met huidig paard. Niveau L/M, zoiets.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:33

Ik, 27 jaar,MBO, wedstrijden onderling gereden.... <<)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:34

Hoogst genoten opleiding HAVO met N&T/N&G. 20 jaar, nooit meer dan een B proef gereden maar 'thuis' een fanatieke en serieuze recreatieruiter die op L/M niveau traint. Werk: manege- en handelsstal medewerker/stalruiter. (heb wel wedstrijd ambities maar dat is iets voor de komende jaren)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:36

Ik baal nu voor het eerst in mijn leven van mijn fanatiek wedstrijdruiter-schap.

Maar hilarisch is het wel :+ .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:38

Peppertree schreef:
Ik baal nu voor het eerst in mijn leven van mijn fanatiek wedstrijdruiter-schap.

Maar hilarisch is het wel :+ .

Er zijn altijd uitzonderingen die regels bevestigen :D.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:38

Peppertree; stel je even voor :D
Na onze PB wisseling was ik al benieuwd wie er achter de naam zit :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:41

fabjheu schreef:
dit is ontucht
je verkracht dieren
je moet wel psyschise problemen hebben als je dit doet
en als je het niet erg vind : omg denk na??
en dierenartsen doen dit voor de gezondheid van een dier niet voor eigen "pleziertjes'
ik vind het absurd!!

Wat vind je van deze situatie dan? Niet verzonnen, gewoon gisteren hier gebeurd. De veearts kwam om onze koeien op te voelen/scannen. Hebben wij nog nooit gedaan, maar onze eigen stier raakte na een paar weken zwaar geblesseerd en we moesten dus een vervang stier regelen. Ernstige twijfels over zijn versierpogingen :D Dus....voor het eerst maar eens door de veearts laten checken, die gaat tot z'n schouder in de kont van de koeien...graai graai...beetje mest eruit...graai...nog wat mest eruit...op tenen staan om nog iets dieper te kunnen en zo beter beeld te krijgen....koeien proberen in eerste instantie weg te komen, lopen opzij, naar voren etc. maar kunnen verder niets doen omdat ze vast staan. Verschilt dit met iemand die z'n jeweetwel in een koe steekt omdat hij dat lekker vindt? En dan bedoel ik niet of het verschilt voor de mens, maar voor het dier.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:42

Dan zal ik ook maar meewerken hé. Ik ben 24, vrouw, HBO opleiding, ooit n onderlinge wedstrijd gestart en 2x bijna n jurylid plat gereden tijdens verichtingsproeven van het stamboek :+ (en toen maar besloten nooit wedstrijden te starten).

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:45

Musiess schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik heb er ook bij gezegd: zolang het je eigen dier is. Het dier van een ander heeft er niet perse meer last van, maar dat is voor de eigenaar wel vervelend (mentaal).

Dus als mijn vriend mijn dochtertje maar snelgenoeg pakt.. zonder dat t pijnlijk word.. vind jij het ook 'niet erg?'

Ik vind de vergelijking die je maakt eigenlijk zorgwekkender. Ik vraag mij af waarom je er precies voor kiest het te hebben over jouw eigen vriend en jouw dochtertje. Ik vraag mij ook af waarom je het zo belangrijk vindt of Vjestagirl het dan wel of niet erg zou vinden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:47

Ja sommige reacties brengen vraagtekens met zich mee....soms vind ik sowieso de vergelijkingen absurd..maar goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:50

Musiess schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb er ook bij gezegd: zolang het je eigen dier is. Het dier van een ander heeft er niet perse meer last van, maar dat is voor de eigenaar wel vervelend (mentaal).

Dus als mijn vriend mijn dochtertje maar snelgenoeg pakt.. zonder dat t pijnlijk word.. vind jij het ook 'niet erg?'

Die vraag heb ik al een aantal keren beantwoord, maar omdat ik em voor kan stellen dat je geen 40 pagina's terug gaat lezen: ja dat vind ik wel erg. Waarom dat wel? Omdat een kind er op latere leeftijd last van zal krijgen, zodra het geleerd heeft dat seks bah is, en het zich realiseerd dat het gebruikt is voor bah.

Waarom ik het bij een dier dan niet erg vind? Omdat een dier nooit zal leren dat seks bah is. Sterker nog, de kans is vrij groot dat het dier niet eens weet dat dat seks was, omdat het een mensen piemel was die zij/hij bijna niet gevoeld heeft. Of omdat het niet snapt dat de leverpaté op mevrouw d'r tepels en klit gesmeerd zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:54

Miepie77 schreef:
poep en plasseks is niet verboden en toch doet bijna niemand het, omdat dat ook walgelijk is, omdat iets mag is het nog niet iets dat je dan maar moet vinden kunnen

hoe weet je dat nou? Denk je dat ze het je gaan vertellen als ze het wel doen?

Dat je het zelf vies vindt (en ik ook hoor, even voor alle duidelijkheid }:0 ) betekent het niet dat iedereen het vies vindt en het niet doet.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:01

...heb m'n broodje pate maar even aan de kant gelegd.... :D

Wow...wat een discussie.

Ik ben het over het algemeen wel eens met Vjestagirl en consorten. Zolang 't beest er geen hinder van ondervindt zie ik het grote probleem niet zo.
Let wel, bij dieren met een wat minder ruime opening, waar dus pijn bij komt kijken, vind ik het wel weer stuitend. Maar koeien/paarden/kamelen, ik denk dat het ze worst zal zijn.

vwb de kromgetrokken reacties van 'als 't een kind was'....jeetje mensen. Het zou geen kwaad kunnen eens een horizonverbreding te plannen.

Ohja...mbo/hbo niveau, 38, nog nooit ook maar 1 wedstrijd gereden.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:03

:9
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 27-11-12 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:10

Vjestagirl schreef:
Musiess schreef:

Die vraag heb ik al een aantal keren beantwoord, maar omdat ik em voor kan stellen dat je geen 40 pagina's terug gaat lezen: ja dat vind ik wel erg. Waarom dat wel? Omdat een kind er op latere leeftijd last van zal krijgen, zodra het geleerd heeft dat seks bah is, en het zich realiseerd dat het gebruikt is voor bah.

Waarom ik het bij een dier dan niet erg vind? Omdat een dier nooit zal leren dat seks bah is. Sterker nog, de kans is vrij groot dat het dier niet eens weet dat dat seks was, omdat het een mensen piemel was die zij/hij bijna niet gevoeld heeft. Of omdat het niet snapt dat de leverpaté op mevrouw d'r tepels en klit gesmeerd zat.

Een dier is zelfs niet anders gewend dan tepel = voedsel. Die maken daar echt geen seksuele connectie bij, dat kunnen alleen mensen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:16

Ik heb een aantal pagina's doorgelezen en wil niet te snel mijn conclusies trekken,

Maar ik vind het otch echt wagelijk als je als mens de behoefte hebt om seks te hebben met een dier, laat staan dat je het uitvoert.

Bovenstaande voorbeeld over de kat, misschien heeft de kat het niet door en er geen last van, maar is het daardoor normaal?
Zou het daarom niet verboden moeten zijn, omdat een dier er geen last van ondervind?