De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:23

Met die redenering van de politie maakt ook fouten kan niemand aangeklaagd. Je kunt er niet vanuit gaan dat een onderzoek niet klopt. Je moet ergens beginnen met een zaak opzetten en als er fouten gemaakt worden, wat zeker gebeurd, word dat gewoon nadien rechtgezet.
Verder wil het gebrek aan onomstotelijk bewijs niet automatisch zeggen dat iemand onschuldig is, al zijn de dat wettelijk wel. Je kunt te maken hebben met de perfecte misdaad. Met name als er geen lijken zijn, worden zaken niet makkelijk opgelost. Je kunt allemaal aanwijzingen hebben die er op wijzen wie het gedaan heeft (en wat), maar als er geen tastbare bewijzen zijn, kun je iemand niet verroordelen. Dat maakt niet meteen dat de sporen nutteloos of on echt zijn of dat het recherche team ernaast zit.
En andersom kunnen ze hier bv geen sporen van braak zitten, maar er wordt wel geroepen dat het mogelijk is m zonder sporen een kind te ontvoeren. Maar de sporen die op wat anders wijzen worden niet geloofd. Ik vind dat op zch apart.
Daarbij geloven nu ook veel mensen dat die Duitser het gedaan heeft, op grond van het feit dat hij in het complex was en zogenaamd dingen gezegd zou hebben. Waar zit je dan met met onschuld tot het bewezen is?
Ze zijn wettelijk onschuldig omdat er geen bewijzen zijn die in het gerecht standhouden. Bv omdat ze bevindingen van de lijkhonden hebben bevochten en die zaak hebben gewonnen omdat er ooit in de geschiedenis een hond is geweest die zich vergist heeft.
Ze hebben tegengegaan dat er in de kerk -waar ze de sleutel van hadden- gezocht werd (waar een lijkje gemakkelijk in de -hoe heet zo´n stenen graf- van overblijfselen daar bewaard kan worden).
Het DNA was 1 % te weinig om door een rechtbank geaccepteerd te worden (en het kon niet herhaald omdat het vernietigd is. De rapporten zijn ook onnodig pas maanden later uit het lab gekomen).
De hooggeplaatste vrienden en advokaten hebben wel degelijk een rol gespeeld is het continue tegenwerken, dat ze zaak gewoon bemoeiijk heeft. En de vraag is waarom, als je onschuldig bent, zou je de boel zo uitsmeren en tegenwerken? Waarom wil je niet meewerken aan een reconstructie? Waarom houd je je niet gewoon aan de regels?

We hebben het over een onderzoek van maanden. Het is echt niet zo dat ze meteen uitgingen van schuld van de ouders, maar de sporen wezen er nu eenmaal op.

En nogmaals, wettelijk onschuldig wegens een zaak niet rond kunnen krijgen is niet hetzelfde als dat er niks gebeurd is.
Het komt voor dat zelfs moordenaars vrijkomen door procedurefouten bv. Het recht is niet onfeilbaar en recht is soms krom. Twee kanten op hoor, geef ik eerlijk toe, er zijn mensen de onschuldig vastzitten en er zijn mensen die onterecht vrij rondlopen. Maar daar komt men meestal wel achter of men weet het bij voorbaat al.

Nogmaals, we gaan er allemaal vanuit dat ze wettelik onschuldig zijn. Maar dat wil niet zeggen dat we meteen ook maar alle politiebevindingen aan de kant moeten schuiven als onzin.

Overigens zijn er ook zaken waarbij ze wel een lijk hebben en weten wie het gedaan heeft en nog een zaak niet rond kunnen krijgen. Geen zaak rond kunnen krijgen wijst echt niet automatisch op onschuld.
Dat is ook het frustrerende van politiewerk.

Ze waren "person of interest" niet eens zozeer verdachten, en ze konden ze niet arresteren, maar ook niet uitsluiten.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-06-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:29

Askja schreef:
Persoonlijke aanvallen lees ik hier niet, hoor ...
Door tegengas aan te duiden als gemekker laat je je overigens zelf ook wel kennen.

Het gaat er niet om dat wat hier besproken wordt al elders gepubliceerd is, het gaat erom dat er in dit topic op basis van die publicaties herhaaldelijk op subtiele of minder subtiele wijze gespeculeerd wordt over de rol van de mcCanns bij de verdwijning van hun dochter. Zolang er alleen informatie gedeeld wordt zonder zelf hele theorieën over het gebeurde te presenteren als zeer waarschijnlijk scenario heb ik persoonlijk geen enkel probleem met dit topic. Maar het gaat hier om een hele gevoelige, nog steeds niet opgeloste zaak, en dan mag je naar mijn idee best wat terughoudender zijn in het in alle geuren en kleuren spuien van je verdenkingen. Dan moet je ook niet vreemd opkijken dat anderen daar moeite mee hebben.

Stel, je hebt zo'n gesprek in een gezellige kroeg, en het loopt niet zoals jij graag zou willen. Meningen verschillen nogal zeg maar. Blijf je dan de hele avond doorgaan, of denk je op gegeven moment: ok, we zaten en zitten niet op het zelfde spoor. Ik neem nog een afzakkertje en ga lekker naar huis. Zonde van mijn avond en energie.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:45

Ik wil trouwens ook nog een keer benadrukken dat diverse recheche teams over een lange tijd aan de zaak gewerkt hebben, internationaal, met supervisie, en er is ook nog een privé detective geweest (door de ouders ingehuurd) en vrijwilligers (die gewoon betrokken waren uit medelijden) en dat de zaak diverse keren opnieuw is opgepakt bij nieuwe aanwijzingen.
Het is niet zo dat er 1 lijn van onderzoek was die er op uit was om de ouders te veroordelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 12:00

Lusitana schreef:
Ze waren "person of interest" niet eens zozeer verdachten, en ze konden ze niet arresteren, maar ook niet uitsluiten.

Ze waren zeker "verdachten" in de zaak (Arguido's) Toen de zaak werd gearchiveerd wegens onvoldoende bewijs, is de Arguido status opgeheven en zijn ze alleen nog persons of interest.

Er is nog altijd een deel van de politiedossiers niet openbaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:27

Babootje schreef:
Lusitana schreef:

Ze waren zeker "verdachten" in de zaak (Arguido's) Toen de zaak werd gearchiveerd wegens onvoldoende bewijs, is de Arguido status opgeheven en zijn ze alleen nog persons of interest.

Er is nog altijd een deel van de politiedossiers niet openbaar.

Je hebt gelijk!
Maar een "arguido" is geen verdachte. Daar hebben we namelijk ook een woord voor: "suspeito".
"Arguido" een aparte status die niet rechtsstreeks te vertalen is als "verdachte".

Over de term (vertaald):
Citaat:
In de Portugese wet wordt een persoon gevormd als "arguido", een juridische term die in veel buitenlandse rechtsgebieden niet bestaat, wanneer er tekenen zijn van een misdrijf. Zonder "arguido" is er geen proces.

De beschuldigde wordt als onschuldig beschouwd totdat het vonnis definitief is geworden, en pas dan wordt hij veroordeeld of wordt zijn onschuld bevestigd. Terwijl in juridische termen het begrip "verdachte" iedereen is over wie er onvoldoende aanwijzingen zijn om een ​​beschuldiging te doen.

Met andere woorden, bij een "arguido" zijn aanwijzingen dat ze een misdrijf gepleegd hebben. Bij een verdachte ("suspeito") bestaat de mogelijkheid dat ze de misdaad gepleegd hebben, maar zijn er (nog) geen concrete aanwijzingen voor. Iedereen kan een verdachte zijn in een zaak, maar dat gaat niet op voor een "arguido". Dan zijn er namelijk dingen die er op wijzen dat je het hebt gedaan.

Dit is ook waarom we redelijk stellig kunnen zijn.

Enfin het blijft een feit:
Ze hebben niet tot een vonnis kunnen komen, maar er is ook geen onschuld bevestigd.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-06-20 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 12:30

Aha, goede aanvulling. Dat onderscheid hebben we volgens mij in NL niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:36

Nee precies, maar is hier in het rechtssysteem wel belangrijk. Bij een verdachte zul je hier eerst werk moeten doen om de arguido status te kunnen toepassen en alleen een arguido kan veroordeeld. Het feit dat ze al tot die status waren gekomen, wil zeggen dat er tastbare aanwijzingen waren (hoewel geen juridische bewijzen) om ze te verdenken.
Wel is het zo dat in andere landen de verdachten over het algemeen hetzelfde behandeld worden als hier een arguido, namelijk zwijgrecht, recht op gerechtelijke bijstand en voor de politie ook de mogelijkheid tot voorlopige hechtenis als er gevaar tot ontsnappen is en ze hebben de status van identiteit en verblijf, oftwel ze moeten 24/7 oproepbaar zijn en melden als ze langer dan 5 dagen weg willen.

Nu we het er toch over hebben: De Duitser en zijn medeplichtigen zijn nu dus wat we hier "suspeitos" noemen, iedereen die wat met de zaak te maken zou kunnen hebben, zonder concrete aanwijzingen.
Maar verdachte heeft hier dus niet zo´n lading als in andere landen waar de pers doet alsof ze elk moment veroordeeld kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-06-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:38

Dat is interessant Lusitano, weer iets geleerd. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:43

Ik denk dat het belangrijk is om in het achterhoofd te houden.
Dit is ook waarom mijn overtuiging wellicht wat zwaarder is dan mensen die iets hebben van "tja, verdacht, maar kom maar eens met de bewijzen" en ik bij die Duitser en medeplichtige dus iets heb van "nou ja, ze kijken er naar, maar ik moet nog zien of er bewijzen komen" (en ze tot arguido verheven worden).

Ik zal indien het woord arguido hier gebruikt wordt in komende persberichten opnieuw wijzen op het verschil met verdachte, dat ze in de buitenlandse pers zullen gebruiken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:57

Lusitana schreef:
Met die redenering van de politie maakt ook fouten kan niemand aangeklaagd. Je kunt er niet vanuit gaan dat een onderzoek niet klopt. Je moet ergens beginnen met een zaak opzetten en als er fouten gemaakt worden, wat zeker gebeurd, word dat gewoon nadien rechtgezet.
Verder wil het gebrek aan onomstotelijk bewijs niet automatisch zeggen dat iemand onschuldig is, al zijn de dat wettelijk wel. Je kunt te maken hebben met de perfecte misdaad. Met name als er geen lijken zijn, worden zaken niet makkelijk opgelost. Je kunt allemaal aanwijzingen hebben die er op wijzen wie het gedaan heeft (en wat), maar als er geen tastbare bewijzen zijn, kun je iemand niet verroordelen. Dat maakt niet meteen dat de sporen nutteloos of on echt zijn of dat het recherche team ernaast zit.
En andersom kunnen ze hier bv geen sporen van braak zitten, maar er wordt wel geroepen dat het mogelijk is m zonder sporen een kind te ontvoeren. Maar de sporen die op wat anders wijzen worden niet geloofd. Ik vind dat op zch apart.
Daarbij geloven nu ook veel mensen dat die Duitser het gedaan heeft, op grond van het feit dat hij in het complex was en zogenaamd dingen gezegd zou hebben. Waar zit je dan met met onschuld tot het bewezen is?
Ze zijn wettelijk onschuldig omdat er geen bewijzen zijn die in het gerecht standhouden. Bv omdat ze bevindingen van de lijkhonden hebben bevochten en die zaak hebben gewonnen omdat er ooit in de geschiedenis een hond is geweest die zich vergist heeft.
Ze hebben tegengegaan dat er in de kerk -waar ze de sleutel van hadden- gezocht werd (waar een lijkje gemakkelijk in de -hoe heet zo´n stenen graf- van overblijfselen daar bewaard kan worden).
Het DNA was 1 % te weinig om door een rechtbank geaccepteerd te worden (en het kon niet herhaald omdat het vernietigd is. De rapporten zijn ook onnodig pas maanden later uit het lab gekomen).
De hooggeplaatste vrienden en advokaten hebben wel degelijk een rol gespeeld is het continue tegenwerken, dat ze zaak gewoon bemoeiijk heeft. En de vraag is waarom, als je onschuldig bent, zou je de boel zo uitsmeren en tegenwerken? Waarom wil je niet meewerken aan een reconstructie? Waarom houd je je niet gewoon aan de regels?

We hebben het over een onderzoek van maanden. Het is echt niet zo dat ze meteen uitgingen van schuld van de ouders, maar de sporen wezen er nu eenmaal op.

En nogmaals, wettelijk onschuldig wegens een zaak niet rond kunnen krijgen is niet hetzelfde als dat er niks gebeurd is.
Het komt voor dat zelfs moordenaars vrijkomen door procedurefouten bv. Het recht is niet onfeilbaar en recht is soms krom. Twee kanten op hoor, geef ik eerlijk toe, er zijn mensen de onschuldig vastzitten en er zijn mensen die onterecht vrij rondlopen. Maar daar komt men meestal wel achter of men weet het bij voorbaat al.

Nogmaals, we gaan er allemaal vanuit dat ze wettelik onschuldig zijn. Maar dat wil niet zeggen dat we meteen ook maar alle politiebevindingen aan de kant moeten schuiven als onzin.

Overigens zijn er ook zaken waarbij ze wel een lijk hebben en weten wie het gedaan heeft en nog een zaak niet rond kunnen krijgen. Geen zaak rond kunnen krijgen wijst echt niet automatisch op onschuld.
Dat is ook het frustrerende van politiewerk.

Dat zeg ik ook niet.
Maar het argument: Er is een Portugees politieonderzoek waaruit blijkt dat alles er op wijst dat de ouders het lichaam van Maddie hebben verborgen, is geen goed argument. Of een ex-agent die een boek over de zaak heeft geschreven en overtuigd is van hun schuld. Er is geen bewijs: misschien omdat de ouders het niet gedaan hebben, misschien omdat de politie niet goed/juist onderzocht heeft?
Misschien wel zelfs "de perfectie misdaad".
Ik weet het niet en ik durf geen schuldige aan te wijzen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 12:59

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:00

Lusitana schreef:
Enfin het blijft een feit:
Ze hebben niet tot een vonnis kunnen komen, maar er is ook geen onschuld bevestigd.

Nee, ze hebben het niet eens tot een rechtszaak kunnen brengen, dus van vonnis is geen sprake. Bovendien is de Arguito status opgeheven.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, er is niet bewezen dat ze het hebben gedaan, dus onschuldig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:53

Electra63 schreef:
Dat zeg ik ook niet.
Maar het argument: Er is een Portugees politieonderzoek waaruit blijkt dat alles er op wijst dat de ouders het lichaam van Maddie hebben verborgen, is geen goed argument. Of een ex-agent die een boek over de zaak heeft geschreven en overtuigd is van hun schuld. Er is geen bewijs: misschien omdat de ouders het niet gedaan hebben, misschien omdat de politie niet goed/juist onderzocht heeft?
Misschien wel zelfs "de perfectie misdaad".
Ik weet het niet en ik durf geen schuldige aan te wijzen.

Wij wijzen ook geen schuldigen aan we gaan er echter van uit dat het onwaarschijnlijk is dat alle politie en recherche uit verschillende landen en met supervisie er op alle punten naast zitten.
Niemand zegt "de politie zegt dat ze het gedaan hebben, dus hebben ze het gedaan". Het is geen argument, maar een stok om de discussie aan te hangen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Daphara schreef:
Nee, ze hebben het niet eens tot een rechtszaak kunnen brengen, dus van vonnis is geen sprake. Bovendien is de Arguito status opgeheven.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, er is niet bewezen dat ze het hebben gedaan, dus onschuldig.

Wettelijk onschuldig.
Dat er geen juridisch bewijs geproduceerd kon worden (door de tegenwerking) wil niet zeggen dat alle aanwijzingen ongeldig zijn.
Een arguido status kan niet aangehouden worden als er geen rechtzaak is gekomen, dus ja, die is opgeheven.

We zitten hier helemaal niet om de ouders al of niet te veroordelen. We volgen een zaak. Bespreken bevindingen. We kunnen er gewoon vanuit gaan dat ze onschuldig zijn, maar dat neemt de gebeurtenissen en bevindingen die we bespreken toch niet weg? en die kunnen voor sommigen een bepaalde kant op wijzen en voor anderen misschien een andere kant op.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-06-20 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:58

Daphara schreef:
Het is toch wat dat als je niet wil speculeren over de betrokkenheid van de ouders, je niet mee wil gaan in het zwartmaken van de ouders en er wat van zegt als dat wel continu gebeurt, je maar een ander topic moet beginnen?

Ik heb heel veel gelezen over de zaak, heel veel docu’s gekeken van beide kanten en ik ben gewoon niet overtuigd van enige schuld of betrokkenheid van de ouders.
Zijn ze onhandig in hun antwoorden? Ja!
Zijn ze altijd 100% eerlijk? Nee!
Wegen ze hun woorden af, is het ingestudeerd? Ja!
Maakt dat hun verantwoordelijk voor de dood van hun kind? NEE!

Heb je ooit een slachtoffer van een grote misdaad van dichtbij meegemaakt? Ik namelijk wel met een goede vriendin en het was verschrikkelijk hoe zij door de media en de mensen die veilig thuis achter hun schermpje zaten werd veroordeelt in het nieuws en op social media, alsof zij zelf verantwoordelijk zou zijn voor wat er met haar gebeurt was. Mensen uit de omgeving die ervan wisten, iedereen had een mening in hoe zij zich wel of niet moest gedragen, wat ze wel of niet moest zeggen en omdat ze niet emotioneel genoeg was of op andere momenten te emotioneel, nou dan zou het allemaal wel gelogen/verzonnen of eigen schuld zijn geweest. Ze wilde er graag over praten, voor haar was dat een manier van verwerken, maar hoe meer mensen het wisten, hoe meer ze beoordeeld en veroordeeld werd. Ik was erbij toen ze bij de politie haar verhaal de eerste keer moest doen, ik was erbij toen ze in het ziekenhuis onderzocht werd, ik mocht helaas niet bij de officiële aangifte zelf zijn, maar ik heb op haar gewacht en ze kwam er gebroken uit.
Ze wenste toen dat ze nooit aangifte had gedaan, omdat zij, ondanks dat ze slachtoffer was, behandeld werd als verdachte, keer op keer over de woorden gaan, elk klein detail werd tot op het naadje uitgehoord. Maar ze hield zich sterk en wist door te zetten, drie jaar later werden de daders veroordeelt, alles wat ze verteld had kon namelijk bewezen worden, al het bewijs ondersteunde haar verhaal. Maar nog steeds de trollen op internet die haar de schuld gaven en haar belachelijk maakte. Denk maar niet dat iemand z’n woorden ooit terug neemt, ze denken precies te weten hoe een slachtoffer zich wel en niet hoort te gedragen.

Zij praat er inmiddels niet meer openbaar over en zolang het hoger beroep van de daders nog niet is aangebroken, is de zaak in vergetelheid geraakt en is men eindelijk gestopt met roddelen. Ze ziet als een berg op tegen het mediacircus dat straks weer gaat beginnen en de vingertjes die weer gaan wijzen, maar die kl**tzakken zitten ondanks de veroordeling tot 2,5 jaar celstraf nog steeds niet vast, dus het is nog steeds niet over, ondanks dat we al 7 jaar verder zijn.

Dus ik kan er inderdaad heel slecht tegen dat mensen zo veroordelend zijn naar slachtoffers (want dat zijn de ouders van Madeleine) en precies denken te weten hoe die zich wel of niet moeten gedragen.

Helemaal mee eens!

Ook de politie rapporten en onderzoeken/verhoren enz zijn niet betrouwbaar!

Neem bv de moord destijds in Putten, jaren lang hebben 2 "verdachten" vast gezeten, zijn door de modder gehaald enz.

Ik heb eerder het gevoel dat sommige hier zich hebben vast gebeten en er zelf van over tuigt zijn dat de ouders ermee te maken hebben. (En natuurlijk zou dat kunnen.)
Telkens word dit geprobeerd te ondersteunen door bla bla uit het internet met name you tube (want als je over Maddie een video maakt krijg je veel clicks en belangstelling)

Lusitana komt met lugubere kinder moorden enz. Ja, en?

We weten allemaal, dat dieren en mensen mishandeld worden.
Wat wil je ermee suggereren?

Er is waarschijnlijk 1 persoon (misschien meerdere) die precies weet wat er gebeurd is....
En dat is NIEMAND van ons.
Denk ik...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:05

Sorry, maar zaken aan te brengen waar politie ernaast zat is ook geen argument dat deze politie er maar naast moet zitten.
De zaken die ik erbij gehaald had was omdat er blijkbaar mensen zijn die geloven dat het onwaarschijnlijk is dat ouders zulke dingen doen als dingen in scene zetten nadat ze een lijk verborgen hebben zelfs als dat een eigen kind is.
Dat is geen argument om te zeggen dát ze het gedaan hebben, maar om aan te geven dat het echt niet zo vergezocht is, zeker niet als er allerlei aanwijzingen voor bestaan.

Ik weet niet waarom geloofd wordt dat het om persoonlijke overtuigingen gaat die er door gedrukt moeten worden. We zijn al vanaf 2012 met deze zaak bezig die we gewoon volgen en bespreken, we zijn helemaal niet bezig met mensen overtuigen van schuld.
Er is alleen sprake van twijfelen aan onschuld.
En we zien vooralsnog geen reden om de rechercheteams en supervisoren niet te geloven.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:07

ThreeFingers schreef:
Daphara schreef:
Het is toch wat dat als je niet wil speculeren over de betrokkenheid van de ouders, je niet mee wil gaan in het zwartmaken van de ouders en er wat van zegt als dat wel continu gebeurt, je maar een ander topic moet beginnen?

Ik heb heel veel gelezen over de zaak, heel veel docu’s gekeken van beide kanten en ik ben gewoon niet overtuigd van enige schuld of betrokkenheid van de ouders.

Heb je ooit een slachtoffer van een grote misdaad van dichtbij meegemaakt? Ik namelijk wel met een goede vriendin en het was verschrikkelijk hoe zij door de media en de mensen die veilig thuis achter hun schermpje zaten werd veroordeelt in het nieuws en op social media, alsof zij zelf verantwoordelijk zou zijn voor wat er met haar gebeurt was. Mensen uit de omgeving die ervan wisten, iedereen had een mening in hoe zij zich wel of niet moest gedragen, wat ze wel of niet moest zeggen en omdat ze niet emotioneel genoeg was of op andere momenten te emotioneel, nou dan zou het allemaal wel gelogen/verzonnen of eigen schuld zijn geweest. Ze wilde er graag over praten, voor haar was dat een manier van verwerken, maar hoe meer mensen het wisten, hoe meer ze beoordeeld en veroordeeld werd. Ik was erbij toen ze bij de politie haar verhaal de eerste keer moest doen, ik was erbij toen ze in het ziekenhuis onderzocht werd, ik mocht helaas niet bij de officiële aangifte zelf zijn, maar ik heb op haar gewacht en ze kwam er gebroken uit.
Ze wenste toen dat ze nooit aangifte had gedaan, omdat zij, ondanks dat ze slachtoffer was, behandeld werd als verdachte, keer op keer over de woorden gaan, elk klein detail werd tot op het naadje uitgehoord. Maar ze hield zich sterk en wist door te zetten, drie jaar later werden de daders veroordeelt, alles wat ze verteld had kon namelijk bewezen worden, al het bewijs ondersteunde haar verhaal. Maar nog steeds de trollen op internet die haar de schuld gaven en haar belachelijk maakte. Denk maar niet dat iemand z’n woorden ooit terug neemt, ze denken precies te weten hoe een slachtoffer zich wel en niet hoort te gedragen.

Zij praat er inmiddels niet meer openbaar over en zolang het hoger beroep van de daders nog niet is aangebroken, is de zaak in vergetelheid geraakt en is men eindelijk gestopt met roddelen. Ze ziet als een berg op tegen het mediacircus dat straks weer gaat beginnen en de vingertjes die weer gaan wijzen, maar die kl**tzakken zitten ondanks de veroordeling tot 2,5 jaar celstraf nog steeds niet vast, dus het is nog steeds niet over, ondanks dat we al 7 jaar verder zijn.

Dus ik kan er inderdaad heel slecht tegen dat mensen zo veroordelend zijn naar slachtoffers (want dat zijn de ouders van Madeleine) en precies denken te weten hoe die zich wel of niet moeten gedragen.

Helemaal mee eens!

Neem bv de moord destijds in Putten, jaren lang hebben 2 "verdachten" vast gezeten, zijn door de modder gehaald enz.

Ik heb eerder het gevoel dat sommige hier zich hebben vast gebeten en er zelf van over tuigt zijn dat de ouders ermee te maken hebben. (En natuurlijk zou dat kunnen.)
Telkens word dit geprobeerd te ondersteunen door bla bla uit het internet met name you tube (want als je over Maddie een video maakt krijg je veel clicks en belangstelling)

Er is waarschijnlijk 1 persoon (misschien meerdere) die precies weet wat er gebeurd is....
Denk ik...

Ik lees al een tijdje mee in dit topic maar hier wil ik graag even op reageren. Het feit dat er een politie rapport niet klopte betekent niet dat alle politie rapporten fout zijn. https://www.cambiumned.nl/theorie/argum ... ogredenen/ Overhaaste generalisatie.

Het feit dat meerdere niet aan elkaar verbonden instanties met dezelfde conclusie komen, maakt dat die theorie aannemelijk is. Ik volg hierin dus het punt van Lusitana compleet.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:14

ThreeFingers schreef:
Daphara schreef:

Helemaal mee eens!

Denk ik...

Lusitana kwam met voorbeelden omdat hier naar gevraagd werd toen ze aangaf dat het ombrengen of verdoezelen van de dood van een eigen kind door ouders niet eens zo ongebruikelijk is, waarop zij als antwoord kreeg dat ze niet dingen moest roepen die wellicht niet waar waren. En dan licht ze dit toe en dan wordt daar weer over gevallen! Wij hadden een gezellige club hier in dit topic die jaren over deze zaak kunnen spreken en discussiëren, was nooit een probleem en we hadden echt niet allemaal dezelfde visie over deze case, maar nu lijkt een klein groepje de rest de mond te willen snoeren op een niet al te nette manier (zo ervaar ik dit) en dat terwijl we alleen bevindingen en feiten uit politiedossiers en niet een of andere kwakzalvers bespreken. En als je je in deze zaak verdiept zijn twijfels over de ouders en hun handelswijze terecht. Of ze het nu wel of niet gedaan hebben...er valt ze wel degelijk een hoop te verwijten.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:21

En idd niet alle politie rapporten zijn correct, het is immers mensenwerk en fouten worden gemaakt. Maar deze case is door de jaren heen door zoveel (niet de minste)professionals onderzocht en er kwam steeds hetzelfde uit de bus...............voor mij zijn de ouders dus niet onschuldig. ALS ze al niks met de dood van Madeline en het wegwerken van het lijkje te maken hebben, dan zijn ze alsnog schuldig aan belemmering van de verschillende onderzoeken, geen antwoorden geven op vragen van rechercheurs, 0 medewerking en dan hebben we het nog niet over het alleen laten van 3 kleine kinderen , uren lang in (onafgesloten )appartement in een vreemd land (waar ze waarschuwen voor inbraken). Dat ze zelfs daarover geen berouw hebben getoond kan ik niet begrijpen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:26

Voor de volledigheid- ik ben gewoon eerlijk in dit soort dingen, want het gaat me echt niet om een gelijk- niet alle instanties kwamen tot dezelfde conclusies, de privé detective was bv ingehuurd om een ontvoerder te vinden en de vrijwilligers hebben in de omgeving naar Maddie gezocht, dood of levend, maar niemand kwam tot de conclusie dat er een ontvoerder geweest moest zijn, er is geen enkel spoor dat daar op wijst, er is geen ontvoerder gevonden. De ontvoeringstheorie zou je dan ook als slechts een aanname en theorie kunnen zien
en een aantal teams kwamen tot de conclusie dat dood in het appartement en wegwerken van het lijkje waarschijnlijk is
en dat is een andere theorie, maar daar zijn dus wél aanwijzingen voor. Genoeg om ze de status van arguido te geven.

Beide kunnen gewoon besproken met wat er van gevonden wordt.

En inderdaad is er, zoals een paar keer eerder aangegeven en nu door enjoy86, wel meer aan de hand dan wat er op de avond al of niet gebeurd zou zijn, waardoor de ouders geen symphatie gewekt hebben en argwanend enmet minachting bekeken worden.
En er hangen ook heel wat vreemde dingen rondom hen, zoals vermeend seksueel misbruik.

Wat dacht je van een uitspraak van Kate over perfecte genitaliën van haar kind?
Dat staat gewoon in haar boek te lezen. Haar eigen woorden. Waar een andere ouder het zou hebben over hopen dat het kind goed behandeld wordt als ze denken dat het ontvoerd is.
En nee, er is geen "normaal" betreffende wat ouders zeggen en doen in zo´n geval, maar wel veel overeenkomsten (zorgen maken om wat het kind emotioneel voelt) en ik denk dat we best kunnen zeggen dat concentratie op beschadigen van perfecte genitaliën op z´n minst apart is en wederom, niet iets dat sympathie opwekt, maar eerder walging.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 14:51

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 15:04

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 15:10

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:37

Ja die mensen van M3 hebben niet veel meer gedaan dan uitspraken doen en geld vangen.
Éen en ander illegaal, hinderlijk en op tijden lachwekkend.
Heb ik toendertijd ook best wat van gelezen, maar niet zoveel als nu verzameld is in de link!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:38

Nergens heb ik geschreven dat alle politie onderzoeken niet deugen.
Ik wil er alleen mee zeggen, dat je niet iedere link over Maddie moet geloven.

Ik heb meerdere Interviews, video's enz gezien.
Zelfs waar beweerd werd dat de laatste foto van Maddie dagen eerder was ontstaan enz enz. Heel veel aannames en gespeculeer..

Het boek heb ik niet gelezen, en idd wie schrijft nu zoiets?

En ook wil ik de ouders niet verdedigen, of beschuldigen.

Maar voor sommige hier zijn de ouders schuldig en waren al op de brandstapel gelanceerd..

Nergens kan ik iets vinden, waarom er niet meer gehaald is uit de lijken zoek hond en bloed zoek hond.
Dat is in mijn ogen erg zwaar belastend.
Bij bloed, kun je nog zeggen, ze had een bloedneus of zo, maar ik combinatie met een lijken lucht, is dit toch wel erg zwaar belastend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:46

Babootje schreef:
https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/Nigel/id21.htm
Appartement 5A, hoe het is gelegen t.o.v. de tapas bar en een beschrijving van wat er gebeurde op de avond van 3 mei.

Je kunt goed zien hoe het in vol zicht is van alle kanten en het dus niet gemakkelijk is om er uit te komen met een kind zonder dat iemand dat opmerkt. De straten zijn goed verlicht en ´savonds druk omdat mensen uit eten gaan (dat hier vrij laat gebeurd), van het strand terug komen, en uitgaan.
(oké, niet zo druk omdat het voorseizoen was, maar ook niet zo stil dat je er een kanon kunt afschieten zonder iemand te raken.)

Grappig hoe ze ter verdediging van het kidnap verhaal gebruiken dat ze geen zicht hadden vanaf de tapas bar hadden en een kidnapper dus ongemerkt in en uit kon terwijl ze het alleen laten van de kinderen verdedigen met "we zaten er maar 50 meter vanaf en konden het appartement in de gaten houden". Ik geloof dat je dat al een keer benoemd hebt.
En ze vergeten voor het gemak maar even de straten met mensen die wel goed zicht hebben.

@ThreeFingers Ik heb in de laatste pagina´s minstens twee maal genoemd dat de bevindingen van de honden via de advokaat van de McCanns weerlegd is omdat er ooit een zaak is geweest in Amerika waarin een hond zich vergist heeft en ze daardoor aannemelijk konden maken dat het niet geldig mocht zijn in een rechtzaak.
Anders was er dus wél een rechtzaak geweest.
Zelfde geldt voor het DNA, dat kwam 1% tekort om geldig te zijn in een rechtzaak. Anders was er wél een rechtzaak geweest. Ze hebben er heel erg dichtbij gezeten.

En ja, het is heel wijs om niet iedere link over Maddie te geloven, maar er zijn er bij, van politie of deskundigen die geloofwaardger zijn, dus een kwestie van op je hoede zijn, bronnen uitzoeken, mensen nagaan die dingen schrijven etc.