Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:38

Blaast die ff het stof van het topic.. :D

Zoals ik in het andere topic ook al aangaf.. Ik heb het een hele tijd gedaan.. Was heel erg leuk.. Hij is uiteindelijk uit het leger gegaan en toen is het contact verwaterd.. Misschien moet ik maar weer eens eraan beginnen.. :D

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:41

Ja interessamnt!

En bij deze mijn vraag aan alle schrijvers. Hebben jullie niet het gevoel dat door het schrijven van deze US soldaten, dat je hierdoor ook het militaire beleid van de US steunt?

Dit houd mij namelijk tegen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:43

Nee, je praat met de mens.. En niet met het beleid.. Een soldaat kan niets veranderen aan het beleid..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:46

Ik zat er laatst nog naar te zoeken maar vond geen goede websites

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:46

Maar ze beslissen toch zelf of ze in het leger willen gaan of niet? En daarom of ze zelf akkoord zijn?

Vind het een mooit initiatief, is geen critiek. Wil gewoon voor mezelf beslissen of it dit wil doen.

Dus je krijg als ik het goed lees een soldaard toegewezen. Wat als het niet klikt?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:53

Dat heb ik zelf niet aan de hand gehad, maar volgens mij kun je je dan afmelden, of je schrijft gewoon niet meer.. Pin me er niet op vast hoor.. Is alweer wat jaartjes geleden.. :P

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:55

FatCat schreef:
Maar ze beslissen toch zelf of ze in het leger willen gaan of niet? En daarom of ze zelf akkoord zijn?

Vind het een mooit initiatief, is geen critiek. Wil gewoon voor mezelf beslissen of it dit wil doen.

Dus je krijg als ik het goed lees een soldaard toegewezen. Wat als het niet klikt?

De VS kennen geen dienstplicht zoals wij dat hebben/hadden - al leek het er tijdens de Vietnam oorlog wel op.

En als altijd: heel veel soldaten zijn jongens (en soms meisjes) met weinig geld, weinig kansen etc.
En dat in een maatschappij waarin gepraat wordt alsof iedereen maar milonair moet worden (making it) en zo nee dan zou je hoogstpersoonlijk gefaald hebben.
En het leger kent racisme en het effect van 'likken naar boven, trappen naar onder'. Soldaten hebben per definitie met bloed, dood en geweld van doen, maar 'ze doen dat omdat ze gestuurd worden'.
De opvang achteraf is belabberd.

En het officiële streven heet doorgaans 'de Amerikaanse belangen', in praktijk is het gewoon geld.

Dus als je het kan: met 'de mens' praten die zo vast zit in een (wat mij betreft) verrot systeem is waardevol.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:40

Haaajj, ik kom me ook even melden hier.
Ik heb me zojuist opgegeven en ben zo enthousiast om ermee te beginnen. Als het schrijven van brieven, en dat is wel het minste wat ik kan doen, een soldaat of meer kan helpen op wat voor manier dan ook, doe ik dat graag. Ik wilde het al jaren doen, maar kwam er telkens maar niet van en toen kwam ik per toeval dit topic weer tegen dus ik dacht; NU METEEN DOEN haha.

Ik ben nu dus in afwachting dat ze me een soldaat toewijzen, spannend!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:07

Kan een paar weken duren hoor, maar het is wel echt de moeite waard vind ik.. :)

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:23

Laat ik ook even onder mijn steen vandaan kruipen: ik heb me na het doorlezen van dit topic ook aangemeld om te beginnen met schrijven, het lijkt me een waardevolle ervaring! Vooral ook omdat je met (voor ons) relatief weinig moeite toch iemand kan steunen, dat lijkt me gewoon echt erg mooi. Ik weet van mijn real-life vrijwilligerswerk hoe dankbaar en blij mensen kunnen zijn :o

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik aan de eerste brief kan beginnen, het kan volgens de site tot twee weken duren. Ik zal het wel zien :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:43

shilady schreef:
Ik zat er laatst nog naar te zoeken maar vond geen goede websites

Ik heb hier echt goede ervaringen mee http://www.adoptaussoldier.org/

Ik heb nog steeds af en toe contact met mijn militair.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:43

nutmeg schreef:
Laat ik ook even onder mijn steen vandaan kruipen: ik heb me na het doorlezen van dit topic ook aangemeld om te beginnen met schrijven, het lijkt me een waardevolle ervaring! Vooral ook omdat je met (voor ons) relatief weinig moeite toch iemand kan steunen, dat lijkt me gewoon echt erg mooi. Ik weet van mijn real-life vrijwilligerswerk hoe dankbaar en blij mensen kunnen zijn :o

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik aan de eerste brief kan beginnen, het kan volgens de site tot twee weken duren. Ik zal het wel zien :D

Wat leuk! Veel plezier!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:44

HelmerG schreef:
Haaajj, ik kom me ook even melden hier.
Ik heb me zojuist opgegeven en ben zo enthousiast om ermee te beginnen. Als het schrijven van brieven, en dat is wel het minste wat ik kan doen, een soldaat of meer kan helpen op wat voor manier dan ook, doe ik dat graag. Ik wilde het al jaren doen, maar kwam er telkens maar niet van en toen kwam ik per toeval dit topic weer tegen dus ik dacht; NU METEEN DOEN haha.

Ik ben nu dus in afwachting dat ze me een soldaat toewijzen, spannend!

Voor je gevoel duurt dat dan lang he? Vertel ook dingen over Nederland. Dat vinden ze echt heel leuk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:06

Ik heb gisteren mijn soldaat toegewezen gekregen.. Een vrouw.. Vanavond of morgen maar eens in de pen klimmen.. Ben benieuwd.. :)

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:18

nine1987 schreef:
Ik heb gisteren mijn soldaat toegewezen gekregen.. Een vrouw.. Vanavond of morgen maar eens in de pen klimmen.. Ben benieuwd.. :)

Gaaf zeg! Heb je lang moeten wachten om gematched te worden, of was je binnen die twee weken die ze opgeven al aan de beurt? Ik loop braaf elke dag mijn mail na, maar helaas .. nog niks.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:19

@ Polivy ik heb me inderdaad ook op die site ingeschreven. Zit nog - lekker ongeduldig hihi - te wachten tot ik een soldaat toegewezen krijg. Voor m'n gevoel duurt het inderdaad ontzettend lang, het wachten haha.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 08:47

nutmeg schreef:
nine1987 schreef:

Gaaf zeg! Heb je lang moeten wachten om gematched te worden, of was je binnen die twee weken die ze opgeven al aan de beurt? Ik loop braaf elke dag mijn mail na, maar helaas .. nog niks.

Geloof een anderhalve week geleden.. Ongeveer.. Dus mooi op tijd.. :)

Al in je spambox gekeken?

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:49

nine1987 schreef:
Geloof een anderhalve week geleden.. Ongeveer.. Dus mooi op tijd.. :)

Al in je spambox gekeken?

Jep, hoewel ook mijn inbox een grote bom spam is :')

Maar ik wacht pas net wat meer dan een week, dus ik heb geduld.

Ik ben benieuwd of je soldate ook terug gaat schrijven, dat lijkt me stiekem toch leuk. Heb je al een idee wat je gaat schrijven?

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:40

Ik heb ook een soldate aangewezen gekregen en ga vanmiddag maar eens iets op papier toveren :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:39

Ik ben nog aan't wachten op mail. Het is voor mij nu precies een week geleden dat ik me aangemeld heb, dus ik moet nog maar even wat geduld zien op te brengen hihi.

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:26

HelmerG schreef:
Ik ben nog aan't wachten op mail. Het is voor mij nu precies een week geleden dat ik me aangemeld heb, dus ik moet nog maar even wat geduld zien op te brengen hihi.

Ik moest, net als Nine1987, anderhalve week wachten. Ik zou als ik jou was alvast die topics op het forum daar lezen hahaha, want ik loop dus nu helemaal vast met wat ik in m'n eerste mail moet schrijven.

Stel je ze wel/geen vragen, stel je jezelf kort voor of schrijf je een volledig psychologisch profiel ... moeilijk dit :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:21

Ik heb me gewoon voorgesteld, verteld waar ik vandaan kom, wat ik in het dagelijks leven doe, kort over mijn man, mijn paarden en mijn werk.. Gevraagd waar zij vandaan komt en of t nog een beetje uit te houden is waar ze nu zit.. Als de klik er is en ik krijg een leuke reactie, dan stuur ik miss ook wel een care package.. Met de vorige toen ook gedaan.. :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:25

Oja en erbij vermeld dat het kan zijn dat mijn engels niet 100% is en dat ze me by all means ( :') sorry) moet verbeteren als ik ergens een fout maak.. :D

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:06

Oef, ik lees dit pas net nadat ik m'n mail de deur uit heb gedaan. Maar volgens mij komen we aardig overeen met wat we hebben gestuurd dus dat stelt me iets gerust! Heb jij ook eerst een e-mail gestuurd, of gelijk een brief geschreven? Ik wil uiteindelijk ook 'echt' gaan schrijven namelijk.

Ik ben inderdaad ook van plan een care package te sturen als er een klik is. Aangezien jij al eerder zo'n pakket hebt verstuurd, weet je nog hoe duur dat ongeveer was? Ik ben geen hele arme student, maar mijn paard slokt veel geld op dus als het boven de 50+ uitkomt wordt het even slikken en kan ik alvast gaan sparen :')

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:42

Wauw dit klinkt wel echt super leuk! helaas is mijn engels echt belabberd :P