Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 06:39

Omg, wat een filmpje..... echt, zo iemand zou ik toch wensen dat zij hetzelf had meegemaakt... Serieus, zulke gelovigen, die zijn gewoon eht ziek in hun hoofd, gatvergatvergatvergatver.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:22

Nou nee, dit wens ik niemand toe, zelfs m'n grootste vijand nog niet :n
en zulke mensen hebben gewoon heel hard hulp nodig.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:32

Ze heeft wel een enorme hit op Youtube.....gehersenspoeld idd!

Ik houd nog steeds mn hart vast voor wat er komen gaat daar in Japan. Afwachten weer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:53

Hè gatver dat filmpje, wie denkt ze wel niet dat ze is? Met haar 'god heeft me een teken gegeven' sodemieter op zeg... ik kan zoooo slecht tegen dat soort mensen he...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:56

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:00

Vreselijk zeg.......wat een vreselijke situatie..
Overigens.. gisteren het nieuws gehoord dat mijn oom al in China zat, niet meer in Japan toen het gebeurde.

Gelukkig! (en voor niks druk gemaakt dus..)

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:04

Frozenstar schreef:
Gelukkig! (en voor niks druk gemaakt dus..)

And what about die andere mensen die daar nog steeds zitten?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:06

Wat is dat nou weer voor reactie. Dat heeft toch niets te maken met de opluchting dat je familie daar niet meer is??

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:07

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:12

enn mijn post is weer verdwenen.
Maar ik vroeg aan jou, Nikita 1995, of je je dus geen zorgen meer mag maken over je eigen familie in een rampgebied wanneer andere mensen er ook bij betrokken zijn. Ze geeft toch aan dat ze het vreselijk vind voor al die mensen daar, maar een beetje opluchting mag best als je hoort dat je eigen familie safe is.

Ik heb nog niks gehoord van mijn oom uit Tokio sinds de explosies in de kerncentrale, mag ik je uitnodigen dezelfde stress te komen voelen?

Edit: Nikita, deze merrie in jouw profiel is mooooi!: Fokmerrie 2007 (Quidam's Rubin x Ferragamo x Argentinus)
Gust gebleven in 2010 van Comme il Faut.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 15-03-11 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:14

Ooohw wat klote amy. Hoop dat je snel wat hoort!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:22

Wat een vrééémde reactie van je Nikita_1995, maar dat kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij ;)

AmyII Gedsie, krijgen jullie zelf ook geen contact met hem? :(:)
EDIT: Ik bedoel natuurlijk, wat hoor je als jullie het proberen? Hebben jullie dan ingspreks toon of geen toon of iets?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:24

desty schreef:
Ik neem aan dat ze zaterdag nog niet wisten dat er een (gedeeltelijke? ) meltdown van een 3de reactor zou kunnen komen ;)

Daar werd in de volksmond wel gelijk over gesproken na beschadiging van de kerncentrale. Dus ik neem aan dat dat risico ook besproken is, anders zijn ze wel heel naief en dat kan ik me voor reddingswerkers niet voorstellen. ;)

Dat ene filmpje is gewoon ziek, laten we niet boos worden maar intens medelijden hebben met mensen die zo gestoord zijn dat ze zo denken. Een mens wat zoveel medeleven ontbeert kan zoveel bidden als ze wil, maar komt daarmee ook de hemel niet in, absoluut niet volgens de leer van Christus :n

Arme arme Japanners, nu weer straling door brand... wat een hel moet het daar nu zijn.
Amy ik hoop dat je snel wat van je oom hoort, het ligt vast aan het gebrek aan electriciteit, telefoon, computer ed sluiten ze nu natuurlijk niet aan. :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:32

Telefonisch is onmogelijk, de laatste keer dat we contact hadden was via mail. (mijn moeder dan via Skype) Mijn oom en tante hebben veeeel megelijkheden om contact te leggen aangezien mijn tante producer is voor CNN, ze zal best wel wat van hun internettijd mogen pikken dacht ik zo ;)
Maar nu is die dreiging met die stralingswolk die richting Tokio trekt, en ja, daar woont mijn oom :=

Ik hoop dat het nu snel 'ophoud' met de ellende daar, ik vind het echt vreselijk hoeveel die mensen te verduren krijgen!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:50

Pff vreselijk, ik weet hoe je je voelt! En dat brengt heeeeel veel stress mee.. Sterkte!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:01

AmyII schreef:
Telefonisch is onmogelijk, de laatste keer dat we contact hadden was via mail. (mijn moeder dan via Skype) Mijn oom en tante hebben veeeel megelijkheden om contact te leggen aangezien mijn tante producer is voor CNN, ze zal best wel wat van hun internettijd mogen pikken dacht ik zo ;)
Maar nu is die dreiging met die stralingswolk die richting Tokio trekt, en ja, daar woont mijn oom :=

:(:)
Misschien dat ze moeilijk naar het werk geraakt nu ofzo en daarom ook vanaf het werk niks kan verzenden.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:04

AmyII schreef:
Maar ik vroeg aan jou, Nikita 1995, of je je dus geen zorgen meer mag maken over je eigen familie in een rampgebied wanneer andere mensen er ook bij betrokken zijn. Ze geeft toch aan dat ze het vreselijk vind voor al die mensen daar, maar een beetje opluchting mag best als je hoort dat je eigen familie safe is.

Natuurlijk weet ik dat ;) Maar vaak wordt er niet bij stilgestaan bij de vele andere mensen die noodgedwongen achter moeten blijven... Als Pietje of Jantje veilig is dan zijn er geen zorgen meer... Het viel me alleen even op, daarom even een opmerking daarover... En iedereen is dan weer even wakkergeschud ;)

Sommigen gaan dan echt nadenken over de situatie en die ziet er erg beroerd uit...

AmyII schreef:
Edit: Nikita, deze merrie in jouw profiel is mooooi!: Fokmerrie 2007 (Quidam's Rubin x Ferragamo x Argentinus)
Gust gebleven in 2010 van Comme il Faut.

Vind je? Wel, ze is te koop! Van mij hoeft ze echter niet weg, is een schat van een dier, zie onderschrift...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:19

Nee, jij gaat er van uit dat ik niet stil sta bij de anderen! Dat is iets anders omdat je gelijk zo'n opmerking richting mij gooit, terwijl je ook ZIET dat ik het écht erg vind wat er allemaal gebeurd daar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:26

Nikita_1995 schreef:

Maar vaak wordt er niet bij stilgestaan bij de vele andere mensen die noodgedwongen achter moeten blijven... Als Pietje of Jantje veilig is dan zijn er geen zorgen meer... [/quote]

Dan zijn er geen zorgen meer om jantje of pietje, dat neemt de rest niet weg. Verplaats je eens in een ander, hoe zou jij het vinden als je dagen in onzekerheid zit om een familielid en dan te horen krijgt dat hij/zij veilig is?

T filmpje van dat gebedsmens is van youtube verwijdert, bronnen als de telegraaf volg ik liever niet bij zoiets

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:29

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:30

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:37

Gisteravond was er een man bij Pauw en Witteman die kernenergiedeskundige was, die zei dat alles pas veilig is als de term Cold Shutdown word gebruikt, daarvoor is het gewoon nog niet goed.

Erg he die vrouw die blij was dat het gebeurt was, de wereld was wakker geschud en ze ging bidden voor nog meer, dan ben je toch echt knettergek!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:26

Meisje uit m'n manegeles is gelukkig veilig :) ze zat op het moment van de beving iets ten zuiden van Tokio, ik weet niet of ze 'm gevoeld heeft of niet. Ik weet ook niet wanneer ze terugkomt, ze zou nog zo'n 4/5 weken blijven maar met dat gedoe met die kerncentrales kan ik me voorstellen dat je het liefst zo snel mogelijk naar huis wilt...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:28

filfill goed nieuws, fijn om te lezen!

Nu zijn er artikelen te lezen met persoonlijke verslagen en heus ik hou het niet droog!
Hier een link naar een artikel van de ny times in het engels, ook nog eens aandacht gevend aan hoe het voor oudere mensen is en voor gehandicapten.Het geeft een diepgang aan de omvang van de hele ramp en heeft juist daardoor op mij nog zoveel meer een verlammend effect. ;(

en in een edit
ik heb via de update pagina van de nrc Update 10:06 ditgevonden: De Duitse krant Der Spiegel heeft een kaartje waarop de verspreiding van de radioactieve straling tot nu toe (voor het draaien van de wind) te zien is. Helaas krijg ik de rectstreekse link niet werkend ivm de pixelgrootte, maar via d epaginalink is ie makkelijk genoeg te vinden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:34