Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meelanor schreef:Hmmm volgens mij ga ik spoken zien/ruiken/proeven... Ik heb sinds ik naar buiten ben geweest om de paarden op stal te zetten een hele rare smaak in mijn mond en mijn lymfeklieren zijn opgezet (lymfeklieren hebben met het afweersysteem te maken) Meer mensen omgeving breda of in de buurt van moerdijk die daar last van hebben (en dan heb ik het over de mensen die niet onder de rookwolk wonen/zitten)
Stal_Fiore schreef:Dit staat er volledig:
Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen. Zij spreken over giftig en bijtende chemicaliën, die het bedrijf verwerkt. Dat bevestigt de politie. Inwoners van Moerdijk en Dordrecht worden geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. "Deze rookwolk is niet goed voor de gezondheid", aldus de politie.
vanitymay schreef:Stal_Fiore schreef:Dit staat er volledig:
Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen. Zij spreken over giftig en bijtende chemicaliën, die het bedrijf verwerkt. Dat bevestigt de politie. Inwoners van Moerdijk en Dordrecht worden geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. "Deze rookwolk is niet goed voor de gezondheid", aldus de politie.
Wat ik niet helemaal snap is dat (volgens mij wel bekend en ook logisch) er duidelijk wel een hoop rotzooi in de brand staat daarzo, maar dat er een hoop hulpevrelners bijstaan alsof het een buurtbbq is oftewel"geen beschermende kleding voor politie, geen zuurstofmaskers oid..snap dat totaal niet.
franka75 schreef:Je maakt mij niet wijs dat er geen stoffen worden gemeten met dit soort stoffen zuren en wat nog meer, heb ook scheikunde gehad,
is om geen paniek te veroorzaken. Ze zeggen niet voor niets ramen en deuren dicht en als er niets in zit is dat wel nodig maar met gevaarlijke stoffen een noodzaak dus....
Jans schreef:Jup.. de brand is weer uitgebreid een goed half uur geleden.. dus dat gaat nog flink doordus dat beheersbaar wat ze op Rijnmond zeiden.. daar geloof ik ook niets van
Vanitymay ja dat snap ik ook niet.. ik neem aan dat de brandweer wel die beschermende pakken heeft.. maar volgens mij zijn die bij de politie niet standaard beschikbaar.. ik mag hopen dat die ook inmiddels zulke outfits hebben aangerijkt gekregen. Journalisten / verslaggevers zijn deels bij mensen nu binnen en volgen het op afstand..
meelanor schreef:Hmmm volgens mij ga ik spoken zien/ruiken/proeven... Ik heb sinds ik naar buiten ben geweest om de paarden op stal te zetten een hele rare smaak in mijn mond en mijn lymfeklieren zijn opgezet (lymfeklieren hebben met het afweersysteem te maken) Meer mensen omgeving breda of in de buurt van moerdijk die daar last van hebben (en dan heb ik het over de mensen die niet onder de rookwolk wonen/zitten)