Shadow0 schreef:janesmith schreef:als je zonodig apart wilt, dan ga je maar naar je eigen land, maar niet in Nederland.
Alleen...
1. Nederland is hun eigen land (de meeste allochtonen en de meeste moslims zijn gewoon Nederlander namelijk)
2. Nederland is een land met bepaalde vrijheden. Als we daar vervolgens mensen gaan uitsluiten hebben we het zelf ook niet echt begrepen.
Daar denkt de politiek anders over, tegenwoordig.
Paul de Krom schreef:"Gelijkheid tussen mannen en vrouwen is een verworvenheid van onze maatschappij. De staat legitimeert ineens de scheiding tussen de seksen. Daar gaan wij als VVD een einde aan maken. Zo geef je toe aan de druk uit sommige allochtone kringen om mensen apart te zetten. Dit remt de integratie."
VVD-Kamerlid Paul de Krom wil dat de overheid harder optreedt tegen onwelwillende migranten: ‘Islamitische scholen waar kinderen leren zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving? Sluiten!’
Halverwege het gesprek komt Paul de Krom ineens met de term ‘Nieuwe apartheid’. Die wil hij dus niet in Nederland. ‘Daar trek ik echt de streep. Tot hier, niet verder!’ Het gaat over gescheiden zwemmen, het afplakken van zwembaden zodat moslima’s onbespied hun baantjes kunnen trekken.
‘Ik ben daar tegen’, aldus het Tweede Kamerlid, binnen de VVD verantwoordelijk voor Immigratie en Integratie. ‘Het lijkt heel sympathiek dat je zorgt dat die vrouwen ook kunnen gaan zwemmen. Maar de prijs die je betaalt, is te hoog. Je geeft verworven vrijheden weg, je geeft de emancipatie op. We moeten orthodoxe moslims geen platform verschaffen om vrouwen anders te behandelen en hen in de publieke ruimte apart te zetten.
'Ik zeg dan: als het je als orthodoxe gelovige hier in dit land niet bevalt, dan kan je altijd weggaan. En als die vrouwen in een open zwembad niet mogen zwemmen, dan zwemmen ze maar niet. Want waar eindigt het als je dit toestaat? Straks hebben we ook apart openbaar vervoer, omdat die vrouwen anders niet met de bus gaan of aparte ingangen in het ziekenhuis omdat ze anders geen medische hulp zoeken. Dat kán dus niet. Niet hier, niet in mijn land.’