Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Electra63

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:08

Jane,
Ik heb dit al vaker gezegd, ik wil jou helemaal niet wegjagen.
Volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan. En getemd heb ik zeker nog nooit gedaan.
Maar jij bent zelf altijd heel scherp en als je dan wat terug zegt, dan begin je altijd over dat je je niet laat wegjagen.
Met Gohya hebben wij toch ook normale discussies?
Als je zelf uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:10

Hermelientje schreef:
CtjeLief schreef:
apart hoe sommigen exact dezelfde manier hebben van reageren.. ;)

Is jou dat ook opgevallen?

Ik vond en vind dat ook heel apart. Nog aparter vind ik het dat Jantergouw en Janesmith allebei in het Duitse Boktdorp zijn neergestreken onmiddellijk nadat nog iemand die precies dezelfde manier van reageren had een ban heeft gekregen. Het lijkt wel dat mythologische monster Hydra, je hakt er 1 kop af en er groeien er 2 bij. ;)

Wel grappig hoor om dan andere mensen voor leugenaar uit te maken. :+

Maar erg volgens de leer van Wilders is het niet want Wilders zegt juist altijd het omgekeerde: 1 erbij dan 2 eraf.

Daar hebben de mods inmiddels al heel goed naar gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het onzin is wat je beweert.
Tenzij je denkt dat het beheer van Bokt stom is en niet uit zou kunnen vinden waar een ip adres vandaan komt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:13

Electra63 schreef:
Jane,
Ik heb dit al vaker gezegd, ik wil jou helemaal niet wegjagen.
Volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan. En getemd heb ik zeker nog nooit gedaan.
Maar jij bent zelf altijd heel scherp en als je dan wat terug zegt, dan begin je altijd over dat je je niet laat wegjagen.
Met Gohya hebben wij toch ook normale discussies?
Als je zelf uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

Maak je geen zorgen, als er iemand is die kan incasseren ben ik het wel. Het geeft me reden om dan ook te mogen uitdelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:14

Nou, dan wens ik je een fijne nacht en dan kunnen we morgen misschien weer gezellig verder gaan.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:15

sarabande schreef:
Alle mooie dingen afschaffen, samen met de publieke zenders. Alleen nog maar platvloers vermaak. Denk je nu echt dat de VVD achterban daar voor gaat kiezen zou er een coalitie komen????

Nou Rutte gaat er zeker niet voor kiezen, die speelt zelf graag Bach, linkse theedrinkende knuffelhobby van hem maar het is nu eenmaal zo. Hij kan zo gezellig aanschuiven bij Paul Witteman. Misschien kunnen ze samen zelfs nog wel een leuke "compilatie van Rutte en Witteman" uitbrengen. :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:19

janesmith schreef:
Hermelientje schreef:

Ik vond en vind dat ook heel apart. Nog aparter vind ik het dat Jantergouw en Janesmith allebei in het Duitse Boktdorp zijn neergestreken onmiddellijk nadat nog iemand die precies dezelfde manier van reageren had een ban heeft gekregen. Het lijkt wel dat mythologische monster Hydra, je hakt er 1 kop af en er groeien er 2 bij. ;)

Maar erg volgens de leer van Wilders is het niet want Wilders zegt juist altijd het omgekeerde: 1 erbij dan 2 eraf.

Daar hebben de mods inmiddels al heel goed naar gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het onzin is wat je beweert.
Tenzij je denkt dat het beheer van Bokt stom is en niet uit zou kunnen vinden waar een ip adres vandaan komt.

Misschien een gevalletje van "all pigs are equal but some are more equal than others" of meer dan 1 ip adres :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:21

Whatever

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:51

gohya schreef:
Heino schreef:
Maar waar staat dat? Als dat het idee vind ik het een prima idee. Maar dat is een grote 'maar' bij mij wat betreft de PVV. Ik heb geen flauw idee hoe men bepaalde dingen nu concreet aan wil pakken.

Ik heb geen idee waar dat staat,maar Wilders is slimmer dan mij [volgens mij] die zal dit zo toch ook wel inzien?

@ Electra.

Tegenwoordig kunnen ze heel veel mensen omscholen,dat is geen probleem.
En anders nemen ze 500 mensen erbij die opleiding hebben gehad voor politie agent of bij de politie willen werken.
Die andere 500 krijgen dan idd. een uitkering maar dat inkomen is stukken lager dan wat ze verdienen.
Dus geld houd je er altijd wel aan over.

Het enige slimme aan Wilders is dat hij weet dat zeggen dat je de belastingen verlaagt en dat je met die verminderde belastingen meer voor de mensen gaat doen, goed scoort en dus zetels oplevert.

In de praktijk zijn het gewoon domme voorstellen. Door ambtenaren te ontslaan, jaag je ze de WW in en in een tijd waarin het economisch minder gaat is dat gewoon niet slim. Er komen meer werkelozen en omdat die meer concurrentie op de arbeidsmarkt hebben, blijven ze in verhouding langer werkeloos. Het gevolg is dat de mensen minder geld gaan uitgeven, of omdat ze werkeloos zijn en dus minder te besteden hebben, of omdat iedereen zijn vooruitzichten door de hogere werkeloosheid minder worden en ze dus voorzichtiger zijn met geld uitgeven. Het resultaat een extra klap voor de economie.
Geld dat aan ambtenaren wordt betaald verdwijnt niet uit onze economie, het komt net zo hard weer terug omdat die ambtenaren hun loon in de nederlandse economie uitgeven. Door ambtenaren te ontslaan, komt er niet opeens meer geld in onze economie en worden we ook niet opeens productiever. Het geld wordt alleen anders verdeeld. Het is ook niet zo dat je een miljard op ambtenaren kan besparen en dat miljard ergens anders uit kan geven, 700 miljoen euro van die besparing gaat net zo hard weer richting de WW die we aan diezelfde ex-ambtenaren moeten betalen. Dan heb ik het nog niet eens over de rechtzaken die je bij zo'n massaal ontslag krijgt, het sociale plan wat zeker opgesteld gaat worden en al helemaal niet over de dure externe bureau's (organisaties en dus ook ambtelijke organisaties zijn over het algemeen niet zo heel effectief in het snijden in hun eigen vlees) die moeten gaan bepalen welke ambtenaren wegkunnen. Per saldo kost zo'n grote reorganisatie gewoon verschrikkelijk meer geld, voor een bedrijf is het interessant, omdat ze daarmee beurswaarde creëeren. Voor een ambtelijke organisatie is het een redelijk zinloze vorm van (mijn belasting)geld verspillen.

Wat de kunst en cultuur betreft, ik heb het al veel vaker aangehaald, maar die zijn heel belangrijk voor het investeringsklimaat in Nederland. Eén van de aspecten waar het grote bedrijfsleven naar kijkt als ze zich ergens willen vestigen, is de kunst en cultuur in die vestigingsplaats. Door extreem in kunst en cultuur te snijden maak je Nederland dus minder interessant als vestigingsplaats. Daardoor verdwijnt er geld en productiviteit uit ons land en dat kost veel meer dan die verminderde investering in kunst en cultuur oplevert.

Economie is nou eenmaal niet zo goed in simpele kretologie te vangen. Het is ook niet zo gek dat Wilders zijn partijprogramma niet heeft laten doorrekenen. Dan zou het namelijk direct zichtbaar worden dat de keizer geen kleren heeft en zijn voorstellen ons allemaal geld en werk gaan kosten. En dat laatste lijkt me nou net niet de bedoeling.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 02:56

Hermelientje schreef:
CtjeLief schreef:

Zeg doe ff normaal....

De LEER van wilders? Waar heb je het over? Het is geen profeet, het is een politicus.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:37

Electra63 schreef:
Janesmith,
Lees ff de berichten van de Professor.
Volgens hem, spreken de Nederlanders in Duitsland helemaal niet zo geweldig Duits, ook al denken ze dat.
Maar, dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag was, als je samen met Jan bent, spreek je dan wel Nederlands en kijk je ook wel eens Nederlandse TV, want je moet je aanpassen aan het land waar je woont.

De duitse taal is geen eenvoudige taal, een nederlander heeft dan ook "altiid" zijn nederlandse accent.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:41

Electra63 schreef:
Gohya,
Ik ben het met je eens dat er teveel ambtenaren zijn. De bureaucratie is verschrikkelijk, de paarse krododil.
Maar die 500 ambtenaren kan je niet zomaar omscholen tot politie-agent. En die andere 500 ambtenaren hebben dan weer recht op een uitkering e.d., dus of dat nou direkt bezuinigingen oplevert, vraag ik me af.

Blijven die ambtenaren geen geld ontvangen, of die nu wel of niet werkende als ambtenaar zijn?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:42

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Janesmith,
Lees ff de berichten van de Professor.
Volgens hem, spreken de Nederlanders in Duitsland helemaal niet zo geweldig Duits, ook al denken ze dat.
Maar, dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag was, als je samen met Jan bent, spreek je dan wel Nederlands en kijk je ook wel eens Nederlandse TV, want je moet je aanpassen aan het land waar je woont.

We ontvangen hier geen Nederlandse tv.

Dan heeft u dus geen schotel, maar kabel?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:50

janesmith schreef:
pieomy schreef:
Ik vind trouwens dat je wel erg blijft hammere op Jane ze zit je nogal dwars schijnbaar...? Nou nog iets om op je eigen bokt partij lijstje te zetten ;)

Dat heb jij goed gezien, en des te meer het gebeurt des te lolliger ik het vind.
Ze proberen me in groepsverband al een tijdje te verjagen hier, maar ik zorg dat ik niet scheld, niet beledig, me niet racistisch uit laat zodat ze ook niet kunnen temmen en een moderator ook niet in kan grijpen. Op mij krijgen ze geen grip, maar ze zouden me zo graag weg hebben, net zoals ze bijna iedere PVV stemmer weggejaagd hebben. Maar Jane en Jan buigen niet!

Juist met dit schrijven van u, toont u uw ware aard. U wil ieder doen wegjagen, sterker nog pvvwil ieder het liefst land uit werken.
Al meerdere malen heb ik u aangeschreven, maar bewust durft u niet op al mijn reacties aan u te reageren. Zo nu en dan, na herhaling doet u spoorradisch reageren.
U blijft zichzelf tegen schrijven, het is maar goed dat uw vriend of man u komt versterken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:54

Hermelientje schreef:
CtjeLief schreef:

Was dus niet de enige die dat was opgevallen, de schrijfwijze, gedachtegang en uitingswijze deed mij persoonlijk direct aan md springert denken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 05:59

Karll66 ben het niet vaak met u eens, maar in dit geval wel.

Pardon voor mijn meerdere berichten achter elkander, maar met handy kan ik moeilijk bijeen voegen. Een lange quote is al moeizaam.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:24

Janesmith ik kan uw volgende bericht niet begrijpen? janesmith @ [NM] wat nu als wilders wint?
u schrijft komt door inteeld, maar onderzoek wijst uit door uitsluiting van buitenlanders? Dus doordat de buitenlanders zich buitengesloten voelen, die geestelijke ziekte krijgen. Waarom verdaaid u de woorden, om uw beschuldiging proberen te doen bewijzen? Woorden verdraaien en zo de ware betekenis veranderen, is wat wilders net zo doet als iedere dictator? Haat en nijd doormiddel van angst los doen maken in de mens. En die zo onder controle te verkrijgen, bewerken en behouden.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:48

janesmith schreef:
Ik spreek vloeiend Duits, om maar gelijk een levensgroot verschil aan te halen met de door jou aangehaalde voorbeelden.

Hoe lang woont u daar in uw profiel van u en u staat dat u 21 jaar bent?
Wel jong om een stalknecht te zijn op een fokkerij in Duitsland.
En vloeiend Duits leert men echt niet in een paar maanden.
Bockendorf daar heeft u geen antwoord op gegeven maar heeft 86 inwoners.
Aangezien u geen digitale schotel heeft kunt u Nederland niet ontvangen?
Vreemd en een bittere bijsmaak heeft uw profiel, doet mij denken aan iemand die schreef hij jood was en de PVV stemde.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:49

Mijnheer Karl66, een sterk bericht van u.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:48

Zullen we het trouwens gewoon over het onderwerp hebben en niet over de personages in de discussie? Met alle respect, maar ik vind de personen in de discussie toch echt een stuk minder interessant dan het onderwerp zelf.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:00

gohya schreef:
@janesmith.
Mij jagen ze ook niet weg hoor,ben óók PVV stemmer.

Nee omdat jij gewoon fatsoenlijk discussieërt en onderbouwt
En niet in zowat elke post wel een bokker of politieke partij af zit te zeiken
Dát maakt het verschil ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:15

Ik geloof niet dat iemand weggejaagd wordt tegen zijn zin, maar het niveau was wel erg laag geworden gisteravond/nacht.

De nieuwe ontwikkelingen zijn dat de fractievoorzitters, als er een paars+ komt zelf niet in de regering gaan zitten, op Rutte na hebben ze dat allen al toegezegd.
Dat zou betekenen dat er min of meer a politieke vak mensen als ministers komen en het kabinet meer een nationaal kabinet wordt zonder al te veel partij gekrakeel, dus goed voor Nederland.
Dat zou een prima oplossing zijn

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:18

De echte ontwikkeling is dat de VVD een massale stroom aan protesten op hun website hebben ontvangen dat ze nu de optie om nog verder te reageren, uit hebben gezet! Is dat democratie? Liberalisme?
Dat paars+ komt er niet, daar veel prominente VVD'ers tegen paars plus zijn. Alle propaganda ten spijt.
Straks zullen veel PVDA en GL stemmers overlopen naar de SP en VVD stemmers naar de PVV en CDA. Daarmee zal er straks in de Eerste Kamer een minderheid zijn. Dan kan het feest echt beginnen. Rutte krijgt zoveel tegenstand en protest, die kan nooit akkoord gaan. Eerst spreekt hij over de langste zelfmoordbrief ooit, toen hij over het PVDA verkiezingsprogramma sprak. Dan zou een coalitie de politiek compleet ongeloofwaardig maken bij de kiezer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:23

janesmith schreef:
De echte ontwikkeling is dat de VVD een massale stroom aan protesten op hun website hebben ontvangen dat ze nu de optie om nog verder te reageren, uit hebben gezet! Is dat democratie? Liberalisme?
Dat paars+ komt er niet, daar veel prominente VVD'ers tegen paars plus zijn. Alle propaganda ten spijt.
Straks zullen veel PVDA en GL stemmers overlopen naar de SP en VVD stemmers naar de PVV en CDA. Daarmee zal er straks in de Eerste Kamer een minderheid zijn. Dan kan het feest echt beginnen. Rutte krijgt zoveel tegenstand en protest, die kan nooit akkoord gaan. Eerst spreekt hij over de langste zelfmoordbrief ooit, toen hij over het PVDA verkiezingsprogramma sprak. Dan zou een coalitie de politiek compleet ongeloofwaardig maken bij de kiezer.

Je gaat nogal van je eigen denkwijze uit bij het beoordelen wat GL en PVDA stemmers volgens jou zullen gaan doen.
Daar heb jij helemaal geen inzicht in, je begrijpt namelijk niet wat het betekent om te stemmen op vooruitgang voor het land.

Overigens wat anders doen dan in het programma staat vond jij toch prima????

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:27

Ik blijf GroenLinks stemmen hoor, tenzij ze het partijprogramma zodanig aanpassen dat ik me er niet meer in kan vinden :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:29

Sarabandje, sarabandje toch. SP en PVV winnen bij paars plus

VVD'ers hebben hard hoofd in coalitie met linkse partijen
De onderhandelingen over paars plus, die maandag van start zijn gegaan, liggen de VVD zwaar op de maag.
Zowel partijprominenten als fractieleden zien de keus voor een coalitie met de PvdA, D66 en GroenLinks als een noodsprong. Onder partijleden en VVD-stemmers bestaat onrust over een eventueel paars-pluskabinet.
'Het drama is nu al compleet', zegt een VVD-Tweede Kamerlid over het electorale risico dat de liberalen nemen met paars plus. 'Je wilt niet weten hoeveel mailtjes we krijgen van mensen die zeggen hun partijlidmaatschap te zullen beëindigen of nooit meer op de VVD te zullen stemmen.'
PvdA, D66 en GroenLinks moeten forse concessies doen om het voor de VVD mogelijk te maken paars plus aan haar achterban uit te leggen, zeggen verschillende liberalen. 'We houden de onderhandelingen met argusogen in de gaten', aldus een ander VVD-Kamerlid. 'Er moet heel, heel veel van ons programma in het regeerakkoord van paars plus staan, willen we dit als fractie meemaken.'