wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:56

Nessah schreef:
Maar hij laat de AOW vallen, jullie vonden dat juist toch zo'n belangrijk punt? Het is meerdere keren aangekaart hier.. Nu hij het laten vallen is het positief want hij doet water bij de wijn?

Sorry, ik volg het niet meer..

Ik vind dit ook wel apart :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:57

@Superwoman: Dat is dan toch ook discriminatie, als je op basis van één persoon een etnische groep kiest waarmee je goede ervaringen hebt gehad?

Tigra_

CtjeLief schreef:
@ Monica, is geen kwestie van vinden.. ;) is een feit. Ik weet waar ik het over heb, ik werk op een anti discriminatie bureau, en wij hebben dagelijks te maken met discriminatie in de werving-selectie richting..

Ja je kunt alles als discriminatie zien.
Het klikt of het klikt niet. En dus als het met een autochtoon beter klikt spreken we van discriminatie?
Er zullen wel gevallen zijn maar zeker niet in de mate waar mensen van spreken.

CtjeLief

Superwoman, ook al heb je slechte ervaringen met een bepaalde groep dan rechtvaardigt het nog niet er geen meer aan te nemen. En dat discriminatie een oorzaak is van werkeloosheid is een feit.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:58

Aideen schreef:
Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie. Moet je het boek van meneer van der Werf 'Allochtonen' maar eens lezen. Frank van Bovenkerk heeft een test gedaan tussen een allochtoon en een autochtoon met precies dezelfde kwalificaties (opleidingsniveau, werkervaring e.d.). En wat blijkt? De autochtoon wordt vaker aangenomen, in 35% is er sprake van discriminatie. 80% van de selecteurs willen liever geen allochtoon op de werkvloer.

Beetje dubbel, enerzijds willen PVV-stemmers hebben dat allochtonen aan het werk gaan, anderzijds kan dat niet door o.a. discriminatie.

Is er misschien een mogelijkheid dat die angst om een niet-westerse allochtoon aan te nemen ergens op gebaseerd is? Chinezen worden wel gewoon aangenomen, net als indonesiers, net als fransen, net als duitsers. Is het zo ondenkbaar dat er teveel 'foute' allochtonen zijn geweest dat het nu zo ver is gekomen dat er generalisering plaatsvind?
Ja je moet als allochtoon 3x zo hard je best doen voor dezelfde kansen in het leven, daar mag je je omgeving hartelijk voor bedanken, en niet wijzen naar werkgever die gewoonweg slechte ervaringen heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:58

CtjeLief schreef:
@ Monica, is geen kwestie van vinden.. ;) is een feit. Ik weet waar ik het over heb, ik werk op een anti discriminatie bureau, en wij hebben dagelijks te maken met discriminatie in de werving-selectie richting..

Oooh nu snap ik het :j
Ja de weg naar die bureau's weten een aantal wel makkelijk te vinden inderdaad :)
Ik sta er verbaast van wat er soms aangegeven wordt als 'discriminatie' en dan ook geaccepteerd wordt :n

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:00

superwoman schreef:
Aideen schreef:
Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie.

Dit vind ik echt onzin!!!

Dat kan je onzin vinden, maar het is wel een feit. Net zo als het een feit is dat veel vrouwen nog steeds minder verdienen, voor dezelfde functie, als een man.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:00

Wij onderzoeken ieder geval apart en het gebeurt vaker dan je denkt. Allochtonen krijgen vaak al niet eens de kans om op gesprek te komen, worden bij voorbaat al (dmv cv) afgewezen en er worden vaak alleen autochtonen uitgenodigd op gesprek. Lijkt me duidelijk ;) Ook krijgen we vaak klokkenluiders die melden dat hun organisatie geen allochtonen wil (of andere minderheden)
Het gebeurt nog schrikbarend veel..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:01

peer2005 schreef:
Nessah schreef:
Maar hij laat de AOW vallen, jullie vonden dat juist toch zo'n belangrijk punt? Het is meerdere keren aangekaart hier.. Nu hij het laten vallen is het positief want hij doet water bij de wijn?

Ach, dit zal vast niet het enige zijn.. Want de Pvv kan nu eenmaal niet waarmaken wat ze allemaal hebben gezegd.. Dit is het eerste bewijs ervan. Er zal nog meer volgen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:01

Cer schreef:
CtjeLief schreef:

Oooh nu snap ik het :j
Ja de weg naar die bureau's weten een aantal wel makkelijk te vinden inderdaad :)
Ik sta er verbaast van wat er soms aangegeven wordt als 'discriminatie' en dan ook geaccepteerd wordt :n

Zo makkelijk werkt het niet hoor.. er zijn genoeg klachten waar we idd niets mee kunnen, maar genoeg klachten die wel degelijk gegrond zijn..

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:02

peer2005 schreef:
Nessah schreef:

Dat is politiek en het verbaast me eerlijk gezegd niet. Alle partijen hebben bepaalde 'breekpunten' die opeens niet zo belangrijk meer zijn als de stemmen binnen zijn..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:03

Cer schreef:

Mijn man zat te wachten op zijn sollicitatie.
In die kamer zat nog iemand, een wat oudere man. Deze was duidelijk negatief, zat al een poos in de WW. Deze man zei "als ik weer geen baan krijg, stuur ik de ..(ik heb geen idee meer :o ).. erop af, want het zal wel weer wegens mijn leeftijd zijn... "
Zo ga je toch geen baan vinden! Als je met zo'n manier binnenkomt neemt niemand je aan en heeft het niks met discriminatie te maken. Dit was trouwens een nederlander :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:04

Cer

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:05

Moet je wel de boel op volgorde van tijd zetten.. het is echt maar net wat voor onderzoek je publiceert :j

Wordt dit een allochtonen topic?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:05

Mijn moeder is 2e generatie. Ze kwam bij het uitzendbureau omdat ze na het krijgen van 2 kinderen geen sluitend CV meer had (voor het krijgen van kinderen had ze een goede baan) en het lastig vond om goed part-time werk te vinden. Weet je wat ze te horen kreeg? Sorry mevrouw, in uw geval kunt u beter naar een uitzendbureau voor allochtone mensen gaan die kunnen u beter helpen. Ze is potverdikkie in nederland geboren, vanaf haar 20e heeft ze na een goede opleiding een goede baan gehad en doordat ze kinderen kreeg is ze 5 jaar thuis geweest. Zo ontmoedig je mensen om te gaan werken. Hier zou iets aan gedaan moeten worden want dit gebeurt nogsteeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:06

superwoman schreef:
Cer schreef:

Mijn man zat te wachten op zijn sollicitatie.
In die kamer zat nog iemand, een wat oudere man. Deze was duidelijk negatief, zat al een poos in de WW. Deze man zei "als ik weer geen baan krijg, stuur ik de ..(ik heb geen idee meer :o ).. erop af, want het zal wel weer wegens mijn leeftijd zijn... "
Zo ga je toch geen baan vinden! Als je met zo'n manier binnenkomt neemt niemand je aan en heeft het niks met discriminatie te maken. Dit was trouwens een nederlander :D

Als werknemer heb je plichten, maar ook rechten. Het gebeurt regelmatig dat mensen vanwege hun leeftijd niet worden aangenomen op een bedrijf. Dan mag je de vakbond er in mijn ogen best achter zetten.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:08

peer2005 schreef:
Nessah schreef:

ik zei water bij de wijn en nogmaals ik heb VVD gestemd

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:13

Ja maar water bij de wijn? Als er 1 partij heel erg stellig was over de aow, was het pvv wel! Dus dat ze nu al vroeg in de ochtend dit laten vallen.. Dat kan ik geen water bij de wijn noemen.
Ik denk dat veel mensen het een heel belangrijk punt vonden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:14

Nessah schreef:

Wederom het punt van lezen, Ik zei water bij de wijn maar ik heb nergens gezegt dat ik de AOW een belangrijk punt vond.. Nu haal je dus dingen door elkaar..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:17

Ik vind het juist goed dat hij concessies wil doen om te gaan regeren. Met meerdere partijen is dat nu eenmaal noodzakelijk om samen tot een oplossing te komen, en als je dan in een mogelijke coalitie de enige partij bent die vast wil houden aan de AOW-leeftijd, is het niet in het landsbelang om daaraan vast te houden. Dat hij daar nu water bij de wijn wil doen, getuigt mi alleen maar van een realistisch beeld dat het al moeilijk genoeg wordt om een goede coalitie te vormen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:17

@Specials: Zou je alsjeblieft niet bij elke quote kunnen vragen of ik kan lezen? Er staat jullie.. Omdat er meerdere mensen waren die dit als belangrijk punt hebben aangekaart. Nergens heb ik jou naam genoemd. Ik weet ook niet meer wie dat allemaal waren. Dus ik haal niets door elkaar. Daarnaast was jij niet de enige die zei: water bij de wijn.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:18

mylittlejoy schreef:
Ik vind het juist goed dat hij concessies wil doen om te gaan regeren. Met meerdere partijen is dat nu eenmaal noodzakelijk om samen tot een oplossing te komen, en als je dan in een mogelijke coalitie de enige partij bent die vast wil houden aan de AOW-leeftijd, is het niet in het landsbelang om daaraan vast te houden. Dat hij daar nu water bij de wijn wil doen, getuigt mi alleen maar van een realistisch beeld dat het al moeilijk genoeg wordt om een goede coalitie te vormen.

Juist, Al als hij op dit punt al toegeeft zal hij dat vast ook wel doen bij de punten over allochtonen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:19

Aan de ene kant is het goed dat hij water bij de wijn wil doen, aan de andere kant heeft hij nu wel mensen voor de gek gehouden. Wilders was absoluut stellig over de AOW-leeftijd.

Wat nou als je de kieswijzer hebt gedaan en je ligt de PVV ontzettend dicht, maar ook bij een andere partij. Maar doordat de PVV altijd stellig heeft gezegd: De AOW-leeftijd gaat niet omhoog en dat geeft voor jou de doorslag. Ik zou me persoonlijk dan nu behoorlijk genaaid voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:21

Nessah schreef:
Ja maar water bij de wijn? Als er 1 partij heel erg stellig was over de aow, was het pvv wel! Dus dat ze nu al vroeg in de ochtend dit laten vallen.. Dat kan ik geen water bij de wijn noemen.
Ik denk dat veel mensen het een heel belangrijk punt vonden.

Wat zullen de PVV stemmers teleurgesteld zijn als blijkt dat alle andere beloftes ook niet waargemaakt kunnen worden :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:23

Aideen, precies! En de PVV bleef dat roepen terwijl de bonden en werkgevers al tot een akkoord kwamen. Op dat moment had iedereen al kunnen weten dat de AOW niet in zijn huidige vorm gehandhaafd had kunnen worden, het stond luid en duidelijk in alle kranten. Wat PVV deed was zeggen dat het droog bleef terwijl de dikke regendroppels al naar beneden kwamen.