Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:19

Moiryn schreef:
'En waarom werd mijn moeder in de reconstructie eigenlijk door zo´n verlept low-life drankfiguur gespeelt? Onnodig grievend. '

Ik hoop echt dat het haar niet is...:')

Die snap ik wel... Afgaande op wat ik er van heb gezien lijkt haar moeder me een verzorgde en intelligente vrouw, tis gewoon stemmingmakerij om zo'n persoon in een reconstructie neer te zetten als één of ander verlepte drankfiguur.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:19

Oef, dat is inderdaad niet slim van hem om te zeggen... :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:20

Nouks schreef:
Moiryn schreef:
'En waarom werd mijn moeder in de reconstructie eigenlijk door zo´n verlept low-life drankfiguur gespeelt? Onnodig grievend. '

Ik hoop echt dat het haar niet is...:')

Die snap ik wel... Afgaande op wat ik er van heb gezien lijkt haar moeder me een verzorgde en intelligente vrouw, tis gewoon stemmingmakerij om zo'n persoon in een reconstructie neer te zetten als één of ander verlepte drankfiguur.

Daar kan ik me nog in vinden, maar als ik de rest van haar tweets lees hoop ik alleen maar dat zij het niet echt is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:21

Alet74 schreef:
smokey17 schreef:
jezus wat een mongool die uitgever..

Maar wat ik mij afvraag.....

WAAROM zijn die klasgenoten dan niet eerder in de publiciteit getreden over dat Maria WEL alle dagen aanwezig was???

Waarom komen ze pas als peter. R komt??

Ik vind het allemaal raar

Dat is wel een beetje typisch, maar misschien durfden ze niet omdat ze eerder alleen stonden in hun kritiek? Nu hebben ze een sterke 'medestander' die ook vindt wat zij vinden.

Er was eerder toch al aan het licht gekomen dat Maria helemaal niet zoveel spijbelde? Was daar niet een rechtszaak van gemaakt? Ik denk dat er toen ook wel medeleerlingen ondervraagd zijn...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:21

Alet74 schreef:
smokey17 schreef:

Maar wat ik mij afvraag.....

WAAROM zijn die klasgenoten dan niet eerder in de publiciteit getreden over dat Maria WEL alle dagen aanwezig was???

Waarom komen ze pas als peter. R komt??

Ik vind het allemaal raar

Dat is wel een beetje typisch, maar misschien durfden ze niet omdat ze eerder alleen stonden in hun kritiek? Nu hebben ze een sterke 'medestander' die ook vindt wat zij vinden.

Beetje typisch??? Heel typisch...

Een klas heeft minimaal 25 kinderen... hoeveel lessen krijg je op de middelbare? Zullen we zeggen 8/10... dus 8/10 leraren. Directie van de school, administratie op de school.

Allemaal zijn ze niet naar buiten getreden toen het boek uit kwam.

Wikipedia
Citaat:
Moeder Lucie klaagde over de school van haar dochter (de Thorbecke Scholengemeenschap te Zwolle), die had verzuimd haar te informeren over het vele spijbelen van haar dochter. Drie jaar lang werd er tijdens mentorgesprekken niet over gesproken. Tijdens deze spijbeluren prostitueerde Mosterd zich. De plekken waar geweld was en handel in verdovende middelen, werden niet door een camera bewaakt. Deze klachten werden op 12 juni 2006 gegrond verklaard door de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)[5]. Hierop stelde moeder Lucie de school financieel aansprakelijk[6].
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 12-05-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:22

Cayenne schreef:
Heb je de uitzending net gezien? Het ging allemaal zo snel dat het uiteindelijk niet meer te volgen was :=
Volgens hem is het boek authentiek maar niet de waarheid, terwijl Maria van de week nog zei dat het volledige boek (uitgezonderd namen) de absolute waarheid is.

Nope niet gezien, daarom vraag ik het ook ;)

Denk persoonlijk (als niet-kijker) ook niet dat de uitgever de positie hoeft aan te nemen van "alles wat Maria schrijft is waar", dat hoeft hij helemaal niet te denken of te vinden, hij is er niet om Maria tegen de grote boze Peter R. te beschermen lijkt me. Sterker nog, als ik haar uitgever zou zijn geweest zou ik serieus overwegen gewoon eerlijk toe te geven "het maakt me niet uit of een verhaal 100% de waarheid beschrijft of niet, als het een goed verhaal is wil ik het best uitgeven". Want ik durf te wedden dat dat wel ongeveer in de buurt komt van zijn eigenlijke standpunt :P

Anoniem

Volgens mij hebben haar klasgenoten vanaf dag 1 al gezegt dat Maria loog maar niemand ging erop in en de klasgenoten werden alleen maar afgebrand want hoe konden ze zeggen dat zo´n lief meisje wat zo zielig is zou liegen.

Debbie

Vind niet dat de man echt een eerlijke kans heeft geregen in dwdd!
Wat hij ook zei, hij werd alleen maar uitgelachen en wat hij zei klopte toch niet
en wanneer hij echt tot een punt kwam mocht hij niet uitpraten. Nee.. vond het niet zo netjes.
Die man heeft ontzettend veel lef dat hij daar gaat zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:23

smokey17 schreef:
Een klas heeft minimaal 25 kinderen... hoeveel lessen krijg je op de middelbare? Zullen we zeggen 8/10... dus 8/10 leraren. Directie van de school, administratie op de school.

Weet niet welke school jij hebt gedaan, maar ik had geloof ik 14 a 15 vakken in de onderbouw...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:23

De uitgever gaf wel te kennen zich een beetje belazerd te voelen door Maria. Dat vond ik dan wel weer fair.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:24

Nogmaals de quote:

Citaat:
Moeder Lucie klaagde over de school van haar dochter (de Thorbecke Scholengemeenschap te Zwolle), die had verzuimd haar te informeren over het vele spijbelen van haar dochter. Drie jaar lang werd er tijdens mentorgesprekken niet over gesproken. Tijdens deze spijbeluren prostitueerde Mosterd zich. De plekken waar geweld was en handel in verdovende middelen, werden niet door een camera bewaakt. Deze klachten werden op 12 juni 2006 gegrond verklaard door de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)[5]. Hierop stelde moeder Lucie de school financieel aansprakelijk[6].

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:24

Nouks schreef:
smokey17 schreef:

Weet niet welke school jij hebt gedaan, maar ik had geloof ik 14 a 15 vakken in de onderbouw...

Ik zei ook maar wat.... mijn middelbare schooltijd was nog in de vorige eeuw....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:25

Ach lef... de boeken vliegen de toonbank over, zo erg zal ie het aan de ene kant niet vinden denk ik. De schoorsteen moet ook branden tenslotte ;)
En als je bij PRdV in de uitzending zit, weet je wat je kunt verwachten.

Fenrir

Cayenne schreef:
De uitgever gaf wel te kennen zich een beetje belazerd te voelen door Maria. Dat vond ik dan wel weer fair.

En toch denk ik dat hij het ergens niet erg vind dat er nu wss nog meer boeken worden verkocht... :P Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je er helemaal niet blij mee bent als uitgever zijnde, je blijft toch de uitgever van een waargebeurd boek wat achteraf niet helemaal blijkt te kloppen...

Urbanus

smokey17 schreef:

Zou je misschien volgende keer de moeite willen nemen een ander woord te gebruiken? Dankjewel

Verder vond ik dat de uitgever zich behoorlijk klem kletste. Hij is in het checken van feiten nalatig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:26

Cayenne schreef:

Sja maar zeg eens eerlijk... Iemand komt naar je toe met een verhaal waarvan je gewoon wéét dat het verkoopt... Dan zou jij het toch ook uitgeven, of 't nu wel of niet 100% waar is? Als Maria beweert van wel is het tenslotte haar probleem en niet het jouwe als het niet waar blijkt te zijn en ondertussen verkoop je wel ff 250.000 exemplaren van dat boek.

Fenrir

smokey17 schreef:
Nogmaals de quote:

Citaat:

Was het niet zo dat uiteindelijk bleek in die rechtszaak dat Maria helemaal niet zoveel spijbelde? Ik meende dat gelezen te hebben.

Cayenne

Alet74 schreef:
Ach lef... de boeken vliegen de toonbank over, zo erg zal ie het aan de ene kant niet vinden denk ik. De schoorsteen moet ook branden tenslotte ;)
En als je bij PRdV in de uitzending zit, weet je wat je kunt verwachten.

Eensch. Ik vond de uitgever best sympathiek over komen, maar wanneer je tegenover Peter R de Vries zit, moet je toch wel een flink stel nagels hebben om je te verdedigen. In het begin vond ik Peter trouwens wel rustig blijven, tot de uitgever onzin uit begon te kramen en zelf kwaad werd omdat Matthijs over het boek van Korterink begon. Ja, toen was het hek van de dam natuurlijk.

Zo, ik zit klaar voor het verhaal van "Manou".
Ben benieuwd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:27

Nouks schreef:
Cayenne schreef:

Sja maar zeg eens eerlijk... Iemand komt naar je toe met een verhaal waarvan je gewoon wéét dat het verkoopt... Dan zou jij het toch ook uitgeven, of 't nu wel of niet 100% waar is? Als Maria beweert van wel is het tenslotte haar probleem en niet het jouwe als het niet waar blijkt te zijn en ondertussen verkoop je wel ff 250.000 exemplaren van dat boek.

Ja en dan? Dan heb je snel inkomsten, maar je goede naam is besmeurd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:29

Fiffill schreef:
Was het niet zo dat uiteindelijk bleek in die rechtszaak dat Maria helemaal niet zoveel spijbelde? Ik meende dat gelezen te hebben.

Uitslag van de rechtbank waar in staat dat ze inderdaad niet ongeoorloofd afwezig is geweest in 1e jaar. in 2e jaar 11 uurtjes.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BK7412

Fenrir

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:31

Nou, dan bleek daaruit toch dat het niet waar kon zijn? En er hebben vast wel klasgenoten gezegd dat ze loog en dat het niet klopte, maar tegen wie willen ze dat zeggen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:31

O god, ik heb nu al sympathie voor die jongen... Echt waar...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:32

Het begint.
Wel een heftig voorstukje al..

Janine1990

Fiffill schreef:
Nou, dan bleek daaruit toch dat het niet waar kon zijn? En er hebben vast wel klasgenoten gezegd dat ze loog en dat het niet klopte, maar tegen wie willen ze dat zeggen?

Die klasgenoten kunnen er ook niets mee bereiken... :n

Fenrir

Janine1990 schreef:
O god, ik heb nu al sympathie voor die jongen... Echt waar...

Mocht 'ie wel echt een loverboy zijn, dan is hij iig een goeie. :+ :P

Jammer dat ik het niet kan zien nu. Miss op uitzendinggemist. :)

Janine1990 schreef:
Fiffill schreef:

Die klasgenoten kunnen er ook niets mee bereiken... :n

Dat bedoel ik dus. :j