Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:10

Ik zie oma's van 75+ met dikke lagen blauwe oogschaduw lopen en fel rode lippen.
Slaat ook als een tang op een varken..... maar dat moeten zij zelf weten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:10

Springert schreef:
Leuk en modieus, maar echt verboden volgens de internationaal geldende sportreglementen.

nou goed, veel plezier met je sportregelemten. de vrouwen kunnen op deze manier tenminste sporten en daar gaat het in mijn ogen om

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:11

Laatst bijgewerkt door superwoman op 02-05-10 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:12

jameyskatje schreef:
dus? moeten ze toch zelf weten? ik snap je punt niet

Tja en dat zelf moeten weten is nou juist de plank misslaan. Immers ze dragen die hoofddoek niet omdat ze zich zo op die manier willen optutten, het is geen modebeeld. Het is omdat ze uit willen dragen dat ze een traditionel moslim zijn. Nu lijkt het wel of juist jij de achteliggende gedachte achter deze traditie niet hebt begrepen. Zo erg is die hoofddoek dus al verwesterd, dat die meiden zelf al niet eens meer weten wat ze doen....... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:13

Brainless schreef:
Ik zie oma's van 75+ met dikke lagen blauwe oogschaduw lopen en fel rode lippen.
Slaat ook als een tang op een varken..... maar dat moeten zij zelf weten.

Juist precies! Dat is de plank niet misslaan. Immers zij dragen geen geloof uit. De gereformeerde oma zul je nl niet met lippenstift aantreffen, immers hoort niet bij het uitdragen van DAT geloof! ;)

Brainless

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:14

Ja hoor, mijn oma heeft gewoon lippenstift op!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:15

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:15

hoe weet jij wat ze willen uitdragen? dat bedoel ik, iedereen moet het lekker zelf weten. ik ga me niet voor deze meiden verantwoorden want ik weet niet hoe het wertk in hun hoofd. heb me er nooit mee bezig gehouden en nooit intensief met ze over gesproken. een enkele keer wel, heel kort en luchtig en die conclussie was vaak dat ze zelf ook wel weten dat het niet hoort... maarja, eigen keus eigen leven.

ik heb hier niets over te melden verder, vind het ook geen boeiende discussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:16

Nee, voor mij is het wel duidelijk, door de mand gevallen.

Gewoon een mening willen hebben, maar eigenlijk niet echt weten het hoe en wat.

Gewoon een modern modebeeld, doe zoals de moslima doet en verkondig je mening zonder dat je weet wat de oorspronkelijke kern is.... ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:16

@Russel
Maar volgens jou is ze niet echt gereformeerd.
Ze draagt altijd een rok (al 86 jaar), gaat elke zondag 1x naar de kerk en luisteren de andere dienst op de kerktelefoon, ze heeft een tv met schotel en het ergste is ze heeft kort haar !!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:17

slaat nergens op russel wat je nu zegt. wie is er door de mand gevallen :S

de discussie ging goed, ik wil je vragen dat zo te houden en niet op iedere slak zout te leggen. (ook zo'n typisch bokt trekje)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:18

Jameyskatje is toch niet verantwoordelijk voor hoe andere Moslima's hun geloof belijden? Of begrijp ik het nou verkeerd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:23

superwoman schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

:=
Moet zeggen dat hij wel scherp is en wel goede punten aangeeft.
Gaat over geloof en vrijheid van meningsuiting en belediging

Ik vind Hans Teeuwen geweldig :D
Ja zijn grappen gaan af en toe ver, maar zijn doel is niet beledigen maar mensen laten lachen en ik denk ook bepaalde onderwerpen aansnijden en bespreekbaar maken. Die grappen moet je ook kunnen relativeren. Vind overigens dat hij hier idd een punt heeft, niet enkel richting die meiden maar richting heel het concept 'geloof'.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:26

Heino schreef:
Ik vind Hans Teeuwen geweldig :D
Ja zijn grappen gaan af en toe ver, maar zijn doel is niet beledigen maar mensen laten lachen en ik denk ook bepaalde onderwerpen aansnijden en bespreekbaar maken. Die grappen moet je ook kunnen relativeren. Vind overigens dat hij hier idd een punt heeft, niet enkel richting die meiden maar richting heel het concept 'geloof'.

Totaal met je eens.
Deze vind ik ook leuk, al is hij niet zo leuk bedoeld geloof ik :o
Al is het imi ook best slim om kinderen zelf een geloofskeuze te laten maken wanneer ze daar oud genoeg voor zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=Zu0ZkF1Vk-g

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:29

ik trek de meiden van halal niet en ik trek hans teeuwen niet . heel iritant vind ik ze

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:30

ag nee, die pauw trek in nog minder .

trouwens, volgens mij heeft niemand naar mijn filmpje gekeken die ik 2x heb geplaatst?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:31

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:36

superwoman schreef:
Al is het imi ook best slim om kinderen zelf een geloofskeuze te laten maken wanneer ze daar oud genoeg voor zijn.

Deze man staat vanaf het begin al niet open voor een gesprek met die meiden... heel vijandige houding heeft hij. Jammer, juist van een filosoof zou je mogen verwachten dat hij ruimdenkend is. En vooral: beseft dat waarheid subjectief is.

Hij schetst ook een heel bevooroordeeld beeld van de Islam, hij kent de Islam overduidelijk niet. Het verschil tussen religie en cultuur is hem ook vreemd.

Ben het overigens wel met hem eens dat mensen niet geïndoctrineerd mogen worden met geloof. Dus idd, geen geloof op school.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:37

Heino schreef:
Springert schreef:
Als jij rent en ik trek aan deze hoofddoek, dan verstik ik je op het nekgedeelte. Ook kan ik je ernstig blesseren door dat het diep in je hals kan snijden. Buiten dat kan ik je ook makkelijk uitschakelen want ik weet dat jij bijvoorbeeld je haren niet in t openbaar mag laten zien, dus trek ik steeds je hoofddoek af en zodoende is voor jou het spelen van de wedstrijd onmogelijk.

Maar normale sporters houden zich aan de regels, en wanneer je de regels volgt kunnen deze situaties zich helemaal niet voordoen ;)

hahaha...sporters houden zich aan de regels!!
Dit zijn echt lachwekkende opmerkingen...vandaar al die gele en rode kaarten zeker?

RoodZonnetje

Springert schreef:
Sportschool, geen sportclub of vereniging.
Heeft dus niets met sportregels of sportbonden te maken.

Tadaaaaaaaaaa!

Ehm, wat is dan precies het verschil tussen sportschool en vereniging/sportclub?

Krips

Maar de meiden van Halal vind ik ook absoluut niet open staan

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:38

Springert schreef:
Dit zijn echt lachwekkende opmerkingen...vandaar al die gele en rode kaarten zeker?

Normale sporters houden zich aan de regels ja. Sport heeft niet tot doel anderen pijn doen.

Krips, hoe bedoel je precies?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:42

jameyskatje schreef:
beoeind, je kan ook mijn broek naar beneden trekken of aan mijn t-shirt.
ik vind het erg ver gezocht van je. hier in de streek noemen we dat mieren*** ;)

En dat wordt dan ook regelmatig gedaan in de sport!
Dus slaat dat mierenneuken nergens op.

BROEKJE TREKKEN
Afbeelding

SHIRTJE TREKKEN
Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:43

Heino schreef:
superwoman schreef:

Deze man staat vanaf het begin al niet open voor een gesprek met die meiden... heel vijandige houding heeft hij. Jammer, juist van een filosoof zou je mogen verwachten dat hij ruimdenkend is. En vooral: beseft dat waarheid subjectief is.

Hij schetst ook een heel bevooroordeeld beeld van de Islam, hij kent de Islam overduidelijk niet. Het verschil tussen religie en cultuur is hem ook vreemd.

Ben het overigens wel met hem eens dat mensen niet geïndoctrineerd mogen worden met geloof. Dus idd, geen geloof op school.

beide staan idd niet open. Al heb ik het gevoel dat die meiden het boek NIET eens gelezen hebben. Ik ook niet, maar stel daarover ook geen vragen.
Die man is zijn boek aan het promoten en hoeft imo niet open te staan.
Waarom denk jij dat hij de Islam niet kent, ik denk namelijk van wel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:43

Heino schreef:
Springert schreef:

Normale sporters houden zich aan de regels ja. Sport heeft niet tot doel anderen pijn doen.

Krips, hoe bedoel je precies?

Maar die sporters bestaan niet.
Het gebeurt in elke klasse op ieder niveau.
Normale mensen rijden ook niet te hard, door rood of stelen niet, maar het gebeurt toch.