Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:52

Onze vlucht staat gelukkig weer op de site, dus als het goed is kunnen we morgen eindelijk op vakantie!! *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:54

Ik hoop dat mijn ouders al geboekt hebben voor de boot. Dan hoef ik niet naar huis te vliegen en dik te sjouwen met bagage.

edit: ik verhuis van London weer terug naar NL

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:56

madeliefw schreef:
ik heb een vraag waar jullie misschien het antwoord op weten.

Ik vlieg zondag als het goed is naar aruba. Nu zegt degene met wie ik ga dat je vooraf in moet checken ( a 44 euro voor 2 personen wat ik echt teveel geld vind) omdat anders misschien de plaatsen weg zijn zondag. Maar het is toch gewoon zo dat als je die vlucht hebt geboekt dat er sowieso plaatsen voor jou bij zijn toch? Of is het anders omdat er nu heel veel mensen die nu eigenlijk zouden vliegen dan ook mee terug vliegen. Misschien weet iemand waar ik goed aan doe.

Met welke maatschappij vlieg je? Volgens mij niet met KLM als ik lees dat je moet betalen om voorraf in te checken, zal wel met Arkefly zijn dan. Arkefly boekt niet over dus je hebt gegarandeert een stoel.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:57

Goed nieuws dus Mareska!

Karin schreef:
klumpertje schreef:
Weet iemand toevallig ook hoe het met het vliegveld Weeze staat? Mijn ouders zouden aankomend weekend naar Schotland vertrekken vanaf Weeze. Ik heb er sterk mijn twijfels aan omdat Schotland toch aardig dicht bij Ijsland in de buurt komt :)

Ik vermoed dan dat ze met Ryanair vliegen? Even de site van Ryanair in de gaten houden én die van vliegveld Weeze.

Ryanair vliegt iig vooralsnog vanaf donderdag weer, maar voor aankomend weekend valt natuurlijk nog weinig te voorspellen, zeker met bestemmingen in de UK en Ierland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6564 ... binnenland

Fijn, wij zouden zaterdagmorgen a.s. naar Schotland toe.. Met EasyJet..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:57

Amber_ schreef:
madeliefw schreef:
ik heb een vraag waar jullie misschien het antwoord op weten.

Ik vlieg zondag als het goed is naar aruba. Nu zegt degene met wie ik ga dat je vooraf in moet checken ( a 44 euro voor 2 personen wat ik echt teveel geld vind) omdat anders misschien de plaatsen weg zijn zondag. Maar het is toch gewoon zo dat als je die vlucht hebt geboekt dat er sowieso plaatsen voor jou bij zijn toch? Of is het anders omdat er nu heel veel mensen die nu eigenlijk zouden vliegen dan ook mee terug vliegen. Misschien weet iemand waar ik goed aan doe.

Vaak word een vliegtuig overboekt,
Dat wil zeggen dat er meer stoelen geboekt worden dan er zijn.
Dus je kan pech hebben als je laat komt...

(Dit hebben wij helaas al is gehad door vertraging van file, en dus overboekt worden)

Dat klinkt mij zeer onwaarschijnlijk in de oren.
Ik heb de ervaring dat iedereen die boekt, ook mee mag. Zo heb ik naar Amerika in een overgeboekt vliegtuig gezeten, waarvan dus wel te veel mensen op kwamen dagen. Die mensen hebben op de stoelen van stewardessen gezeten etc.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:32

Veel maatschappijen boeken standaard 10% over, omdat over het algemeen ook 10% niet komt opdagen. Echter gebeurt het ook regelmatig dat iemand dus op standby staat en niet mee kan omdat die 10% nu net wel komt opdagen. Over het algemeen staat daar een financiele compensatie tegenover. Het kan ook zijn dat ze mensen vrijwillig vragen hun stoel af te staan tegen een vergoeding.

purny

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:45

Ik hoorde vanavond op het nieuws dat er nog veel mensen achter de douane zitten. Iets in die trand van die mensen die donderdag hadden moeten vliegen kunnen nog steeds niet weg en de mensen die vandaag vliegen naar hetzelfde bestemming kunnen wel gewoon vliegen. Met andere woorden dat de mensen die nu nog daar zijn gewoon pech hebben. Dat is toch niet normaal?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:47

Purny,

Het werkt nu eenmaal zo dat de mensen die een ticket hebben voor de vlucht van vandaag voorrang krijgen op de mensen die een ticket hadden voor gisteren of zaterdag.

Zo werkt dat nu eenmaal.

De gestrande reizigers worden of op extra vluchten geboekt of op lege plaatsen gezet.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:47

Ik heb dus meegemaakt, dat bij overboeking het vliegtuig gewoon voller geladen wordt..
Lijkt me ook logisch..

Hoewel ik dat van financiele compensatie ook wel snap ja.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:52

purny schreef:
Ik hoorde vanavond op het nieuws dat er nog veel mensen achter de douane zitten. Iets in die trand van die mensen die donderdag hadden moeten vliegen kunnen nog steeds niet weg en de mensen die vandaag vliegen naar hetzelfde bestemming kunnen wel gewoon vliegen. Met andere woorden dat de mensen die nu nog daar zijn gewoon pech hebben. Dat is toch niet normaal?

Het is toch niet normaal als ik mijn geboekte ticket zou moeten afstaan aan mensen die gestrand zijn?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:56

Vliegmaatschappij zou dan ook 2x moeten compenseren...voor degene die zijn vlucht heeft gemist en dan ook nog voor degene die zijn plaats heeft moeten afstaan...gewoon rekensommetje dus.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:05

power1997 schreef:
Zonet waren er helaas weer duidelijk van die straaljagers bezig,
was blij dat dat lawaai ff weg was
Ik hoor ze nu niet meer

Klopt oefening van geloof ik 8 landen.
Zouden de komende 2 weken oefenen en meestal boven zee vliegen maar in het Noorden konden we er wel last van hebben.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:07

Pfff nou mijn vlucht van vandaag (Frankfurt-Singapore-Melbourne) met Qantas was geannuleerd. En nu ben ik pas 28/4 aan de beurt. Tsja...daar gaat al een week stage.....

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:11

Vooralsnog gaan we vliegen vanmiddag, hopelijk morgen een berichtje vanuit Nederland!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:16

Hoop het voor jullie Replay!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:16

Kendra schreef:
Vliegmaatschappij zou dan ook 2x moeten compenseren...voor degene die zijn vlucht heeft gemist en dan ook nog voor degene die zijn plaats heeft moeten afstaan...gewoon rekensommetje dus.

In dit geval lijkt het me niet dat iemand zijn vlucht gemist heeft... maar dan ligt het weer eens aan mij.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:17

Mareska schreef:
Onze vlucht staat gelukkig weer op de site, dus als het goed is kunnen we morgen eindelijk op vakantie!! *\o/*

Joehoeeee!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:42

Mareska schreef:

Woeiiiiii super!!! *\o/* Tot morgen +:)+

Pff balen Replay, hoorde het al van meer mensen dat het Martinair vliegtuig niet vloog.. Hopelijk komt het vandaag goed!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:54

Mijn vader en broer zijn gelukkig weer veilig thuis vanaf Tenerife. Arkefly heeft een toestel ingevlogen dat op Barcelona stond en ze zijn om 13.45 geland op Schiphol :-)
Het was een behoorlijke chaos geweest met elke dag opnieuw urenlange rijen mensen in het hotel voor de balie die hun kamer weer een dag moesten verlengen, mensen die van volle andere hotels kwamen etcetera.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:13

Zonet was geloof ik op het nieuws dat vanavond het eerste (?) vliegruim van GB weer wordt geopend. Die van London geloof ik. En de vulkaan gaat steeds minder spuwen, dus das mooi! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:15

Ik hoop het!

Vriend van me wil heel graag morgen vertrekken voor de bruiloft van zijn broer. Zijn vader is er ook en ze zijn allebei getuige :P

[edit] en ze vliegen via engeland.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:30

Inderdaad Engeland gaat weer open vanaf 22:00 lokale tijd.

Was wel apart vandaag, er kwamen wel een paar vliegtuigen over maar dat waren dan KLM of Lufthansa's richting USA. Maar de Engelse vliegvelden waren nog dicht... vaag hoor.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:31

Hoezo vaag? Je bent je ervan bewust dan vliegtuigen naar Amerika niet over Engeland vliegen?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:39

Vaag in de zin van dat er hier officieel niet gevlogen mocht worden en dat er dus wel vliegtuigen uit andere landen over komen.
De vliegtuigen naar Amerika (of whatever ze naar toe gingen) vlogen dus wel over Engeland vandaag.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:40

Oh, sorry, je woont in Engeland.
Mja, da's wel vreemd dan inderdaad..