Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:26

sarabande schreef:
Springert schreef:
Fout!!! Bleek een heel opzetje geweest te zijn waar niets van waar was.
Puur uit de duim gezogen verhaal, maar dat heb je waarschijnlijk gemist.

Wat is fout dat Geert een Indonesische moeder heeft, dat is gewoon de waarheid, ook al wil hij dat zelf niet eens graag horen, of heb je het liever over zijn Hongaarse vrouw, de importbruid zeg maar.

Nee gek :P hij was niet de neger van venlo.. haha

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:27

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Waarom is hij allochtoon?

Iedereen met minimaal een ouder van een andere afkomst en nationaliteit is een allochtoon

Is niet waar hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:27

Axel_Valerie schreef:
Nee gek :P hij was niet de neger van venlo.. haha

Lijkt me ook, er woonden wel meer mensen van Indonesische afkomst daar

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:28

Heino schreef:
Axel_Valerie schreef:
Okee bronnen?
En dat klopt niet want dat zijn de marrokanen met een marrokaans paspoort en dat zijn vaak 1e 2e generatie die zijn dus allang 45 plus! haha

De jongere marrokanen hier hebben voor 95% een nederlands paspoort dus die vallen niet onder die 14380..

Bron is het CBS

Dus je denkt dat onder Marrokaanse jongeren wel de meerderheid crimineel is? U vraagt wij draaien:
3 410 Marrokaanse verdachten in 2007 in de leeftijdsgroep van 12 tot 18 jaar. In 2007 waren er 54 111 tweede generatie Marrokaanse allochtonen (dus minstens een ouder uit Marroko)

Hier...bron elsevier

Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:29

MamboBeach schreef:
Iedereen met minimaal een ouder van een andere afkomst en nationaliteit is een allochtoon

Is niet waar hoor.[/quote]

wel hoor dat is de internationale definitie daar is niets vreemds aan..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:29

Citaat:
Volgens
de beperkte definitie is iemand allochtoon
als hij én een van de ouders in het buitenland
geboren is of als beide ouders in het
buitenland geboren zijn. Naast deze definitie
werd ook de ruime definitie gebruikt. Volgens
deze definitie is iemand allochtoon als
hij óf ten minste een van de ouders in het
buitenland geboren is.

Dit is de defenitie volgens het CBS

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:30

Axel_Valerie schreef:
MamboBeach schreef:

wel hoor dat is de internationale definitie daar is niets vreemds aan..

Wat is het dan volgens jullie?

Springert

Heino schreef:
En Marokkanen zijn een ras volgens jou?
Op welke school heb je dat geleerd?
Laatst bijgewerkt door Springert op 11-04-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Is niet waar hoor.

CBS: De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:31

Springert schreef:
[elsevier stuk]

Waar probeer je me nu van te overtuigen? Dat allochtonen verhoudingsgewijs veel in de criminaliteit zitten? Bespaar je de moeite want dat zie ik ook hoor.

Wat mij stoort is dat jij glashard beweert dat "goede Marrokanen" een uitzondering zijn. Walgelijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:31

Weet ik dat dat daar staat maar waar ik op doel is eigenlijk dat we de mensen van marokkaanse komaf niet zo mogen noemen en Wilders wel. Hoe de wind waait...

Als we het over allochtoon hebben hebben we het meestal over een persoon geboren in een ander land...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:32

Krips schreef:
Citaat:
Volgens
de beperkte definitie is iemand allochtoon
als hij én een van de ouders in het buitenland
geboren is of als beide ouders in het
buitenland geboren zijn. Naast deze definitie
werd ook de ruime definitie gebruikt. Volgens
deze definitie is iemand allochtoon als
hij óf ten minste een van de ouders in het
buitenland geboren is.

Dit is de defenitie volgens het CBS

Dan ben je toch allochtoon als 1 van je ouders niet nederlands is dat zie staat daar..

heino: Natuurlijk is een goede marrokaan geen uitzondering! dat zou een beetje vreemd zijn

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:32

Heino schreef:
Springert schreef:
Hoeveel minderjarigen zaten er bij die 329493? Want het gemiddelde marokkaanse gezin fokt meer dan 4 Nederlandse gezinnen bij elkaar!
Buiten dat is het grootste deel wel crimineel maar gewoon nog niet betrapt...kwestie van tijd.

Zie mijn andere post...
Overigens kán je dat natuurlijk ook even zelf opzoeken hè...
En ik denk dat ik maar niet meer op je in ga want je hebt je "feiten" toch al klaar staan.

Daar zou je mij in ieder geval een groot plezier mee doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:33

Springert schreef:
Heino schreef:
En Marokkanen zijn een ras volgens jou?
Op welke school heb je dat geleerd?

Nogmaals, quote de juiste persoon want dat heb ik niet gezegd.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:33

Ik ben het met Heino eens. En ik heb net ook al een stuk geschreven over de criminaliteit onder allochtonen. Maar dat heb je weer niet gelezen. Je reageert op niets wat ik zeg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:34

Axel_Valerie schreef:
heino: Natuurlijk is een goede marrokaan geen uitzondering! dat zou een beetje vreemd zijn

Maar dat is wel wat Springert beweert...

Ja Springert, is natuurlijk wel zo makkelijk als er weer door één persoon minder kritische vragen gesteld worden hè.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:34

hahaha marcel <3

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:35

MamboBeach schreef:
Weet ik dat dat daar staat maar waar ik op doel is eigenlijk dat we de mensen van marokkaanse komaf niet zo mogen noemen en Wilders wel. Hoe de wind waait...

Als we het over allochtoon hebben hebben we het meestal over een persoon geboren in een ander land...

Dat is het verschil met 1e en 2e generatie allochtoon.
Zo ben ik bijvoorbeeld 2e generatie allochtoon, omdat mijn vader Duits/Frans is en mijn moeder in Nederland is geboren (en ik ook).

In het dagelijkse spraakgebruik laat je eigenlijk vaak die 2e generatie erbuiten, maar je bent wel een allochtoon.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:36

Krips schreef:
Ik ben het met Heino eens. En ik heb net ook al een stuk geschreven over de criminaliteit onder allochtonen. Maar dat heb je weer niet gelezen. Je reageert op niets wat ik zeg.

Lijkt wilders wel, die gaat ook niet in op de inhoud. 8)7

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:36

Heino schreef:
Springert schreef:
maar dat wordt ook helemaal niet gezegd, en is ook helemaal niet de bedoeling.
Iedereen die over de schreef gaat moet weg, dat is toch iets heel anders.

Ehm jij kent het partijprogramma van Wilders blijkbaar niet??? Ga dat eerst maar eens lezen, dan praten we verder, ok?

Ga jij dat maar eens lezen en zeg mij maar waar staat dat iedereen weg moet. Ik vertel je nu alvast dat je tevergeefs gaat zoeken, want dat staat helemaal nergens.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:38

Ik stem niet op wilders maar wilders zet nederland tenminste wel aan het nadenken..

Ik ben het soms niet eens met zijn aanpak. Ik vind alleen wel dat hij een uiterst slim spel speelt. Het is een uiterst slimme man met redelijk goede ideeen. Hij werkt ze alleen op een vreemde manier uit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:38

MamboBeach schreef:

Niemand zegt dat je Marokkanen niet zo mag noemen, maar hier worden mensen van Marokkaanse afkomst die al 2 generaties in Nederland geboren zijn ook onterecht allochtonen of liever nog buitenlanders genoemd.

Dus het zou al een stap vooruit zijn om die mensen gewoon Nederlanders te noemen, dat doen we met Geert toch ook ondanks dat ie allochtoon is en een importbruid heeft :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:39

Axel_Valerie schreef:
Van de 14300 halt (jongeren delicten) zaken zijn er 7800 veroorzaakt door allochtonen jongeren

even opgezocht...

Kijk...jij bent tenminste iemand die met terzake doende feiten komt.
Hier hebben de lezertjes wat aan!!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:40

Citaat:
Myra schreef
Citaat:
Krips schreef:
Ik ben het met Heino eens. En ik heb net ook al een stuk geschreven over de criminaliteit onder allochtonen. Maar dat heb je weer niet gelezen. Je reageert op niets wat ik zeg
.

Lijkt wilders wel, die gaat ook niet in op de inhoud.

:=

Ik vind het ook altijd heel erg opvallend hoe alles wat Wilders zegt voor waar wordt aangenomen. Ik heb altijd het gevoel, zeker met het hele Cohen verhaal. Dat je wel kan gaan wapperen met je gegevens over het immigratie beleid van Cohen e.d. maar dat het niets meer uitmaakt. Dat het kwaad al geschied is :P Mensen willen niet verder denken.

Dit is natuurlijk niet op iemand hier gericht. Of als generalisatie van de Wilders stemmer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:40

Fiffill schreef:
Macht en geld hebben niks met het geloof te maken, maar wel alles met de kerk. Helaas. ;)

'De' kerk? ;)

Oorlogen gaan over het algemeen om macht en bezit. Geloven worden misbruikt om mensen mee te krijgen of om e.e.a. voor hun eigen geweten te rechtvaardigen.