joostvangestel schreef:Onassa: nou, er zijn er wel die je serieus nemen. Het is in ieder geval een feit dat er veel mensen achter de PVV aanlopen. 16% van de stemmen zou neerkomen op ongeveer 2,5 Miljoen mensen in dit land (klopt natuurlijk niet, want niet iedereen heeft stemrecht). Dat heeft dus een reden, en dat is natuurlijk een ontevredenheid over hoe dat Nederland er voor staat op een aantal gebieden. Ik denk wel dat er heel veel uiteenlopende meningen kunnen zijn over het waarom die ontevredenheid is ontstaan.
Dus ten eerste moet de juiste diagnose gesteld worden. Dan is het wel handig om symptomen van oorzaken te scheiden.
En als dan de juiste diagnose is gesteld, is de volgende vraag wat het juiste behandeling is. Symptoombestrijding kan een idee zijn, maar het volk is meer gediend met behandeling van de ziekte in plaats van het ziektebeeld.
Angst voor hoofddoekjes is een symptoom van xenofobie. Niks meer en niks minder. Dus moet er iets aan de xenofobie gedaan worden, niet aan het hoofddoekje. Kwestie van paard voor de wagen spannen, om in termen van bokt te blijven.
Daar heb je zeker een punt....ppffff, gelukkig nog wel iemand die het normaal kan houden.
Ik had het hiervoor al, of in dat andere topic, erg verwarrend, over het grijze gebied.
Ik zal zeker niet zeggen dat ik het op alles met Wilders eens ben, maar dat ben ik ook niet met welke andere partij dan ook.
Ik denk dat zoiets altijd moeilijk is want je hebt zo je eigen idealen en die zal je nooit in 1 partij terug vinden.
Dus ga je kiezen , en daarom hebben we het kiesrecht.