[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:14

En dat was al veel langer bekend. Maar een klein groepje mensen moet het zo benoemen (daarmee bedoel ik geen bokkers), want ze voelen zich meer of iets dergelijks en als ze dan zelf net iets meer hebben geleerd dan moeten het wel de domme arbeiders zijn die er op kiezen. Want een slimmerik zoals hen kan dat toch niet doen?
En wel een deel van die strekking kom je hier tegen. PVV stemmers weten niet waar ze het over hebben, zijn eerder wel al eens dom genoemd en moeten alles verantwoorden, daar waar een ander zo mag roepen ik stem groenlinks, zonder te weten waarom.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:22

Teddy321 schreef:
Vele kopstukken uit het bedrijsfleven blijken ook ineens voor de PVV te gaan.

Uit pure belangstelling, over wie hebben we het dan?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:30

Zesiram schreef:
Teddy321 schreef:
Vele kopstukken uit het bedrijsfleven blijken ook ineens voor de PVV te gaan.

Zat afgelopen zondag Business Class te kijken, daar zat een aantal van die lui die in de aandelen handelen. Waar PVV stemmers

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:25

Dierenrechten/dierenwelzijn

Rechten van het dier in de Grondwet Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops) Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113 Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

alleen hier om zou ik al op de pvv stemmen en er is nog zoveel meer! Hij is niet tegen buitenlanders !hij is voor een land dat crimineel gedrag op straat en islamitisch terrorisme keihard aanpakt en bestraft. ....zelfs buitenlanders stemmen op zijn partij!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:49

Het hoeft niet zo te eindigen, als iedereen de ander wat meer in zijn waarde zou laten.
Ik had een vandaag gister opgenomen en net zitten kijken.
Tja....en als ik dan de uitslag van de poll hier zie en wie daar gister als winnaar uit kwam....daar kun je toch moeilijk omheen.
Nederland is voor een groot deel absoluut niet gelukkig met hoe het de afgelopen jaren gegaan is.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:23

Teddy321 schreef:

Zat afgelopen zondag Business Class te kijken, daar zat een aantal van die lui die in de aandelen handelen. Waar PVV stemmers[/quote]

Ik ga die aflevering eens opzoeken, ben wel benieuwd. Er zijn wel meer mensen die in aandelen handelen, dus dat zegt me niet zo veel. Thanks :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:40

Dan wil ik bij deze toch nog even benadrukken dat ik helemaal niemand de grond in heb getrapt, niemand dom heb genoemd en niemand persoonlijk heb aangevallen. Discussiëren doe ik niet op de man maar op de argumenten/denkwijze.

Ik ben in staat kritisch te kijken naar mijn eigen partij. Ik ben bijvoorbeeld absoluut niet blij met het optreden van Agnes Kant gisteren. In mijn ogen moet je Wilders niet persoonlijk aanvallen, niet de Tweede Wereldoorlog erbij halen maar wel zeer kritisch wezen over zijn standpunten. Ik vind dat we hem én zijn stemmers zeer serieus moeten nemen. Ik vind ook dat er veel moet veranderen (gezondheidszorg, dierenwelzijn, integratie beleid, milieu, enz) in Nederland maar naar mijn mening is de pvv visie absoluut níet de manier.

In mijn ogen moet je in gesprek gaan en blijven met (in dit geval even) Moslims. Wilders weigert dat (klik).
In mijn ogen kun je niet zeggen dat je ''een gruwelijke hekel hebt aan alles wat met de Islam te maken heeft'' maar tegelijkertijd niets tegen Moslims hebben (klik). Ik zei het al in een ander topic hier: Je zegt toch ook niet dat je een gruwelijke hekel aan negers hebt maar niet aan een bruine huidskleur. Oftewel: je kunt het niet los van elkaar zien en als je een bevolkingsgroep op die manier anders gaat behandelen en buiten gaat sluiten is dat discriminatie.
In mijn ogen is het een zeer kwalijke zaak dat de PVV voor onvoorwaardelijke steun aan Israëliërs is. Israël schendt het internationaal recht, houdt zich niet aan vele resoluties van de Veiligheidsraad en legt tevens de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof over de muur naast zich neer.

Enz, enz.

Bij mijn laatste post hier heb ik aangegeven waarom ik (voor nu) gedag zeg: ik vind de belerende toon niet prettig. Nu wordt iedereen die géén pvv stemt ineens gezien als aanvallende partij en dat is net zo fout als alle pvv stemmers met 'dom' bestempelen. Op deze manier wil ik niet discussiëren, want dan is toch alles wat ik zeg een ''aanval'' op de pvv stemmers.

p.s. http://www.youtube.com/watch?v=tBIh-FZACDI 8-)

gohya

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:02

Nou 1 ding is zeker,IK voelde me niet één keer aan gevallen.
Iedereen mag zeggen wat die wil over de PVV,het zal mij niet beinvloeden w.b.t. mijn stem.
Maar het lijkt wel of sommige mensen bang zijn voor Wilders?
Hij kan niet alleen een wet veranderen of maken,het is niet zo:Wilders wil is Wet.
Ik kan alleen maar zeggen dat Wilders wél lef heeft,vooral na de gebeurtenis van Pim Fortuijn.Wilders zet wél zijn leven op spel voor heel veel nederlanders,dat zie je verder niemand in de kamer doen.Praat je over Wilders,word hij gelijk neer gezet als de man die geen buitenlanders mag.Zo is het niet,hij zegt zelf ook;de goeie kunnen gewoon blijven in nederland.Hij wil de raddraaiers aanpakken,degene die het voor de andere buitenlanders verpesten.Vandaar dat er ook veel buitenlanders op PVV stemmen,die doen dat anders toch niet als Wilders racist zou zijn?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:11

o als de PVV niet anti-islam zou zijn
en als Geert Wilders niet zou bestaan binnen de PVV
en als ze verstand zouden hebben van economie

zou ik best op de PVV willen stemmen hoor. maar met hun visie over de islam is het voor mij onmogelijk op hen te stemmen.. verder vind ik dat ze ook goede punten hebben.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:18

jameyskatje schreef:
o als de PVV niet anti-islam zou zijn
en als Geert Wilders niet zou bestaan binnen de PVV
en als ze verstand zouden hebben van economie

zou ik best op de PVV willen stemmen hoor. maar met hun visie over de islam is het voor mij onmogelijk op hen te stemmen.. verder vind ik dat ze ook goede punten hebben.

Wat is jouw afkomst als ik vragen mag?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:57

Toekie schreef:
In mijn ogen is het een zeer kwalijke zaak dat de PVV voor onvoorwaardelijke steun aan Israëliërs is. Israël schendt het internationaal recht, houdt zich niet aan vele resoluties van de Veiligheidsraad en legt tevens de uitspraak van het Internationaal Gerechtshof over de muur naast zich neer.

Dat vind ik idd ook kwalijk.
Zo zie je maar weer, je kunt nooit alle standpunten steunen binnen 1 partij.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:20

Nee, maar je kunt wel bepalen wat je sowieso te ver vindt gaan. Zo zijn er toendertijd wel meer groepen geweest waar ik nooit op zou gaan stemmen om 1 van hun standpunten, maar PVV is daar altijd heel duidelijk met meerdere. Ook de grondwet willen veranderen vind ik niet kunnen. Nederland is Nederland geworden door zijn volledige godsdienstige vrijheid. Daar hebben we nogal eens een oorlog om gevochten.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:03

Inderdaad Mizora.
Als mijn eigen voorbeeld zou ik willen aangeven dat ik het inhoudelijk op heel veel punten eens ben met de ChristenUnie ( en op veel punten ook met de SGP ). Bovendien vind ik dat van beide partijen de politici en bestuurders zeer veel dossierkennis hebben, integer zijn en zichzelf op een fatsoenlijke manier staande weten te houden in de huidige toon. Toch zou ik nooit op één van deze partijen stemmen, omdat de grondhouding die zij ten opzichte van enkele voor mij zeer belangrijke thema's ( bijv. vrouwenemancipatie ;) maar ook de rol die het christelijk geloof nog speelt in onze samenleving ) haaks op mijn eigen standpunten staan.

Datzelfde heb ik met de PVV. OP enkele cruciale punten wijkt deze partij af van waar ik voor wil staan: gelijkheid, vrijheid van godsdienst, de waarde van culturele instellingen in onze samenleving, maar ook transparantie van bestuur, de positie van een politieke partij in de samenleving.
Veel punten in hun visie zou ik zo achter mijn naam willen zetten, maar ik weet ook dat de uitvoerbaarheid minimaal is, omdat ik elke dag in de omgeving werk waar bestuurders beslissingen maken. En als er iets niet uitvoerbaar is, dan ga je terug naar je visie om te kijken via welke weg je dat wil overbruggen. Als de grondhouding je niet aanstaat, dan weet je dat de manier waarop de onderhandelingen worden uitgevoerd je ook niet aan gaan staan.

Vandaar dat ik kies voor een partij waarbij juist de grondhouding: !van welk maatschappijbeeld ga ik uit! mij wel aanstaat, ook al ben je er inhoudelijk soms niet 100% van overtuigd. Dat kan ook niet, je moet de partij zoeken waarmee je de grootste gemene deler hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:58

Van Agt zei ook al zoiets als niet stoeien met de grondwettelijke beginselen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:18

Mizora schreef:
Nee, maar je kunt wel bepalen wat je sowieso te ver vindt gaan. Zo zijn er toendertijd wel meer groepen geweest waar ik nooit op zou gaan stemmen om 1 van hun standpunten, maar PVV is daar altijd heel duidelijk met meerdere. Ook de grondwet willen veranderen vind ik niet kunnen. Nederland is Nederland geworden door zijn volledige godsdienstige vrijheid. Daar hebben we nogal eens een oorlog om gevochten.

En dat verwoordt je heel goed. Dat is ook voor mij de reden om niet op de PVV te stemmen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:15

Volgens mij wil Wilders voorkomen dat de islam de overhand neemt in Nederland? Tenminste dáár is hij bang voor wat ik opmaak aan zijn debatten.Volgens mij wil hij niet de gehele Islam verbieden.Ik hoorde Bos zeggen dat elk geloof zijn kerken heeft en dat de moslims dat dus ook mogen.Oke er staan toch ook moskeën in nederland/waarom moeten er nog meer bij?
Als ze moskeën blijven bij bouwen dan lijkt nederland straks nog op een grote Efteling met die sprookjesachtige gebouwen.
En de nederlandse kerken?zijn die niet al eeuwen oud?
Voorheen woonde er ook al moslims in nederland,die hoorde je toen niet klagen over moskeën toch?
Wilders wil voorkomen dat nederland straks veranderd in een moslimland.Ook komt dat mede door sommige uitspraken van bepaalde moslims zoals:wacht maar tot wij in de meerderheid zijn en wij de macht overnemen!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:38

Wauw 160 stemmen op Wilders, ik schrik er nogal van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:40

Waarom schrik je hiervan?
Had je dit niet verwacht?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:46

Ik stem geen PVV (behoeft geen nadere uitleg lijkt mij :+ ) en niet op een christelijke partij, omdat ik vind dat geloof niet in de politiek hoort.
Ik ga me de komende tijd goed beraden over welke partij ik wel stem en ik neig iets naar links denk ik.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:06

gohya schreef:
Volgens mij wil Wilders voorkomen dat de islam de overhand neemt in Nederland?

Dan is hij verrekt slecht bezig. Alles wat hij doet is de islam juist versterken. Kijk maar eens naar het christelijke geloof. Juist de vervolging van de christenen heeft het geloof in Christus versterkt. Dat latere Christenen er dezelfde praktijken op nahielden is laakbaar, maar dat is weer van een andere orde. Door de islam en hun navolgers te onderdrukken, bevestig je hooguit hun gelijk.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:08

gohya schreef:
Volgens mij wil Wilders voorkomen dat de islam de overhand neemt in Nederland? Tenminste dáár is hij bang voor wat ik opmaak aan zijn debatten.Volgens mij wil hij niet de gehele Islam verbieden.Ik hoorde Bos zeggen dat elk geloof zijn kerken heeft en dat de moslims dat dus ook mogen.Oke er staan toch ook moskeën in nederland/waarom moeten er nog meer bij?
Als ze moskeën blijven bij bouwen dan lijkt nederland straks nog op een grote Efteling met die sprookjesachtige gebouwen.
En de nederlandse kerken?zijn die niet al eeuwen oud?
Voorheen woonde er ook al moslims in nederland,die hoorde je toen niet klagen over moskeën toch?
Wilders wil voorkomen dat nederland straks veranderd in een moslimland.Ook komt dat mede door sommige uitspraken van bepaalde moslims zoals:wacht maar tot wij in de meerderheid zijn en wij de macht overnemen!

Juist en daar ligt ook mijn angst. Pas geleden heb ik het nog aan de stok gehad met een Marokkaan . Het 1e wat hij riep : k-kaaskop wacht maar tot wij het hier voor het zeggen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:38

Idd. "windhond" die uitspraken hoor je heel erg veel.
En dat zijn echt geen loze uitspraken,dit is iets wat ze willen.
Veel buitenlanders mogen nu al meer dan sommige nederlanders,het [oude] kabinet is zelfs bang voor ze.
Nu hebben we eindelijk iemand die niet bang voor ze is en die opkomt voor ons land en vele burgers.
Het is toch belachelijk ook dat veel mensen niet eens durven te zeggen dat ze PVV stemmen?Hoe zou dat nou komen?
Nou heb ik zelf weinig tot geen last van buitenlanders,op een of andere manier hebben ze respect voor mij.Zou niet weten waarom,zo gevaarlijk zie ik er echt niet uit hoor.Maar mijn blik zegt blijkbaar genoeg.
Ik heb ook heel lang met een grote groep turken gevoetbald hier aan de overkant op het veldje.Was altijd gezellig en elke zondag deden we dat,ik mocht als vrouw altijd meedoen.
En dan nog durven ze te zeggen dat ik een racist ben,nou ik trek me er nix van aan.Als ze mij kwaad doen,of het nou hollander is of buitenlander,dan pak ik ze terug.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:41

De angst dat de Islam ons land overneemt is angstzaaien en niks meer dan dat. Ik heb al een aantal keren de cijfers op Bokt geplaatst, slechts een klein percentage van de nederlanders is moslim en als je naar de groeicijfers kijkt, dan blijft het een klein percentage. Er valt voor hun dus weinig over te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:58

En al waren het er miljoenen, dan was het de religie van de meerderheid, maar nog steeds zal de islam als geloof de politiek niet bepalen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 14:59

Jemig, ik had even de poll ingevuld en zie toch de de grote meerderheid PVV stemt! :oo
Werkelijk, als die kerel in het kabinet komt ga ik direct (weer) emigreren.

Ik stem VVD (vanmiddag ook nog gedaan :D)