Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:28

sarabande schreef:
gohya schreef:
Fitna was geen eens een Film,het was een docu.
Heel nederland stond op zijn kop voor die docu.
Alles en iedereen werd bang voor aanslagen.
Nou,nou wat hebben we het geweten zeg.

Ja dat komt omdat Geertje iedereen bang maakte met wat een flutproductie bleek te zijn. Maanden lang liep hij te dreigen en geheimzinnig te doen.
Er kwamen bedreigingen uit het buitenland omdat hij dreigde dat er zaken in zouden zitten als de verbranding van de Koran.
Maar ondanks zijn goede bewaking werd Geert bang en werd de Koran een telefoonboek :(:) , over retoriek gesproken.

Nee, en dat is normaal wil je maar zeggen? Dat er gedreigd wordt om nederland plat te gooien vanwege een film? :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:30

DebGizmo schreef:
Neem van mij aan die vragen worden persoonlijk beantwoord daarom kan ik dit dus ook zeggen en is mijn mening wel degelijk onderbouwd. 90% is wel degelijk de waarheid ik zou zeggen vraag de gegevens eens op bij het CBS. Waarom ik vind dat iemand geen recht heeft op die kinderbijslag is om de reden dat die kinderen niet eens weten hoe Nederland eruit ziet maar wel geld mag ontvangen. De vergelijking trok ik omdat het schandalig is hoe onze ouderen behandeld word terwijl je als je als allochtoon binnen komt alles klaar staat: een woning, de nodige uitkeringen ect ect. een slordige 216 miljard waar we over praten dat in de allochtoon is gestoken sinds 1945. Naar mijn idee mag er dus minder geld in dit soort situaties gestoken worden. Om even terug te komen op Dion Graus, Zijn oplossing was namelijk om het ritueel slachten van dieren (wat tevens op een barbaarse manier gaat) te verminderen dit met betrekking op subsidies ect. en dit geld in de slachtkippen te stoppen dat ze een wat prettiger leven zullen krijgen.

Dus Graus zou willen dat moslims geen kip meer kunnen eten, prima oplossing hoor, applaus. Overigens zijn er al heel veel bedrijven waar kippen niet meer in kooitjes gehouden worden.

90% is ver bezijden de waarheid, ik weet niet welke statistieken jij hanteert
Ik nee van jou niet aan dat vragen worden beantwoord, want hij doet dat nooit.
Draait de vragen altijd om naar het onderwerp en begint daar op te schimpen, dat is zijn gebruikelijke taktiek en als je dat als antwoord ervaart ben je ver heen.

De eerste gastarbeiders, kwamen pas begin 60, dus wat dat met 45 te maken heeft?????

Heino natuurlijk mogen positieve kanten van Wilders wel behandeld worden, als iemand die kan vinden ;)

gohya

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:31

Nee, en dat is normaal wil je maar zeggen? Dat er gedreigd wordt om nederland plat te gooien vanwege een film?

Nederland werd al vóór die film bedreigd hoor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:32

gohya schreef:
Nee, en dat is normaal wil je maar zeggen? Dat er gedreigd wordt om nederland plat te gooien vanwege een film?

Nederland werd al vóór die film bedreigd hoor.

Ja door Al qaida. Dat heeft nou net niet iets met wilders te maken :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:33

Paar punten waar ik het met Wilders mee eens ben:

- dierenrechten in de grondwet
- minimumstraf voor dierenmishandelaars
- extra geld voor verpleeghuiszorg
- wachtlijsten jeugdzorg wegwerken
- professionelere hulp voor slachtoffers.

Verder zijn er nog wat punten. Toch heb ik echt naar deze puntenmoeten zoeken :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:33

sarabande schreef:
Heino natuurlijk mogen positieve kanten van Wilders wel behandeld worden, als iemand die kan vinden ;)

Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
Werken voor een uitkering

Bovenstaande punten uit Zorg/Sociale zaken ben ik het al mee eens
Maar dat weegt voor mij never nooit op tegen zijn racistische ideeën

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:34

Lyonesse schreef:
Ja door Al qaida. Dat heeft nou net niet iets met wilders te maken :+

Klopt, want Wilders heeft het over álle Moslims, en dat is de Al Qaida niet :+

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:34

Het is niet normaal Lyonesse, maar lag wel in de lijn der verwachting. Wellicht wist GW dat en heeft hij daar 'mooi' gebruik van kunnen maken ("kijk nou, ze zijn boos op me! Wat een rotmensen, zien jullie wel!").
Ik zat me vandaag n.a.v. toestand rondom Herman van Veen af te vragen of GW eigenlijk nog steeds bedreigd wordt, of laat men ons dat denken.

En zeg nou zelf Gohya, je zou het als je bijvoorbeeld Nederlands Hervormd zou zijn, ook niet leuk vinden als jouw geloof in een film/docu zo werd neergezet. MIsschien ging je niet dreigen, maar je zou vast hard gaan rondvertellen dat je daar niet van gediend was en dat je gekwetst was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:35

Dat zijn punten die bijna iedere partij in zijn programma heeft, maar in tegenstelling tot Wilders hebben die partijen daar oplossingen voor gezocht en die laten doorberekenen.

Brullen is zo gemakkelijk

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:37

Maar er zijn ook zat goede punten die ook wel door een andere partij worden aangevoerd, alleen roepen zij waarschijnlijk niet zo hard. Het is bij de PVV vind ik niet zo dat je dan voor die goede punten kunt gaan, als je op hem stemt, kies je voor alles. En de manier waarop hij een bevolkingsgroep uitsluit, vind ik zo erg dat het al die goede punten wegstreept.

Peperkroket

Klopt sarabande, maar in dat opzicht ben ik het wel zeker met hem eens. Maar ik zou noooooit op hem stemmen, omdat ik vind dat hij echt imo walgelijke dingen zegt en denkt.

gohya

Mij kwetst tegenwoordig niemand meer,echt niet.
De wereld is zo veranderd,keihard en gemeen.
Dacht je dat ze mij nooit proberen te kwetsen?je moest eens weten.Maar dat is on-topic.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:38

Dat is fijn, dat jij je nooit gekwetst voelt. Maar betekent dat dat andere mensen zich ook niet gekwetst mogen voelen? Kan je je niet indenken in mensen die zich wél gekwetst kunnen voelen door zijn uitspraken?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:39

Gohya: als je het zo erg vind dat de wereld zo veranderd is, waarom kies je dan zelf voor iemand met onmenswaardige ideeën??

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:41

off-topic ;)

Ik denk dat het wel wat mee valt hoor Goya, soms lijken de dingen zo. Maar vroeger was het heus niet beter!
En je moet altijd proberen om dingen vanuit het perspectief van een ander te zien; ik zou nu niet graag Moslim in Nederland willen zijn - ik denk dat ik me niet erg welkom zou voelen. We moeten dingen niet in het negatieve draaien en bekijken, maar juist op een positieve manier. Wij klagen hier veel te veel, we moeten juist dankbaar zijn voor alles wat we hier hebben en wat we anderen kunnen bieden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:41

Chrisje92 schreef:
Klopt sarabande, maar in dat opzicht ben ik het wel zeker met hem eens. Maar ik zou noooooit op hem stemmen, omdat ik vind dat hij echt imo walgelijke dingen zegt en denkt.

Ja maar over die punten is iedereen het eens, het is alleen niet zo simpelweg uit te voeren door alleen te roepen dat je dat misstanden vindt, daar moet de politiek oplossingen voor bedenken.
En dan kan je wel heel gemakkelijk zeggen gooi al die overbetaalde managers hun super de luxe kantoren uit, en dat zou ook prima zijn, maar dat lost weinig op over de hele linie.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:42

Klopt daar ben ik het mee eens :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:43

Heino schreef:
Debgizmo: ik vind iemand pas een racist als diegene bepaalde groepen op basis van geloof/ras anders behandelt dan de gemiddelde groep.

Ik zeg overigens niet dát Wilders het juiste is, dat vinden Wilders-stemmers ;)

nou daar wil ik dan wel even op ingaan :) :)

Ik word namelijk als Nederlander anders behandeld :) lange tijd is het al zo dat het aannemen van allochtonen gestimuleerd word, dus de Nederlander achtergesteld :) al lange tijd is het zo dat de folders bij de sociale dienst er alleen nog in het arabisch liggen, dus de Nederlander word achter gesteld, al lange tijd is het zo dat er allemaal projecten en buurt/clubhuizen opgericht worden voor allochtonen, dus de Nederlander word achter gesteld........ al lange tijd is het zo dat het gedoogd werd dat er in achterstandswijken het turkse buurtsupertje 24/7 open mocht zijn en de door Nederlanders gedreven winkels niet, dus weer achter gesteld :)

Het is heel lang zo geweest dat als je op de Vinkenslag woonde je geen belasting hoefde te betalen, dus de niet Vinkenslagger word achtergesteld :)

en zo kan ik nog wel even een tijdje doorgaan.........

dus ik snap het wel............. positieve discriminatie is OOK discriminatie

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:45

Maar jij bent dan misschien wel verstandig en zult onze allochtone medelanders daar niet anders door bekijken, maar heel veel anderen doen dat wel. We kunnen allochtonen niet gaan discrimineren op grond van zaken waar ze zelf niet eens inspraak in hebben. En daar speelt GW wel op aan, hij gaat voor de onderbuikgevoelens en dat is niet fair.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:45

Als alleen de Arabische folders er nog liggen betekent dat dus dat steeds meer mensen Nederlands kunnen, en dat is alleen maar goed, toch?

Beheersing van de Nederlandse taal kan mij niet genoeg gestimuleerd worden, en hey weet je wat? Integratiecentra zitten te springen om vrijwilligers die de mensen willen helpen integreren, want dat lukt ze niet alleen. Als we ons dáár nu eens op gaan richten. Niet alleen roepen dat men moet integreren, maar men hélpen integreren.

En idd, positieve discriminatie is ook discriminatie en ben ik dus ook op tegen :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:46

Maar we moeten het wel positief blijven benaderen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:47

Heino schreef:
gohya schreef:
Niet over de buitenlanders en moslims die zich gedragen en zich aanpassen.Maar het is idd. de media die er allemaal zo'n heissa van maakt.

Nee want een Moslim krijgt niet eens de káns zich hier te vestigen en zich aan te passen...

nou.............. dat valt wel mee :) hier is het allemaal wel OK voor moslims :)

als ik in een Moslim land ga wonen zal ik me toch echt aan moeten passen, hoofddoek en al! en even op zondag ochtend naar de katholieke kerk gaan is er echt niet bij........ EN daarnaast zal ik toch echt minstens de taal moeten spreken, anders kom ik helemaal nergens, als ik al zonder begeleiding van een man over straat mag

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:49

Dat slaat op de immigratiestop die Wilders wil ;)

En zoals ik al zei: het is ontzettend lastig een taal te leren en te integreren als dat zo weinig mogelijkheid voor geboden wordt om het te leren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:52

sarabande schreef:
gohya schreef:
Hahaha,hoeveel moslims wonen er hier in nederland die zogenaamd vluchteling zijn/waren?
De échte vluchtelingen worden het land hier uit gezet,of ze worden niet eens toe gelaten!
En daar kan ik me zo kwaad om maken,ZIJ die echt hulp nodig hebben mogen ons land niet in.En ZIJ die in luilekkerland willen wonen komen wél ons land binnen.En zo is het!

Nou zo is het helemaal niet
Wij hebben die mensen als gastarbeiders uit de bergen van hun land gehaald, die waren lekker goedkoop. Echte vluchtelingen worden hier nog steeds toegelaten, maar niet iedereen die zegt vluchteling te zijn, dus bedreigd worden met de dood, is dat ook, vaak zijn het economische vluchtelingen en die gaan terug.

alleen is de selectieprocedure hier en daar wat wankel :) :)

de eerste generatie allochtonen hebben zich kapot gewerkt in de havens en de mijnen, in de stedenbouw en op het land......... veel daarvan zitten nu in de WAO omdat ze letterlijk het lijf kapot hebben gewerkt.......... kan niet anders zeggen dan hulde voor die mensen......

wat ik overigens wel vreemd vind is dat Wilders het niet heeft over Chinezen, Italianen en indo's bijvoorbeeld............ kan ook komen omdat je eigenlijk niet eens merkt dat deze groep allochtonen er uberhaupt is........ en das toch echt wel een behoorlijke kluit :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:55

KiWiKo schreef:
nou.............. dat valt wel mee :) hier is het allemaal wel OK voor moslims :)

als ik in een Moslim land ga wonen zal ik me toch echt aan moeten passen, hoofddoek en al! en even op zondag ochtend naar de katholieke kerk gaan is er echt niet bij........ EN daarnaast zal ik toch echt minstens de taal moeten spreken, anders kom ik helemaal nergens, als ik al zonder begeleiding van een man over straat mag

In de landen waar onze moslims vandaan komen worden hoofddoeken niet verplicht mogen vrouwen gewoon de straat op en zijn er katholieke kerken, maar ik wist niet dat jij zondags naar de kerk ging :D

Als er alleen nog folders in het Arabisch liggen (niet in het Turks?? dat is een andere taal) zou dat betekenen dat al die Nederlandse folders het eerst op waren, dus wat is de conclusie????

Dat werknemers gevraagd worden om onze medelanders in dienst te nemen komt omdat de werkloosheid daar nog het grootste is en de bereidheid van werknemers erg klein, dus dat vind ik niet zon slecht plan om die ongelijkheid op te heffen.