Yinnar schreef:KellyZ schreef:Ik kom nu met een reactie van het bericht van ervaren zeilers.
Lees wat hun ervan vinden:
En als het niet lukt en ze crepeert, klaag ik haar ouders aan wegens doodslag.
Mijn man en ik zijn ervaren zeezeilers, en hebben samen zo'n 60 jaar ervaring.
Dit kind redt het niet, ook al heeft ze de meest geavanceerde apparatuur ter wereld.
Je moet namelijk regelmatig bunkeren, i.e.voorraden innemen, en je komt daarvoor, geloof me, in de meest criminele havens en havenkwartieren terecht.
Verder kom je voortdurend in onverwachte situaties terecht, stormen, windstiltes
(Minstens even gevaarlijk), en je hebt als zeezeiler alle hulp nodig die je kunt krijgen.
Een meisje van 13 jaar ??
In de eerste de beste haven wordt ze ofwel geroofd, ofwel beroofd, ofwel aangerand, ofwel gewoon vermoord om dat schip.
Onverantwoordelijk, ongelofelijk, weerzinwekkend en in elk geval misdadig.
Dat vinden wij het, en geloof me, we weten waarover we spreken.
Nee, dat is niet de bedoeling. Het kind vaart in haar eentje, met allerlei apparatuur, van volgboten kan geen sprake zijn.
De meeste mensen hebben geen idee van de uitgebreidheid van oceanen en de gevaren.
Ik heb het al gezegd, de extreme weersomstandigheden, tornado's, stormen, windstiltes, kapers, en vooral:Wat de meesten vergeten:
De meeste havens die zij zal moeten aandoen om aan brandstof, eten en water te komen zijn in landen in de zuid-amerikaanse, afrikaanse en zuid-aziatische kustgebieden.
Ik durfde er, op mijn 40ste, zelfs met mijn grote sterke kerel 's avonds niet aan land.
Het stikt er van de gefrustreerde kerels die het zo nauw niet nemen met de wet.
Bron: http://www.nujij.nl/13-jarige-vertrekt- ... 7262.lynkx
Dus niet alle zeilers juichen het toe zoals eerder werd beweerd!
Nee, tuurlijk niet! Had ik allang gehoord!
En blijf maar lekker volhouden dat ze naast haar varen, achter, onder en noem maar op en dat er een ontvangstcommite staat, het is NIET waar.