Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:46

Alet74 schreef:
LimaMambo schreef:
hoe weet jij dat nou?
als dat wel zo is, misschien hebben die daar een reden toe?

Ik ben bang dat voor het merendeel geldt dat ze geen directe reden hebben, maar op grond van het geschreeuw van de heer WIlders in de verschillende media ook zijn gaan vinden dat er een probleem is met deze bevolkingsgroepen. Soms is het zo voor sommige mensen dat men iets wat men vaak hoort als eigen waarheid gaat aannemen, eigenlijk dus geheel ongegrond!

Nativa: Hitler is indertijd ook niet begonnen met het bouwen van concentratiekampen. Hij heeft het allemaal het 'rustig aan' opgebouwd. Toen hij begon had ook geen mens voorzien wat hij allemaal heeft gedaan.
Ik vind de dingen die Wilders zegt ook heel erg en vind dat de vergelijking met Hitler (in de beginjaren) helaas wel opgaat. Sla de geschiedenisboekjes er maar eens op na.

even tussenbeide komen: k ken de geschiedenisboekjes wb Hitler en eh... Laten we zeggen dat zowel engeland als Frankrijk heel goed wisten dat het fout ging maar ze hebben "appeasement politiek" toegepast. ;) Hitler heeft het heus niet zó rustig opgebouwd ;) En nu ben ik weer weg :D Gewoon ff komen melden omdat ook ik het vergelijken met Hitler niet echt vind getuigen van veel kennis van de geschiedenis.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-06-09 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:46

Nativa schreef:
Dus als iets riekt naar rassenhaat (in jóuw ogen) mogen we het maar met Hitler vergelijken?

Ik vind dat je ten alle tijde een vergelijking mag maken, als je het maar onderbouwt met feiten. En dat voor een linkse bomenknuffelaar. Ben benieuwd wat je daar nu weer van gaat vinden :+

Enne, het gaat niet over interpretatie, maar over citaten. Zoek maar even op wat het verschil is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:47

Heino schreef:
Nativa schreef:
Dus als iets riekt naar rassenhaat (in jóuw ogen) mogen we het maar met Hitler vergelijken?

Ik vind dat je ten alle tijde een vergelijking mag maken, als je het maar onderbouwt met feiten. En dat voor een linkse bomenknuffelaar. Ben benieuwd wat je daar nu weer van gaat vinden :+

Enne, het gaat niet over interpretatie, maar over citaten. Zoek maar even op wat het verschil is.

volkerd vd g was ook een linkse boomknuffelaar
ook een hitler?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:50

Heino schreef:
Nativa schreef:

Je gaat mij echt niet wijsmaken dat er feiten zijn waarmee je de vergelijking met Hitler kunt onderbouwen. Wat Hitler gedaan heeft is níet vergelijkbaar met wat dan ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:51

Ja sorry hoor, maar aan de basis van een discussie ligt toch wel dat je fatsoenlijk Nederlands beheerst en dat ook laat zien. Als je al niet duidelijk kan maken wat je vindt, hoe kan je dan in vredesnaam op inhoudelijk niveau gaan praten?

Enne LimaMambo, ben ik nu ook een Hitler, ofzo? Ik heb geen flauw idee wat je probeert duidelijk te maken.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 08-06-09 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:52

Nativa schreef:
Je gaat mij echt niet wijsmaken dat er feiten zijn waarmee je de vergelijking met Hitler kunt onderbouwen. Wat Hitler gedaan heeft is níet vergelijkbaar met wat dan ook.

Dat ga ik ook niet meer proberen nee, als je blind bent voor feiten kan ik er niet voor zorgen dat je spontaan weer gaat zien.

Limanade

Heino schreef:
Ja sorry hoor, maar aan de basis van een discussie ligt toch wel dat je fatsoenlijk Nederlands beheerst en dat ook laat zien. Als je al niet duidelijk kan maken wat je vindt, hoe kan je dan in vredesnaam op inhoudelijk niveau gaat praten?

Enne LimaMambo, ben ik nu ook een Hitler, ofzo? Ik heb geen flauw idee wat je probeert duidelijk te maken.

dat linkse mensen ook heel fout kunnen zijn

Nativa

Bovendien over de vergelijking met Hitler ook nog even.
Hitler wilde complete rassen uitroeien, mensen uitmoorden.
Wat zegt Wilders? Wilders wil deze mensen alleen uit Nederland hebben, Wilders wil de Nederlandse Cultuur herstellen en behouden.
Dat lijkt me toch een essentieel, héél groot verschil.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:53

Dat ontken ik ook niet LimaMambo ;)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:54

Heino, gezien jouw laatste 2 posts waar je mij aanvalt op 2 punten (het blind zijn voor feiten en niet Nederlands kunnen) lijkt me de uitdrukking "waar de kennis ophoud begint het moddergooien" erg van toepassing.

Edit=Typfout
Laatst bijgewerkt door Nativa op 08-06-09 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:54

Heino schreef:
Dat ontken ik ook niet LimaMambo ;)

waarom dan met het vingertje naar anderen wijzen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:56

Nativa schreef:
Wat zegt Wilders? Wilders wil deze mensen alleen uit Nederland hebben, Wilders wil de Nederlandse Cultuur herstellen en behouden.

Ja dat wil hij en dat roept hij ook terwijl hij heel goed weet dat dat niet kan. Dus zijn geblaat is alleen maar propaganda, hij zou er beter aan doen om reeele oplossingen aan te dragen.
Maar daar wint hij geen stemmen mee.

tuffi zou je op een normale manier kunnen reageren, je bewijst zo wel erg de mening over Wilders aanhangers :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:00

sarabande schreef:
Nativa schreef:

Ja dat wil hij en dat roept hij ook terwijl hij heel goed weet dat dat niet kan. Dus zijn geblaat is alleen maar propaganda, hij zou er beter aan doen om reeele oplossingen aan te dragen.
Maar daar wint hij geen stemmen mee.

tuffi zou je op een normale manier kunnen reageren, je bewijst zo wel erg de mening over Wilders aanhangers :D

Grappig dat hoe hard jullie beweren dat Wilders discrimineert, jullie precies hetzelfde doen bij de PVV stemmers. Pot verwijt de ketel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:05

Nativa schreef:

Wilders wil 'deze' mensen 'alleen' uit Nederland hebben. Dat vind ik nogal wat hoor! En wat is er kapot aan de cultuur hier (cultuur is niet met een hoofdletter hoor!) dat gemaakt moet worden? Ik dacht niets? Bij mij krijgen mensen gewoon 1 koekje bij de thee ;)

En het klopt dat er ook linkse mensen waren die heel, heel erg fout waren: bijvoorbeeld Stalin om maar iets te noemen.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:06

Alet74 schreef:
Nativa schreef:

Wilders wil 'deze' mensen 'alleen' uit Nederland hebben. Dat vind ik nogal wat hoor! En wat is er kapot aan de cultuur hier (cultuur is niet met een hoofdletter hoor!) dat gemaakt moet worden? Ik dacht niets? Bij mij krijgen mensen gewoon 1 koekje bij de thee ;)

Maar dat is weer een andere discussie dan die over de vergelijking Hitler-Wilders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:08

Alet74 schreef:
Nativa schreef:

En het klopt dat er ook linkse mensen waren die heel, heel erg fout waren: bijvoorbeeld Stalin om maar iets te noemen.

wilders wil deze mensen helemaal niet het land uit hebben
alleen diegenen die het verpesten voor de rest! dus de criminelen!
die hier in ons land van onze belastingcenten in de bak zitten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:11

Maar wat is er dan stuk aan de so-called Nederlandse cultuur? Ik ben wel benieuwd eigenlijk!

Maar Limamambo: zo gemakkelijk zal dat uit het land zetten niet gaan, het is zelfs maar de vraag of dat altijd maar mag. Veel mensen zullen nl. gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben en dat mag het zelfs niet! En denk je dat het iets oplost als je mensen het land uitzet? Ik denk het niet.
Ik mis heel erg het opbouwende in het verhaal. Jij niet? Je kunt problemen niet altijd maar oplossen door het weg te halen, problemen hebben een oorzaak, daar moet je naar zoeken en iets aan doen. (en dat werkt niet in 1 dag of 1 jaar)

tuffi

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

Wat er mis is aan de Nederlandse cultuur? De negatieve buitenlandse invloeden. We laten ons compleet onder de voet lopen door een grote groep immigranten die alleen uit zijn op persoonlijk gewin en geen enkel respect hebben voor onze cultuur. Die lachen zich rot om ons. Zij komen massaal om van de geldboom te plukken, terwijl wij thee met ze gaan drinken omdat ze zo zielig zijn...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

spiegelte nodig iemamd????

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:14

tuffi schreef:
Wat er mis is aan de Nederlandse cultuur? De negatieve buitenlandse invloeden. We laten ons compleet onder de voet lopen door een grote groep immigranten die alleen uit zijn op persoonlijk gewin en geen enkel respect hebben voor onze cultuur. Die lachen zich rot om ons. Zij komen massaal om van de geldboom te plukken, terwijl wij thee met ze gaan drinken omdat ze zo zielig zijn...

Als aanvulling: Zoek de nieuwsberichten over bijvoorbeeld Gouda maar op. Ik kan ook je ook een hoop dingen vertellen over vervelende situaties die ik heb met mannen/jongens op straat die 9 van de 10 keer buitenlands zijn. enz.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:14

KiWiKo schreef:
spiegelte nodig iemamd????

Verklaar je nader :D

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:15

Ik ben ook wel benieuwd? :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:18

Misschien bedoelt Kiwiko: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

tuffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:20

Zoiets als het gezegde dat je pas iets mag zeggen van de splinter in de ogen van de ander als je eerst de balk uit je eigen ogen haalt?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:34

tuffi schreef:
Wat er mis is aan de Nederlandse cultuur? De negatieve buitenlandse invloeden.

Zonder buitenlandse invloeden zouden we helemaal geen cultuur hebben in Nederland :+