Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliedo24

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 14:25

Actie is niet toegestaan in welk land?
Bovendien waren de schepen niet in Israel's territoriale water, mocht je dat bedoelen. Alle schepen behalve 1 zijn in internationale wateren onderschept en de laatste in Palestijnse wateren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 16:08

purny schreef:
CharleyT schreef:
Praat me even bij want ik begrijp je reactie niet. Welke illegale acties naar Israel ?

Ze zijn toch met die boten richting Gaza gevaren. Ik meen mij te herinneren dat actie voeren niet was toegestaan in dat land.

Israel kan alleen op eigen grondgebied iets verbieden. Schepen in internationale wateren enteren is gewoon piraterij en een buitengewoon illegale actie!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 16:22

Dit is weer een poging om de asielprocedures te frustreren.
Per jaar komen er ongeveer 170.000 sociale huurwoningen vrij, ongeveer 7 % gaan naar statushouders. Die wachten inderdaad korter dan de andere groepen maar zitten wel in een azc. Soms wel een jaar voor er plek is. Dan kun je wel gaan verbieden dat ze voorrang hebben maar dan loopt de asiel keten nog verder in de prak ( extreem rechts maar juichen) .
Er worden ook tienduizenden woningen bezet door arbeidsmigranten, daar hoor je bbb niet over. Terwijl we er alle voordeel van hebben dat statushouders zo snel mogelijk inburgeren en aan het werk gaan.
https://nos.nl/l/2585029

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:08

Het ligt aan de Raad van State die is te politiek :+

Ze keuren geven een negatief op bijna alle wetsvoorstellen.
Dat komt natuurlijk niet omdat die voorstellen juridisch niet houdbaar zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:15

Waarschijnlijk weer een geval van femicide vandaag maar asielzoekers zijn het gevaar voor vrouwen..

Wie wordt er voor de gek gehouden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:19

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:22

purny schreef:
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.

https://nos.nl/artikel/2583555-raad-van-state-kraakt-plan-om-voorrang-statushouders-te-schrappen-keijzer-zet-door

En het afschaffen van de voorrangsregel niet dan?

Ik ben blij dat het kabinet dit doorzet. Hoezo ongelijke kansen? De markt is voor iedereen vreselijk op het moment en daarmee maak je het voor mensen die al vreselijk lang wachten, alleen nog maar erger.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:26

Gnome schreef:
Ik ben blij dat het kabinet dit doorzet. Hoezo ongelijke kansen? De markt is voor iedereen vreselijk op het moment en daarmee maak je het voor mensen die al vreselijk lang wachten, alleen nog maar erger.

Het is een druppel op een gloeiende plaat.

Van iemand die nog geen idee had dat hij in Nederland zou komen te wonen kun je niet verwachten dat hij zich al in had kunnen schrijven in Nederland.
Daardoor is het ongelijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:27

fransje23 schreef:
Gnome schreef:

Het is een druppel op een gloeiende plaat.

Van iemand die nog geen idee had dat hij in Nederland zou komen te wonen kun je niet verwachten dat hij zich al in had kunnen schrijven in Nederland.
Daardoor is het ongelijk.

Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:29

Gnome schreef:
purny schreef:
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.

https://nos.nl/artikel/2583555-raad-van-state-kraakt-plan-om-voorrang-statushouders-te-schrappen-keijzer-zet-door

En het afschaffen van de voorrangsregel niet dan?

De beste oplossing zou zijn om de statushouders ook verplicht in te laten schrijven. Maar het is voor beiden groepen discriminatie.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:33

Gnome schreef:
Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.

Ik weet ook niet of die statushouders het verwachten.
Maar ze mogen hier blijven en moeten toch ergens wonen of zwerven.
Maar dat laatste brengt ook weer voor alle partijen problemen mee

Bij familie is makkelijk gezegd maar die moet er wel zijn en ook nog ruimte hebben.

In een azc blijven is ook geen optie want die wil niemand in de buurt hebben.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:46

Tja dan vind ik dat je de instroom toch echt moet beperken. Azc is niet ideaal maar je vlucht niet voor niets lijkt me. Dan heb je hier een veilig dak boven je hoofd, al is het een azc.

Ook mensen die hier geboren zijn, kunnen lang niet altijd terecht bij familie. Nog maar te zwijgen over hoe heel veel mensen er echt niet op zitten te wachten om nog met hun kind of ouders te wonen op latere leeftijd.

Zoals purny zegt, het is k voor iedereen maar dan vind ik dat het zwaartepunt ligt bij de mensen die er al het langst op wachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:48

De enigste oplossing zou een tijdelijke asielstop invoeren. Laat Nederland eerst zijn zaakjes maar op orde krijgen. In alle problemen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:06

Ik hoor weinig mensen over alle arbeidsmigranten die nog veel meer sociale huurwoningen bewonen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:08

Ik denk niet dat een asielstop gaat helpen. Hoe zien jullie dat voor je?

Het is niet dat vluchtelingen dan niet meer komen, en als je dan ook nog eens niks hebt hier worden de problemen alleen maar groter.

Daarnaast zijn de vluchtelingen/asielzoekers echt maar een minimaal deel van alle migranten die hier komen. Itt wat PVV, VVD en FvD iedereen wil doen geloven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:09

prompter schreef:
Ik hoor weinig mensen over alle arbeidsmigranten die nog veel meer sociale huurwoningen bewonen...

Nja, niemand heeft t erover …

Overigens geen idee hoe die gehuisvest zijn.. Google wist t ook niet helemaal

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:10

prompter schreef:

Volgens mij zijn arbeidsmigranten geen groep die voorrang krijgen op een woning maar correct me if I'm wrong. Of haakte je niet in op dit stukje discussie?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:12

Cer schreef:
prompter schreef:

Nja, niemand heeft t erover …

Overigens geen idee hoe die gehuisvest zijn.. Google wist t ook niet helemaal

Volgens mij heb je de rijke expats en ook heel veel uitbuiting. Was volgens mij dit jaar nog best veel in het nieuws dat mannen in krotten met heel veel tegelijk zaten. In de kassen ofzo.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:14

Bij elke controle in steden zitten er veel.arbeidsmigranten in huizen die daar niet staan ingeschreven. Die huizen worden gewoon door verhuurd. Hier in Den Haag lees ik dat regelmatig.

Hier in de wijk hebben we een soort statushouders wijkje, die wonen met meerdere in een huis met gedeelde voorzieningen. Dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn, dan kunnen ze zich regulier inschrijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:14

Dat statushouders veel voorrang krijgen op sociale huurwoningen ligt ook wel wat genuanceerder dan dat ze alle woningen krijgen.

16% gaat naar mensen met urgentie, en daar zitten dus de statushouders bij in én de nederlandse urgentie aanvragers.
En dat is in ong de helft van de NL gemeenten zo. De rest heeft helemaal geen urgentie voor statushouders.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... -niet-voor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:18

verootjoo schreef:

Het is niet dat vluchtelingen dan niet meer komen, en als je dan ook nog eens niks hebt hier worden de problemen alleen maar groter.

Daarnaast zijn de vluchtelingen/asielzoekers echt maar een minimaal deel van alle migranten die hier komen. Itt wat PVV, VVD en FvD iedereen wil doen geloven.

Niemand meer asiel geven tot onze eigen sh*t is opgelost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:22

purny schreef:
verootjoo schreef:

Niemand meer asiel geven tot onze eigen sh*t is opgelost.

En dan? Wat heb je dan precies opgelost :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:23

Ik had er ook bij moeten zeggen dat degene die je geen asiel verleent terugsturen naar land van herkomst. Of andere landen betalen om de mensen op te vangen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:28

purny schreef:
Ik had er ook bij moeten zeggen dat degene die je geen asiel verleent terugsturen naar land van herkomst. Of andere landen betalen om de mensen op te vangen.

De anderen die al procentueel veel meer vluchtelingen opvangen dan NL?

En terugsturen? Dan lappen we gewoon even de universele verklaring van de rechten van de mens aan onze laars, ofzo? Of hoe zie je dat?
Het is een internationaal recht om asiel te krijgen in de EU als je onveilig bent in je eigen land.

Wij in NL, wonen veilig, dus hoeven we ons ook niet meer te houden aan internationale verdragen?
En wat zou dat dan voor consequenties hebben als we zelf ooit weer in oorlog komen?

Er roepen hier mensen over grondwet schendingen, die een schande zijn bij partijen. Maar het wereldwijde mensenrecht is geen enkel probleem om te schenden, gaat toch niet over onszelf :\

Ik merk dat ik echt een groeiende hekel ontwikkel aan de kortzichtigheid en het gemak waarmee mensen dingen roepen.
En als we er nou echt een gigantisch probleem mee oplossen, zou ik nog denken dat het de moeite waard is om er wat mee te doen.
Maar je lost er niks, noppes, nada mee op. Je krijgt grotere problemen, want de vluchtelingen komen toch wel en we hebben ze dan zonder zorg en begeleiding. Nee, dat gaat goedkomen.
Het woningtekort los je er ook niet mee op.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 18:41

Gnome schreef:

Toch heb jij een dak boven je hoofd en die vluchteling die vlucht voor oorlog niet.