Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:CharleyT schreef:Praat me even bij want ik begrijp je reactie niet. Welke illegale acties naar Israel ?
Ze zijn toch met die boten richting Gaza gevaren. Ik meen mij te herinneren dat actie voeren niet was toegestaan in dat land.
purny schreef:Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.
https://nos.nl/artikel/2583555-raad-van-state-kraakt-plan-om-voorrang-statushouders-te-schrappen-keijzer-zet-door
En het afschaffen van de voorrangsregel niet dan?
Gnome schreef:Ik ben blij dat het kabinet dit doorzet. Hoezo ongelijke kansen? De markt is voor iedereen vreselijk op het moment en daarmee maak je het voor mensen die al vreselijk lang wachten, alleen nog maar erger.
fransje23 schreef:Gnome schreef:Ik ben blij dat het kabinet dit doorzet. Hoezo ongelijke kansen? De markt is voor iedereen vreselijk op het moment en daarmee maak je het voor mensen die al vreselijk lang wachten, alleen nog maar erger.
Het is een druppel op een gloeiende plaat.
Van iemand die nog geen idee had dat hij in Nederland zou komen te wonen kun je niet verwachten dat hij zich al in had kunnen schrijven in Nederland.
Daardoor is het ongelijk.
Gnome schreef:purny schreef:Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet. Het advies aan het kabinet is dan ook om het voorstel niet in te dienen bij de Tweede Kamer.
https://nos.nl/artikel/2583555-raad-van-state-kraakt-plan-om-voorrang-statushouders-te-schrappen-keijzer-zet-door
En het afschaffen van de voorrangsregel niet dan?
Ik ben blij dat het kabinet dit doorzet. Hoezo ongelijke kansen? De markt is voor iedereen vreselijk op het moment en daarmee maak je het voor mensen die al vreselijk lang wachten, alleen nog maar erger.
Gnome schreef:Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.
Cer schreef:prompter schreef:Ik hoor weinig mensen over alle arbeidsmigranten die nog veel meer sociale huurwoningen bewonen...
Nja, niemand heeft t erover …
Overigens geen idee hoe die gehuisvest zijn.. Google wist t ook niet helemaal
verootjoo schreef:Ik denk niet dat een asielstop gaat helpen. Hoe zien jullie dat voor je?
Het is niet dat vluchtelingen dan niet meer komen, en als je dan ook nog eens niks hebt hier worden de problemen alleen maar groter.
Daarnaast zijn de vluchtelingen/asielzoekers echt maar een minimaal deel van alle migranten die hier komen. Itt wat PVV, VVD en FvD iedereen wil doen geloven.
purny schreef:verootjoo schreef:Ik denk niet dat een asielstop gaat helpen. Hoe zien jullie dat voor je?
Het is niet dat vluchtelingen dan niet meer komen, en als je dan ook nog eens niks hebt hier worden de problemen alleen maar groter.
Daarnaast zijn de vluchtelingen/asielzoekers echt maar een minimaal deel van alle migranten die hier komen. Itt wat PVV, VVD en FvD iedereen wil doen geloven.
Niemand meer asiel geven tot onze eigen sh*t is opgelost.
purny schreef:Ik had er ook bij moeten zeggen dat degene die je geen asiel verleent terugsturen naar land van herkomst. Of andere landen betalen om de mensen op te vangen.

Gnome schreef:Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.