Citaat:"Trump draait het ontslag terug van de nucleaire medewerkers van de NNSA, nadat hier vandaag veel ophef over ontstond."
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Trump twittert: ‘He who saves his Country does not violate any Law’
Citaat:Trump ontslaat zonder uitleg 20 immigratierechters, waaronder 13 die nog niet beëdigd zijn en vijf assistent-hoofdrechters. Dit gebeurt terwijl immigratierechtbanken kampen met een achterstand van meer dan 3,7 miljoen zaken. Het is onduidelijk of deze rechters worden vervangen.
Citaat:Ondanks een aangekondigde uitzondering op ontslagen krijgen meerdere medewerkers bij de Administration for Strategic Preparedness and Response (ASPR) een mail dat ze zijn ontslagen. De ASPR leidt de medische en volksgezondheidsvoorbereiding, reactie en herstel van de VS bij rampen en noodsituaties.
Citaat:De Republikeinse procureur-generaal van Missouri klaagt Starbucks aan omdat hun beleid om meer mensen van kleur en vrouwen aan te nemen in strijd zou zijn met anti-discriminatiewetten en Trump’s anti-DEI-decreten.
Citaat:Trump wil in hoger beroep tegen de uitspraak dat hij Dellinger, het hoofd van de organisatie die klokkenluiders beschermt, voorlopig niet mag ontslaan. De U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit (DC Circuit) wijst dit af, omdat het tegen reguliere procedures ingaat. Er staat namelijk al een zaak gepland op 26 februari waar Dellinger en de Trump-administratie hun zaak inhoudelijk kunnen bepleiten. Nu een hoger beroep starten wordt dan ook afgewezen.
nikkel schreef:De enige hoop is het hooggerechtshof, maar doordat ook daar de republikeinse rechters de meerderheid hebben denk ik dat Trump gewoon zijn gang kan gaan.
Lieser schreef:nikkel schreef:De enige hoop is het hooggerechtshof, maar doordat ook daar de republikeinse rechters de meerderheid hebben denk ik dat Trump gewoon zijn gang kan gaan.
Hopelijk zijn de heren en dames eerst rechter, en daarna pas republikein.
mylittlejoy schreef:Niet dat het trump iets uitmaakt, maar kan hij überhaupt rechters ontslaan? Het lijkt me dat hij die bevoegdheid niet heeft?
mylittlejoy schreef:Niet dat het trump iets uitmaakt, maar kan hij überhaupt rechters ontslaan? Het lijkt me dat hij die bevoegdheid niet heeft?
nikkel schreef:De enige hoop is het hooggerechtshof, maar doordat ook daar de republikeinse rechters de meerderheid hebben denk ik dat Trump gewoon zijn gang kan gaan.
IMANDRA schreef:Lieser schreef:
Hopelijk zijn de heren en dames eerst rechter, en daarna pas republikein.
In het verleden was dat niet zo, met Roe VS Wade.. daar hebben ze een eerder gemaakte beslissing omgedraaid in het belang van hun conservatieve visie.
journee schreef:Persoonlijk vind ik dat Trump alleen maar verder afdwaald (om het maar netjes te verwoorden) en ik hoop dat de Amerikanen hun onafhankelijkheids verklaring nog eens doorlezen en Trump zien voor wat hij werkelijk is.
mylittlejoy schreef:Ik doelde eigenlijk niet op het Hooggerechtshof, die zitten er inderdaad totdat ze omvallen, maar meer de lagere rechters waarvan hij er nu een aantal heeft ontslagen.
Het lijkt me dat hij sowieso geen bevoegdheid heeft om state judges te ontslaan, maar ook federale rechters lijkt me een punt. Want dat valt in principe niet onder de uitvoerende tak, maar dat vraag ik me dus af.
Als hij het wel kon, hadden ze nu ook die impeachment voor die ene rechter die over doge heeft geoordeeld niet nodig, toch?
Citaat:Siberia is a very unique piece of territory that few people truly understand. Due to Russia's war against Ukraine, some interesting trends have emerged in Siberia.
In this video, I draw a line through Siberia's dark history, from the Russian Empire, to the Soviet Union, to the Russian Federation. I ask the questions "Would Siberia ever want to secede, and if so, could they?" Then, to tie it all off, I bring China into the picture, covering China's aggression towards Taiwan and how it relates to Siberia with some stark details that few others have discussed.
BigOne schreef:Met de figuren die nu benoemt zijn richten ze zichzelf te gronde. Ik geef het nog drie maanden .
Er zijn grote uitbraken van ziektes die onder de pet worden gehouden omdat de CDC op zwart staat. Mazelen, griep, COVID en de vogelgriep. Al aardig wat doden maar er komt alleen wat via onofficiële kanalen naar buiten.
tamary schreef:Rusland begint klem te komen tussen zijn eigen stupiditeit en China's lange termijn planning. Want hoewel China veel herrie maakt over Taiwan is het ondertussen Russisch grondgebied in Siberie aan het inlijven.
https://www.youtube.com/watch?v=jOnBf4xxkKwCitaat:Siberia is a very unique piece of territory that few people truly understand. Due to Russia's war against Ukraine, some interesting trends have emerged in Siberia.
In this video, I draw a line through Siberia's dark history, from the Russian Empire, to the Soviet Union, to the Russian Federation. I ask the questions "Would Siberia ever want to secede, and if so, could they?" Then, to tie it all off, I bring China into the picture, covering China's aggression towards Taiwan and how it relates to Siberia with some stark details that few others have discussed.
Het wordt nog een onrustige rotzooi in de wereld de komende decennia.