Veronica2 schreef:Maar over dat laatste: je hoort veel over Ter Apel en daar zal ook gerust iets zijn. Maar zodra ik hoor dat mensen een asielzoeker voor gelukszoeker aanzien en die term ook gebruiken (xenofoob geleuter dus), dan denk ik toch dat ze zich een onderbuikgevoel hebben laten aanpraten. Daar zijn er heel veel van en dat is best heel erg (voor onze maatschappij). Wat denk je, zouden er meer asiel'haters' zijn of asielzoekers?
Misschien bedoel je het niet zo, maar ook door te zeggen er 'zal gerust iets zijn' bagitaliseer je naar mijn mening het feit dat er in Ter Apel gewoon wel echt asielzoekers zijn die voor issues zorgen.
Dat zijn vooral veilige landers, dat je een veilige lander gelukzoekers noemt, ik vind dat eigenlijk wel terecht?
Edit: in dit stuk worden de cijfers genoemd waaruit blijkt dat de veilige landers dus de overlast veroorzaken.
https://nos.nl/video/2503907-hoe-inwone ... r-overlastMijn mening over de asiel situatie: we moeten hard op kunnen uispreken dat er een aantal zijn die voor overlast zorgen, zonder dat iemand de term 'xenofoob geleuter' of ' asielhater' over zich heen krijgt. Daarnaast moet iedereen zich bij de feiten houden en gewezen worden op het feit dat het overgrote deel dus helemaal niet voor overlast zorgt, niet uit een veilig land komt en het onze morele plicht is dit soort mensen een veilige plek te bieden.
Onderbuikgevoel gevoel aanpraten gebeurd 2 kanten op, ik denk dat we in gesprek moeten blijven en aan beide kanten moeten herkennen dat er problemen zijn( er is racisme in dit land en er is overlast, dat mag er beiden zijn, of nouja: het liefste niet natuurlijk

)
Wat betreft een oplossing voor Ter Apel, zou het niet zo zijn dat er minder veilige landers onze kant op komen als bekend is dat we een streng beleid is?