Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 06:29

Toch wel knap van FvD, ze kijken steeds waar de onvrede zit in het kiezers bestand en passen daar razendsnel hun strategie op aan. En een aantal kiezers gaat er nog in mee ook, terwijl ze zo alleen maar meehelpen aan het voortbestaan van de partij, een ander doel is er niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 07:06

en weer relschoppers bij demonstraties in den haag... wat schieten ze er in GAZA mee op als hier de boel wordt gesloopt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 07:26

Ja, en ook nog het treinverkeer hinderden hoorde ik net op het nieuws. Dit zijn inderdaad ook weer pure relschoppers. Voor demonstraties in Den Haag ga je naar het Malieveld en daar blijf je, zoals het decennia lang is gegaan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:05

Ik ben een beetje klaar met al die relschoppers. Demonstreren is een recht, maar de laatste tijd loopt het wel echt de spuigaten uit.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:06

prompter schreef:
Toch wel knap van FvD, ze kijken steeds waar de onvrede zit in het kiezers bestand en passen daar razendsnel hun strategie op aan. En een aantal kiezers gaat er nog in mee ook, terwijl ze zo alleen maar meehelpen aan het voortbestaan van de partij, een ander doel is er niet.

Precies, het gaat alleen maar om macht en helemaal niet om het land te leiden en beter te maken. Zo ook BBB, VVD.
En PVV gaat het alleen maar om het rellen, die willen al helemaal niets oplossen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:09

Dat doet de zaak zeker geen goed!
Denk dat we voorlopig nog wel met rellen blijven zitten...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:17

https://www.nu.nl/binnenland/6371082/800-bedden-te-kort-in-vrouwenopvang-vragen-of-ze-ook-morgen-kunnen-vluchten.html

Heeft er al een partij beloofd hier wat aan te doen?

Vorige week een vrouw vermoord nu weer
https://www.nu.nl/binnenland/6371124/vrouw-door-geweld-omgekomen-in-gelderland-politie-houdt-man-aan.html

Het mannenprobleem maakt het voor een groot gedeelte van de samenleving onveilig.
Alleen voelen mannen zich niet zo geroepen het zo te benoemen.

Uiteraard weet ik niet of het femicide is of een andere oorzaak.

Dit wel
https://www.nu.nl/misdaad/6371068/14-jaar-cel-en-tbs-geeist-voor-femicide-uit-jaloezie-in-hardenberg.html

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:17

Waren er weer extreem rechtse demonstranten in Den Haag? Ik heb het volledig gemist (gelukkig)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:27

Nee, die hadden een vrije avond dit keer waren het pro-palestina activisten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 08:42

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:12

Cer schreef:
Waren er weer extreem rechtse demonstranten in Den Haag? Ik heb het volledig gemist (gelukkig)

nee, die waren even aan het nadenken:

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:17

Ik vind t bij die kieswijzer zo onhandig dat je geen motivatie erbij kunt lezen…
Want bijv bij dat terugdraaien van het halveren ER … dat is voor mensen die er veel gebruik van maken ongunstig.. maar er staat niet waar het geld dan vandaan moet komen…
En zo zijn er meer stellingen waar je geen achteronder bij hebt …

De twee waar ik tussen twijfelden zaten erg dicht bij elkaar en die extra vragen gaven de doorslag… maar of dat dan echt gunstig is .. ik heb geen idee

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:21

bij de stemwijzer staat wel een motivatie van elke partij waarom zij voor of tegen een stelling zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:25

Oh ja! Op m’n mobiel keek ik eroverheen :D

Grappig, met die stelling hebben PVV en PvdAGL hetzelfde standpunt

Ik ga m van t weekend nog eens doen en dan uitgebreid lezen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:42

Waarom zijn er na de rellen bij de Els rechts demonstratie 37 aanhoudingen verricht en gisteren bij het pro-palestijnse protest meer dan 200?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:49

Cer schreef:

Nee ze waren aan het demonstreren tegen de aanhoudingen van de illegale acties naar Israël.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:04

fransje23 schreef:
Waarom zijn er na de rellen bij de Els rechts demonstratie 37 aanhoudingen verricht en gisteren bij het pro-palestijnse protest meer dan 200?

Misschien lag het aan de plek waar ze waren en wat ze deden ..

Zijn de acties al veroordeeld door de politiek? Of is dat alleen als er iets in de brand gaat? Is op de treinrails zitten hetzelfde als op de snelweg?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:21

Cer schreef:
fransje23 schreef:

Misschien lag het aan de plek waar ze waren en wat ze deden ..

Zijn de acties al veroordeeld door de politiek? Of is dat alleen als er iets in de brand gaat? Is op de treinrails zitten hetzelfde als op de snelweg?

Het waren in totaal een paar honderd mensen waarvan er meer dan 200 opgepakt zijn. Op de beelden zien het er beduidend minder bedreigend uit.

Een snelweg of spoor blokkeren is beiden ontregelend en gevaarlijk.

Ik denk dat deze actievoerders zich wat makkelijker op laten pakken doordat ze minder aggressief en bewapend zijn?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:21

Dat laatste denk ik ook. Ze maken zich niet al vuurwerk gooiend uit de voeten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:23

fransje23 schreef:

Dat viel mij ook op.

Bij Els rechts was er natuurlijk veel geweld en vuurwerk, dus had de politie de handen vol om bijv. het Binnenhof veilig te stellen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:27

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:28

prompter schreef:

Klopt :=

Maar het is best gunstig, hoop eigenlijk dat zij wat PVV stemmers wegtrekken zodat die niet de grootste wordt :o FvD wordt denk ik sowieso niet de grootste.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:39

Geweld wordt beloond!
Als je maar aggressief en dreigend genoeg bent wordt je niet opgepakt..
Verkeerd signaal lijkt mij?
De pro-palestijnse activisten zijn niet zo laf dat ze vluchten.

Dat de politie het zat is begrijp ik. Maar het einde is voorlopig nog niet in zicht denk ik.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 10:59

juval schreef:
en weer relschoppers bij demonstraties in den haag... wat schieten ze er in GAZA mee op als hier de boel wordt gesloopt?

Direct in Gaza niet veel, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Dit soort protesten zijn er om een boodschap te geven en druk uit te oefenen op de regering. Wegen e.d. blokkeren is enorm disruptief, en dat is natuurlijk precies te bedoeling; een lichte ontwrichting om op die manier aandacht te trekken voor een zaak. Anders kom je echt niet in het nieuws en maakt het niemand wat uit dat je daar staat met je vlag.
Het is natuurlijk subjectief of dat de juiste manier is en of het het waard is voor de specifieke zaak. Ik vind het zeker wel gegrond. De genocide word zo goed als live gestreamd en we staan er bij en kijken ernaar. Of beter nog, draaien ervan weg. Dat is op z'n zachtst gezegd walgelijk.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 11:00

juval schreef:
of de politie begint het waarschijnlijk ook zat te worden en treedt meer op. Steeds weer de maatschappij-ontwrichtende demonstraties. https://www.ad.nl/binnenland/politie-on ... ~ae50471f/

Ja, dat is vervelend voor de politie. Ben anti geweld, van welke zijde dan ook. Goed dat de mensen zijn opgepakt. Maar de mening van de politie mag nooit het optreden beïnvloeden.