Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Ik begrijp niet dat ze nog steeds zoveel volgers hebben, op een gegeven moment moet je toch eens door gaan hebben dat ze verhalen steeds niet kloppen.
DuoPenotti schreef:Maar hoe kunnen ze toch steeds van opzet spreken als telkens hun verhalen met dna weerlegd worden.
Ik begrijp niet dat ze nog steeds zoveel volgers hebben, op een gegeven moment moet je toch eens door gaan hebben dat ze verhalen steeds niet kloppen.
Citaat:20 mei 2025/RTV Utrecht
Landgoed Den Treek waarschuwt na mogelijk wolfincident: blijf voorlopig weg
Leusden - Landgoed Den Treek-Henschoten waarschuwt mensen om voorlopig niet naar het gebied te komen. Rentmeester Wilbert Nijlant doet die oproep na een mogelijk incident met een wolf gisteren. Het dier zou een vrouw gebeten hebben die aan het wandelen was. "Het algemene advies is om het landgoed, maar misschien zelfs de Utrechtse Heuvelrug maar even te vermijden."
Nijlant benadrukt dat het advies vooral geldt voor mensen die alleen naar het landgoed komen. "In groepsverband denk ik dat het nog redelijk goed kan gaan, maar als je alleen bent, dan is het gewoon gevaarlijk," zegt hij. Hij doet de oproep omdat er momenteel niet voldaan kan worden aan veiligheidseisen die gesteld moeten worden voor het publiek.
Bloedende wonden
Gisteren werd er een incident gemeld tussen een wolf en een wandelaar. De vrouw liep op het bospad toen het dier uit de bosjes zou zijn gekomen. Volgens de eerste melding zou zij toen gebeten zijn. Na het incident liep de vrouw terug naar een bankje op een open plek waar mensen zaten, de wolf volgde. Toen ze met z'n drieën waren, ging de wolf weg. Een toezichthouder van het landgoed heeft de vrouw naar de huisarts gebracht, naar verluidt met bloedende wonden.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/389547 ... KRfVIFck5Q
tienus63 schreef:Landgoed Den Treek vraagt mensen voorlopig weg te blijven.Citaat:20 mei 2025/RTV Utrecht
Landgoed Den Treek waarschuwt na mogelijk wolfincident: blijf voorlopig weg
Leusden - Landgoed Den Treek-Henschoten waarschuwt mensen om voorlopig niet naar het gebied te komen. Rentmeester Wilbert Nijlant doet die oproep na een mogelijk incident met een wolf gisteren. Het dier zou een vrouw gebeten hebben die aan het wandelen was. "Het algemene advies is om het landgoed, maar misschien zelfs de Utrechtse Heuvelrug maar even te vermijden."
Nijlant benadrukt dat het advies vooral geldt voor mensen die alleen naar het landgoed komen. "In groepsverband denk ik dat het nog redelijk goed kan gaan, maar als je alleen bent, dan is het gewoon gevaarlijk," zegt hij. Hij doet de oproep omdat er momenteel niet voldaan kan worden aan veiligheidseisen die gesteld moeten worden voor het publiek.
Bloedende wonden
Gisteren werd er een incident gemeld tussen een wolf en een wandelaar. De vrouw liep op het bospad toen het dier uit de bosjes zou zijn gekomen. Volgens de eerste melding zou zij toen gebeten zijn. Na het incident liep de vrouw terug naar een bankje op een open plek waar mensen zaten, de wolf volgde. Toen ze met z'n drieën waren, ging de wolf weg. Een toezichthouder van het landgoed heeft de vrouw naar de huisarts gebracht, naar verluidt met bloedende wonden.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/389547 ... KRfVIFck5Q
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/14vbGr ... tid=wwXIfr
Citaat:Probleemwolf Bram komt in aanmerking voor de kogel. Dat stelt staatssecretaris Jean Rummenie. ''Dit is een goed voorbeeld van een wolf die afgeschoten kan worden'', zegt de BBB'er in Goedemorgen Nederland op NPO 1.
Wintu schreef:DuoPenotti schreef:Dus er liepen hier gezenderde de wolven.
Waar ze dus ook accu's en halsbanden van konden wisselen?
Dus uitgezette half tamme dieren?
Of hoe moet ik dit begrijpen ?
Zoals je kunt lezen vangen ze de jonge dieren, dus ik snap niet zo goed hoe je bij half tamme dieren komt?
DuoPenotti schreef:Dus er liepen hier gezenderde de wolven.
Waar ze dus ook accu's en halsbanden van konden wisselen?
Dus uitgezette half tamme dieren ?
Of hoe moet ik dit begrijpen ?
tienus63 schreef:Omdat de andere gezenderde dieren volwassen dieren zijn geweest.
Bij een halfwassen jong dier is de halsband te ruim.
Het is natuurlijk ook sneu werk om een jonge wolf met een passende band te zenderen, waar ie vervolgens uitgroeit. Dat is dierenmishandeling.
DuoPenotti schreef:Hoezo gaan ze in het najaar weer vangen?
In Duitsland of nederland dan?
Ik wist helemaal niet dat in Nederland ooit een wolf gevangen mocht worden.
Dan snap ik helemaal het verhaal van bram niet. Wat was het proobleem dan vorig jaar met zenderen?
Citaat:DNA-onderzoek
Utrecht wil via spoedprocedure snel duidelijkheid over mogelijke wolvenaanval in Den Treek
12 minuten geleden·Aangepast: 10 minuten geleden
© ANPUtrecht wil via spoedprocedure snel duidelijkheid over mogelijke wolvenaanval in Den Treek
RTL Nieuws
Werd een wandelaar gistermiddag op de Utrechtse Heuvelrug daadwerkelijk aangevallen door een wolf? De provincie Utrecht wil daarover zo snel mogelijk uitsluitsel hebben.
Daarvoor is een spoedprocedure om DNA te onderzoeken nodig. "We zijn dat nu aan het regelen", zegt een woordvoerder. Bij een spoedprocedure is in principe binnen een paar dagen de herkomst van het DNA duidelijk.
Landgoed Den Treek
De provincie meldde gisteren dat er een incident was geweest op landgoed Den Treek in Leusden, waarbij 'mogelijk een wolf betrokken was'. De Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht (RUD) heeft onderzoek gedaan en ook DNA afgenomen voor analyse.
Vorig jaar werd een deel van Den Treek wekenlang afgesloten voor het publiek, na meerdere incidenten met een wolf. Zo nam een wolf een hondje mee en zou het dier een meisje in haar zij hebben gebeten.
Hele roedel
De provincie wilde afgelopen jaar in eerste instantie één wolf, die alleen zou leven en volgens deskundigen voor de problemen zorgde, voorzien van een zender om het dier te kunnen volgen. De rechtbank hield dat echter tegen nadat De Faunabescherming en Animal Rights bezwaar hadden gemaakt.
Later bleek uit DNA-onderzoek dat het om een vaderwolf met welpen ging. De provincie wil sindsdien de hele roedel op de Utrechtse Heuvelrug - die uit maximaal zeven wolven zou bestaan - vangen, verdoven en zenderen. De vergunning hiervoor zit nog steeds "in de pijplijn", aldus een woordvoerster.
De provincie Gelderland verleende onlangs een vergunning om een wolf af te schieten die een wandelaarster had gebeten in Nationaal Park De Hoge Veluwe. Dierenorganisaties stapten naar de rechter, maar die gaf de provincie vrijdag toestemming om deze 'probleemwolf' te doden.
DuoPenotti schreef:Maar hoe kunnen ze toch steeds van opzet spreken als telkens hun verhalen met dna weerlegd worden.
Ik begrijp niet dat ze nog steeds zoveel volgers hebben, op een gegeven moment moet je toch eens door gaan hebben dat ze verhalen steeds niet kloppen.
thequeensmum schreef:DuoPenotti schreef:Maar hoe kunnen ze toch steeds van opzet spreken als telkens hun verhalen met dna weerlegd worden.
Toevallig weet ik hier het antwoord op. Vanmorgen gelezen op facebook![]()
Dat DNA wordt getest in duistere Belgische labaratoria zodat de uitkomst al vaststaat