Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:03

anjali schreef:
Het buiten(natuur)zwembad hier heeft anders al 2 zomers veel te weinig bezoekers wegens te koud (en nat). Aan de praktijk zie ik meer aan dan aan statistieken.

Er staat boven je post een duidelijke en overzichtelijke grafiek van stijgende temperaturen. Hoe kijk je hier dan naar, en wat vind je daar dan van? Want daar kun je toch ook je conclusies aan verbinden? Of denk je dat het KNMI liegt? Dat dat enkel maar een zelfverzonnen plaatje is en dat de gevolgen hiervan niet voor jouw kringetje gelden, want de buitenzwembaden zijn slechter bezocht?

Ik ben oprecht benieuwd hoe deze redenering (wat overigens opnieuw riekt naar anekdotisch bewijs maar mijn eerdere post lijkt ook geen indruk op je te maken) tot stand komt. Want ik wil het graag begrijpen, maar de logica ontgaat mij volledig.

(Ik kan ook een heel verhaal gaan ophangen dat opwarming van de aarde subtiel maar gestaag verloopt, waardoor het niet altijd direct meetbaar is in het dagelijkse weer, maar als je de statistieken niet gelooft zal dat verhaal ook niet zijn vruchten afwerpen..)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:16

anjali schreef:
Het buiten(natuur)zwembad hier heeft anders al 2 zomers veel te weinig bezoekers wegens te koud (en nat). Aan de praktijk zie ik meer aan dan aan statistieken.

Helaas werkt het zo niet, maar om even in jouw redenatie mee te gaan: een gemiddelde temperatuur wordt over een heel jaar gemeten. Wat is de laatste keer dat jij in de sneeuw hebt gespeeld?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:27

BigOne schreef:
anjali schreef:

Deze fout maken helaas heel veel mensen, niet verder kijken dan hun eigen kleine kringetje.
Er zijn trouwens diverse buitenbaden een maand langer open , wegens warmere septemberdagen.

Hier is het vandaag 15 graden en af en toe zware buien. Niet echt zwemweer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:33

anjali schreef:
BigOne schreef:
anjali

Deze fout maken helaas heel veel mensen, niet verder kijken dan hun eigen kleine kringetje.
Er zijn trouwens diverse buitenbaden een maand langer open , wegens warmere septemberdagen.

Hier is het vandaag 15 graden en af en toe zware buien. Niet echt zwemweer.

Negeer je nu bewust wat hierboven wordt uitgelegd of...?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:33

Die grafiek zegt niets over zomers, maar over jaargemiddeldes. Die kunnen ook omhoog getrokken worden door de andere seizoenen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:34

Anjali, kom op nou. Dit is zo ontzettend kortzichtig en op eigen kringetje gericht.
Exact hetzelfde als zeggen : Ik zie geen wolven dus ze zijn er niet!
Of, armoede in Nederland, in onze winkel liggen de karren altijd vol, zo kun je van alles bedenken om zaken te ontkennen maar zo werkt het niet.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:50

Weer verwarren met klimaat, de sociale media staat er vol mee.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:56

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:59

Wat de laatste 2 zomers in het lokale buitenbad gebeurd is niet echt waar het in klimaat over gaat natuurlijk :=

Sowieso zijn trouwens de laatste jaren de zwembaden (ook binnen) kouder geworden, sinds de hoge gasprijzen wordt er minder verwarmd immers. Dan is het echt frisjes in het water.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:13

Ach welnee irmaz , natuurlijk niet bang, maar weet je hoe druk dat punt is en hoe snel dat tot ongelukken kan leiden? Ik rij daar dagelijks.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:27

prompter schreef:
Ach welnee irmaz , natuurlijk niet bang, maar weet je hoe druk dat punt is en hoe snel dat tot ongelukken kan leiden? Ik rij daar dagelijks.

Dit, plus het fijne feit dat de politie staakt (en terecht overigens dat ze staken).
Je hebt het over ME, maar dat is onderdeel politie; zouden zij ook niet staken?

Den Haag (en omstreken) zijn deze mensen zat, en wees niet verbaasd als er vechtpartijen ontstaan door dit geneuzel, zeker als er geen politie is. Ga lekker op het malieveld zitten, of bij het koekamp.
Echt, je roept het over jezelf af hoor als je er morgen gaat zitten. Geen medelijden mee.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:37

prompter schreef:

Ik doel meer op hoe de groep in de media gebracht wordt.
Ik heb geen last van de A12 blokkade, net zo min als ik last had van de boerenprotesten dus ik moet het in alle gevallen van de media hebben om me een mening te vormen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:38

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:24

In het regeerprogramma worden de concrete "plannen" beschreven die het uitroepen van een asielcrisis nodig maken. Imo geen plannen maar vooral 'vreemdelingen pesten' en het probleem vooral laten liggen in Ter Apel en Budel:
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 15:33

Het voorstel voor een districtenstelsel is gevaarlijk! En houd ook in dat je alleen op een persoon uit je eigen district kunt stemmen. Er zijn voordelen maar de nadelen zijn vele malen groter.
Stel dat we dat in 2017 hadden gehad ; Afbeelding

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:10

Ze willen in gaan zetten op mestvergisting. Als iemand die vlak bij een mestvergister woont kan ik iedereen aanbevelen om daar zo veel mogelijk tegen te stemmen wanneer er 1 in jouw buurt wordt aangevraagd. Ik woon gelukkig aan de kant waar de wind zelden vanuit die vergister komt maar erlangs rijden is al voldoende om over je nek te gaan :r

Bovendien schijnt de vergister behoorlijk veel grijs gas nodig te hebben om het zogenaamde groen gas te produceren waardoor de klimaatwinst die ze claimen er helemaal niet is. Dus geen groen gas maar alleen een oplossing om de mest goedkoop weg te sluisen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:29

Serieus gaan we een asielcrisis uitroepen voor 50.000 asielzoekers? Iets wat juridisch gezien op het randje is, als het er niet over is. Maar ik hoor niks over die 800.000 arbeidsmigranten.

Ik snap daar dus helemaal niets van he.

Als we 200.000 huizen te kort hebben dan is dat toch niet opgelost door 50.000 asielzoekers minder. De "knop" arbeidsmigranten is dan toch veel makkelijker om aan te draaien? Nadenken over welke sectoren draaiend op arbeidsmigranten we wel en welke we niet willen in NL?

Mijn gevoel bij dit regeerakkoord:de VVD heeft haar achterban zeer zeer goed bediend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:55

Tango de arbeidsemigranten heeft Nederland net als alle andere landen gewoon veel te hard nodig om de economie draaiende te houden. Zonder arbeidsmigranten klapt de economie in elkaar en zijn er heel erg veel problemen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:04

pien_2010 schreef:
Tango de arbeidsemigranten heeft Nederland net als alle andere landen gewoon veel te hard nodig om de economie draaiende te houden. Zonder arbeidsmigranten klapt de economie in elkaar en zijn er heel erg veel problemen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Pien.

Er zijn genoeg sectoren die imo kunnen inkrimpen. Ik denk aan tuinbouw, distributiecentra, slachterijen.

Ik denk dat we in NL beter moeten nadenken welke sectoren we willen stimuleren en welke niet.

Als een 10% vermindering arbeidsmigratie 80.000 man betekent, dan lijkt mij dat een stuk haalbaarder dan de asielstroom van 50.000 naar 0 te brengen.

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:18

Zal die asielcrisiswet blijven staan? Ik vind er wel wat van dat ze proberen om het zo te doen dat het niet door de 2de kamer hoeft. Iets met democratie.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:20

Ik begreep dat dat juridisch niet sterk is. Blijkbaar kan dat alleen bij een echte crisis: oorlog of natuurramp oid

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:21

Tango1979 schreef:
Ik begreep dat dat juridisch niet sterk is. Blijkbaar kan dat alleen bij een echte crisis: oorlog of natuurramp oid

Dat lees ik ook overal, vd Burg heeft het natuurlijk ook al geprobeerd.

Maar Faber was gisteren er zo van overtuigd dat het wel kan.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:25

Zou dat niet gewoon voor de bühne zijn? Zodat de PVV geen flater slaat naar de kiezer? Er werd door Schoof ook gezegd dat eea juridisch nog niet getoetst was.

Idem met BBB: maar blijven benadrukken dat er geen sprake is van gedwongen stoppen. Ja joh precies hetzelfde dus als het vorige kabinet zei. Maar de pot om de boeren te compenseren is wel geslonken van 20 miljard naar 5 miljard. Nou nou goed opgekomen voor de boeren hoor

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:30

Het is vanuit de PVV volgens mij een manier om de EU weer de schuld te geven of de rechters.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:40

irmaz schreef:
Van deze klimaatactivisten is nu heel Nederland bang en moet de ME op oorlogssterkte uitrukken :')
(Janneke ben jij er ook bij?)
[ Afbeelding ]
https://www.omroepwest.nl/nieuws/487729 ... -rebellion

Bang totaal niet, maar zie ze liever opzouten naar een gepaste en veilige plek voor hun en voor ons als weggebruiker.