Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:44

Janneke2 schreef:
Natuurlijk hoopt Oekraïne dat.

Jij niet dan?

(Of het haalbaar is, is een tweede.)

Als dat onhaalbaar was geworden door die raketten dan zouden ze alle motivatie hebben dat meteen te melden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:23

Mijn tuurlijk met ......en vraagtekens sloeg op het feit dat Rusland verzekerde dat.....

Ik en met mij zeer velen vinden de Russen notoire leugenaars. Het liegen, vind ik en met mij zeer velen, is tot waarlijke kunst verheven door het Kremlin.

Natuurlijk hoop ik dat ze hun afspraken nakomen en graan geëxporteerd kan worden. Want dan kan hongersnood verminderd worden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 25-07-22 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:27

pien_2010 schreef:
Mijn tuurlijk met ......en vraagtekens sloeg op het feit dat Rusland verzekerde dat.....

Ik en met mij zeer velen vinden de Russen notoriety leugenaars. Het liegen, vind ik en met mij zeer velen, is tot waarlijke kunst verheven door het Kremlin.

Natuurlijk hoop ik dat ze hun afspraken nakomen en graan geëxporteerd kan worden. Want dan kan hongersnood verminderd worden.

Notoir, ja. Waarlijke kunst, nee. Ze liegen vaak en bijna altijd op dezelfde manier. Je kunt er zelfs geen pooltje over beginnen met een vriendengroep want bijna iedereen weet hoe de leugen vorm gaat krijgen. Je zou denken dat ze sinds Chroesjtsjov wat nieuwe leugens hadden kunnen verzinnen.

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:30

Cowboy daar heb jij gelijk in. Ik dacht dat die uitdrukking betekende dat "er altijd maar gelogen wordt". Want dat vind ik dus dat er gebeurt en vaak enorm bizarre redenen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:16

Citaat:
Centraal-Aziaten ontmoetten elkaar uit angst voor de voortzetting van de oorlog in Oekraïne en de economische problemen in Kirgizië.
Op 20 juli had de Kirgizische president Sadir Japarov een ontmoeting met de ministers van Buitenlandse Zaken van #Oezbekistan, #Tadzjikistan, #Kazachstan en de ambassadeur van #Turkmenistan in #Kirgizië om de agenda van de komende vergadering te bespreken.

Afbeelding
Bron: Twitter

Babootje

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:19

Zonder Poetin?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:31

Cowboy55 schreef:
Je zou denken dat ze sinds Chroesjtsjov wat nieuwe leugens hadden kunnen verzinnen.

Waarom zouden ze dat doen? Het gaat er toch niet om dat iemand ze gelooft? Het gaat erom dat gewoon niemand niemand meer gelooft, omdat alles toch wel een leugen zou kunnen zijn.
Prima methode om de bevolking onverschillig en dus volgzaam te maken, want waarom zou je je überhaupt nog interesseren voor nieuws of politiek als je toch standaard linksom of rechtsom bedrogen wordt?
Daarbij: je ermee bemoeien, onderzoek doen of een tegengeluid laten horen, dat is ook minimaal sinds Chroesjtsjov bijzonder ongezond voor de gewone Rus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:43

Het lijkt erop dat Zelensky weer wat mensen aan de top heeft moeten vervangen:
Ruslan Demchenko (First Deputy Secretary of the National Security and Defense Council) is verwijderd van zijn positie net zoals Grigoriy Galagan (commander of the AFU Special Operations Forces) die vervangen zal worden door Viktor Horenko.

Screenshot erbij maar we kunnen het toch niet lezen:

Afbeelding

Bevestiging door de Kyiv Independent op twitter trouwens mbt Demchenko.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:52

enzino schreef:
Ruslan Demchenko (First Deputy Secretary of the National Security and Defense Council) is verwijderd van zijn positie net zoals Grigoriy Galagan (commander of the AFU Special Operations Forces) die vervangen zal worden door Viktor Horenko.

[ [url=m/GfXKgS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoek ff uit waarom ze worden vervangen dan draag je ook nog echt iets bij :)*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:53

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:
Je zou denken dat ze sinds Chroesjtsjov wat nieuwe leugens hadden kunnen verzinnen.

Waarom zouden ze dat doen? Het gaat er toch niet om dat iemand ze gelooft? Het gaat erom dat gewoon niemand niemand meer gelooft, omdat alles toch wel een leugen zou kunnen zijn.
Prima methode om de bevolking onverschillig en dus volgzaam te maken, want waarom zou je je überhaupt nog interesseren voor nieuws of politiek als je toch standaard linksom of rechtsom bedrogen wordt?
Daarbij: je ermee bemoeien, onderzoek doen of een tegengeluid laten horen, dat is ook minimaal sinds Chroesjtsjov bijzonder ongezond voor de gewone Rus.

Waarom zouden ze dat doen? Voor wat creativiteit? _O- Chroesjtsjov hamerde in elk geval nog met een schoen op tafel, midden in een VN vergadering. :j

Als gewone Rus kun je inderdaad het beste je mond houden en doen wat je gezegd wordt. En dat in stilte lijden in een uitzichtloos leven is tot op bepaalde hoogte de kracht van Rusland. Lekker makkelijk voor de machthebbers.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:56

Babootje schreef:
Zonder Poetin?

Ja. Ik vermoed dat ze bang zijn dat Putin hen mee zal slepen in een economisch paria-schap.
Tokayev (Kazachstan) heeft afgelopen dagen ook een overleg gehad met Zelenski.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:57

irmaz schreef:
Babootje schreef:
Zonder Poetin?

Ja. Ik vermoed dat ze bang zijn dat Putin hen mee zal slepen in een economisch paria-schap.
Tokayev (Kazachstan) heeft afgelopen dagen ook een overleg gehad met Zelenski.

Geen slechte ontwikkeling denk ik.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:00

Totaal off topic maar een hele mooie ontwikkeling.
China!
Citaat:
Ze legden eerst zonnepanelen op deze 2 km lange weg in China, en goten er vervolgens transparant asfalt op. Het wekt het hele jaar door elektriciteit op voor 800 huishoudens. Hun volgende doel is om elektrische auto's draadloos op te laden tijdens het rijden. op de weg
https://twitter.com/TansuYegen/status/1 ... 4530061312 met filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:00

irmaz schreef:

Of jij zoekt het op en dan draag je ook nog echt iets bij :)*

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:02

Graantransporten gaan door:
Citaat:
Infrastructure Ministry: Ukrainian grain export to begin on July 27.

Exports will start from the port of Chornomorsk, followed by the ports of Odesa and Pivdennyi, according to Infrastructure Minister Oleksandr Kubrakov.
https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... 0726351873

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:05

enzino schreef:
irmaz schreef:

Jammer dat ze de smiley die ik voor dit bericht heb niet meer hebben op bokt, haha.
Ruslan Demchenko is niet verwijderd zoals jij vanuit je Russische bron haalt maar stopt om gezondheidredenen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:06

irmaz schreef:
Totaal off topic maar een hele mooie ontwikkeling.
China!
Citaat:
Ze legden eerst zonnepanelen op deze 2 km lange weg in China, en goten er vervolgens transparant asfalt op. Het wekt het hele jaar door elektriciteit op voor 800 huishoudens. Hun volgende doel is om elektrische auto's draadloos op te laden tijdens het rijden. op de weg
https://twitter.com/TansuYegen/status/1 ... 4530061312 met filmpje

Dat is een gave uitvinding!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:08

irmaz schreef:
enzino schreef:

[ [url=m/GfXKgS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan er niks over vinden. Met NL zoektermen niet en met EN zoektermen niet. Alle spul daar over ontslagen is een week oud. Kan het nog steeds zo ‘vers van de pers’ zijn dat het nog niet vertaald is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:15

Misschien helpt deze tweet van de Kyiv Independent. Maar blijkbaar hebben ze niet dezelfde informatie als irmaz :+

⚡️Zelensky fires Security Council deputy secretary Demchenko.

President Volodymyr Zelensky signed a decree to fire Ruslan Demchenko, first deputy secretary of the National Security and Defense Council (RNBO), on July 25. Demchenko has occupied the post since June 2020.

According to a 2021 investigation by RFE/RL's program Schemes, Demchenko lobbied for the signing of the Kharkiv accords in 2010, a Ukraine-Russia deal that allowed Russia to extend the lease of its naval base in Crimea, eventually helping in its 2014 occupation of the peninsula.

Afbeelding

Nu wil ik ook meer smileys, haha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-22 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:18

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:19

enzino schreef:
irmaz schreef:

Please enzino....... Is dit ook een vorm van prikken? Ik vind dat erg vermoeiend en totaal niet constructief.
Jij beweert iets, niemand kan er iets over vinden en dan vind jij dat die ander het maar moet uitzoeken.

En kun je ook eens in het Nederlands posten? Af en toe engels voilà, maar altijd......pffffff waarom toch? Ik spreek vloeiend 3ngels, frans en Nederlands, maar met mijn dyslexie lees ik alleen vloeiend Nederlands. Engels en Frans is echt heel vermoeiend voor mij en al vaker ben ik daar eerlijk over geweest.

Pffff irmaz!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:28

irmaz schreef:
O ja, Rusland heeft een nieuwe missie. Ze gaan het Ukraïnse volk redden van hun "onacceptabele regering" :j
https://apnews.com/article/russia-ukrai ... 407e113339

:roll: Daar gaan we weer…..en dadelijk starten ze een referendum in de ‘bevrijde gebieden’ over aansluiting bij Rusland. De opkomst zal enorm zijn (lees:95+%) en 98 a 99% vindt aansluiting bij Rusland een goed plan.

Zo slaapverwekkend voorspelbaar……

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:30

Cowboy55 schreef:
irmaz schreef:
O ja, Rusland heeft een nieuwe missie. Ze gaan het Ukraïnse volk redden van hun "onacceptabele regering" :j
https://apnews.com/article/russia-ukrai ... 407e113339

:roll: Daar gaan we weer…..en dadelijk starten ze een referendum in de ‘bevrijde gebieden’ over aansluiting bij Rusland. De opkomst zal enorm zijn (lees:95+%) en 98 a 99% vindt aansluiting bij Rusland een goed plan.

Zo slaapverwekkend voorspelbaar……

Precies Cowboy. Eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:32

Javier Blas (Bloomberg):
With Nord Stream 1 flowing at just 20% of capacity from July 27, Germany will NOT have enough natural gas to make it throughout the whole winter **unless big demand reductions are implemented**. Berlin will need to activate stage 3 of its gas emergency program #ONGT #EnergyCrisis

(Op basis van berichten van gazprom)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:36

Volgens mij was dit nog niet gepost, anders heb ik het gemist. Het was op het nieuws zojuist, bij NOS en bij RTL

Citaat:
Gazprom schfoef gaslevering aan Duitsland verder terug
Het Russische staatsgasbedrijf Gazprom schroeft vanaf woensdag de leveringen via de Nord Stream 1-gaspijpleiding terug naar 20 procent van de maximale capaciteit. Dat is zo'n 33 miljoen kubieke meter gas per dag.

Volgens Gazprom zijn er nog altijd problemen met de invoer van een turbine, die voor reparatie naar Canada ging. Die problemen zijn volgens het bedrijf het gevolg van de sancties van de EU en het VK tegen Rusland. Gazprom verlaagde de gastoevoer vorige maand al naar zo'n 40 procent van de maximale capaciteit. Ook toen werd verwezen naar de problemen met de turbine
.
https://nos.nl/artikel/2438302-gazprom- ... rder-terug

Edit: het bericht van Enzino sluit daar op aan, vertaald in mijn eigen woorden naar het Nederlands voor wie liever Nederlands leest:

Javier Blas (Bloomberg):
Vanaf 27 is de gasstroom van de Nordstream nog maar 20%, Duitsland zal niet genoeg gas hebben om de winter door te komen **tenzij de vraag verminderd (ik ben even kwijt wat het woord precies betekend, ik neem aan dat ze het hebben over beperkingen leggen op gasgebruik, maar dat is eigen invulling van mijn kant) **. Berlin moet nu over gaan op stap 3 van haar gas noodplan #ONGT #EnergyCrisis
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 25-07-22 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt