Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:18

heidy_wilco schreef:
Een coup is een optie... Zeker nu er ook in de (na)zorg voor militairen en veteranen problemen gaan komen, denk ik dat er een behoorlijk deel militairen niet blij gaat zijn. En Trump kan je omleggen, maar dan moet je ook Musk (zeker Elon, hij is gevaarlijker dan Trump), Vance, en nog wat van het extremistische kliekje omleggen.

Het wordt wel een heel ingewikkelde toestand omdat je verschillende organisaties mee moet krijgen. Vooral die dicht rondom de president zich bevinden. Er zijn wel manieren om hem te isoleren, maar het is geen makkelijke weg. En dan nog, hoe krijg je het land dan weer op de rit met 50 staten?

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:23

Omleggen lijkt mij geen optie, buiten de overduidelijke bezwaren. Het zou hem alleen maar een martelaar maken en het onderliggende probleem niet oplossen. De democraten moeten hun sjit op orde krijgen ipv onderling te kibbelen en een sterke frontman naar voren schuiven die het gevecht binnen de wettelijke kaders aangaat. En deze met hand en tand verdedigen. Als die beweging op gang komt, zonder dat deze nu extreem links gaat doen en gewoon zich op politiek gebied op iets neutraler terrein begeeft, heb je kans dat er republikeinen gaan switchen en mee gaan doen. Dan kom je ergens. Als het tegen die tijd nog niet te laat is tenminste.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:26

Ik zou het wel aardig vinden als die 100.000 militairen die nu in de EU zitten - en die Trump wil terughalen - zouden zeggen "nee we blijven hier". Ze zitten er niet alleen voor de EU belangen maar ook de US belangen.
Het is echt ongelooflijk dat die man in 2 weken kan afbreken wat in jaren is opgebouwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:28

Maar the army zweert trouw aan de Amerikaanse wet, niet aan trump !

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:29

Babootje schreef:
Ik zou het wel aardig vinden als die 100.000 militairen die nu in de EU zitten - en die Trump wil terughalen - zouden zeggen "nee we blijven hier". Ze zitten er niet alleen voor de EU belangen maar ook de US belangen.
Het is echt ongelooflijk dat die man in 2 weken kan afbreken wat in jaren is opgebouwd.

En dan zul je zien... als er al een democraat na Trump president wordt, wordt het commentaar "maar er verandert toch helemaal niks" omdat ze eerst al Trumps oliebol moeten opruimen voordat er echt aan verandering gewerkt kan worden :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:44

https://www.whitehouse.gov/presidential ... ommission/

EO mbt de crisis van chronische kinderziektes. Als je de tekst droog leest, schort er niet zoveel aan. Alleen wetende wat er de afgelopen maanden allemaal is geroepen en dan zien dan o.a. autisme genoemd wordt als chronische kinderziekte en het beëindigen van federale programma's... ik weet het zo met nog niet.

Vooropgesteld, helemaal voor minder troep in voedsel, zeker in de VS. En onderzoek: altijd goed. Het vertrouwen in dit onderzoek ontbreekt mij alleen wat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:45

Babootje schreef:

Het is een beetje raadselachtig, want wil hij ze echt terughalen of wil hij alleen dat er niemand aan gevechten meedoet? Als hij in zijn hoofd al afscheid heeft genomen van de NAVO, dan kan hij beter zijn mensen en al zijn troep ophalen, dan hebben we hier ruimte om die van ons uit te breiden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:06

heidy_wilco schreef:
Ik heb aardig wat Amerikaanse vrienden, en vrienden die geëmigreerd zijn vanuit de USA, en ik heb gezien hoeveel zij gedeeld hebben over de verkiezingen, hoe zij mensen hebben aangespoord om te stemmen, hoe zij hebben geprobeerd om zoveel mogelijk fake news recht te zetten, hoe zij hebben geprobeerd aan het verstand te brengen dat Trump een leugenaar is. Er is zo hard gestreden door hen, maar helaas heeft het niet mogen baten. Ga jij in hun gezicht vertellen dat zij voor Trump hebben gestemd en verantwoordelijk zijn voor Trump president maken?

Het is niet het hele volk wat op hem gestemd heeft, dus stop maar met een schop nageven aan de mensen die nu in de penarie zit door andermans anders stem. Niemand is verantwoordelijk voor de slechte keuzes en fouten van een ander persoon.

Ja, zij zijn ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor wie hun president is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:20

Veronica2 schreef:
Babootje schreef:

Het is een beetje raadselachtig, want wil hij ze echt terughalen of wil hij alleen dat er niemand aan gevechten meedoet? Als hij in zijn hoofd al afscheid heeft genomen van de NAVO, dan kan hij beter zijn mensen en al zijn troep ophalen, dan hebben we hier ruimte om die van ons uit te breiden.

Dan zijn we beter af als we die 100.000 man + familie van een EUland paspoort voorzien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:36

Die toespraak van Vance is een lofzang op rechts extremisme!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:48

Toch geeft Von der Leyen wel tegengewicht. En wil een clausule openen zodat er tijdelijk meer geld beschikbaar komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:49

Babootje schreef:

Veronica2 schreef:

Het kan maar zo zijn dat het zijn plan is om uit de NAVO te stappen.
Alleen dan kan hij zijn gang gaan bij Groenland. Probleem, dat een NAVO land geen NAVO land kan binnenvallen, is dan opgelost.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:52

De volgende vis die Trump uitwerpt. Dat wordt vast een 1 op 1'tje met Xi
Trump: Taiwan heeft onze chipbusiness afgepakt. We hadden Intel. We hadden deze geweldige bedrijven die het zo goed deden. Het is ons afgenomen. En we willen die business terug. Als ze het niet terugbrengen, zullen we niet erg blij zijn.
https://x.com/Acyn/status/1890130625820324168

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:57

Ik zag t voorbijkomen. Ik begreep alleen dat ook juist amerikaanse bedrijven hun chips daar laten maken?

Imo is het groenland verhaal juist lastiger zolang VS nog in Navo zit. Als de VS eruit stapt en groenland binnenvalt, is Artikel 5 zo ingeroepen. En ik gok zomaar dat Canada op dat moment ook graag met ons meedoet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 17:58

Vanuit hun positie snap ik wel dat ze het terug willen.

De manier waarop zal alleen wel weer..... creatief zijn :=

Omleggen moet je niet doen, eerst moeten alle Trump stemmers en gedogers beseffen dat dit niet is dat ze willen. En vooralsnog staan er zat te juichen over hoe het nu gaat dus tja...we zullen hier doorheen moeten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:01

mylittlejoy schreef:
Ik zag t voorbijkomen. Ik begreep alleen dat ook juist amerikaanse bedrijven hun chips daar laten maken?

Imo is het groenland verhaal juist lastiger zolang VS nog in Navo zit. Als de VS eruit stapt en groenland binnenvalt, is Artikel 5 zo ingeroepen. En ik gok zomaar dat Canada op dat moment ook graag met ons meedoet.

Canada is toch ook een Navo lid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:05

Canada is idd al sinds de oprichting lid van NAVO .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:05

Babootje schreef:
Babootje schreef:

Veronica2 schreef:

Het kan maar zo zijn dat het zijn plan is om uit de NAVO te stappen.
Alleen dan kan hij zijn gang gaan bij Groenland. Probleem, dat een NAVO land geen NAVO land kan binnenvallen, is dan opgelost.

Nou ja, dan heeft hij natuurlijk wel te maken met het oorlog verklaren aan het voltallige NAVO. Denk niet dat dat Trump in dank wordt afgenomen... Gok niet dat de EU dat zomaar gaat accepteren dat een former-ally met militaire kracht een territorium van een EU-lid er vandoor gaat.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:18

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 18:58

Sintara schreef:
Ja, zij zijn ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor wie hun president is.

Wat stel je voor? Capitoolbestorming?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:39

Medewerkers van DOGE voeren 15 minuten durende interviews met federale werknemers om ‘hun bestaan ​​te rechtvaardigen’ voordat wordt bepaald of ze ontslagen moeten worden.
Linkje

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:55

Afbeelding
Daar zegt men zo wat...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:59

mysa schreef:
[ Afbeelding ]
Daar zegt men zo wat...

Zo, als dit allemaal klopt dan is het wel een goed inzicht ja... Wel gesimplificeerd natuurlijk, maar alsnog.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:05

mysa schreef:
[ Afbeelding ]
Daar zegt men zo wat...

Niet vreemd eigenlijk van iemand die een land wil runnen als een bedrijf, zo schakel je de concurrentie uit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:12

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de cijfers niet gecontroleerd heb.