Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:29

IMANDRA schreef:
mylittlejoy schreef:
Een 4-jarig jochie verzint dat soort teksten zelf niet zou je toch zeggen...sowieso bizar dat hij erbij is, maar ook dat Musk in z'n T-shirt een persconferentie staat te geven (terwijl z'n zoon z'n booger aan het bureau van de president afveegt). Geen goed beeld, zeker niet voor Trump.

Sowieso dat die de mensen om hem heen napraat. Zou me niet verbazen als Musk achter de schermen helemaal niet positief is over Trump. Maar ja, means to an end.

Nu verheug ik me al een beetje op een moment dat iemand een microfoon bij dat jochie houdt en dat dat kind dan iets zegt over wat papa, thuis aan de keukentafel, allemaal voor lelijke dingen over Trump zegt }:) .

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:30

Een interview met wat de plannen van zijn vader zijn. :')
Zoals vroeger het programma praatjesmakers.
Maar dat is niet geheel moreel verantwoord.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:34

Pfoe, ik lees het artikel. Ik vind het echt wel heel heftig merk ik… ik pak dit er even uit:

NOS schreef:
Maar volgens professor Super staat de democratie op het spel. "Als Trump zich niet aan wetten van het Congres en gerechtelijke bevelen houdt, dan hebben we geen checks en balances meer. Dan hebben we alleenheerschappij."

Je kan legaal doen wat je wil, maar als de machthebbers de geldende wetten en manieren om die te checken niet (meer) erkennen, dan heeft dat echt weinig zin. En ja, dat is waar Trump (en ook Wilders) voor staat. Ik vind het niet te begrijpen, want het voelt wel als - dit had je kunnen weten… :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:35

Dat hij dat kind overal mee naartoe sleept is al niet moreel verantwoord :(:)

Hij nam 3 van zijn kinderen mee naar Modi. Alsof het een koninklijke familie is ofzo :?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:36

Polar schreef:
Een interview met wat de plannen van zijn vader zijn. :')
Zoals vroeger het programma praatjesmakers.
Maar dat is niet geheel moreel verantwoord.
Als je het uitlokt is het vals, het moet handig aangepakt worden. Wie weet doet iemand dat binnenkort wel een keertje, lijkt mij goed om een keer een eerlijk verhaal te horen :')
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 14-02-25 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:36

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Mensen met uitkeringen zijn parasite class, aldus Musk. Volgens mij krijgt hij het meeste geld van de overheid van heel de VS.

En dan werd Hillary afgerekend op haar deplorables. Het is ongekend verdrietig.

Veronica2

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:39

Parasite class, de veteranen die vanuit een rolstoel moeten bedelen op straat? Bedoelt hij die groep?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:44

Kinderen en dronken mensen zeggen altijd de waarheid, schijnt.

Trump en Musk leiden het land nu als een dictatuur en ik heb weinig hoop dat dat minder zal gaan worden met de tijd.

En het voelt aan de ene kant als 'we konden het aan zien komen', maar aan de andere kant zijn er nu al zoveel beslissingen genomen die alleen iemand met ontzettend veel haat en kwaad in zich bedenkt, dat we het op die manier ook weer niet hadden kunnen weten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:45

nps schreef:
Pfoe, ik lees het artikel. Ik vind het echt wel heel heftig merk ik… ik pak dit er even uit:

NOS schreef:
Maar volgens professor Super staat de democratie op het spel. "Als Trump zich niet aan wetten van het Congres en gerechtelijke bevelen houdt, dan hebben we geen checks en balances meer. Dan hebben we alleenheerschappij."

Je kan legaal doen wat je wil, maar als de machthebbers de geldende wetten en manieren om die te checken niet (meer) erkennen, dan heeft dat echt weinig zin. En ja, dat is waar Trump (en ook Wilders) voor staat. Ik vind het niet te begrijpen, want het voelt wel als - dit had je kunnen weten… :(

Het is een leerzame tijd, zou je kunnen zeggen. Het smaakt gewoon heel vreemd dat de President een eed aflegt op de Constitution en zich schuldig maakt aan overtreding van een hele trits wetten. De rechterlijke macht heeft het druk op het moment, die gaan echt overal voor liggen en het is eigenlijk onvoorstelbaar dat Trump het allemaal naast zich neer zou kunnen leggen. Maar misschien heeft hij het begrip 'onaantastbaar' een beetje verkeerd begrepen. Het zijn gronden voor impeachment en ik hoop dat men opstaat en dit middel gebruikt.

En als men dan J6 gaat herhalen omdat Trump niet mee kan doen aan de volgende verkiezingen, dan is het vrij simpel op te lossen: het leger omsingelt de boel en laat niemand er meer uit en geen humanitaire hulp erin omdat er geen funding meer is. Hopelijk is het dan een koude maand. Of is dit te veel oog om oog?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:53

Veronica2 schreef:
Parasite class, de veteranen die vanuit een rolstoel moeten bedelen op straat? Bedoelt hij die groep?

Mwoah ik denk dat je een keuze hebt hoe je het leest.

Hij ZOU het kunnen bedoelen dat de "parasite class" alleen de groep mensen is die misbruik maakt van het systeem terwijl ze het helemaal niet nodig hebben.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:02

pmarena schreef:
Veronica2 schreef:

Hij ZOU het kunnen bedoelen dat de "parasite class" alleen de groep mensen is die misbruik maakt van het systeem terwijl ze het helemaal niet nodig hebben.

Maar dat zijn vooral hele rijke mensen toch? :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:03

pmarena schreef:
Veronica2 schreef:

Dat hopen we dan maar, maar ze maken in hun communicatie erg weinig onderscheid in dit soort zaken.

Het is op zich allemaal wel te begrijpen, ze hebben beloofd de federale belastingen te verlagen op o.a. arbeid en dat moet natuurlijk ook ergens van betaald worden. De agressieve manier van bezuinigen op federale uitgaven heeft dat misschien als aanleiding, maar ik denk ook dat er reële hervormingen nodig zijn, maar het is dan verstandiger om dat op een minder agressieve manier te doen. Maar het wordt verkocht aan het publiek als noodzaak om overvloedige verkwisting van overheidsgelden tegen te gaan. Zonder onderzoek en doorrekening, helaas.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:12

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:21

pmarena schreef:
Veronica2 schreef:

Kapitalisme creeert een situatie waarin er altijd minder banen zijn dan mensen die willen/moeten werken. En dan zeg je vreselijke dingen over de mensen waarvoor geen werk is om dat onzichtbaar te maken. En dat weet deze meneer ook best, want het is hoe de werkgever de salarissen bepaald.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:29

Sintara schreef:
Niks doen zal zéker niks uithalen, en Trump heeft een flink ego ik denk dat het hem enorm zou raken als er massale protesten komen of flinke petities.

Ik blijf erbij dat het toch echt het Amerikaanse volk is dat hiervoor heeft gestemd en verantwoordelijk voor is.
En dat is het gehele volk inderdaad, want dat is hoe het werkt. Er is niet een alternatieve president voor de anders stemmers ofzo

Ik heb aardig wat Amerikaanse vrienden, en vrienden die geëmigreerd zijn vanuit de USA, en ik heb gezien hoeveel zij gedeeld hebben over de verkiezingen, hoe zij mensen hebben aangespoord om te stemmen, hoe zij hebben geprobeerd om zoveel mogelijk fake news recht te zetten, hoe zij hebben geprobeerd aan het verstand te brengen dat Trump een leugenaar is. Er is zo hard gestreden door hen, maar helaas heeft het niet mogen baten. Ga jij in hun gezicht vertellen dat zij voor Trump hebben gestemd en verantwoordelijk zijn voor Trump president maken?

Het is niet het hele volk wat op hem gestemd heeft, dus stop maar met een schop nageven aan de mensen die nu in de penarie zit door andermans anders stem. Niemand is verantwoordelijk voor de slechte keuzes en fouten van een ander persoon.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:36

mylittlejoy schreef:
Oh, maar heb je de budget proposal van de republikeinen niet gezien? 4,5 trillion (dat is triljard denk ik in het NL?) tax cuts voor de rijken, niets voor de gewone arbeider, zelfstandigen of small business owners.

https://www.cbpp.org/press/statements/h ... s-more-tax

Ja, dat klopt. Maar de boodschap was dat er belastingverlagingen zouden komen. Nog een reden dat de gewone Amerikaan zich genaaid mag voelen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:39

Ik vind 't echt enorm k*t voor diegenen die wel voor Harris hebben gestemd en hebben gelobbied, maar ik vrees dat het noodzakelijk zal zijn dat de bevolking voelt wat het sinaasappelregime voor hen persoonlijk zal betekenen, om het tij nog te kunnen keren. Als je ziet hoeveel Amerikanen het prima vinden wat er gebeurt met immigranten (legaal danwel illegaal), Canada, Oekraïne en Gaza, dan moeten zijn het misschien maar den lijve ondervinden. Voorlopig zitten er nog een hoop in de ich habe es nicht gewusst modus.

Het jammere is alleen dat inderdaad ook de goede hieronder lijden. Voor hen kan ik alleen maar hopen dat ze er niet te lang te veel last van hebben. Die mensen neem ik ook weinig kwalijk, meer de Stein-, niet- en Trumpstemmers.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:58

Ik vraag me ook oprecht af hoe het gaat lopen als ze regelgeving blijven negeren. Supreme Court heeft natuurlijk al geoordeeld dat alles wat in de officiële presidentiele capaciteit wordt gedaan niet strafbaar is, dus zoals het er nu naar uitziet kan Trump er niet eens voor worden gestraft als zijn termijn voorbij is?

Normaliter is het 'even door de zure appel heen bijten, over 4 jaar weer verkiezingen', dus veel niet-Trump stemmers zullen die mentaliteit wel hebben en niet zo snel 'op de dam' gaan staan. Maar als er zo wordt omgegaan met de checks & balances... is protesteren eigenlijk wel verstandig?

Lastig, lastig..

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:01

Ik vraag me ook af hoe dit zit.
En dan eigenlijk vooral; stel dat er zou worden besloten dat Trump geen president meer mag zijn, hoeveel tijd zou dat in beslag nemen en wat zou de (tegen)reactie zijn van o.a Trump en Musk.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:02

IMANDRA schreef:
Ik vraag me ook oprecht af hoe het gaat lopen als ze regelgeving blijven negeren. Supreme Court heeft natuurlijk al geoordeeld dat alles wat in de officiële presidentiele capaciteit wordt gedaan niet strafbaar is, dus zoals het er nu naar uitziet kan Trump er niet eens voor worden gestraft als zijn termijn voorbij is?

Normaliter is het 'even door de zure appel heen bijten, over 4 jaar weer verkiezingen', dus veel niet-Trump stemmers zullen die mentaliteit wel hebben en niet zo snel 'op de dam' gaan staan. Maar als er zo wordt omgegaan met de checks & balances... is protesteren eigenlijk wel verstandig?

Lastig, lastig..

Probleem is dat van de 9 supreme court leden er 3 liberaal denken. En als een van deze mensen overlijdt, Trump degene kan vervangen met iemand van zijn keuze.

Ik hoop dat met 2 jaar een heel groot deel van de republikeinse mensen met democraten kunnen worden vervangen, maar ik ben er bang voor dat die resultaten gemanipuleerd gaan worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:04

Oh ja zeker. Als er de komende 4 jaar nog een supreme court member overlijdt en Trump vervangt deze met een conservatieve / MAGA aanhanger... volgens mij zei een artikel laatst dat Amerika dan voor de komende 30 jaar of zo achter gaat lopen vanwege dit Supreme Court. Ze zitten er immers levenslang en de afgelopen jaren zijn er best wat 'jonge' mensen bijgekomen.

De dems hebben nog de route om er members bij te zetten (dus niet vervangen maar echt toevoegen), maar dat is een iffy route natuurlijk...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:06

Hoe krijg je hem weg? Via de rechtbank niet, want die uitspraken negeren ze. En president is hoofd leger, dus zou het leger hier tussen stappen? Ook ivm flink anti inmenging ideaal van leger in civile zaken als de overheid? Leger is voor hulp aan burgers bij rampen en andere legers onuitgenodigd op je grondgebied, niet om een gerechtelijke uitspraak (over validiteit overheid) af te dwingen. Die zitten klem tussen dat is in alle andere landen altijd een slecht idee gebleken, en loyaliteit aan president en daar is het leger stomweg niet voor.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:11

Ik hoop dat de leden van de SC, links of rechts, wel staan voor de grondwet. Tot nu toe zijn de omstreden beslissingen conservatief, maar niet tegen de grondwet geweest. Zelfs de SC wilde Trump niet de vrijbrief geven voor al z'n acties, dus dat biedt een greintje hoop. Het is alleen de vraag in hoeverre ze de grondwet zullen respecteren en in hoeverre ze bestand zullen zijn tegen de druk die op hen en familie zal worden uitgeoefend. Dat laatste kan zomaar beslissend blijken te zijn, hoe krom ook.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:13

Een coup is een optie... Zeker nu er ook in de (na)zorg voor militairen en veteranen problemen gaan komen, denk ik dat er een behoorlijk deel militairen niet blij gaat zijn. En Trump kan je omleggen, maar dan moet je ook Musk (zeker Elon, hij is gevaarlijker dan Trump), Vance, en nog wat van het extremistische kliekje omleggen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:14

Er is ook nog de impeachment route, maar of die er komt is ook maar de vraag. In de vorige termijn is het 2 keer geprobeerd, maar kwamen er niet genoeg stemmen om hem af te zetten.