Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:40

Niks doen zal zéker niks uithalen, en Trump heeft een flink ego ik denk dat het hem enorm zou raken als er massale protesten komen of flinke petities.

Ik blijf erbij dat het toch echt het Amerikaanse volk is dat hiervoor heeft gestemd en verantwoordelijk voor is.
En dat is het gehele volk inderdaad, want dat is hoe het werkt. Er is niet een alternatieve president voor de anders stemmers ofzo

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:40

Het lastige is dat je niet alleen de Trump stemmers kunt benadelen om hun keuze. Dus of je benadeelt niemand en het volk heeft minder last van de keuzes huidige leider. Of iedereen heeft last en is over 4 jaar (of eerder als ze actie willen gaan ondernemen... impeachment ofzo) gemotiveerd andere keuzes over hun leider te maken.

Ik vind beide opties 'meh' trouwens

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:48

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk. Maar als "het volk" wat te klagen heeft, wellicht snappen ze het dan wat beter dat ze het nooit meer zo ver laten komen.

Ik begreep ook dat veel Canadezen vooral heel bewust de rode staten mijden om hun punt wat extra duidelijk te maken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:49

Ik vind het vooral zorgelijk dat er geruchten zijn dat men de grondwet wil aanpassen om een derde termijn voor Trump mogelijk te maken. Zo beginnen praktisch alle dictators. Of het kan geen idee, maar dat het alvast geopperd wordt.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:53

Het rotte is dat ze vaak ook wel een uitleg geven waarvan veel mensen best kunnen denken "mja daar zit wel wat in eigenlijk / lijkt niet zo'n groot probleem".

Want tja, het idee is dat je het een president kan gunnen om 2 termijnen achter elkaar te "dienen" zodat die echt wat gedaan kan krijgen. En hoe oneerlijk is het dat Trump maar 1 termijn zou mogen, omdat hij al een keer een termijn had....? Hij moet toch ook zijn "goede werk" ( :r ) voort kunnen zetten?

Mij lijkt het juist prima: als iemand na zijn eerste termijn weggestemd is dan zal dat zijn omdat het volk niet enthousiast genoeg over hem was. En als je als partij dan graag wil dat je eventuele volgende president wel echt 8 jaar zou kunnen regeren, dan kies je een ander :)*

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:03

Voordat de sinasappel uberhaupt in een positie kon komen dat hij president kon worden zijn er al heel veel mensen met invloed die ja hebben gezegd tegen deze crimineel (en de mensen die nee zeiden werden vast niet al te aardig behandeld). Ik vind het ook erg sneu voor de mensen die niet op hem gestemd hebben. Neemt niet weg dat hij er toch echt zit dankzij de meerderheid die wél op hem stemden.

Over wel of niet kunnen stemmen - republikeinen hebben er een handje van de gang naar de stembus moeilijker te maken voor bepaalde groepen door onzinnige regels. Zie oa https://en.m.wikipedia.org/wiki/Republi ... l_election . Dat is niks nieuws.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:08

prompter schreef:
Ik vind het vooral zorgelijk dat er geruchten zijn dat men de grondwet wil aanpassen om een derde termijn voor Trump mogelijk te maken. Zo beginnen praktisch alle dictators. Of het kan geen idee, maar dat het alvast geopperd wordt.....

Volgens mij kan hij dat niet. Hij heeft een meerderheid maar niet zo’n grote meerderheid om een grondwet aan te passen? Meen dat hij daar 2/3e voor nodig heeft?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:24

Sintara schreef:
Niks doen zal zéker niks uithalen, en Trump heeft een flink ego ik denk dat het hem enorm zou raken als er massale protesten komen of flinke petities.

Ik blijf erbij dat het toch echt het Amerikaanse volk is dat hiervoor heeft gestemd en verantwoordelijk voor is.
En dat is het gehele volk inderdaad, want dat is hoe het werkt. Er is niet een alternatieve president voor de anders stemmers ofzo
Ik snap wat je bedoelt, hij is natuurlijk officieel de president van het hele land, ook van de mensen die niet op hem gestemd hebben.
Maar ik denk dat er een verschil is tussen onderdeel zijn van een land en verantwoordelijk zijn voor een verkiezingsuitslag waar je actief tegen was.
Maar ik denk dat we hierin gewoon van mening verschillen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:12

Ondertussen geeft musk gewoon persconferenties in het Witte Huis met Trump stilzwijgend achter z’n bureau waarbij het zoontje van Musk hem fijntjes zegt op te staan want pa moet daar zitten, die is president.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:15

Mwoah, het was nou niet super goed te horen wat dat ventje exact zei. Of heb je een beter opname gehoord dan ik...? Hij zei wel hoorbaar iets als "you are not the president" geloof ik en dat is al erg zat natuurlijk :=

MAAR daar hebben de fans die denken dat Musk het beste met "de gewone man" voor heeft ook alweer een excuus voor: Die arme Elon heeft te maken met de moeder van die kinderen (hij heeft er nog 2 met haar, met ook bizarre namen....) die hem voor schut wil zetten / het niet met hem eens is en dat ventje dit soort dingen influistert. Dus hij leert het van haar, niet van Musk. Want die heeft het grootste respect voor Trump :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:17

Grimes is niet de meest stabiele persoon, geloof ik. Maar dit is gewoon bullshit. Elon zijn verleden staat boo van dit soort rariteiten.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:19

prompter schreef:

Trump heeft daar wel al een paar keer op gezinspeeld. Er schijnen (in theorie) 4 mogelijkheden te zijn.
https://www.hln.be/buitenland/zo-zou-tr ... gle.com%2F
De 2e optie zie ik nog niet gebeuren, daar is Trump's ego te groot voor }> . Maar een combinatie van 3 (opnieuw verkiesbaar stellen) en 4 (gewoon niet weggaan) zou me niet verbazen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:22

pmarena schreef:
Mwoah, het was nou niet super goed te horen wat dat ventje exact zei. Of heb je een beter opname gehoord dan ik...? Hij zei wel hoorbaar iets als "you are not the president" geloof ik en dat is al erg zat natuurlijk :=

MAAR daar hebben de fans die denken dat Musk het beste met "de gewone man" voor heeft ook alweer een excuus voor: Die arme Elon heeft te maken met de moeder van die kinderen (hij heeft er nog 2 met haar, met ook bizarre namen....) die hem voor schut wil zetten / het niet met hem eens is en dat ventje dit soort dingen influistert. Dus hij leert het van haar, niet van Musk. Want die heeft het grootste respect voor Trump :=

https://x.com/umyaznemo/status/18901209 ... EopP3zUX6Q

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:58

Ik vind t wel geniaal dat Trump zegt “bla bla high iq bla bla extraordinary bla bla” en dat dat jongetje zo “shhhh” en “shut your mouth” doet .. ik voorzie dat die niet vaak meer mag komen :')

Maar, op zich heeft die jongen wel gelijk natuurlijk _O- “hou je mond, ouwe” We zouden t allemaal willen zeggen toch :D

Overigens, deze video zal wel waar zijn, maar met de AI en deepfake van tegenwoordig wantrouw ik alles wat niet officieel is :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:02

Een 4-jarig jochie verzint dat soort teksten zelf niet zou je toch zeggen...sowieso bizar dat hij erbij is, maar ook dat Musk in z'n T-shirt een persconferentie staat te geven (terwijl z'n zoon z'n booger aan het bureau van de president afveegt). Geen goed beeld, zeker niet voor Trump.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:05

mylittlejoy schreef:
Een 4-jarig jochie verzint dat soort teksten zelf niet zou je toch zeggen...sowieso bizar dat hij erbij is, maar ook dat Musk in z'n T-shirt een persconferentie staat te geven (terwijl z'n zoon z'n booger aan het bureau van de president afveegt). Geen goed beeld, zeker niet voor Trump.

Sowieso dat die de mensen om hem heen napraat. Zou me niet verbazen als Musk achter de schermen helemaal niet positief is over Trump. Maar ja, means to an end.

@Cer: volgens mij zijn deze clips ook op de officiële nieuwskanalen gezien, maar idd altijd goed om op AI etc te letten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:14

Afbeelding

Mensen met uitkeringen zijn parasite class, aldus Musk. Volgens mij krijgt hij het meeste geld van de overheid van heel de VS.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:14

Reken er maar op dat wanneer het niet waar zou zijn de community notes heel snel eronder zouden staan, per slot van rekening wordt de woorden van X op X gedeeld.
Er is nog een video van Musk waar zoonlief zegt dat er genoeg stemmen zijn en ze zeker winnen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:48

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:51

Lieser schreef:
    prompter schreef:

Trump heeft daar wel al een paar keer op gezinspeeld. Er schijnen (in theorie) 4 mogelijkheden te zijn.
    https://www.hln.be/buitenland/zo-zou-tr ... gle.com%2F
    De 2e optie zie ik nog niet gebeuren, daar is Trump's ego te groot voor }> . Maar een combinatie van 3 (opnieuw verkiesbaar stellen) en 4 (gewoon niet weggaan) zou me niet verbazen.

Optie 4 mij ook niet. We weten al van de Capitoolbestorming dat hij niet schuwt de bevolking te mobiliseren. En we weten dat hij geen ene reet geeft om democratie, wetten of de rechtsstaat. Maar we gaan het meemaken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:52

Ik vraag me af of de relatie tussen Trump en Musk wel vier jaar mee zal gaan. Musk trekt zoveel macht en aandacht naar zich toe, zou dat niet gaan botsen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:55

prompter schreef:
    Ik vraag me af of de relatie tussen Trump en Musk wel vier jaar mee zal gaan. Musk trekt zoveel macht en aandacht naar zich toe, zou dat niet gaan botsen?

Doet dat het niet al haha?
    Trump maakte een opmerking 'of de times nog bestaat ja?' of zoiets nadat Elon op de cover stond :))

mysa
    correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:55

Als Trump hem niet meer nodig heeft misschien?
    Maar wat als Musk Trump niet meer nodig heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:11

Nou RFK heeft de positie begreep ik. Ik ben echt reuze benieuwd hoe dat nu verder gaat, wat hij precies gaat doen. Ik sta er in dat ik het vooral heel interessant vind... het is zo'n rare kerel maar hij lijkt an sich ook wel wat goede bedoelingen te hebben.... ik zit tussen hoop en vrees in.

De ellende is vooral dat vaccin-gebeuren. Als het over dat onderwerp gaat dan slaat 90% van de mensen volledig op tilt en kapt alles af want daar mag niet eens over gesproken worden want daar staat zowat de doodstraf op :=

Ben het zelf wel eens met wat Rand Paul (ben ik op zich geen fan van) hier zegt:

Dat het wel gewoon mogelijk moet zijn om onafhankelijk (!) kritisch naar dingen te kijken, OOK vaccins.
    En drinkwater. En pesticiden en plastics e.d. die gebruikt worden en overal in het milieu komen.

Ik ben erg benieuwd wat hij nu daadwerkelijk gaat doen om Amerikanen "gezonder" te maken.

Wordt het een fiasco onder Trump....? Goede kans. Maar hoop doet leven.

Een invloed die de macht van het grote geld van Big Pharma en grote vervuilers enzo breekt is zó hard nodig..... de ellende is dat je het niet verwacht onder Trump dat dat gaat lukken. We gaan het zien of een RFK op 1 of andere manier iets open kan breken dat een positieve uitkomst gaat hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:14

BigOne schreef:
    pmarena schreef:

https://x.com/umyaznemo/status/18901209 ... EopP3zUX6Q

Ja dat wel, maar niet letterlijk dat hij op moest zouten omdat zijn vader achter "The Resolute" moest zitten :=