Nikass schreef:Ik denk dat wat er aan ondersteunende maatregelen door het laatste kabinet genomen zijn, dit is gebeurd onder invloed van D66. Het is niet voor niets dat de VVD achterban Rutte verweet te links te zijn. Yesilgöz is een stuk rechtser dan Rutte. Zelfs Rutte zelf waarschuwde daarvoor

Eens met karuna; de armoede steun had er niet hoeven zijn.
Dan speel ik de advocaat van de duivel. Wat is nl eerder het kip of het ei.
Door de verregaande privatisering kon de Nederlandse overheid niet ingrijpen zoals de Franse regering als het ging om de electriciteits prijzen.
Dit gecombineerd met de al eerder door mij besproken "koopmangeest" ( lees hoe kan IK hier vooral van profiteren als ondernemer, waar de Nl overheid geen antwoord op gaf (vrijlaten van de marktwerking) gecombineerd met de lage (minimum) lonen, zorgde ervoor dat er een heel stelsel van allerlei ingewikkelde maatregelen ter ondersteuning moest komen. (Vaak moest het geld later ook terug betaald worden.)
Ik heb daar met afgrijzen naar zitten kijken. Want mensen willen niet de hand ophouden maar gewoon hun eigen broek ophouden. Lees loon naar werk verdienen.
Ik vind verder dat er heel gemakkelijk gedacht wordt over toeslagen ontvangen (is ook wel riskant gebleken), lage lonen en dan moet er maar begeleiding komen om rond te komen etc.
Dit terwijl vaak de mensen met de lagere lonen ook!!!!!! de maatschappij dragen en in plaats met theoretische kennis veel praktische kennis hebben en zwaar fysiekwerk doen, waar hun lichaam van slijt.
Dus dat mag ook wel betaald gaan worden. Het probleem is al zeer groot. Bv de zorg loopt leeg want teveel mensen denken "bekijk het maar met je lage lonen en fysiek zo zwaar werk waarbij ook nog eens iedere scheet geadministreerd moet worden". Die zijn al vertrokken. Dat zie je meer en meer gebeuren. Dus geef het de tijd en het zware handwerk, het vakmanschap zal meer en meer gemist worden, gewaardeerd en hopelijk ook betaald. Het begint met minimum loon naar 16 euro doen.