Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 17:31

Loretta schreef:
Is dit nu dezelfde wolf die ze eerder schuwer wilden maken met paintballs. Of is dit een andere?

Dat denk ik haast wel. Hij is bij eerdere incidenten betrokken geweest volgens NOS.
https://nos.nl/l/2567547

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:31

Mooi.
Als er een schaap wolf over de dam is..

Captain

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:38

Wat goed! *\o/*
Niks sneu aan, scheelt weer een hoop dieren een afgrijselijke dood. Benieuwd wanneer het gaat gebeuren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:59

Verstandige rechter ook!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 18:16

Zichtmelding Lemele
Citaat:
Lemele Overijssel
16-05-2025
08.10 uur

Zicht melding

Wolf gezien tegenover 1e parkeerplaats Camping De Lemeler Esch. Tijdens wandeling met aangelijnde hond schiet er een wolf weg in bosgedeelte tussen pad waar melder op liep en parallelweg Lemelerweg op 5 meter afstand van melder met hond.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/19K4GB ... tid=wwXIfr

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:28

DuoPenotti schreef:
Mooi.
Als er een schaap wolf over de dam is..

Hallelujah! Mijn gedachte exact. :D Het begin van wolven beheer. In Zweden wordt volgens mij nu beheerd tot zo'n 375 wolven. En dat is ongeveer de oppervlakte van 10x Nederland. Als ze hier in de toekomst nu ook richting hetzelfde aantal wolven per km2 gaan als Zweden....

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:42

Afschieten voordat er überhaupt hoger beroep aangetekend kan worden :')
Probleem opgelost toch :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:45

Citaat:
De provincie moet beter gaan motiveren in de nog te nemen beslissing op bezwaar waarom de (probleem)wolf toch afgeschoten kan worden.

Deze snap ik dan niet als er wel al een uiteindelijke beslissing ligt ??

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:08

gillian schreef:
Afschieten voordat er überhaupt hoger beroep aangetekend kan worden :')
Probleem opgelost toch :j

Zo doen ze dat in de bouw toch ook! Als er bezwaar wordt ingediend tegen net kappen van bomen of gebruiken van natuurgebied, dan gaan ze vaak eerst bouwen en worden bomen gekapt etc. En dan is er daarna niks meer aan te doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:12

Ik moet zeggen dat ik de reacties in groep wolf wel vermakelijk vind.

Maar tegelijkertijd ook ergelijk als je bedenkt dat ze daar vaak met lachebekjes reageren als het over andere verscheurde dieren gaat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 23:40

Waarom niet eerst paintball schuwer proberen te krijgen. Nee laten we gelijk de grote stap maken van niets naar nekschot. Arm dier. Waar is het redelijkerwijs hier in.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 00:21

Euh, omdat plan gedwarsboomd werd door de eisers bij deze zaak bij de voorzieningenrechter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 00:25

Zichtmelding Slagharen Ov twee wolven
Citaat:
Slagharen Overijssel
16-05-2025
10.04 uur

Zicht melding

2 wolven gezien in weiland aan de Moeshoekdwarsweg. Gingen richting zuidwesten.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1FExj5 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 00:26

Zichtmelding Bathmen Ov
Citaat:
Bathmen Overijssel
16-05-2025
10.00 uur

Zicht melding

Wolf gezien aan de Bettinkdijk bij de brug over Schipbeek. Aan de Holtense kant liep hij naar het water waarschijnlijk richting de stuw.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Dx19L ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 00:27

Zichtmelding Diever 15-5-25
Citaat:
Diever Drenthe
15-05-2025
18.30 uur

Zicht melding

Gisteravond tegenover de camping Hoeve aan de weg in het bos een wolf tegen gekomen, het dier verdween rustig het bos in.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/16dMHg ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 00:29

Zichtmelding Nunspeet Gld, 15-5-25
Citaat:
Nunspeet Gelderland
15-05-2025
21.15 uur

Zicht melding

Melder:
'Gisteravond tijdens hardlopen door het Zandenbos heb ik 2 wolven gezien, ik was het bos bijna uit en liep richting de Elspeterweg en toen liep ik recht naar 2 wolven toe die aan beide kanten vd weg stonden. Gelukkig liep er een fietspad voor zodat ik op die manier richting de A28 en bij hun weg kon lopen.'

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15eydJ ... tid=wwXIfr

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 00:59

tienus63 schreef:
Euh, omdat plan gedwarsboomd werd door de eisers bij deze zaak bij de voorzieningenrechter.

Klopt, maar echt abnormaal dat dat zo voorbijgegaan kan worden. Lang terug in dit topic hadddn we het er over, en dat komt uit. De frustratie over niet mogen verjagen en je dan zult zien dat het de spuigaten uitloopt en het uiteindelijk de dood betekend. Terwijl dat misschien met andere manieren voorkomen kan worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 02:46

Hannanas schreef:
tienus63 schreef:

Klopt, maar echt abnormaal dat dat zo voorbijgegaan kan worden. Lang terug in dit topic hadddn we het er over, en dat komt uit. De frustratie over niet mogen verjagen en je dan zult zien dat het de spuigaten uitloopt en het uiteindelijk de dood betekend. Terwijl dat misschien met andere manieren voorkomen kan worden.

Bedank daar hun zogenaamde beschermers maar voor.
Nu weet ik niet of meerdere malen de ervaring dat je mensen wat aan kunt doen nog recht te trekken is met een paintbal geweer. Dan moet je hem toch actief opzoeken, duidelijk zichtbaar benaderen en schieten. Immers afschrikken met paintballen en jezelf niet duidelijk kenbaar maken als mens gaat hem ook niet schuw maken. Hij moet weten dat de mens hem pijn doet en hij die moet vermijden wat hier in Nederland vrijwel onmogelijk is. 1 of 2 negatieve ervaringen maakt hem nog niet bang en met beetje pech maakt het hem enkel agressiever. Nadat mijn herder naast mijn zijde opgegroeid is in een vrij agressieve buurt en in z'n eerste 1,5 levensjaar 3x voor mij gestaan heeft om mannen op afstand te houden ben ik nu (7 jaar later) daar nog de vruchten van aan het plukken. Hij was in aanleg al agressief. Honden en wolven verschillen niet veel. Individuen natuurlijk wel, persoonlijk zou ik het paintball idee inmiddels al te risicovol vinden en hoe triest ook hier zou ik geen andere passende oplossing in kunnen bedenken dan idd afschieten. Ook ivm genen aanleg en verspreiding daarvan.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 06:59

Hoevaak zou je raak moeten schieten met paintbal om een blijvend effect te hebben bij de betreffende wolf?

En is het een generaliserend effect? Dus zou de wolf vervolgens op alle plekken waar hij komt voor alle mensen bang zijn? Of is het vooral dat hij op die ene plek alert is en niet voor alle mensen. Lijkt mij dat de wolf veel te slim is en dat je die dan met een uitgebreid paintbal-programma langere tijd op meerdere plekken door verschillende mensen moet laten uitvoeren. Maw effect van een paintball lijkt me erg laag / kort /tijdelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 07:35

Hannanas schreef:
tienus63 schreef:

Het is grotendeels de schuld van Animal Rights en de Faunabescherming dat het zover heeft moeten komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:18

Hannanas schreef:
Waarom niet eerst paintball schuwer proberen te krijgen. Nee laten we gelijk de grote stap maken van niets naar nekschot. Arm dier. Waar is het redelijkerwijs hier in.

Omdat faunabescherming en animal rights enz, dat via de rechter tegen hebben gehouden.
Want dat was het eerdere plan.

Dus pro wolf is hierin de schuldige.
Al roepen ze op X BBB.

Echt die lui kijken nooit eens naar hun eigen aandeel

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 08:29

Hoorden zij, Fauna4Life niet bij de clubs die dat plan hadden afgeschoten?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:32

Ergens soort van lachwekkend zon reactie.... eerst alle vormen van andere maatregelen (paintbal, zenderen e.d.) tegen liggen en nu zeggen dat het bizar is dat die maatregelen njet eerst worden genomen maar gelijk wordt afgeschoten....

Ja, sherlock. Als er andere maatregelen waren genomen was zo'n (zoveelste) incident misschien nooit gebeurd. En bedankt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:39

Hannanas schreef:

Omdat maatregelen nemen om wolven schuw te maken gedwarsboomd zijn door wolven fans - doordat ze niet schuw meer zijn gaam ze nu dus echt mensen opzoeken en hiermee ontdekken ze dus ook dat ze aan te vallen zijn.
Gemiste kans .

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 08:48

tienus63 schreef:
Hoorden zij, Fauna4Life niet bij de clubs die dat plan hadden afgeschoten?

Mooi he :')