Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:hoezo grappig?? ik vat hem niet. (je opmerking klinkt weer behoorlijk denigrerend, jammer)
Het is toch gewoon zo dat een duur huis een gemeente meer oplevert dan een goedkoop huis? En dat een gemeente wel degelijk inspraak heeft op het soort en type woningen dat wordt gebouwd?
julius_juut schreef:Electra63 schreef:In dit (grote) artikel wordt de belangenverstrengeling van bedrijven (agri) met wetenschap aangetoond en dat d.m.v. verwarring zaaien de politiek zich laat beïnvloeden over het te voeren (stikstof)beleid.
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/06/ho ... d-a4864808
Interessant (en triest) stuk!
Bizar hoe veel invloed mensen die gewoon hardop uit hun reet durven roepen kunnen krijgen doordat allerhande claims weerleggen heel veel tijd, moeite en geld kosten en mensen nu eenmaal liever de beter te pruimen leugen aannemen dan harde waarheid.
nps schreef:Was Thierry & Co niet koning niet op komen dagen? En als ie wel kwam, riep hij gewoon wat rare, opruiende dingen en kon ie daarna weer mooi zijn youtube volplempen. Schofterig gewoon.
@bigone, dank voor het delen! Die eigen risico staat wel met stip op 1 - Timmermans wilde hem gefaseerd afschaffen - helemaal - maar nee, van PVV moest hij NU!!! van tafel. Wat blijkt? Ze schaffen hem niet af, maar halveren hem. En het duurt nog twee jaar ook.
Oa.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... e-rekening
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54312 ... ij-zit-een
@journee - het kan fiscaal aantrekkelijker worden gemaakt om sociale huurwoningen te bouwen of bestaande panden te verbouwen naar sociale huurwoning. Ook kan simpelweg worden afgedwongen dat bepaalde huizen altijd sociale huur moeten blijven, en niet de private sector in gaan voor dik geld. Puur kwestie van keuzes maken, reguleren en goed beleid maken. Als je de vrije markt het werk laat doen krijg je dus dit.
Janneke2 schreef:Privatisering van de oude PTT: vroegah deed één bedrijf, het staatsbedrijf PTT de post en de pakketten.
Tegenwoordig wordt de post niet op zondag en maandag bezorgd ('besteld'), dat was alleen zondag.
En drie of vier verschillende pakketten- diensten zie ik door de straat rijden.
Ik kan me niet voorstellen dat het efficiënter is, of goedkoper, deze versnippering.
Wat dat betreft is het OV ergens aan ontkomen: de provincie besteedt het aan aan 'een marktpartij' en die heeft dan de "rechten" voor (als ik het goed zeg) tien jaar - waarbij het personeel 'van de streekbus' etc zoveel mogelijk moet worden overgenomen.
pien_2010 schreef:Cowboy mijn zoon werkt bij de NS . Dat is echt een geweldige werkgever met goede salarissen en ook de overuren worden correct afgerekend, de overnachting betaald plus de uren en mijn zoon heeft het er geweldig naar zijn zin. Hij werkt internationaal, als hij gebeld wordt draait hij andere diensten want zijn werkgever doet ook zijn best voor hem als hij iets nodig heeft. Het team , de mensen die ik ontmoet heb op de trein zijn ook echt fijne sociale mensen.
pien_2010 schreef:Ik vind en vond het een slecht idee. Marktwerking zorgt dat de ondernemers winst willen halen. Met Nutsvoorzieningen vind ik dat geen goed idee. Stroom, water, zorg, trein vervoer moeten gewoon goed voorradig zijn tegen een normale prijs. Dat hoort niet in private handen vind ik. De problemen zijn niet voor niets zo groot bij de NS en anderen want je ziet nu al dat de zorgverzekeraars de dienst uit maken waardoor de boel vast is gelopen. Zeker in een landje dat zo uit kooplieden bestaat is dit vragen om problemen en doe hebben we dan ook.
Mijn vader zaliger, liberaal en gelovig man in hart en nieren was arts, en heeft tijdens zijn leven gewaarschuwd voor de problemen waar we nu mee te kampen hebben in de zorg nl de macht van de zorgverleners die veel te groot is en die op de stoel van de artsen zijn gaan zitten. Weten jullie trouwens dat Nl zo'n scherpe prijzen heeft bedongen voor bepaalde medicijnen dat ze aan het buitenland eerder worden geleverd waardoor te korten. Denk bv aan het "puffer" drama. Mensen met cara die niet meer aan genoeg Ventolin kunnen/ konden komen.
En wat te denken van de electriciteit prijzen indertijd. Schande vond ik het en de overheid kon niet zoals bv in Frankrijk ingrijpen want was geprivatiseerd.