Babootje schreef:Laat wel zien hoe onbetrouwbaar de Russen zijn. Ik vrees dat zodra de mijnen geveegd zijn, ze hun kans pakken.
Dat was gisteren mijn eerste optie aan de eettafel hiero......maar dat duurde ze te lang blijkt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ze hebben de graansilo’s aangevallen, zou nu wel een vlieg op de muur van het kantoor van Erdogan willen zijn. Wat zal hij wordt zijn dat Poetin hem zo voor banketstaaf zet.
nikkel schreef:Pien, Rusland gaat niet meer terug naar eigen, tenzij je actie met kernbommen aan de gang gaat. Risico is dan wel, dat Europa daarna niet meer is zoals het nu is. Dit wat betreft de bevolking, infra structuur etc.
pien_2010 schreef:Overleggen met een land dat Oekraïne wil vernietigen, is ook onzin. Gewoon totaal en helemaal mee stoppen.
Rusland moet terug naar eigen hok, vervolgens Oekraïne bij de NAVO, en dan is het klaar. Met het Kremlin valt geen zaken te doen, dat is te vaak gebleken.
pien_2010 schreef:nikkel schreef:Pien, Rusland gaat niet meer terug naar eigen, tenzij je actie met kernbommen aan de gang gaat. Risico is dan wel, dat Europa daarna niet meer is zoals het nu is. Dit wat betreft de bevolking, infra structuur etc.
Hoe weet je dat nikkel, want je bent vrij stellig.
Als je me als 20 tiger had verteld dat de muur zou vallen, had ik je nooit geloofd. En het is toch gebeurd. Dus zo stellig over de toekomst zijn vind ik riskant.
En deze oorlog zal toch wel een keer stoppen met meer of minder land verlies voor Oekraïne? Of denk jij daar anders over?
schreef OomensCitaat:Is dat een scenario wat te verkiezen is boven onderhandelen met het Kremlin? Nog even los van wat een jarenlange oorlog daar voor de wereldwijde voedselvoorziening betekent.
pien_2010 schreef:schreef OomensCitaat:Is dat een scenario wat te verkiezen is boven onderhandelen met het Kremlin? Nog even los van wat een jarenlange oorlog daar voor de wereldwijde voedselvoorziening betekent.
Waar baseer je dat op dat ik dat wil?
Ik ben ervan overtuigd dat de oorlog wordt beslecht uiteindelijk aan de onderhandelingstafel met zoals ik al schreef meer of minder verlies van land voor Oekraïne .
Alleen hoe geloofwaardig zal het allemaal zijn want Poetin blinkt volledig uit in onbetrouwbaarheid.
Én zal bv Oekraïne een akkoord tekenen waarbij bv de Krim is opgegeven ?(wellicht wel want Zelensky heeft al iets door laten schemeren).
Poetin zal pas serieuze onderhandelingspartner zijn als hij duidelijk aan de verliezende hand is. Maar gaat dat gebeuren? En zo ja hoe lang gaat het duren? Op dit moment is het eigenlijk de vraag voor mij, hoe werkelijk de stand van zaken is. Ik vind dat heel moeilijk in te schatten.
Alleen mijn vurige wens blijft en is, dat ze zsm terug in hun hoe gaan. Maar of dat gaat gebeuren. Ik hoop het uit het diepste van mijn hart, maar ik weet het echt niet.
nikkel schreef:Poetin, heeft veruit de langste adem en de drukmiddelen om dit heel lang vol te houden, daarnaast er is te veel schade aangericht in de Oekraine. Opgeven voor Rusland is geen optie. Bedank erbij dat de gesloten overeenkomsten in zijn voordeel zijn.
nikkel schreef:Poetin, heeft veruit de langste adem en de drukmiddelen om dit heel lang vol te houden, daarnaast er is te veel schade aangericht in de Oekraine. Opgeven voor Rusland is geen optie. Bedank erbij dat de gesloten overeenkomsten in zijn voordeel zijn.
irmaz schreef:enzino schreef:Het doel lijkt stukje bij beetje grondgebied te pakken en straks vast te houden.
Ik vind dit een nogal vreemd doel.
Dit is nu de strategie misschien, maar ik kan me niet voorstellen dat Rusland met dat doel Ukraïne is binnen gevallen.
Cowboy55 schreef:En het is uiteindelijk ook niet praktisch uitvoerbaar. Zie de Korea-Oorlog, de Vietnam-Oorlog, Sovjets vs Afghanistan, VS/NATO vs Afghanistan. Als de bevolking van een land weigert om op te geven en blijft weigeren om op te geven dan is zo’n land (mits ondersteund door buitenlandse wapens) NIET TE VEROVEREN.