Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:46

ruitje schreef:
Avalanche schreef:
Ik zie rechtse stemmers niet als geitenwollen sokken mensen eigenlijk :)

Wel als vaak lager opgeleid, en dat is gebaseerd op o.a. de peiling die Pien quote.

En dat is net als eerder de opmerking over verwende westerlingen: dat is een feit. En ik snap dat dat niet leuk is, maar het is wel wat het is.
Ik erger me een beetje aan dit soort reflexieve emotionele reacties. In plaats van erover na te denken, reageer je vanuit je onderbuik. Is niet handig in de politiek.

Is niet op de man. Is simpelweg in de hele context waarin eerst een opmerking over verwende westerlingen wordt gemaakt, en die ging alleen over eten, maar laten we het nu in Nederland in vergelijking met de rest van de wereld gewoon enorm goed hebben....... dus die opmerking was niet onterecht.

Dan wordt er nog een opmerking wordt gemaakt dat mensen zich maar eerst eens in kernenergie moeten verdiepen. Reactie daarop: dit zijn hoogopgeleide mensen, die hebben zich erin verdiept en zien problemen.

Daar komt dan de reactie op dat rechts maar wordt neergezet als lager opgeleid (wat overigens NIEMAND riep, dus is imo gewoon in de slachtofferrol kruipen)

Vervolgens wordt er een link geplaatst met een peiling en dáár baseer ik mijn antwoord op. Om het maar even terug in de context te zetten waar jij het uit hebt gehaald.

En daar is dit een reactie op. Om niet zo vanuit emotie te reageren, maar eerst eens nadenken of het wel klopt wat er wordt gezegd.

Waarmee ik helemaal niets heb gezegd over wie ik als meer of minder zie, en óf ik dat zo zie, want dat is niet zo. Niemand is meer of minder.

karuna schreef:
Zucht, ik heb geen extra huis. Ik geloof dat ik dat al heel wat keren gemeld heb. -:(- Ik heb er een, een spotgoedkope omdat ik anders financieel failliet was verklaard vrij snel bij gebrek aan vangnet als je alles op orde hebt maar alsnog financieel verzuipt buiten je schuld om.

Ja er is soort van iets als je werktechnisch uitvalt maar dat is meest domweg te weinig om het financieel te redden tenzij je vanaf dag een van uitval je hand ophoudt en niet meer wilt proberen te werken. Als je geluk hebt vult een gemeente het aan. Maar dat is weer afhankelijk van waar je woont. De ene gemeente is daar royaler in terwijl een andere gemeente je laat spartelen. En "even" een goedkopere woonplek vinden is er niet bij want die zijn er niet dankzij allerlei redenen.

Maar ook ik trek me terug hier uit dit topic, ik word er alleen maar moedeloos van -O-

Sorry? Ik ben vanaf mijn 18de om allerlei redenen wajong gerechtigd, ik heb altijd gewerkt, en toen ik een burn-out had, werd dat wel degelijk prima opgevangen. Ik ben nooit dakloos geweest, heb nooit honger gehad, ik kreeg therapie en hulp die uit de gemeenschappelijke pot betaald werd. Hoe royaal die gemeente was, maakte niet uit, want daar zijn dingen over in de wet vastgelegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:47

karuna schreef:
Zucht, ik heb geen extra huis. Ik geloof dat ik dat al heel wat keren gemeld heb.

Dan snap ik oprecht je andere topic niet... Ga je nu wel of niet emigreren naar Frankrijk?
Het komt voor mij gewoon verwarrend over. In het andere topic spreek je over dat je vertrekt naar Frankrijk en uiteindelijk blijk je er geen tweede huis te hebben? Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snap het niet zo goed meer

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:55

karuna schreef:
Zucht, ik heb geen extra huis. Ik geloof dat ik dat al heel wat keren gemeld heb. -:(- Ik heb er een, een spotgoedkope omdat ik anders financieel failliet was verklaard vrij snel bij gebrek aan vangnet als je alles op orde hebt maar alsnog financieel verzuipt buiten je schuld om.

Maar jij had die financiele mogelijkheden, ik jaren geleden niet. Huurde een lekke woonwagen waar ik officieel niet mocht wonen. Ik mocht er ook niet ingeschreven staan, dus nergens recht op. Mijn vakgebied was geen werk in. Dus ik had niets, nada. Een keuze om in Frankrijk een goedkoop huis kopen is een luxe.

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:13

Ja dat is echt een luxe. Sowieso een eigen huis is luxe.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:21

purny schreef:
karuna schreef:
Zucht, ik heb geen extra huis. Ik geloof dat ik dat al heel wat keren gemeld heb.

Dan snap ik oprecht je andere topic niet... Ga je nu wel of niet emigreren naar Frankrijk?
Het komt voor mij gewoon verwarrend over. In het andere topic spreek je over dat je vertrekt naar Frankrijk en uiteindelijk blijk je er geen tweede huis te hebben? Het kan aan mij liggen hoor, maar ik snap het niet zo goed meer

... met excuses dat ik nu even over iemand anders ga praten. :o

Volgens mij is Karuna een jaar geleden (of iets in die geest) verhuisd naar Frankrijk.
Emigratie, dus.

... en dat is iets anders dan 'rijke Nederlander koopt een huisje (voor vakantie etc) in Frankrijk' (en blijft ondertussen op Zeist wonen).

Wat mij bijstaat uit het andere topic is dat het haar enige manier was om lagere woonlasten te krijgen.

Ik geef toe dat net niet iedereen deze manoeuvre kan uitvoeren - sommige mensen verpieteren, zakken weg in schulden etc etc omdat de uitkering omlaag gaat en de woonlasten niet.
Blijft staan dat het een manoeuvre uit tja, armoede, of bittere noodzaak of iets in die geest geweest is - nou niet direct luxe.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:23

Ik snap niks van je post Avalanche, krijg ik een hele tijdlijn van een discussie cadeau :+ Ik vind je soms gewoon heel erg onaardig doen. En dan kan jij hele uitgebreide berichten schrijven, met allemaal uitstapjes, over waarom dat compleet terecht is....

Ik vind het gewoon onaardig. En zoals je kon lezen, met mij meerdere Bokkers die het topic zelfs verlaten.

En ja, dan reageer ik( of die anderen) uit emotie. Dat mag gewoon, ook in de politiek. Schijnt :D

Het is voor mij helemaal niet belangrijk wie er 'gelijk' heeft, ik hoef helemaal geen discussie te 'winnen' . Ik wil weten wat een ander beweegt, ik wil snappen waarom een ander doet wat hij doet. Daarom zit ik in dit topic.

Dus joh, prima, dan was het niet op de man, dan haal ik dingen uit de context. Ik snap het toch allemaal niet meer :+

Ik ga de Happinez lezen :D

@Pien, dat zijn inderdaad betere termen ja!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:54

Als je er een opmerking uithaalt, volledig uit de context trekt en me daarop afrekent, vind ik dat niet eerlijk. Je kunt ook het topic lezen, dan zie je de context zelf, en snap je misschien wel waarom ik zo reageer.
Ik ben niet altijd aardig, ik doe mijn best aardig te zijn. In dit geval lukte het me niet.

Ik snap dat je niet hoeft te weten wie er gelijk heeft, het gaat er me ook niet om gelijk te hebben. Als ik het mis heb, heb ik er geen enkele moeite mee om dat toe te geven. Ik heb ook al meerdere malen publiekelijk excuses aangeboden als dat terecht was.

Maar in dit geval werkt het op mijn allergie. Ik heb er ongelooflijk de pest aan als woorden uit hun verband worden getrokken en daar dan een emotionele knee-jerk reactie op komt, waarbij de persoon in de slachtofferrol kruipt terwijl in beide gevallen de opmerkingen niet bedoeld waren als belediging, maar mensen gewoon feiten benoemen.

Maar als jij wil weten wat een ander beweegt, en je mijn post niet snapt, stel ik voor dat je de discussie zelf terugleest.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:04

Benzz schreef:
Ik zie dat anders Nikass, ik zie bijv. dat het laatste kabinet wat rechts is, het grootste armoede ondersteuning heeft gedaan dan ooit gedaan is.

Ook voel ik mij een wereldburger en geen Nederlander. En eerlijk, tov de rest van de wereld hebben we het hier verdomd goed.

Met dat laatste ben ik het met je eens.
Ik denk dat wat er aan ondersteunende maatregelen door het laatste kabinet genomen zijn, dit is gebeurd onder invloed van D66. Het is niet voor niets dat de VVD achterban Rutte verweet te links te zijn. Yesilgöz is een stuk rechtser dan Rutte. Zelfs Rutte zelf waarschuwde daarvoor ;)

Eens met karuna; de armoede steun had er niet hoeven zijn.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-23 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:07

ruitje schreef:
Ah helder!

In dat licht is dit bericht ook boeiend vond ik:

https://nos.nl/artikel/2496760-politiek ... democratie

Citaat:
Politieke partijen doen ook deze verkiezingscampagne uitgebreid aan microtargeting op sociale media. Dat is het gericht advertenties sturen naar potentiele kiezers op basis van persoonlijke informatie, zoals hun zoekgeschiedenis.

Citaat:
Ben je geïnteresseerd in het blad Happinez, de VPRO of veganisme dan wil GL-PvdA je graag benaderen.

Geef maar toe dat je de Happinez leest Nikass :')

Grappie natuurlijk :D

En jawel: hautain...

Citaat:
D66 kiest dan weer voor woorden, zoals veganisme, masterdiploma en kwaliteit van leven.

Masterdiploma :D

Citaat:
BBB richt een deel van de advertenties op mensen die Fries spreken

Vandaar dat ik nooit wat van de BBB zie :')

Hahaha _O-
Ongelooflijk hoe we gemanipuleerd worden met zn allen :roll:

Benzz ik klaag niet hoor, maar de zorg is in Duitsland en Spanje toch echt vele malen beter!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:14

Benzz schreef:
karuna schreef:
De zorg de beste, dat geloof ik niet meer :n zo veel wachttijden (zowel de geestelijke gezondheidszorg als de fysieke) waardoor mensen eer klachten krijgen,

Ik kan dan in jou ogen negatief zijn. Maar feit is voor veel Nederlanders is het helemaal niet zo lekker geregeld hier :n en kun je niks doen om je situatie te verbeteren. Instanties met een heel taaie structuur waardoor je soms door muren moet beuken om te kunnen krijgen waar je recht op hebt. Of je geeft het op voor die tijd. Zolang je niet aan de verkeerde kant van de lijn komt merk je niks van hoe ellendig alle regels, overheden, instanties kunnen uitpakken. Pas als je midden in de sjit zit merk je hoe het ook kan zijn, -O-

Geloven doe je in de kerk.

Negatief dingen bekijken is een keuze. Als je arbeidsongeschikt wordt, mag je ook blij zijn met alles wat er in dit land geregeld is, ipv negatief klagen hoe beroerd je het hebt. Er zijn meer landen waar je helemaal niets krijgt. Helaas voor jou heb ik ook in die sjit gezeten, maar ik was wel altijd blij dat ik in dit land woon, waar je gewoon kunt bestaan ( ja zonder diverse vakanties per jaar).

Ik vind dat we het in Nederland goed hebben. Over het algemeen.
Maar ik vind wel dat de solidariteit verdwenen is, en dat het zorgstelsel steeds verder verslechterd.
Toen ik de optie las van een ultra rechts kabinet met zes partijen, toen dacht ik wel: het is dat ik heel fijn woon, maar dan ga ik toch nadenken over emigratie.
Niet omdat ik het persoonlijk slecht zou hebben, maar wel omdat ik niet graag in zo'n mentaliteit wil leven.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:18

Om die reden overweeg ik tactisch links te gaan stemmen, wellicht op Timmermans. Moet nog even de peilingen bekijken. Mijn vriend en ik overwegen ook te vertrekken. Nu komt dat niet volledig uit het niets, hij is sowieso al een expat. Maar ik zie het echt niet zitten als we nog verder afdrijven.

Maar goed, we hebben nog even tot de verkiezingen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:20

Dat ben ik met je eens, Nikass. Ik vind ook zeker dat het zorgstelsel weer robuuster moet worden. En de solidariteit met elkaar is belangrijk imo, ik denk dat dat de samenleving draagt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:34

https://www.at5.nl/artikelen/220676/aan ... ngen-nodig

Bij deze mensen hoef je niet aan te komen dat we het in Nederland goed hebben. Dat geldt namelijk niet voor iedereen, en ik vind het om je dood te schamen.

Ik ben vaak bij het HVO en andere maatschappelijke opvang geweest. Het is fijn dat er dan een dak boven je hoofd is, maar mensen slapen met zes of acht op een kamer, in stapelbedden. Met hun laatste geld, legitimatiebewijs of iets ander waardevols onder hun kussen, anders wordt het gejat (en soms nog vanonder het kussen als ze slapen)
Ze wonen hier "tijdelijk", maar omdat er geen doorstroom is, duurt dit maanden of jaren. Sommigen gaan de opvang uit en liever op straat slapen.

Het overgrote deel van deze mensen stemt niet. Allereerst hebben ze niet allemaal een id, maar daarnaast hebben ze ook andere dingen aan hun hoofd, en vertrouwen in de politiek is er allang niet meer.

De tijd dat alleen "de typische zwerver" en de drugsverslaafden in de opvang zaten is ook alweer even geleden. Er zitten nu ook gezinnen, of mensen die een eigen bedrijf hadden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:39

CPB: zonder nieuwe ingrepen neemt armoede toe - https://nos.nl/l/2486898

Artikel van augustus. Dus vóór Prinsjesdag.
Maar het geeft wel aan hoever de kabinetten Rutte het hebben laten komen.

Dus ja, we leven inderdaad niet in een ontwikkelingsland. Maar heel wat mensen hebben niet de ervaring dat ze het goed hebben in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 07-11-23 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:41

Oh joh, wat heftig, ik wist dit helemaal niet..... ik kom op mijn woorden terug. Wat verschrikkelijk dit...... ;(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:53

Volgens mij heb je niet iets raars gezegd toch? Waar je op zou moeten terugkomen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:57

Ik heb wel gezegd dat we het in Nederland goed hebben. En dat is dus voor teveel mensen niet zo. Ik vind dat echt heel erg.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 01:16

karuna schreef:
De zorg de beste, dat geloof ik niet meer :n zo veel wachttijden (zowel de geestelijke gezondheidszorg als de fysieke) waardoor mensen eer klachten krijgen,

Ik kan dan in jou ogen negatief zijn. Maar feit is voor veel Nederlanders is het helemaal niet zo lekker geregeld hier :n en kun je niks doen om je situatie te verbeteren. Instanties met een heel taaie structuur waardoor je soms door muren moet beuken om te kunnen krijgen waar je recht op hebt. Of je geeft het op voor die tijd. Zolang je niet aan de verkeerde kant van de lijn komt merk je niks van hoe ellendig alle regels, overheden, instanties kunnen uitpakken. Pas als je midden in de sjit zit merk je hoe het ook kan zijn, -O-
Nikass schreef:
Benzz schreef:

Geloven doe je in de kerk.

Negatief dingen bekijken is een keuze. Als je arbeidsongeschikt wordt, mag je ook blij zijn met alles wat er in dit land geregeld is, ipv negatief klagen hoe beroerd je het hebt. Er zijn meer landen waar je helemaal niets krijgt. Helaas voor jou heb ik ook in die sjit gezeten, maar ik was wel altijd blij dat ik in dit land woon, waar je gewoon kunt bestaan ( ja zonder diverse vakanties per jaar).

Ik vind dat we het in Nederland goed hebben. Over het algemeen.
Maar ik vind wel dat de solidariteit verdwenen is, en dat het zorgstelsel steeds verder verslechtert.

We hebben het hier in Nederland goed en iedereen kan binnen zijn eigen vermogen kansen benutten. Waar we vanaf moeten is het idee dat mensen met een modaal inkomen moeten kunnen leven alsof ze 2x modaal binnenhalen elke maand. Dat kan best betekenen dat mensen meer begeleid en dus betutteld moeten worden zodat ze kunnen leren hoe je van een gulden een daalder maakt in je budget. We horen in het nieuws en in de debatten veel over mensen die het allemaal niet redden vanwege de hoge prijzen en etc, maar wat doen mensen er zelf eigenlijk aan?
De solidariteit is verdwenen omdat er nu een generatie aan het roer is die vooral met zichzelf bezig is en die het vooral belangrijk vindt om het zelf goed te hebben. Ze zijn alleen gelukkig met een dure bakfiets, een Saab met een hele berg kinderzitjes, genoeg quinoasalade en havermelk voor iedereen en vooral naar een ander wijzen om de planeet te redden. Van die generatie hoef je geen solidariteit te verwachten, nu niet en nooit niet. Het zorgstelsel is niet slechter geworden, het is alleen overbelast omdat iedereen denkt dat ze alles onderzocht moeten hebben, dat is ook een mentaliteitskwestie.

Iemand van de week nog gezien hoe Buma door in hele lange, maar weinig concrete zinnen de poten onder de stoel van Omtzigt wegzaagde?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 02:31

Raineri schreef:
Om die reden overweeg ik tactisch links te gaan stemmen, wellicht op Timmermans. Moet nog even de peilingen bekijken.

Ik heb nog lang getwijfeld tussen Omtzigt en Timmermans. Maar na die uitspraak over een minderheidskabinet met VVD, BBB, CDA, SGP en JA21 vrees ik dat ik toch Timmermans heel serieus moet overwegen. En dat is dan voornamelijk omdat ik de bestaanszekerheid toch echt het belangrijkste thema vind. Qua stikstof aanpak en een aantal andere zaken vind ik dat Omtzigt een beter verhaal heeft dan Timmermans. Maar met dat soort partijen geloof ik gewoon niet dat hij maar iets van zijn programma op het gebied bestaanszekerheid waar kan maken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:21

Veronica2 schreef:
De solidariteit is verdwenen omdat er nu een generatie aan het roer is die vooral met zichzelf bezig is en die het vooral belangrijk vindt om het zelf goed te hebben. Ze zijn alleen gelukkig met een dure bakfiets, een Saab met een hele berg kinderzitjes, genoeg quinoasalade en havermelk voor iedereen en vooral naar een ander wijzen om de planeet te redden. Van die generatie hoef je geen solidariteit te verwachten, nu niet en nooit niet.

Zo goedemorgen, dit is ook generaliderend generatie-bashen to the max. Degene die ik ken die bezig zijn met havermelk voor iedereen doen dat juist met het oog op de planeet en de toekomstige bestaanszekerheid voor anderen. Generatie X en Y zien het einde van hun natuurlijke leven nog wel, voor Z en Alpha wordt het al meer knijpen. Ik ben zelf ook van Y en ik zie in mijn omgeving juist heel veel mensen die zich keihard inzetten voor een betere wereld. Alleen niet (altijd) op de Zuidas, nee, maar wel op talloze andere plekken. En legio Y's zijn vooral bezig met überhaupt eten op tafel krijgen, die denken niet eens aan quinoa. Het is ook maar net wat je wil zien van een generatie.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:12

Er is niet 1 kenmerk van een hele generatie, hooguit onder sommigen wat overeenkomsten. Dat generaliseren leidt alleen maar tot polarisatie, en dat zie je in dit topic wel terug.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:07

Nikass schreef:
Benzz schreef:
Ik zie dat anders Nikass, ik zie bijv. dat het laatste kabinet wat rechts is, het grootste armoede ondersteuning heeft gedaan dan ooit gedaan is.

Ook voel ik mij een wereldburger en geen Nederlander. En eerlijk, tov de rest van de wereld hebben we het hier verdomd goed.

Met dat laatste ben ik het met je eens.
Ik denk dat wat er aan ondersteunende maatregelen door het laatste kabinet genomen zijn, dit is gebeurd onder invloed van D66. Het is niet voor niets dat de VVD achterban Rutte verweet te links te zijn. Yesilgöz is een stuk rechtser dan Rutte. Zelfs Rutte zelf waarschuwde daarvoor ;)

Eens met karuna; de armoede steun had er niet hoeven zijn.

Dan speel ik de advocaat van de duivel. Wat is nl eerder het kip of het ei.

Door de verregaande privatisering kon de Nederlandse overheid niet ingrijpen zoals de Franse regering als het ging om de electriciteits prijzen.
Dit gecombineerd met de al eerder door mij besproken "koopmangeest" ( lees hoe kan IK hier vooral van profiteren als ondernemer, waar de Nl overheid geen antwoord op gaf (vrijlaten van de marktwerking) gecombineerd met de lage (minimum) lonen, zorgde ervoor dat er een heel stelsel van allerlei ingewikkelde maatregelen ter ondersteuning moest komen. (Vaak moest het geld later ook terug betaald worden.)

Ik heb daar met afgrijzen naar zitten kijken. Want mensen willen niet de hand ophouden maar gewoon hun eigen broek ophouden. Lees loon naar werk verdienen.

Ik vind verder dat er heel gemakkelijk gedacht wordt over toeslagen ontvangen (is ook wel riskant gebleken), lage lonen en dan moet er maar begeleiding komen om rond te komen etc.
Dit terwijl vaak de mensen met de lagere lonen ook!!!!!! de maatschappij dragen en in plaats met theoretische kennis veel praktische kennis hebben en zwaar fysiekwerk doen, waar hun lichaam van slijt.

Dus dat mag ook wel betaald gaan worden. Het probleem is al zeer groot. Bv de zorg loopt leeg want teveel mensen denken "bekijk het maar met je lage lonen en fysiek zo zwaar werk waarbij ook nog eens iedere scheet geadministreerd moet worden". Die zijn al vertrokken. Dat zie je meer en meer gebeuren. Dus geef het de tijd en het zware handwerk, het vakmanschap zal meer en meer gemist worden, gewaardeerd en hopelijk ook betaald. Het begint met minimum loon naar 16 euro doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:11

ik zou niet eens weten welke generatie ik behoor, de patatgeneratie geloof ik. (1973)

maar wat prompter zegt, generalisatie/polarisatie leidt verder nergens toe. We zullen het met elkaar moeten zien te rooien.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:20

Citaat:
We hebben het hier in Nederland goed en iedereen kan binnen zijn eigen vermogen kansen benutten.

Vergeleken met Pakistan, Tjaad of Bolivia : we hebben het goed.
Maar dat iedereen kansen kan benutten...?
(Het staat ook wat raar, na de artikelen over armoede hier pal boven.)
Citaat:
Waar we vanaf moeten is het idee dat mensen met een modaal inkomen moeten kunnen leven alsof ze 2x modaal binnenhalen elke maand.

Oh...?
Is dat een probleem, dan?

Citaat:
We horen in het nieuws en in de debatten veel over mensen die het allemaal niet redden vanwege de hoge prijzen en etc, maar wat doen mensen er zelf eigenlijk aan?

Ehm, ieder dubbeltje omdraaien enzo.
En dan vol schaamte naar de voedselbank.

Citaat:
De solidariteit is verdwenen

Klopt.
... en voor een deel is solidariteit iets wat je kunt 'faciliteren' - en dat hebben de kabinetten R 1t/m 4 niet gedaan.

Citaat:
Het zorgstelsel is niet slechter geworden, het is alleen overbelast omdat iedereen denkt dat ze alles onderzocht moeten hebben

Aan mijn hoela.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:16

Ik heb een aantal pagina’s gelezen, maar even een vraag voor de mensen die tactisch gaan stemmen. Ik las ergens in het nieuws dat op dit moment 50% van de stemmers nog zweeft, hoe kun je dan tactisch stemmen want eigenlijk zijn de peilingen gewoon een wassen neus nog volgens mij?

Ik weet ook echt nog niet wat te stemmen, maar zit wel aan de rechterkant van het veld :o