ruitje schreef:Avalanche schreef:Ik zie rechtse stemmers niet als geitenwollen sokken mensen eigenlijk![]()
Wel als vaak lager opgeleid, en dat is gebaseerd op o.a. de peiling die Pien quote.
En dat is net als eerder de opmerking over verwende westerlingen: dat is een feit. En ik snap dat dat niet leuk is, maar het is wel wat het is.
Ik erger me een beetje aan dit soort reflexieve emotionele reacties. In plaats van erover na te denken, reageer je vanuit je onderbuik. Is niet handig in de politiek.
Is niet op de man. Is simpelweg in de hele context waarin eerst een opmerking over verwende westerlingen wordt gemaakt, en die ging alleen over eten, maar laten we het nu in Nederland in vergelijking met de rest van de wereld gewoon enorm goed hebben....... dus die opmerking was niet onterecht.
Dan wordt er nog een opmerking wordt gemaakt dat mensen zich maar eerst eens in kernenergie moeten verdiepen. Reactie daarop: dit zijn hoogopgeleide mensen, die hebben zich erin verdiept en zien problemen.
Daar komt dan de reactie op dat rechts maar wordt neergezet als lager opgeleid (wat overigens NIEMAND riep, dus is imo gewoon in de slachtofferrol kruipen)
Vervolgens wordt er een link geplaatst met een peiling en dáár baseer ik mijn antwoord op. Om het maar even terug in de context te zetten waar jij het uit hebt gehaald.
En daar is dit een reactie op. Om niet zo vanuit emotie te reageren, maar eerst eens nadenken of het wel klopt wat er wordt gezegd.
Waarmee ik helemaal niets heb gezegd over wie ik als meer of minder zie, en óf ik dat zo zie, want dat is niet zo. Niemand is meer of minder.
karuna schreef:Zucht, ik heb geen extra huis. Ik geloof dat ik dat al heel wat keren gemeld heb.Ik heb er een, een spotgoedkope omdat ik anders financieel failliet was verklaard vrij snel bij gebrek aan vangnet als je alles op orde hebt maar alsnog financieel verzuipt buiten je schuld om.
Ja er is soort van iets als je werktechnisch uitvalt maar dat is meest domweg te weinig om het financieel te redden tenzij je vanaf dag een van uitval je hand ophoudt en niet meer wilt proberen te werken. Als je geluk hebt vult een gemeente het aan. Maar dat is weer afhankelijk van waar je woont. De ene gemeente is daar royaler in terwijl een andere gemeente je laat spartelen. En "even" een goedkopere woonplek vinden is er niet bij want die zijn er niet dankzij allerlei redenen.
Maar ook ik trek me terug hier uit dit topic, ik word er alleen maar moedeloos van
Sorry? Ik ben vanaf mijn 18de om allerlei redenen wajong gerechtigd, ik heb altijd gewerkt, en toen ik een burn-out had, werd dat wel degelijk prima opgevangen. Ik ben nooit dakloos geweest, heb nooit honger gehad, ik kreeg therapie en hulp die uit de gemeenschappelijke pot betaald werd. Hoe royaal die gemeente was, maakte niet uit, want daar zijn dingen over in de wet vastgelegd.