Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:03

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:05

Wat een poppenkast in Amerika. Ik hoop dat Oekraïne niet toegeeft en uiteindelijk al hun grond terugkrijgt en lid wordt van de NAVO.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:07

Dat hoop ik ook...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:08

Polar schreef:
Misschien is het al genoemd, maar:
Citaat:
Volgens de Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth zal Oekraïne de wens om lid te worden van de NAVO moeten opgeven, evenals bezet grondgebied. Hij sluit ook uit dat de VS vredestroepen zullen sturen.

https://nos.nl/artikel/2555552-defensie ... dmaatschap

Pff zoals verwacht dus. Oekraïne kan, als het aan de VS ligt, fluiten naar haar rechtmatig grondgebied..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:22

Ondertussen blijkt dat de gelden waarvan inmiddels door twee rechters is bevolen aan de trump administratie om deze vrij te geven, nog altijd bevroren zijn.

Afbeelding

Een andere rechter heeft bevolen dat de door DOGE verkregen gegevens uit treasury moeten worden vernietigd en de toegang voorlopig onrechtmatig is. Reactie Musk: de naam, werkplek en financiële gegevens van de dochter van de rechter openbaar maken aan z'n 227 miljoen volgers en oproepen tot impeachment van de betreffende rechter, waar bepaalde republikeinen meteen mee aan de slag zijn gegaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:30

En dan heeft de rechtstaat dus verloren. Wetten hebben enkel zin zolang de partijen zich er aan houden, vrijwillig of door dwang. Vrijwillig gebeurt duidlijk al niet en dwangmiddelen zijn hier niet beschikbaar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:36

Einde van de Democratie. :evaw:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:41

Reclaiming abandoned minelands to prevent sinkholes .. is dat iets dringends?
Maar blijkbaar mag er dus niet voor 90dagen geld bevroren worden? Of uitgaven gestaakt? Dan schept dit precedent voor die andere zaken toch ook?

@MLJoy: had hij die toegang al? Ik vind een artikel waarin aangegeven wordt dat die toegang geblokkeerd is, is dat oud nieuws?
https://www.bbc.com/news/articles/cjw4g2q62xqo.amp

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:44

Ja dat is dringend. Sinkholes zijn daar een veel grotere dagelijkse dreiging dan hier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:49

Cer schreef:
Maar blijkbaar mag er dus niet voor 90dagen geld bevroren worden? Of uitgaven gestaakt? Dan schept dit precedent voor die andere zaken toch ook?

@MLJoy: had hij die toegang al? Ik vind een artikel waarin aangegeven wordt dat die toegang geblokkeerd is, is dat oud nieuws?

Nou ja, op zich is het wel belangrijk te voorkomen dat de grond ineens onder je voeten instort, toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:00

Ja als het in bevolkt gebied ligt, maar “abandoned” klinkt zo.. verlaten :D vandaar dat ik het me afvroeg .. minelands.. zijn daar dan snelwegen? Ik heb geen idee hoor

Ik zat net iets te zoeken en moest daar (helaas) voor naar X en toen zag ik dat stukje waarin Musk gevraagd word naar de condooms voor Gaza. Hij gaf nog wel toe dat hij een soort van fout zat.
Maar z’n kind inderdaad, wat hier ook al stond, wat mega vreemd dat ie die daar bij had :?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:03

Cer schreef:

Dit zijn gelden die al door congress zijn goedgekeurd. Daar mag hij niet aankomen wettelijk gezien. Daarnaast, onderhoud aan infrastructuur is belangrijk, maar er staat ook bij steun aan lagere inkomens en meer. Maar wat vind je ervan dat het bevel van twee afzonderlijke rechters wordt genegeerd? Je kan als president je niet alleen houden aan de uitspraken die je goed vallen, toch?

Citaat:

Ja, dat is hetzelfde. Ik weet niet precies op welke dag ze toegang kregen tot treasury, maar 19 Staten hebben toen een procedure gestart en hebben gelijk gekregen. Musk/DOGE heeft 14 dagen om de verkregen gegevens te vernietigen en de rechtbank te bewijzen dat deze zijn vernietigd.

Ik meen dat er gister of eergisteren al een impeachment is gestart/opgesteld door republikeinen. Die uitspraak was van 8 februari.

https://www.newsweek.com/judge-paul-eng ... ge-2029461

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:07

Nee joh ze hebben idd op of vlak naast die mines dingen gebouwd en wegen aangelegd … 8)7 heel bijzonder

Qua dat bevel van die rechters, ik kon niet helemaal vinden hoe dat zat…
Oh wacht, hij heeft dan tegen de bevelen in toch in die gegevens zitten graven? Dat kon ik zo snel niet vinden.
Ik neem aan dat dat uiteindelijk niet kan, dus dat er sancties of maatregelen komen? (Klinkt misschien als een laf antwoord maar soms worden er dingen overturned enzo, ik zit te slecht in de materie). Als t niet mag mag t niet

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:23

Maar DAT is het hele punt wat al pagina's lang het euvel is: de rechtsstaat wordt ondermijnt omdat er niet naar de rechters wordt geluisterd en daar géén sancties tegenover staan. Ze kúnnen niks. Ze kunnen 'm niet taseren en naar de cel slepen. Wettelijk gezien niet, en praktisch gezien niet. En zelfs als het ze zou lukken, zou er een nieuwe Capitool bestorming plaatsvinden. Dus nee, welkom in het gesprek, maar dít is nou dus waarom het ondermijning van de rechtsstaat is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:25

Of nog simpeler gezegd : voor Trump en consorten is de wet pleepapier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:37

Zelensky heeft de financiële overeenkomst over zeldzame aardmetalen die hem door de Amerikaanse minister van Financiën Bessant werd aangeboden, niet ondertekend, — CNN
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1890001532013388218

Ruben Brekelmans:
Geen onderhandelingen over Oekraïne, zonder Oekraïne.
Datzelfde geldt voor Europa. Beslissingen over veiligheidsgaranties raken direct onze eigen veiligheid.
80 jaar vrede en vrijheid staat op het spel. Daarom moet Europa betrokken zijn bij de onderhandelingen.
https://x.com/DefensieMin/status/1889986012199506415

Zelensky blijft standvastig: geen vredesbesprekingen zonder Oekraïne en Europa. Trumps oproep aan Poetin als eerste was niet de prioriteit. Oekraïne heeft bondgenoten nodig, geen verraad
https://x.com/RichardAngwin/status/1890083935675379961

Belangrijke verklaring van Weimar+. (Buitenlandministers van Polen, Duitsland, UK, Frankrijk, Italie, Spanje en de EU vertegenwoorder van buitenlandse zaken en veiligheid.) Hebben allen toegezegd dat ze hun steun aan Oekraine zullen vergroten.
Oekraïne moet in een sterke positie worden gebracht en sterke veiligheidsgaranties krijgen.
Oekraïne verdient een rechtvaardige en duurzame vrede met respect voor haar onafhankelijkheid en territoriale integriteit.
https://x.com/kajakallas/status/1889800 ... 95/photo/1

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:40

Toch een klein lichtpuntje, vooral het laatste.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:40

VuurVleugels schreef:
. Dus nee, welkom in het gesprek, .

Ja ik haak wel eens af … ligt een beetje aan de toon dan … :j

Het gaat over nog veel meer dingen ook hoor,
Maar prima verder

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:44

Past bij het topic. Altijd blijven benadrukken wie slachtoffer is hoor, voor je 't weet raken mensen in verwarring.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:30

VuurVleugels schreef:
Past bij het topic. Altijd blijven benadrukken wie slachtoffer is hoor, voor je 't weet raken mensen in verwarring.

Ik mag toch aangeven wat ik ergens van vindt? Wie zit zich nu een slachtoffer te maken? Met je “welkom bij het gesprek” :')
Ga je lekker met afreageren?

Ik negeer je voor de rest gewoon :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:47

https://www.youtube.com/live/VZFCC-f0QL ... FE5eW7njvg

Ik heb net even het vragenuurtje met Hegseth bij NAVO gekeken. Wat mij opviel; de VS verwacht dus dat de NAVO leden naar 5% gaan. Op de vraag of de VS zelf dan ook naar 5% gaat omdat ze zelf op 3,4% procent zitten, wordt ontwijkend geantwoord. Lekker verhaal weer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:01

Dat NAVO leden meer bij moeten dragen, staat buiten kijf. Maar laten we wel realistisch blijven :)).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:50

_San87_ schreef:
Wat een poppenkast in Amerika. Ik hoop dat Oekraïne niet toegeeft en uiteindelijk al hun grond terugkrijgt en lid wordt van de NAVO.

Zonder Amerika lukt dat nooit.
En Europa heeft onvoldoende legermacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:08

Denk dat Amerika wel uit mag kijken met al dat gedonder en Putin verheerlijking. Trump wil Putin weer bij de G7, er is net een Amerikaanse delegatie in Moskou geland ect ect . Zo krijgen ze de rest van de wereld wel tegen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:25

Mitch Mcconnell is de enige republikein die nog ruggegraat laat zien en tegen plannen stemt... Een complete 180 graad draai van zijn vorige termijn met Trump. Het is wel zijn laatste termijn, dus misschien dat hij daarom ook tegenstribbeld.