Avalanche schreef:Ik zie rechtse stemmers niet als geitenwollen sokken mensen eigenlijk
Wel als vaak lager opgeleid, en dat is gebaseerd op o.a. de peiling die Pien quote.
En dat is net als eerder de opmerking over verwende westerlingen: dat is een feit. En ik snap dat dat niet leuk is, maar het is wel wat het is.
Ik erger me een beetje aan dit soort reflexieve emotionele reacties. In plaats van erover na te denken, reageer je vanuit je onderbuik. Is niet handig in de politiek.
Ik vind dit een beetje naar en op de man. Moet dat?
Is er trouwens iets ergs aan 'laag opgeleid' zijn?
Ik zie dat de afgelopen pagina's meerdere keren voorbij komen?
Waarom is dat überhaupt relevant? Hebben die stemmen minder waarde o.i.d.? Voegen die mensen minder toe aan de maatschappij? Vanwaar de drang om dat te benoemen?
Idem voor deze quote van Nikass
Citaat:
Nee, mensen stemmen juist rechts uit angst.
Angst om welvaart te moeten inleveren/delen met anderen. De mens is van nature een egoïstisch wezen.
Daarom zijn mensen die het goed hebben meestal trouwe, en conservatieve stemmers. Lekker blijven zitten waar je zit en na jou de zondvloed.
Waarom moeten rechtse mensen zo weggezet worden? Je vult enorm in voor een ander?
Ik vind bovenstaande posts denigrerend, maar dat zit blijkbaar tussen mijn oren

Ik denk niet zo over 'linkse mensen', voor zover dat te generaliseren valt. Ik kan het wel mooi en leerzaam vinden dat die hele andere gedachtes hebben dan ik heb. Daarom zit ik ook in dit topic.
Maargoed, jammer weer van die verharding de laatste pagina's, is toch zonde