Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:00

Laat het maar gebeurend. Wilders trekt na anderhalf jaar toch zijn keutel weer in.
Laat hem maar de grootste worden en verantwoording nemen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:04

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:12

Het is in dit topic volgens mij wel zo dat als er over overlast door azc's gesproken wordt, dat er meerdere mensen aangeven dat dat niet zo is, of zo kan zijn, omdat zij zelf ook naast een centrum wonen waar geen overlast is, dat ze met mensen werken van een centrum en die geven geen overlast, of dat ze buddy zijn en die mensen geven ook geen overlast.. Dus dan kan het overkomen alsof men vind dat er geen overlast is, en dat de mensen die dat wel ervaren (een aantal schrijven niet meer in dit topic) eigenlijk niet zo moeten piepen.

het kan zijn dat het zo niet bedoeld wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt. Waar we voorheen tijdens covid de N=1 niet mochten aanhouden (mijn achterbuurvrouw is ziek geworden van de prik, dus ..) kan dat nu vaak wel (ik ben buddy van een lieve asielzoeker dus het valt wel mee, is volgens mij ook N=1)
Even gechargeerd dan

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:20

Cer schreef:
Het is in dit topic volgens mij wel zo dat als er over overlast door azc's gesproken wordt, dat er meerdere mensen aangeven dat dat niet zo is, of zo kan zijn, omdat zij zelf ook naast een centrum wonen waar geen overlast is, dat ze met mensen werken van een centrum en die geven geen overlast, of dat ze buddy zijn en die mensen geven ook geen overlast.. Dus dan kan het overkomen alsof men vind dat er geen overlast is, en dat de mensen die dat wel ervaren (een aantal schrijven niet meer in dit topic) eigenlijk niet zo moeten piepen.

het kan zijn dat het zo niet bedoeld wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt. Waar we voorheen tijdens covid de N=1 niet mochten aanhouden (mijn achterbuurvrouw is ziek geworden van de prik, dus ..) kan dat nu vaak wel (ik ben buddy van een lieve asielzoeker dus het valt wel mee, is volgens mij ook N=1)
Even gechargeerd dan

Ik kan mij niet voorstellen dat het zo overkomt.
Als iemand stelt dat azc altijd voor overlast zorgen en ik geef aan dat het bij mij in de omgeving niet zo is, zeg ik niet dat het nergens zo is.
Dan had ik gezegd: er is nergens overlast.

Ik snap niet waarom mensen die reageren op een soms extreem standpunt van een ander moeten nuanceren. Als je dat extreme standpunt hebt, sta er dan achter en ga niet kniezen als iemand anders een ander standpunt heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:23

Het gaat dan ook niet perse alleen om jou Fransje23 :)

En wat is dan precies het extreme standpunt?
Ik denk dat extreme standpunten sowieso niet zo handig zijn, er zitten altijd overal meerdere kanten aan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:24

Cer schreef:
l

En wat is dan precies het extreme standpunt?
Ik denk dat extreme standpunten sowieso niet zo handig zijn, er zitten altijd overal meerdere kanten aan.

Vrijwel het hele PVV programma is redelijk tot erg extreem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:24

Ohhh ik wist niet dat we gewisseld waren naar het hele programma van de PVV, ik ging nog door over de pro's en con's van AZC's .. excuus

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:25

996981 schreef:
Ik heb op links ook nog geen politici een concrete oplossing horen geven voor het inperken van immigratie.

1. Problemen verminderen door de wetten goed uit te voeren (sneller en zorgvuldiger doorlopen van procedures,) waardoor er veel minder mensen in onzekerheid zweven. Dat betekent minder wachtenden en ook dat kans op terugkeer naar eigen land groter is als dat mogelijk is. (De slordige en chaotische processen van nu maken het probleem groter.)

2. arbeidsmigratie remmen door malafide uitzendbureau's, mensenhandel en uitbuiting tegen te gaan, en te zorgen dat de werkgevers die mensen uit het buitenland halen ook hun verantwoording nemen (sociale premies afdragen, de wetten over arbeidsbescherming volgen etc.)

3. Internationale samenwerking

4. Wellicht iets doen met de staat van de wereld, want hoe meer landen Poetin binnenvalt hoe meer vluchtelingen bijvoorbeeld?

Verder een aantal zaken om de impact te verminderen los van het aantal mensen: menswaardige opvang, voldoende steun op de locaties, de mogelijkheid voor mensen om aan het werk te gaan of daginvulling te hebben. Gebruik maken van combinatieprojecten, zoals studenten en statushouders die samen wonen. Verdelen van de mensen en locaties zodat samenscholing minder een probleem is. Het bieden van voldoende medische zorg, inclusief psychische ondersteuning bij trauma en psychiatrische problemen, dat voorkomt excessen. Het in stand houden van de specifieke psychiatrische voorzieningen die er al zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:26

Cer schreef:
Ohhh ik wist niet dat we gewisseld waren naar het hele programma van de PVV, ik ging nog door over de pro's en con's van AZC's .. excuus

Die discussie is sowieso aangewakkerd door de PVV!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:29

996981 schreef:
verootjoo schreef:
Ik dacht dat je politici bedoelde…

Ik heb op links ook nog geen politici een concrete oplossing horen geven voor het inperken van immigratie. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de laatste debatten niet gevolgd heb. Welke oplossingen heeft links?

Niet het inperken (is m.i. ook geen oplossing)

Maar wel meer spreiden en meer inzetten op goede dagbesteding en zingeving om problemen te voorkomen/hanteren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:31

Cer schreef:

Iedereen die het nieuws volgt, weet dat er met bepaalde AZC's wel echt problemen zijn en dat dat in de omgeving ook als overlast wordt beleefd. Maar er zijn ook AZC's waar het makkelijker gaat en waar die overlast niet is en dat is een goed ding. Er zou misschien eens gekeken moeten worden waarom het ene centrum wel overlast geeft en het andere niet?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:33

fransje23 schreef:
Die discussie is sowieso aangewakkerd door de PVV!

Is dat ook niet een beetje omdat problemen rond bijv Ter Apel niet opgelost worden?
(en daar zijn dan wel weer allerlei redenen voor, maar je zal er maar wonen.. ik weet niet of de mensen daar zich echt gehoord voelen?)

Citaat:
Er zou misschien eens gekeken moeten worden waarom het ene centrum wel overlast geeft en het andere niet?

Geen idee of ze dat al doen.. een beetje universitair geschoold iemand moet toch oorzaak en gevolg onderzoeken enzo?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:45

Ik zie dat Wilders weer een hoop ellende veroorzaakt in dit topic?

Zijn we dan echt vergeten dat het ten tijde van Pim Fortuijn al niet helemaal lekker ging? Dat mensen het wellicht echt zat zijn nu?

Prima hoor, dat je geen problemen hebt met een AZC. Maar er is wel degelijk overlast en dan druk ik mij nog netjes uit. Zolang je doof bent voor deze problemen, dan ben je niet helemaal op de hoogte van alle angst, frustratie en ellende die veel mensen doormaken.

Makkelijke naam Wilders. Misschien eens verder kijken (en luisteren) dan je neus lang is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:52

Wat hoop je dat Geert Wilders op gaat lossen Kaja :) ? Dit is een oprechte vraag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:53

996981 schreef:
verootjoo schreef:
Ik dacht dat je politici bedoelde…

Ik heb op links ook nog geen politici een concrete oplossing horen geven voor het inperken van immigratie. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik de laatste debatten niet gevolgd heb. Welke oplossingen heeft links?

Welke concrete oplossing heeft rechts dan, die echt werkt en haalbaar is?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:54

prompter schreef:
Wat hoop je dat Geert Wilders op gaat lossen Kaja :) ? Dit is een oprechte vraag.

Waar benoem ik dat? Dit is een oprecht antwoord.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:57

Dat is dan een aanname van mij, omdat je het over problemen had die al tijdens Pim Fortuin speelde. Dan heb ik je verkeerd begrepen :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:58

Shadow0 schreef:
996981 schreef:
Ik heb op links ook nog geen politici een concrete oplossing horen geven voor het inperken van immigratie.

1. Problemen verminderen door de wetten goed uit te voeren (sneller en zorgvuldiger doorlopen van procedures,) waardoor er veel minder mensen in onzekerheid zweven. Dat betekent minder wachtenden en ook dat kans op terugkeer naar eigen land groter is als dat mogelijk is. (De slordige en chaotische processen van nu maken het probleem groter.)

2. arbeidsmigratie remmen door malafide uitzendbureau's, mensenhandel en uitbuiting tegen te gaan, en te zorgen dat de werkgevers die mensen uit het buitenland halen ook hun verantwoording nemen (sociale premies afdragen, de wetten over arbeidsbescherming volgen etc.)

3. Internationale samenwerking

4. Wellicht iets doen met de staat van de wereld, want hoe meer landen Poetin binnenvalt hoe meer vluchtelingen bijvoorbeeld?

Verder een aantal zaken om de impact te verminderen los van het aantal mensen: menswaardige opvang, voldoende steun op de locaties, de mogelijkheid voor mensen om aan het werk te gaan of daginvulling te hebben. Gebruik maken van combinatieprojecten, zoals studenten en statushouders die samen wonen. Verdelen van de mensen en locaties zodat samenscholing minder een probleem is. Het bieden van voldoende medische zorg, inclusief psychische ondersteuning bij trauma en psychiatrische problemen, dat voorkomt excessen. Het in stand houden van de specifieke psychiatrische voorzieningen die er al zijn.

1 waarom denk je dat wetten niet goed worden uitgevoerd (is dat überhaupt zo?) heeft dat te maken met mensen die hun werk niet goed doen? Oh bijvoorbeeld personeelstekort? Hoe ga je die beide problemen oplossen?

2 over hoeveel malafide bedrijven hebben we het? Welk aandeel hebben ze op het gebied van arbeidsmigratie? Is dat een derde? De helft? Meer?

3 en 4 zijn imo net zo simplistisch gedacht als; alle asielzoekers eruit en alle problemen zijn opgelost.

Zijn dit eigen ideeën? Of komen ze uit een partijprogramma?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:59

Electra63 schreef:

Uh, het inperken van immigratie?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:00

Nou ja, als ik het zo lees, heeft niemand een oplossing?
Dat kan het toch ook niet zijn...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:00

Het inperken van immigratie, hebben we het dan alleen over de asielzoekers of ook alle arbeidsmigranten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:02

996981 schreef:
Electra63 schreef:

En hoe? Volledige paspoortcontrole van iedereen die erin wil? Iedereen van buiten Nederland heeft een visum nodig? En de afspraken over het opnemen van vluchtelingen opzeggen en uit eu en vn stappen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:04

De 200 miljoen boete betalen die de eu oplegt om niet te voldoen aan het opgedrongen immigratiebeleid kan een keuze zijn. Daarvoor hoef je niet uit de EU te stappen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:05

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Hebben we het over vluchtelingen, uitgeprocedeerde asielzoekers of over de noodzakelijke arbeidsmigranten ?

Hoe wil rechts dit doen?
Grenscontroles? Niet genoeg personeel!
In detentie zetten? Niet genoeg huizen van bewaring en/of personeel!
Een hek om Nederland? Niet mogelijk!
Uit de EU? Onwaarschijnlijk!
Borden plaatsen: ga terug ! Lachwekkend!

Welke fantastische opties heb ik gemist van rechts?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:06

Kaja schreef:
Zijn we dan echt vergeten dat het ten tijde van Pim Fortuijn al niet helemaal lekker ging? Dat mensen het wellicht echt zat zijn nu?

Waar is dit precies een argument voor? Is er ergens in ons staatsrechtelijk bestel een regels vastgelegd dat er iets moet gebeuren omdat een deel van de bevolking ergens zat van is? En wat zijn ze dan precies zat en waarom kunnen ze daar niet op een meer constructieve manier mee omgaan?