Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:54

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:58

VuurVleugels schreef:
BigOne schreef:
Niks diepere analyse, aanslaan op Dei omschrijving?
https://www.forbes.com/sites/terinaalle ... istration/

Oh maar ik vind het benoemen dat iets DEI is ook helemaal niet slecht, sterker nog, dat moet ook absoluut benoemd worden. Het gaat mij om de manier waarop; ik reageerde puur op jouw bericht omdat die heel zwart wit gelezen zou kunnen worden als "de reden dat het veilig was, was omdat deze mensen DEI waren".

Sorry maar nee dat is echt dikke onzin.
Als je enigszins van goede wil bent dan kon je het maar op 1 manier lezen.
Daarom vind ik het zeikerig. Dat vind ik echt heel creatief-negatief spijkers op laag water zoeken.

Mensen zijn ontslagen door de anti-DEI beweging. Meer dan dat staat er niet en wordt er duidelijk ook niet mee bedoeld.... ik vind het een lage beschuldiging gewoon.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:13

En met Dei bedoelt Trump /Musk iedereen behalve de blanke Amerikaan , man wel te verstaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:18

Het moet ook nog een "mannelijke" man zijn.

Dus iemand die geboren is als man. Zich gedraagt als een haantje enz.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:19

Prima, dan heb je vanaf nu ook het recht verloren gepikeerd te reageren als jij je mening geeft en daar backlash op krijgt. Zeg dingen gewoon normaal joh. Niks mis met "daar ben ik het niet mee eens".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:20

Juist niet, want ik kom op voor iemand die onterechte, vergezochte backlash krijgt. Maar ieder zijn ding.
Ik heb verder niks tegen je, maar vond dit gewoon heel zeikerig.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:22

Ik bedoelde het oprecht niet als vergezochte backlash. Ik heb ook niks tegen jou, het verbaasde me zelfs want ik vind je normaal gesproken prima genuanceerd. Ik wilde één punt maken vanuit mijn eigen invalshoek, that's it. En daar kan iemand het mee eens zijn of niet, allebei prima, maar de manier waarop vond ik niet oké. Voor de rest helemaal niks tegen BigOne of tegen jou, oprecht niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:32

Het komt wellicht ook feller over dan hoe ik het bedoel, ik schrijf het vrij mellow zeg maar en voor mij is "zeikerig" geen groot woord verder, maar wel treffend voor hoe ik het ervaar := Vind het gewoon onnodig moeilijk doen zeg maar, zeker tegen iemand die het gewoon met je eens lijkt over het onderwerp.

Afijn. Je hebt an sich natuurlijk wel gelijk dat je door je geslacht / huidskleur / geaardheid / de lengte van je rechter (of linker) grote teennagel niet per definitie beter of slechter bent in zoiets als het regelen van vliegverkeer :) Maargoed ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn en verder geen discussie over hoeven te hebben :)

----------------

Elon met zijn persconferentie in het oval office inderdaad.... aparte situatie weer :=
En waarom neemt hij dat kleine knulletje overal mee naartoe.... :?

Ik vind het net zo overkomen alsof hij die aan het voorbereiden is op wereld heerschappij ofzo.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:38

Denk dat we dan inderdaad genoeg eye-to-eye zien, dank je :)

Ik denk dat dat kind strategisch wordt ingezet. Voelt heel slecht om te zeggen, maar het Amerikaanse volk is zoooo gevoelig voor het concept van familie, kinderen, white pickett fence... Als je een goede familie man bent vinden ze je al voor 90% betrouwbaar, zeg maar, nog los van al het andere. Wat er dan achter gesloten deuren plaats vind maakt verder niet uit. En als daar dan dingen van naar buiten komen (zoals de beschuldigingen van zijn oudere kinderen) dan wordt dat zo geframed dat de familie man geen blaam treft, sterker nog, Musk en zijn team spelen het heel goed door hem als een "rouwende vader" te framen. Dat gaat als zoete koek in Amerika.

(wel belangrijk hierbij te vermelden is dat dit allemaal speculatie vanuit mij is, gebaseerd op enige kennis van de Amerikaanse denkwijzen en de actualiteit. Heb geen Amerikaanse strateeg op speeddial die mij op de hoogte houd van wat Team Musk doet :=)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:45

Als ik onder YouTube filmpjes kijk dan zie ik toch ook wel veel reacties van mensen die het niet okee vinden dat hij dat ventje steeds naar dit soort dingen meeneemt en in de publiciteit / voor de camera's gooit.

Normaal gesproken houden bekende mensen hun kinderen juist weg van de publiciteit om hun te beschermen :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:14

Ik ben toch nog even aan het zoeken naar het verhaal van de limestone mijn en iets met papieren.. als ik het goed begrepen heb :+

Ik moet t ook niet doen want nu ben ik aan het zoeken hoe je 1,5 miljoen verdient met het monitoren van mailverkeer ofzo :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:40

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:00

Oh, deze mensen. Echt. Rep. Luna wil nu n.a.v. het JFK dossier mensen gaan onderzoeken en oproepen om te getuigen omdat er dingen niet kloppen. Onder andere iedereen van de Warren Committee. Een probleem: die zijn allemaal overleden inmiddels.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:05

Heeft iemand al iets meegekregen over de SAVE act die is ingediend? Een van de onderdelen daarvan is dat de naam op de geboorteakte moet overeenstemmen met de naam op de stemregistratie om te kunnen stemmen. Dit zou betekenen dat getrouwde vrouwen die de naam van hun partner hebben aangenomen, niet kunnen stemmen, hun man voor zich moeten laten stemmen of naar een fysieke locatie moeten voor extra documenten. Alles geheel volgens Project 2025.

Hetzelfde geldt overigens als je verhuisd bent in de 4 jaar tussen verkiezingen. Ook dan moet je dus fysiek naar een locatie om extra documenten te krijgen om je stemregistratie aan te laten passen, anders geen stem.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:47

Dan kom je weer bij die uitspraak dat er nooit meer gestemd hoefde te worden... echt verontrustend.

Net als deze folder van AFD.
Linkje

Edit: foto even in link gezet, omdat ik me er niet goed bij voel om dit zo vol in beeld te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Polar op 12-02-25 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:51

Begrijp ik als achtergrond nou goed, dat illigale migranten in sommige staten toegang krijgen tot een rijbewijs en dat je met een rijbewijs weer mag stemmen?

Dus dat je nu kan stemmen, zonder officieel inwoner van het land te zijn.

Ik weet niet of de SAVE Bill dan de manier is om het op te lossen, maar er is wel wat voor te zeggen dat als dit pad bewandeld word er maatregelen moeten volgen toch?

Ik heb mijn info uit deze bron, geen idee of hij klopt, ik vind verder weinig positieve bronnen over de SAVE act namelijk :+

https://roy.house.gov/media/press-relea ... -elections

Also: Waarom noemen ze migranten aliens? Wtf echt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:53

Alien is vrij standaard :j
An Englishman in New York :)ddd

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:50

Als het goed is niet. Alleen citizens mogen stemmen en het lijkt me dat je dat met alleen een rijbewijs niet bent. Het stemmen gaat ook in twee stappen, je moet eerst registreren en vervolgens kan je stemmen. Dat registreren kan denk ik niet met alleen een rijbewijs, maar ik ben niet 100% thuis in het systeem.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:56

Het klopt inderdaad dat sommige staten rijbewijzen verstrekken aan mensen zonder papieren.
Maar stemmen zonder staatsburgerschap is officieel niet toegestaan.
Dat betekent niet per se dat het niet voor komt.

Ooh, hier staat meer informatie daarover, het is dus zeer zeldzaam.
https://www.reuters.com/world/us/noncit ... 024-10-03/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:14

Er is hier toch al eens een discussie geweest over stemmen en identificatie rondom stemmen.. eens kijken of ik dat nog kan vinden

Ik kan het zo snel niet vinden maar het ging over staten waar undocumented mensen konden stemmen. Ik lees wel dat je sommige staten als undocumented person / (illigal immigrant?) een rijbewijs kunt aanvragen en dat je in sommige staten je rijbewijs als ID mag gebruiken om te stemmen.. maar of je dan dus als illigal immigrant met een rijbewijs mag stemmen, dat is wat verder zoeken ..
ik neem aan van niet, maar dat is een .. aanname.

Zoiets als wat polar schrijft alleen het stukje over het citizenship vs rijbewijs vind ik niet zo makkelijk
Edit:
Oh ja, dan staat erop “not for federal purpose”, dus dan mag je er niet mee stemmen.
Dan kan dat alleen als er fraude gepleegd wordt ofzo?
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-02-25 22:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:40

ruitje schreef:
Also: Waarom noemen ze migranten aliens? Wtf echt

Alien betekent meer letterlijk vreemdeling/niet van hier. Uiteindelijk is het bekender als aanduiding van buitenaardse wezens.

Maar idd een gangbare term en heeft niet perse een negatieve lading

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:44

Het woord "alien" voor buitenaards wezen is afgeleid van de oudere betekenis van "alien" als vreemdeling of iemand die van een andere plek komt.
Dat onstond dus later. :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:50

Ik zie wel, maar dan lees ik heel snel, dat je je voter registratie moet aanpassen als je naam of adres wijzigt
https://www.usa.gov/voter-id
Dat is sinds nov vorig jaar iig al zo

Of dat nu dan veel ingewikkelder wordt kan ik niet zo snel beoordelen..

“Even with the right ID, you may have to cast a provisional ballot. This can happen if the name or address on your ID does not match the name or address on your voter registration.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:07

Ik hoopte heel erg dat Trump niet herkozen werd.
Toen bleek het helaas toch het geval te zijn.
En nu is het dus zover dat hij weer aan de macht is.
Ik aanschouw en volg het vol afschuw en ongeloof |(

Want inderdaad, wie is die kwaakaap, dat hij zo klakkeloos met de wereld omgaat?? Zo schaamteloos!! Is er echt niemand die hem kan weerspreken en remmen?

Ik vind dit altijd een fijn topic om in mee te lezen.. want de lol van podcasts luisteren over dit onderwerp is er onderhand wel van af…
En tv kijk ik ook niet (niet wegens principes maar omdat ik van de rust houdt, muziek maken, boeken lezen, radio/podcasts luisteren).

Wat een ontzettende ploert is het.
Dit echt worst case scenario.
Hopelijk het dieptepunt!

En wat ik ook zo naar vind: er zit zoveel bloed aan de zeldzame aardmetalen.. die onze technologische vooruitgang mogelijk maken.. en tegelijkertijd lijkt er geen andere optie te zijn dan meegaan in die ontwikkeling. Wat ons als gebruikers ongewild mede verantwoordelijk maakt. ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:27

Wanneer de aard metalen in Ukraine gewonnen kunnen worden door Rusland en USA zit er nog meer bloed aan.
USA is nu geen betrouwbare partner meer voor het westen.
Taiwan naar China?
Oekraïne naar Rusland ?
Zelf Panamakanaal , Groenland en Canada willen inlijven?
Grote griebels wat een idioot.