Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Electra63 schreef:
Nee, natuurlijk niet.
Maar er zijn wel veel meer eenpersoonshuishoudens t.o.v. vroeger.
Er zijn ook minder goedkope woningen, veel meer huisjesmelkers c.q. investeerders, die vooral winst willen maken en er wordt te weinig gebouwd.
Zo deed je het wel overkomen.
En ja, er zijn meer eenpersoonshuishoudens. Een logische ontwikkeling gezien vrouwen meer rechten hebben gekregen en niet in een ongelukkig huwelijk hoeven te blijven zitten, kunnen werken en eerst op zichzelf kunnen wonen zonder vanuit het ouderlijk huis met een partner een woning te betrekken.
Het probleem is niet de vrouwen, of de groeiende aantallen eenpersoonshuishoudens, maar een gebrek aan inzicht bij de overheid.
Loretta schreef:Dit kabinet geeft natuurorganisaties een wapen in handen waarvan je NOOIT moet willen dat natuurorganisaties dit wapen in handen krijgen. Tenzij je groot fan bent van die natuurclubs natuurlijjk.
Maar volgend jaar is het bonanza voor natuurclubs. Ze kunnen maar handhavijgsverzoeken in gaan dienen zoveel als ze maar willen of beter gezegd zoveel als ze er zelf kunnen verwerken. En denk maar niet dat deze clubs dat na zullen laten. Ook al laten ze de hele economie daarmee kapot gaan. Dat kan hun niks schelen.
Johan Vollenbroek geeft al een klein voorproefje.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/j ... dbouwmodel
En als je nu nog niet ziet dat BBB er niet voor de gewone boer is, dan zie je het nooit meer.
De gewone boer kan stikken.
_San87_ schreef:Zo deed je het wel overkomen.
En ja, er zijn meer eenpersoonshuishoudens. Een logische ontwikkeling gezien vrouwen meer rechten hebben gekregen en niet in een ongelukkig huwelijk hoeven te blijven zitten, kunnen werken en eerst op zichzelf kunnen wonen zonder vanuit het ouderlijk huis met een partner een woning te betrekken.
Het probleem is niet de vrouwen, of de groeiende aantallen eenpersoonshuishoudens, maar een gebrek aan inzicht bij de overheid.
Echwel schreef:Waarschijnlijk heel impopulaire mening
Na scheiding beiden een eengezinswoning willen hebben..
Ik zou kinderen in huis laten
1 van de ouders een appartementje en dan de ouders van huis wisselen ipv de kinderen
Hoeveel zou dat schelen
Wranglerbutt schreef:_San87_ schreef:Zo deed je het wel overkomen.
Ik heb even een willekeurige quote gepakt om in te haken op de wooncrisis; de kostendelersnorm weerhoudt mensen met een AOW of bijstandsuitkering van samenwonen, omdat ze er dan behoorlijk financieel op achteruitgaan. Mede hierdoor stagneert de doorstroom vanuit goedkopere huurwoningen.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... mming-zien
mysa schreef:Wranglerbutt schreef:
Ik heb even een willekeurige quote gepakt om in te haken op de wooncrisis; de kostendelersnorm weerhoudt mensen met een AOW of bijstandsuitkering van samenwonen, omdat ze er dan behoorlijk financieel op achteruitgaan. Mede hierdoor stagneert de doorstroom vanuit goedkopere huurwoningen.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... mming-zien
AOW toch niet?
Citaat:Hoeveel AOW krijg je? De AOW-hoogte wordt elk half jaar aangepast aan de ontwikkeling van het minimumloon. Per 1 juni 2024 ontvangt een alleenstaande AOW-gerechtigde € 1.569,75 bruto per maand. Voor mensen die zijn getrouwd en/of samenwonen geldt dat ieder een bedrag van € 1.067,47 bruto per maand ontvangt
Citaat:Als u gaat samenwonen met uw partner krijgt u minder AOW. Als alleenstaande kreeg u 70% van het minimumloon. Gaat u samenwonen of trouwen, dan is dat 50% van het minimumloon per persoon. Als u samenwoont, kunt u namelijk kosten delen.
juval schreef:Echwel schreef:Waarschijnlijk heel impopulaire mening
1 van de ouders een appartementje en dan de ouders van huis wisselen ipv de kinderen
Hoeveel zou dat schelen
dat moet financieel wel passen. En wat als er nieuwe partners in beeld komen?
juval schreef:Echwel schreef:Waarschijnlijk heel impopulaire mening
Hoeveel zou dat schelen
dat moet financieel wel passen. En wat als er nieuwe partners in beeld komen?
IMANDRA schreef:Maar ja andere kant van de medaille: ga je iemand uit het huis knikkeren waar die al jaren in woont, puur omdat diegene geen kinderen meer heeft?
karuna schreef:Als u gaat samenwonen met uw partner krijgt u minder AOW. Als alleenstaande kreeg u 70% van het minimumloon. Gaat u samenwonen of trouwen, dan is dat 50% van het minimumloon per persoon. Als u samenwoont, kunt u namelijk kosten delen.
karuna schreef:Theoretisch misschien wel, alleen met mijn miezerige wao en zijn dan flink verminderde aow zouden we onder het bestaans minimum uitkomen waar hij het nu dankzij stevige huursubsidie nog net redt. Met zijn tweeen zouden we gewoon niet de vaste lasten kunnen betalen.ik heb daar dus vanaf gezien hoewel die mogelijkheid er wel was.