Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:53

Op een vrouw die haar hoofdoek draagt uit oprechte overtuiging, heb ik niets tegen. Wel op de vrouwen die in hun skinnyjeans, stiletto's, vol sieraden en makeup en met hoofddoek zich af willen zetten tegen de nederlandse maatschappij. En dan uit naam van de versen uit de koran. Sorry, maar dan slaan ze de plank volledig mis en ik heb er ook weinig behoefte aan om met zo iemand te praten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:54

Ik heb absoluut geen haat gevoelens naar Moslims, negers noem maar op. Als zij lekker daar blijven en dat geloof hebben vind ik prima. Maar ze moeten niet hier in nederland overheersen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:55

lottehorse schreef:
Waarom zou ik gesluiterd door het leven moeten? dat heeft dan niks meer te maken met vrijheids van mening uiting..

ik bedoel hier mee te zeggen dat een petje/hoed geen problemen oplevert en een hoofdoek vaak wel..

Niet l*llig bedoeld maar ik denk dat je nog te jong bent om dit te begrijpen gezien jou reactie Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:55

Ik lees trouwens wel mee, maar doe een poging mijn nichtje deze situatie uit te leggen in mijn verrotte engels Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:01

Ik kijk net naar het nieuws btw, en hoor dat vogelaer de moslimgemeenschap heeft gecomlimenteerd voor hun houding na het uitkomen van de film. Het moet niet gekker worden zeg Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:03

Mystica schreef:
Ik kijk net naar het nieuws btw, en hoor dat vogelaer de moslimgemeenschap heeft gecomlimenteerd voor hun houding na het uitkomen van de film. Het moet niet gekker worden zeg Nagelbijten / Gniffelen

Je haalt me de woorden uit mijn mond Huilen van het lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:04

Moslims moeten in hun eigen land maar doen en denken wat ze willen maar het gaat mij te ver wanneer ze westerse landen ook de Islam door de strot willen duwen.
Nederland is een vrij land en wie hier wil komen wonen moet zich naar ons aanpassen en niet andersom.
Waarom is er zoveel armoede in Islamitische landen? Omdat ze in de middeleeuwen zijn blijven hangen, alleen maar met hun geloof bezig zijn en geen vooruitgang willen. Moeten wij dan ook 100 jaar terug in de tijd? Als het aan de extreme moslims ligt wel. Geloven hebben voor veel oorlogen gezorgd, alleen is het bij de moslims wel heel erg om met geweld hun geloof op te dringen. Dit werk alleen maar averechts.
Zolang deze slappe Nederlandse regering niets doet wordt het alleen maar erger met de extreme moslims, praten helpt niet, dat hebben we al bij Cohen gezien.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:05

Ikima schreef:
Moslims moeten in hun eigen land maar doen en denken wat ze willen maar het gaat mij te ver wanneer ze westerse landen ook de Islam door de strot willen duwen.
Nederland is een vrij land en wie hier wil komen wonen moet zich naar ons aanpassen en niet andersom.
Waarom is er zoveel armoede in Islamitische landen? Omdat ze in de middeleeuwen zijn blijven hangen, alleen maar met hun geloof bezig zijn en geen vooruitgang willen. Moeten wij dan ook 100 jaar terug in de tijd? Als het aan de extreme moslims ligt wel. Geloven hebben voor veel oorlogen gezorgd, alleen is het bij de moslims wel heel erg om met geweld hun geloof op te dringen. Dit werk alleen maar averechts.
Zolang deze slappe Nederlandse regering niets doet wordt het alleen maar erger met de extreme moslims, praten helpt niet, dat hebben we al bij Cohen gezien.

Goed dat je je mening plaatst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:06

Mystica schreef:

Huilen van het lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:10

Het is toch zo? Dit is het perfecte voorbeeld van de laffe houding van ons kabinet dat 7 kleuren in hun luier scheit Nagelbijten / Gniffelen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:10

Schokkende beelde inderdaad. Al die slachtoffers van aanslagen. Ik kon wel huilen bij het beeld van de baby onder het bloed met en mes in de handen. En de vrouw ernaast maar lachen.

Maar precies wat ik dacht is gebeurd, helemaal niets.
Het enige wat er gebeurd is is een gigantisch ophef van te voren voor alleen maar archief beelden. En de regering maar opjutten en angst aanjagen bij het Nederlandse volk. Chapeau Lips are sealed

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:11

Mystica schreef:
Het is toch zo? Dit is het perfecte voorbeeld van de laffe houding van ons kabinet dat 7 kleuren in hun luier scheit Nagelbijten / Gniffelen

Ja de angst ligt niet in Drenthe zoals gister gezegd werd maar de angst ligt gewoon in Den Haag wahahaha

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:12

Mistic schreef:
Schokkende beelde inderdaad. Al die slachtoffers van aanslagen. Ik kon wel huilen bij het beeld van de baby onder het bloed met en mes in de handen. En de vrouw ernaast maar lachen.

Maar precies wat ik dacht is gebeurd, helemaal niets.
Het enige wat er gebeurd is is een gigantisch ophef van te voren voor alleen maar archief beelden. En de regering maar opjutten en angst aanjagen bij het Nederlandse volk. Chapeau Lips are sealed

Als het nederlandse volk er dan iets mee doet is het niet erg Bloos

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:15

Ikima schreef:

Ondanks dat ik het me eens ben, is je stelling wel erg achterhaald.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:16

Ikima schreef:

Precíes!!!! Afgod

Ben benieuwd of 'ze' in de wereld elkaar nog ff lekker gaan opjuinen en ook ambassades gaan bestormen of Nederland gaan boycotten ergens in. Kunnen ze lekker nóg meer terug naar het Stenen Tijdperk!

Maar mensen c.q. groeperingen gaan bedanken omdat ze zo rustig reageren? (Complimenteren is in deze situatie in mijn ogen hetzelfde als bedanken.) Sorry, hoe laat je je angst nóg meer zien. Gewoon láf, het grootste deel van die lui in Den Haag. Echt láffer kan niet, veel te bang voor confrontaties...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:17

Ikima schreef:

Amen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:21

Achja, de regering doet het toch nooit goed.

Nu de film zo 'soft' is gebleken waren de reactie in de voorafgaande weken te overdreven.
Maar als de film toch erger bleek te zijn geweest, hadden we óók commentaar op de regering gehad.

Laat Wilders eens met oplossingen komen voor de extreme moslims, laat hem in debat gaan over de inhoud, met andere politici en moslims...

Daarnaast vind ik NL ook een vrij land, iedereen is welkom, die zich gedraagd volgens de wetten en regels die hier gelden.
Er is vrijheids van meningsuiting, dat betekend ook vrijheid van godsdienst.
Als daarbij hoofddoeken horen vind ik dat dat moet kunnen, (net als rokken bij vrouwen in andere geloven)
Laatst bijgewerkt door Yucca op 28-03-08 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:21

Dit stukje lees ik net op nu.nl:
Imams in Nederland zullen tijdens het vrijdaggebed aangeven dat het belangrijk is de rust te bewaren. Die toezegging deed de voorzitter van de Vereniging van Imams vrijdag aan minister Vogelaar na overleg over de film van Wilders.

Echt te gek voor woorden. Nederlandse regering maar slijmen bij de diverse groeperingen of ze alsjeblieft rústig willen blijven? Draag ze gewoon lekker niets op, ga met ze in gesprek maar laat ze reageren hoe ze reageren willen; maar nee, laf Den Haag wil dat niet want stel je voor dat dan nógmaals aan het licht komt hoe extreem er gereageerd kan worden op iets dat helemaal op feiten gebaseerd is...
Oh ja enne...met Imams in Nederland hebben we al eerder een geintje aan de hand gehad, toch? En nee, over 1 kam scheren mag niet maar ze staan blijkbaar niet allemaal compleet voor wat ze zeggen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:23

Volgens mij staat het kabinet aan de verkeerde kant van de kloof Nagelbijten / Gniffelen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:24

Ikima schreef:

Hier ben ik het VOLLEDIG mee eens !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:28

Mistic schreef:

Dat is een ritueel, komt geen pijn of haat bij te pas, soort van, hoe kan ik dat nu begrijpelijk vertalen, doop.
Het broddelfilmpje zit vol met dit soort volslagen missers.

Maar ja ook het maken van een film is een vak, daar doe je normaal gesproken onderzoek voor inplaats van knip en plakwerk uit de losse pols nadat je maanden lang gedreigt hebt met iets dat inhoud heeft.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:28

Ikima schreef:

Deze zin vind ik raar, een vrij land, maar iedereen moet zich wel naar ons gedragen/aanpassen?????

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:29

Ik heb de film net gezien. Wat men er ook van vindt, de getoonde beelden zijn geen fictie, maar feiten.
Waarom maakt men zich WEL druk om een verkeerde foto in het filmpje, en om de reactie van moslims over het al dan niet beledigende aspect van de film, maar NIET over de gruwelijkheid van de daden die zijn gepleegd en nog gepleegd zullen worden?

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:29

barbara1970 schreef:
Nezzie ook daar ben ik het totaal mee eens, en overal gebeuren dingen die gewoon niet meer normaal zijn.
Alleen gaat het hier over de moslims en hun denkbeelden.
Natuurlijk kun je ook niet iedereen over 1 kam scheren en onder elke bevolkingsgroep heb je uitwassen erbij.
Maar feit is wel dat veel heel veel mensen bang zijn voor de Islam, zelfs in Nederland zijn mensen bang voor oorlog tussen Moslims en andersdenkende.
En ik vind dat heel erg, mensen horen niet in angst te leven en ik vind dat de Moslimgemeenschap er weinig aan doet om deze angst weg te nemen.

En wat precies moet de moslimgemeenschap doen dan?
Er zijn al lang projecten als buurtvaders enzo. Werkt prima ook nog. En het grootste deel van de moslimgemeenschap is ook niet zo happy met de vervelende pubers, volgens mij.
En kan er alsjeblieft als een nederlands jochie, blauwe ogen blond haar type, iets uitvreet zoals die twee jongens die op schoolreis in Praag een vrouw hadden overvallen, iemand namens de nederlandse gemeenschap excuses aanbieden? Tot dat gebeurt wil ik geen gezeur meer over 'dat de moslimgemeenschap zijn afkeuring moet uitspreken'. Tuurlijk vind de gemiddelde moslim het niet goed om een tasje te roven, moeten ze dat elke keer opnieuw massaal zeggen? Allemaal individueel een kaartje sturen naar het slachtoffer, misschien?

En ik weet dat het in iedere groep wel zo is dat er minder fraaie exemplaren tussen zitten, ik noem even de voetbalhooligans. Zijn gewoon blanke mannen, hoor. Ik wordt er gewoon moe van dat ik tegenwoordig mensen hoor die echt, eerlijk waar, geloven dat misdaden alleen door allochtonen gepleegd worden. Echt, ik verzin het niet. Mensen die beweren dat er nog nooit iemand verkracht is door een nederlander, want die doen zulke dingen niet. Mooi staaltje vertekend beeld, niet?

Weten jullie nog pas geleden dat er ophef was omdat de president van Turkije gezegd had dat turken in het buitenland zich niet aan moesten passen? Dat ze vooral niet de taal moesten leren van hun nieuwe land en dat ze niet moesten integreren. Stond hier groot in kranten en op internet. Nu kwam ik toevallig die week terecht bij een uitzending van De Leugen Regeert. En daar werden krantenertikelen getoond uit België en uit Duitsland waarin juist stond dat die president had opgeroepen dat Turken in het buitenland juist wel de nieuwe taal moetsen leren en moesten integreren, maar daarnaast ook trots moesten blijven op hun eigen afkomst.
Dus misschien moeten we ons gewoon niet zo gek laten maken door de media.

Ik leef overigens niet in angst, hoor. En ik woon nog wel in Rotterdam.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:30

zou wilders over een maand nog leven?
stel je voor dat hij vermoord zou worden, wat zou er dán in nl gaan gebeuren?