Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:58

Noetanchamon schreef:
Lies was er ook een tijd bij, die heeft een geadopteerd kindje

Pardon?
Ik kan me niet herinneren mijn kind te hebben geadopteerd. Zal ook wel niet, want ze lijkt sprekend op mij Verward

KiWiKo schreef:
even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?

Ik wel hoor, heb ook al herhaaldelijke keren aangegeven dat 'allochtonen' wel een hele grote groep beschrijft, waaronder idd mijn (daar is ze weer, niet geadopteerde-) dochter.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:23

Ik vind dat de groep allochtonen een heel groot begrip is. Een engelsman die hier komt wonen/werken is ook een allochtoon.
Wat het probleem is met het woordje is dat er kleine groeperingen zijn die het woord zo'n nare bittere smaak geven.
Niet iedere turk, marokaan, antiliaan enz is slecht en crimineel. Helaas krijgen veel mensen te maken met een crimineel en als dit een turk, marokaan, of wat voor bevolkingsgroep dan is ook buiten de nederlandse dan roepen we heel snel die k*t allochtonen.
Als een gewone nederlander crimineel is zijn we er ook niet trots op en willen dat ook zo heel graag veranderd zien. Hogere straffen, beter politieoptreden etc maar als het een (komt ie weer) allochtoon is dan willen we graag dat ze hun criminele gedrag ten toon spreiden in hun land van herkomst.

Verder vind ik wel dat nederland een eigen identiteit en cultuur heeft en die zie ik gewoon heel graag behouden. Ik wil mijn cultuur niet delen met een andere cultuur. Als ik dat wil ga ik op vakantie en de cultuur van een ander land opsnuiven. Dan wil ik een welkome gast zijn die kennis maakt met waar de mensen in een ander land trots of minder trots op zijn en met haar eigen cultuur en identiteit ook weer vertrekt.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:14

Ik ben ook allochtoon Knipoog Voor de Duitsers dan he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:23

Haha, ik ben ook allochtoon, voor de Nederlanders dan, mijn vader is nl in het buitenland geboren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:34

tamorka schreef:
Iran had een hoop "westers geörienteerde" mensen hoor! Vrouwen studeerden er aan de universiteit. Dat zegt wel iets.

Iran was het vroegere Persie, was idd vrij vooruitstrevend, toen kwamen de extremisten aan de macht en het was over. Sindsdien zijn er velen gevlucht met gevaar voor eigen leven, vraag mij af of de huidige samenleving ondertussen al ver-extremist is. Het zijn wel de mannen die daar de scepter zwaaien en de machocultuur die het daardoor is geworden heeft het regime minder beperkingen voor de mannen dan voor de vrouwen.

Maar ik vond sowieso dat dat geloof geen vrijheden biedt, al die keren bidden op vaste tijden, alles laten vallen en meteen aan je gebed beginnen. Al die regels, die voortdurende strenge sociale controle met de daarbij behorende klikcultuur. Dat vind ik meer slavenij aan een geloof en het enige wat het op brengt is het leven na de dood, dus tijdens het leven is het ondergaan. Dan maar hopen dat de beloning komt na dit leven. Als het zo streng is en beleefd moet worden dan creeer je een afstand die onoverbrugbaar is met diegene die gewoon leven, gewoon doen wat ze denken dat kan, alles doen wat er aangeboden wordt, dus "echt" leven. Vanzelfsprekend zijn die mensen dan in de ogen van de onderdrukte gelovige die niet ziet dat hij onderdrukt wordt als zondaars/demonen.

Het is gewoon een spychologisch gevolg en als de geestelijken het dan ook nog gaan prediken, dan is het hek van de dam, want dan heb je officieel toestemming zo te denken en er naar te handelen, immers je wordt beloond als martelaar.

Er zijn verschillende stromingen in de Islam en er zijn idd zeer vreedzame stromingen, die zeker niet het geloof zien zoals de Taliban, maar die groep wordt ook onderdrukt en heeft geen zeggenschap.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:46

tamorka schreef:
Iran had een hoop "westers geörienteerde" mensen hoor! Vrouwen studeerden er aan de universiteit. Dat zegt wel iets.

Tekst maar weggehaald Clown

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:47

Noetanchamon schreef:
Je omschrijft het prachtig Moniek, geen motiverend land....

Ik noem het al tijden een langzaam wegrottend land en ik meen het oprecht

Absoluut mee eens.
Wat de regering zich eens moet afvragen is waarom er dus al 25% van de jongeren wil emigreren.. Nerd bijvoorbeeld.

Ik ben het absoluut niet altijd eens met Wilders, maar het feit is dat hij wel gelijk heeft met sommige uitspraken.
Nederland wordt op korte termijn een moslimland.
Tevens vindt ik ook dat de regering ons ontzettend aan het betuttelen is, en daar wordt ik kotsziek van.
Ook merk ik dat de maatschappij hard achteruit aan het gaan is, en mensen alleen maar met zichzelf bezig is.
En daarom ga ik emigreren Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:48

liesje23 schreef:
Noetanchamon schreef:
Je omschrijft het prachtig Moniek, geen motiverend land....

Ik noem het al tijden een langzaam wegrottend land en ik meen het oprecht

.
En daarom ga ik emigreren Knipoog

Enjoy the club Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:51

Wegrottend vind ik het niet. Pim en Wilders benoemen het, krijgen dan misschien niet direct voet aan wal, maar het is wel bespreekbaar gemaakt. Voor die tijd was het nog onderling gemopper. Ik denk dat de regering wel degelijk probeert om een beschaafde oplossing te zoeken. De eisen zijn ook strenger. Er zijn ook al vele Marokkaanse ouderlingen maar ook jongeren betrokken in het coachen van wijkproblemen en door er bij betrekken en verantwoordelijkheid te geven, los je volgens mij meer op dan een hard beleid met wegsturen. Als Marokko ze niet wil hebben, moeten ze blijven. Ze komen toch weer per kerende trein of vliegtuig terug.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:58

russel schreef:
Wegrottend vind ik het niet. Pim en Wilders benoemen het, krijgen dan misschien niet direct voet aan wal, maar het is wel bespreekbaar gemaakt. Voor die tijd was het nog onderling gemopper. Ik denk dat de regering wel degelijk probeert om een beschaafde oplossing te zoeken. De eisen zijn ook strenger. Er zijn ook al vele Marokkaanse ouderlingen maar ook jongeren betrokken in het coachen van wijkproblemen en door er bij betrekken en verantwoordelijkheid te geven, los je volgens mij meer op dan een hard beleid met wegsturen. Als Marokko ze niet wil hebben, moeten ze blijven. Ze komen toch weer per kerende trein of vliegtuig terug.

Haha, dan ben je zeker nog nooit in Rotterdam en omstreken geweest.
Ze worden uit een wijk 'weggehaald' en vervolgens zitten ze weer in een andere wijk in dezelfde stad of een stadje ernaast.
Er zijn geen oplossingen, ze weten niet wat ze ermee moeten en doen er dus absoluut niks aan...

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:23

Maar Russel, wat is er in vredesnaam met je loos als je eigen land je niet wil "hebben"??

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:24

russel schreef:
Wegrottend vind ik het niet.

Had fout gequoted, maar ik vindt het ook een akelig land hoor Tong uitsteken

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:29

Vandaag las ik in de TUbbantia dat "vooruitstrevende" ouders hun zoontje naar een zwarte school hadden gedaan in Utrecht om kennis te maken met verschillende culturen. Dat is een aantal jaren goed gedaan, totdat er nieuwe leerlingen bij kwamen. Het jongetje dat enige blanke van de klas was, is van school afgepest. NU nemen ze het woord discriminatie niet in de mond, ik weet zeker dat ze dat wel hadden gedaan als het andersom was geweest. Nederlanders worden OOK gediscrimineerd door buitenlanders. (Nee, natuurlijk niet alle buitenlanders doen dat, maar wel een groep die zich helaas sterk profileert). Het vervelende is dat nederlanders geen land van herkomst hebben om naar terug te gaan, want daar zijn ze al.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:34

tamorka schreef:
Het vervelende is dat nederlanders geen land van herkomst hebben om naar terug te gaan, want daar zijn ze al.

Verdrietig Verdrietig Verdrietig Hoe triest he??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:35

tamorka: zo'n verhaal is gecompliceerder. En wat er voor het gemak even uit weggelaten wordt, is de grote groep ouders die al veel eerder niet wilden dat hun kind met 'ieuw buitenlanders' in aanraking kwamen, en hun kind van school haalden en zo zelf een heel groot deel van het probleem veroorzaakt hebben!

Er zijn ook veel meer projecten om de scholen (zeker in Utrecht een belangrijk punt) weer gewoon gemengd te krijgen. Met 1 ouderpaar gaat dat niet lukken, maar met een grotere groep, zodat niemand het buitenbeentje is, zijn er veel positieve resultaten. En die worden behaald. Die komen alleen niet zo vaak in het nieuws.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:39

Shadow0 schreef:
tamorka: zo'n verhaal is gecompliceerder. En wat er voor het gemak even uit weggelaten wordt, is de grote groep ouders die al veel eerder niet wilden dat hun kind met 'ieuw buitenlanders' in aanraking kwamen, en hun kind van school haalden en zo zelf een heel groot deel van het probleem veroorzaakt hebben!

Er zijn ook veel meer projecten om de scholen (zeker in Utrecht een belangrijk punt) weer gewoon gemengd te krijgen. Met 1 ouderpaar gaat dat niet lukken, maar met een grotere groep, zodat niemand het buitenbeentje is, zijn er veel positieve resultaten. En die worden behaald. Die komen alleen niet zo vaak in het nieuws.

Weer ben ik het helemaal met je eens, Shadow0. Er wordt niet gekeken naar de oorzaken en natuurlijk zit zo'n verhaal een stuk gecompliceerder in elkaar. Dat neemt niet weg dat ik het een afschuwelijk verhaal vind, zeker voor dat arme jochie. Maar zoiets gebeurt niet zomaar natuurlijk. Daar is al heel wat aan vooraf gegaan, waar dit arme kind de dupe van is geworden.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:42

Dat vind ik raar. Als Nederlanders klagen over allochtonen, wordt er niet gezegd "er wordt niet gekeken naar de oorzaken en dat het verhaal een stuk gecompliceerder in elkaar zit.".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:45

En ik wil nog wel een nuancering maken Lachen Er worden (helaas) veel te veel kinderen van school gepest. Ik ben zelf van school veranderd om die reden, en weet dat ook mijn moeder regelmatig kinderen in de klas krijgt die zo gepest werden dat het echt niet meer ging.

Dat is erg, en dat is vreselijk voor die kinderen, die daar een fikse knauw van krijgen. Maar het komt niet in de krant. Dat gebeurt pas als er allochtonen bij betrokken zijn. Dat is nogal scheef, toch?

Tamorka: wat bedoel je?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:49

Toen ik op de basis/middelbare zat was pesten een hot item in het nieuws. Geen allochtoon die daarbij te pas kwam.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:05

Pesten is helaas nog steeds een hot item op vele scholen. Elke school zou daar een beleid over moeten hebben en dat mis ik nog bij diverse scholen. Met alle gevolgen van dien....

En inderdaad, pesten gebeurde in mijn tijd (jaren 70/80) ook al.... Helaas.....
Je hoopt dat je kind er nooit slachtoffer van wordt. Lijkt me vreselijk en daarom hou ik mijn ogen ook open, zodra mijn kind naar school gaat.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:06

Pesten is inherent aan kinderen, dat voorop gesteld. Als ze de kans krijgen en reden zien, dan pakken ze die.

Ik wil alleen even aangeven dat er altijd begrip is voor de acties naar allochtonen tegen buitenlanders, maar andersom is weinig begrip.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:17

tamorka schreef:
Pesten is inherent aan kinderen, dat voorop gesteld. Als ze de kans krijgen en reden zien, dan pakken ze die.

Ik wil alleen even aangeven dat er altijd begrip is voor de acties naar allochtonen tegen buitenlanders, maar andersom is weinig begrip.

Nou, ik vind het vreselijk wat ze dat Nederlandse jongetje hebben aangedaan. Daar is geen enkel excuus voor. Of er nou meer achter zit of niet, zoiets doe je gewoon niet.
Maar wat ik me wel afvraag is hoe de school hiermee omgegaan is en wat de ouders hiermee gedaan hebben? Waarom is het zo ver gekomen? Waarom zet je uberhaupt je kind op zo'n school als enige 'blanke'? Dat vraag ik me wel af..... Daar zou ik nou zelf nooit voor gekozen hebben. Dan zou ik meer voor een 'gemengde' school zijn gegaan.....

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:19

GEmengde scholen zullen er niet in de buurt zijn geweest. Mogeljk is er alleen nog een "blanke" school in de buurt en de ouders wilden dat hun kind meerdere culturen leerde kennen.

En waarom komt het zover met pesten? Nou, voordat het gesignaleerd wordt, is het al een hele tijd aan de gang. Als een kind gepest wordt, gaat het heus niet gelijk aan de bel trekken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:26

tamorka: dat zijn nogal wat aannames, dat weet je allemaal niet zeker. Wat de ouders dachten en wat de school dacht en wat de pesters dachten - dat weten we toch allemaal niet?

Wat betreft het 2e: je stelt het alsof het altijd zo is. Maar het hoeft niet zo te gaan. Pesten is ten eerste niet 'inherent aan kinderen', ten tweede zijn er meerdere manieren om pesten vroegtijdig te herkennen en aan te pakken, methoden die vervolgens weer niet altijd overal werken, maar vaak wel.

En daar zou de focus moeten liggen: het voorkomen en vroegtijdig herkennen en bijsturen van pesten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:37

Tamorka, ik vind het ook nogal wat aannames, hoor.....

Toevallig heb ik kinder- en jeugdpsychologie gestudeerd en pesten is met diverse methodes vroegtijdig te signaleren (zeker op de basisschool, de middelbare school is een stuk lastiger, ja). Denk je nou echt, dat als je kind letterlijk van school gepest wordt, men niets heeft gemerkt? We hebben het over een basisschool, he...... Dan mag ik toch wel aannemen dat zo'n kind begeleidt wordt, zowel via de school als de ouders van huis uit. Je merkt echt wel iets aan zo'n kind in die leeftijd.

Goh, mijn buurjongetje van 4, inmiddels bijna 5 jaar, had het ook even moeilijk toen 'ie net op school zat. Hij viel er buiten, werd geplaagd. De school heeft meteen ingegrepen en de ouders (die het thuis ook meteen merkten aan zijn gedrag) zijn er ook meteen ingesprongen. Nu een klein jaar later, gaat het super. Op die school (Jenaplan) leren de kinderen elkaar ook te helpen of hulp te ontvangen op diverse niveaus.

Pesten is inderdaad niet inherent aan kinderen. Je kunt ze op dat gebied heel wat bijbrengen. Daarin kunnen de ouders en de school heel wat bijdragen, hoor. De vraag is eerder of daar genoeg tijd en aandacht voor is.