Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:57

Hoezo Whiz? Volgend mij vinden de "rechtse"mensen hier dat alleen de ECHTE vluchtelingen geholpen moeten worden, dus in zoverre zijn we het best eens.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:02

Whiz schreef:
Om asiel aan te vragen heb je ook bepaalde documentatie nodig om aan te geven dat je uit gevaar voor eigen leven bent gekomen. Maar er zijn heel veel mensen die zijn gevlucht zonder ook maar iets mee te kunnen nemen. Geen identificatie papieren.. helemaal niets. Ze moeten dan op 1 of andere manier kunnen bewijzen dat ze politiek vluchteling zijn. Voor sommige is dit onmogelijk.

En ja.. er zullen ook mensen in deze categorie zitten die wel economisch vluchteling zijn. mjah hoe scheid je het kaf van het koren?!

Daarvoor kunnen ze bij de overheid terrecht.
én in hoger beroep gaan.

Natuurlijk zullen er altijd bij zijn die onterrecht terug gezonden worden, maar ook andersom. Hier kun je weinig aan doen. Zeker geen "pardon" zal daarbij helpen.

Helaas zul je moeten geloven in het systeem en anders moet je dáár wat aan doen en een oplossing moeten bedenken om het beter te doen.

Ik en meerdere zijn er over eens dat het sneller moet. Het had nooit voor sommige 8 of 9 jaar mogen duren.
Toch heben zij daar zelf ook voor gekozen in vind ik dus het "pardon" onzin.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:17

Aimee schreef:

Ja, ik voorzie mijzelf van kennis zodat ik straks een dik steentje bij kan dragen aan de maatschappij. Heel wat dikker dan menigeen die geen of nauwelijks opleiding hebben genoten, dat heet nou investeren in de toekomst. Overigens op eigen kosten en het grootste deel van de staatinbreng wordt gewoon terug betaald hoor, dat kun je niet zeggen van kinderbijslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.

Ik spreek jou wel weer als je van je roze wolk gevallen bent.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:42

ShirleyA schreef:
Whiz schreef:
Kijk de meeste politieke vluchtelingen die ik ken kunnen niet terug uit gevaar voor eigen leven. Die mensen hebben meer geld omdat ze een hoge functie beklede in het land waar ze vandaan kwamen. Ze worden het eerst achtervolgd als de ideen die zij hebben of de actie's die zij voeren indruisen met de acties van het leidende regime. En ''with al do respect'' De boerenjongen is zijn leven misschien iets zekerder omdat deze geen grote bedreigende factor is voor de regime's

Natuurlijk moeten mensen die daadwerkelijk gevaar lopen in hun eigenland daar niet meer naar terug gaan. Maar diegene die gerust terug kunnen moeten dan ook wel echt terug gaan.
maar als ze daadwerkelijk gevaar lopen lijkt t me ook dat ze hier mogen blijven en dus ook niet uitgeprocedeerd zijn met als conclusie: terug naar land v herkomst.
Er zitten echt veel gelukzoekers tussen. En ook hun begrijp ik wel, maar het kan niet. Als je te veel dieren bij elkaar zet binnen een beperkte ruimet gaat t ook mis. Het moet uit de lengte of uit de breedte.

ShirleyA: aangezien je het zo goed weet: noem even getallen, hoevéél gelukzoekers op het totale aantal. Je bent zo goed in cijfers, je schijnt alles te weten: dus graag even de statistieken....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:44

superwoman schreef:
Maar het gaat om asielzokers die uitgeprocedeerd zijn, dus niet die in levensgevaar zijn.

Zoals faye al zei, is mensen helpen geen probleem, maar wel de mensen die het echt nodig hebben.

Aha, dat weet je dus vanachter je pc!! Onze Rita stuurt zonder blikken of blozen mensen terug die bij aankomst meteen worden vermoord (maar ja, wat is levensgevaar ?).

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:47

faye schreef:
Ik sla niemand de hersens in hoor, vind links alleen niet zo heel kritisch en niet open staan voor argumenten die de beweringen onderuit halen.

Ik hoop ook op snelle nieuwe verkiezingen, PvdA naar de ondermoot en meer stemmen voor de VVD.

Dream on Faye..... (het hele topic vindt je de PvdA/SP te kritisch en nu ineens niet meer). De VVD kan het helemaal schudden na het hele Rita/Mark debacel van de afgelopen weken. Die zijn uitgespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:49

Dat is niet waar, door het debakel heeft de VVD er weer zetels bij volgens de peilingen Haha! Haha!
En de PvdA een stuk minder Haha! Haha!

dream on Netje Clown

Ik heb de PvdA en de SP nooit te kritisch gevonden, waren ze dat maar Haha! Clown

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:28

faye schreef:
Hoezo Whiz? Volgend mij vinden de "rechtse"mensen hier dat alleen de ECHTE vluchtelingen geholpen moeten worden, dus in zoverre zijn we het best eens.

Is dat zo? Ik heb de 'rechtse' mensen hier alleen nog horen roepen dat alle asielzoekers maar weg moeten omdat ze 'ons' teveel geld kosten. Als argument komt volgens mij voornamelijk naar voren dat 'wij' daar onze belastingcenten niet aan uit willen geven, om het argument kracht bij te zetten wordt er echt vanalles bijgesleurd, de gezondheidszorg, de bijstandsmoeders en arme bejaarden, criminele allochtonen enz., wat er echt helemaal geen ene kloot mee te maken heeft.
Inderdaad, iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden, maar dat wil niet zeggen dat de kosten die asielzoekers met zich meebrengen er de schuld van zijn dat er een tekort aan zorg is. Toevallig woon ik zo ongeveer op de landingsbaan van een militair vliegveld, geloof maar van mij dat van 'onze belastingcenten' die daar afgelopen week zijn opgevlogen alle asielzoekers in Nederland het hele jaar onderhouden hadden kunnen worden én dan was er nog geld over geweest voor de gezondheidszorg. Kwestie van prioriteiten stellen. Misschien dat we kunnen voorstellen dat Rita een tijdje defensie gaat doen, tot er een nieuw kabinet is, kan ze alle F16's en Apache-helicopters nog even uitzetten, dat scheelt echt een sloot belastingcenten! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:35

Ik denk toch dat er een hoop hier niet kunnen lezen, jammer!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:37

faye schreef:
Ik denk toch dat er een hoop hier niet kunnen lezen, jammer!

Misschien helpt het als er wat logischer geredeneert wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:05

Misschien gewoon lezen wat er staat en niet zelf invullen? Clown

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:28

Netje schreef:
ShirleyA: aangezien je het zo goed weet: noem even getallen, hoevéél gelukzoekers op het totale aantal. Je bent zo goed in cijfers, je schijnt alles te weten: dus graag even de statistieken....

Leuk dat je inziet dat ik veel weet, maar waar basseer jij op dat ik met aantallen bekend ben?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:43

Netje schreef:

Je moet in de politiek gaan! Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:06

TisUnique schreef:
faye schreef:

Is dat zo? Ik heb de 'rechtse' mensen hier alleen nog horen roepen dat alle asielzoekers maar weg moeten omdat ze 'ons' teveel geld kosten. Als argument komt volgens mij voornamelijk naar voren dat 'wij' daar onze belastingcenten niet aan uit willen geven, om het argument kracht bij te zetten wordt er echt vanalles bijgesleurd, de gezondheidszorg, de bijstandsmoeders en arme bejaarden, criminele allochtonen enz., wat er echt helemaal geen ene kloot mee te maken heeft.
Inderdaad, iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden, maar dat wil niet zeggen dat de kosten die asielzoekers met zich meebrengen er de schuld van zijn dat er een tekort aan zorg is. Toevallig woon ik zo ongeveer op de landingsbaan van een militair vliegveld, geloof maar van mij dat van 'onze belastingcenten' die daar afgelopen week zijn opgevlogen alle asielzoekers in Nederland het hele jaar onderhouden hadden kunnen worden én dan was er nog geld over geweest voor de gezondheidszorg. Kwestie van prioriteiten stellen. Misschien dat we kunnen voorstellen dat Rita een tijdje defensie gaat doen, tot er een nieuw kabinet is, kan ze alle F16's en Apache-helicopters nog even uitzetten, dat scheelt echt een sloot belastingcenten! Clown

Deze topic gaat toch over het uitzetten van de UITGEPROCEDEERDE asielzoekers, dus die willen de meeste rechtse er idd uit hebben. En er staat toch in meerdere reacties dat de echte asiel-vluchtelingen wel geholpen moeten worden.

Ik vind ook dat er erg veel geld op gaat in het militaire gedeelte. Alleen is het wel zo dat wanneer je genoeg hebt en genoeg grote landen te vriend heb, de kans groot dat je ze niet hoeft te gebruiken. Heb je echter minder,zal die kans toenemen....
Dan kunnen we als Nederlander straks ook vluchten én hebben deze vluchtelingen daar al helemaal niks aan.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:21

Sundancer schreef:
Netje schreef:

Je moet in de politiek gaan! Lachen

Heb jou ook al een vraag gesteld over aantallen, maar noch jij, noch anderen die ik vraag hebben hier antwoord op. Maar toch weet iedereen dat er veel dit en veel dat etc. en als ik dan vraag: kom met aantallen krijg ik zo'n suf antwoord als dit Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:24

Maar Netje, wat let je om zelf met aantallen (met bron) te komen om het tegendeel te bewijzen? Knipoog

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:25

superwoman schreef:
TisUnique schreef:

Deze topic gaat toch over het uitzetten van de UITGEPROCEDEERDE asielzoekers, dus die willen de meeste rechtse er idd uit hebben. En er staat toch in meerdere reacties dat de echte asiel-vluchtelingen wel geholpen moeten worden.

Ik vind ook dat er erg veel geld op gaat in het militaire gedeelte. Alleen is het wel zo dat wanneer je genoeg hebt en genoeg grote landen te vriend heb, de kans groot dat je ze niet hoeft te gebruiken. Heb je echter minder,zal die kans toenemen....
Dan kunnen we als Nederlander straks ook vluchten én hebben deze vluchtelingen daar al helemaal niks aan.

en toch zitten deze UITGEPROCEDEERDE asielzoekers hier nog steeds na 10 of 11 jaar, omdat ons ambtenarenapparaat nog steeds geen uitsluitsel kan geven of ze écht wegmoeten en er kennelijk no procedures lopen (in tegenspraak met het feit dat ze al uitgeprocedeerd zijn).

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:26

faye schreef:
Maar Netje, wat let je om zelf met aantallen (met bron) te komen om het tegendeel te bewijzen? Knipoog

Waarom zou ik: ik ben toch niet degene die zegt: veel gelukzoekers, veel uitkeringstrekkers. Het enige dat ik vraag is (aan degenen die dat beweren) kom eens met aantallen....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:27

Netje schreef:
Heb jou ook al een vraag gesteld over aantallen, maar noch jij, noch anderen die ik vraag hebben hier antwoord op. Maar toch weet iedereen dat er veel dit en veel dat etc. en als ik dan vraag: kom met aantallen krijg ik zo'n suf antwoord als dit Slapen

Een suf antwoord op een suf gestelde vraag....
Ik ga denk dat als je zo heel graag antwoorden wil over aantallen je daar zelf maar even een onderzoek naar moet doen.
Wat mij betreft zijn t alle uitgeprocedeerd asielzoekers anders zouden ze niet al uit zijn geprocedeerd Knipoog Helaas loopt dat aantal steeds meer op de laatste dagen. Maar in Den Haag zijn ze t daar al niet over eens dus verwacht daar hier geen antwoord op.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:29

Netje schreef:
faye schreef:

Waarom zou ik: ik ben toch niet degene die zegt: veel gelukzoekers, veel uitkeringstrekkers. Het enige dat ik vraag is (aan degenen die dat beweren) kom eens met aantallen....

Waarom zou je? Omdat jij klaarblijkelijk wil weten wat de aantallen zijn, ik niet hoor.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:35

Dus als ik het goed begrijp wil Netje aantallen weten, omdat ze anders de meningen van anderen niet kan/wil geloven. RAAR

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:40

PVDA en de andere linkse partijen komen ook met aantallen.... ja er zijn er 26.000.....later 32.000 en toen ineens over de 200.000?

Zucht...nee getallen heb je niets aan.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:41

@Netje: Google is your friend! Van zelf uitzoeken is nog niemand slechter van geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:46

Poehee schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil Netje aantallen weten, omdat ze anders de meningen van anderen niet kan/wil geloven. RAAR

Nog vreemder is dat ze wel verwacht dat we haar op haar woord geloven Clown
Zelf met aantallen komen wil ze niet, dat kan ze namelijk helemaal niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:48

Wat ik ook wel hilarisch vind is dat links nog niet met het voorstel is gekomen om een referendum te houden over wel of niet een generaal pardon. Omdat ze wel weten dat ze dan in de kou staan Haha!