Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:10

Voor de mensen die het willen lezen: http://www.livescience.com/humanbiology ... d_cdc.html
Engelstalig.
Fragment:
Citaat:
According to the current issue of the medical journal The Lancet, illegal abortions are as common as legal ones worldwide.

Some 20 million women seek illegal abortions each year, a number that is surely underreported given the sensitivity of the topic. This implies that if you are serious about reducing abortions, banning them is the wrong approach.

Banning, it seems, is also the more deadly approach, according to The Lancet. Illegal abortions lead to 70,000 unintended deaths of women each year and millions of injuries, many permanent. The death rate from legal abortions is less than 0.001 percent.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:14

chantalvdv schreef:
klomp schreef:
, je kunt niet ja of nee bij voorbaat zeggen. bovendien vind ik dat je pas echt uitspraak hebt als je een keer in een dergelijke situatie hebt gezeten. uiteraard zijn er een paar die onveilig vrijen en die erom vragen om zwanger te raken, die dan heel makkelijk een abortus doen, omdat dit even niet uitkomt, tja dan had je van te voren beter na moeten denken. ik was aan de pil en hadden een condoom...ik ben behoorlijk vruchtbaar blijkt.

ik wil alleen even zeggen amen!! hier ben ik het helemaal mee eens!!
zo denk ik er zelf ook over..
heb zelf ook de keuze moeten maken. om het af te breken voor d veiligheid van mij en ongeboren kindje. maar ik hou het! (en gewoon duimen)

dan duim ik voor je mee Haha!

helaas was dit voor mij onmogelijk ivm de veiligheid, als de omstandigheden anders waren, had ik het zeer zeker ook gehouden Ja

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:45

Ik slik de pil en gebruik condooms. Ik doe het dus veilig.
Maar nu is het dat ik nu ik langer met mijn vriend heb dat condooms nu blijven liggen.
Ik besef me heel duidelijk dat de pil nu mijn enige anticonceptie is. Ik heb ong. 2 weken geleden de pil 1 keer verkeerd geslikt. Ik was gelijk in paniek ik WIL geen kind. Goed het is goed gegaan, ben niet zwanger. Maar ik kan gewoon voor 100% zeker zeggen dat ALS ik nu wel zwnager zou zijn dat ik gelijk abortie zou laten doen!

-Ik ben zelf nog een kind (16)
-Ik zit op school en wil dat afmaken
-Heb er geen geld voor
-Mijn vriendje zou het ook absoluut niet willen dus het kind groeit zonder vader op.
-Ik wil gewoonweg geen kind, en is het niet ondzettend oneerlijk tegenover het kind als het een mama heeft die hem eigenlijk niet wil?
-En even eerlijk moord? Het zijn 4 cellen als ik het nu zou doen..

Ik ben absoluut voor abortie.
Ik vind abortie pas moord als het kind levensvatbaar is.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:25

klomp schreef:

dan duim ik voor je mee Haha!

helaas was dit voor mij onmogelijk ivm de veiligheid, als de omstandigheden anders waren, had ik het zeer zeker ook gehouden Ja

dank je Haha! dat zullen we nodig hebben. ik neem ook gewoon een groot risico om het wel door te zetten. als mn ex het ziet dat ik zwanger ben dan kan ik en het kindje het vergeten. maar ik gok het er op en ik ben gewoon ongelovelijk voorzichtig.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 01:26

@Kana
Nu wil ik je toch we even een hele grove fout corrigeren!!!
4 cellen?!?!
Bij 8 weken,heeft het kindje al handjes en voetjes,
bij 12 weken al vingertjes en teentjes!
Bij 6 weken zie je een kloppend hartje...
Niks klompje cellen hoor!
Dat wilde ik even de wereld uithelpen,want ik val er enorm over als mensen er zo over denken; 'het is maar een klompje cellen'..
Een kindje is al snel compleet,en je wil niet weten wat je ziet als je een kindje bij bv. 20 weken weg laat halen.
Het is echt al een baby,met de helft van de grote als bij de geboorte.
Een beetje voorzichtig zijn met wat je zegt dus.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 02:04

turbotinker schreef:
@Kana
4 cellen?!?!
Dat wilde ik even de wereld uithelpen,want ik val er enorm over als mensen er zo over denken; 'het is maar een klompje cellen'..
Een kindje is al snel compleet,en je wil niet weten wat je ziet als je een kindje bij bv. 20 weken weg laat halen.

Ach Turbotinker, ze heeft duidelijk geen idee waar ze het over heeft. Ik heb hier nog een dvd van mijn pretecho liggen van mijn dochter toen ze 20 weken in mijn buik zat. Nou en of dat ze al een complete baby was. Moet er niet aan denken dat ze haar toen weg hadden gehaald, brrrrrr.

En ja, in de eerste weken worden alle organen en ledematen meteen aangemaakt. Het is zelfs zo dat in de eerste 12 weken het allermeeste gebeurt, daarna wordt het kindje voornamelijk groter.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:10

turbotinker schreef:
@Kana
4 cellen?!?!

ok mijn fout, maar ik doelde daarmee erop dat het nog geen volgroeid kind is dat zelfstandig kan leven, maar nog echt een foetus is. Ik wou niemand tegen het zere been schoppen.

En Nadya hoe weet jij nou dat ik geen idee heb waarover ik het heb? Nogal krom.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:29

een foetus is dus al n kind een embryo (in sommige mensen dr ogen nog niet) t begint zo eicel zaadje -->>nestelen bij elkaar in baarmoeder delen dan wordt een embryo danfoutus daarna komt het kindje eruit als baby..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:38

Ging het in praktijk ook maar zo makkelijk Haha! Bij de praktijkverhalen gata het eruitkomen bijna altijd samen met uitscheuren en inknippen Haha!
Laatst bijgewerkt door odetteke op 10-11-06 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:53

Sorry Kana, ik had daarvoor iets gelezen over abortus bij 20 weken en ik dacht dat jij daar iets over gezegd had. Maar ik had het mis. Mijn excuses voor mijn reactie naar jou toe.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:37

odetteke schreef:
Ging het in praktijk ook maar zo makkelijk Haha! Bij de praktijkverhalen gata het eruitkomen bijna altijd samen met uitscheuren en inknippen Haha!

bij mij niet had helemaal niks!!!!! kleine woog ookmaar 2kilo:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:58

wat een lichtgewichtje zeg!
de mijne was 4200 gr en ik had een flinke knip!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:19

ja maar de mijne was ook te vroeg en heeel klein...

edit sorry is wel n beetje off geeft niet he??*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:41

@Kana, ik snap niet dat je het zomaar afwacht of je wel of niet zwanger bent!!!Je kunt toch gewoon de morning-afterpil gaan halen? Als je toch zeker weet dat je niet zwanger wilt worden? Dan snap ik echt niet dat je het er maar op aan laat komen. "en als ik zwanger ben zou ik meteen abortus laten doen".Kijk, dit vind ik dus echt onbegrijpelijk.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:10

ja ik dus ook..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:18

wat voor de ene wel te begrijpen is, is voor een ander niet te begrijpen

voor de ene is het een klompje cel voor de ander een mensje

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:46

maikeltje schreef:
@Kana, ik snap niet dat je het zomaar afwacht of je wel of niet zwanger bent!!!Je kunt toch gewoon de morning-afterpil gaan halen? Als je toch zeker weet dat je niet zwanger wilt worden? Dan snap ik echt niet dat je het er maar op aan laat komen. "en als ik zwanger ben zou ik meteen abortus laten doen".Kijk, dit vind ik dus echt onbegrijpelijk.

Weet ik maar toen ik erachter kwam dat ik de pil verkeerd had geslikt, (de verkeerde datums op de strips) was ik al over de 36 uur. En heb dus een zwangerschapstest gedaan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:50

Ik ben er ook voor.
Een ongeluk kan altijd, en inderdaad, soms vraag je erom door onveilig te vrijen.

Ik ben al 3 jaar bij mijn vriend, maar toch slik ik de pil en gebruiken we condooms.
Ik wil ABSOLUUT niet zwanger worden, ik wil nu geen kind en later ook niet (als ik nu moet beslissen). Dus neem ik geen ENKEL risico!
Als ik nu zwanger zou worden zou ik het ongetwijfeld laten weghalen.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:39

Skitter schreef:
Ik ben er ook voor.
Een ongeluk kan altijd, en inderdaad, soms vraag je erom door onveilig te vrijen.

Ik ben al 3 jaar bij mijn vriend, maar toch slik ik de pil en gebruiken we condooms.
Ik wil ABSOLUUT niet zwanger worden, ik wil nu geen kind en later ook niet (als ik nu moet beslissen). Dus neem ik geen ENKEL risico!
Als ik nu zwanger zou worden zou ik het ongetwijfeld laten weghalen.

maar jij gebruikt dan ook bewust een condoom én slikt de pil! dus eigenlijk heb je er ook alles aangedaan om niet zwanger te worden. dan vind ik als je er niet op voorbereid bent en het op dat moment ook echt niet wilt je de keuze mag maken. (omdat je er gewoon alles aan hebt gedaan om niet zwanger te worden)
maar als jij alleen aan de pil bent en hem vergeet. dan kun je de morningafterpil halen. en anders vind ik dat je ook maar een condoom moet gebruiken of een ander anticonseptiemiddel als je de pil vergeet! ik ben door de pil heel zwanger geworden (en ik slikte hem altijd heel consequent)

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:07

En heb jij het weg laten halejn chantalvdv?
Als je dat in dit topic al verteld heb sorry dat ik dat niet gelezen heb..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:13

vorige week op het nieuws dat abortusklinieken tientalle abortussen uitvoeren voor meisjes tussen 13 en 24 jaar die geen middelen hebben gebruikt. En het stijgt zeggen ze

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:18

Ik ben voor abortus

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:35

want.???? waarom???? hoezo???

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:44

Ik vind dat Abortus niet kan ... Ik vind het moord, en ja ik weet dat het kortzichtig klinkt Knipoog.
Maar even over kinderen die met 13 al een abortus plegen ...
Sorry, maar met 13 jaar vind ik eigenlijk niet dat je al seks kan hebben ... Je bent een kind, in ontwikkeling en als je dan per ongeluk zwanger raakt, kun je de verantwoordelijkheid niet aan ... Een kind van 13 hoort bij wijze van spreken nog met haar poppen en barbies te spelen Vork maar nog niet aan seks toe is.

Ok, laten we eens heel erg ver terug grijpen in de tijd ... Oorspronkelijk was seks bedoeld om je voort te planten. Niet perse om er lol aan te hebben Knipoog dus als je zwanger werd, hoorde dat gewoon. Eigenlijk hoort het erbij als gevolg voor dat wat je gedaan hebt.
Tegenwoordig is dat natuurlijk allang niet meer zo. Maar dat nou kinderen van 13 al daaraan beginnen, ik moet er niet aan denken. Ik zou er niet aan moeten denken dat het zusje van me vriend nu al seks zou hebben, of mijn zusje over 3 jaar ... Het zijn kinderen! En jah tuurlijk, velen zullen zeggen dat sommige al volwassen genoeg zijn om seks te hebben ... Nou, duidelijk niet! Als ze echt zo volwassen waren als ze zich voordoen, zouden ze ook voor een kind moeten kunnen zorgen. Maar nee, dan zijn het opeens weer kinderen en kun je ze daar niet mee op zadelen. Als je als kindzijnde al seks hebt, moet je ook de gevolgen kunnen dragen. Je bent pas volwassen genoeg ervoor, wanneer je dus ook voor een kind zou kunnen zorgen ...

Als je volwassen bent ligt het anders, maar toch ben je voor je eigen daden verantwoordelijk. Ik vind niet dat je een kind weg kan laten halen, kunt vermoorden, want je hebt het zelf toch uitgelokt, ookal deed je het veilig en al. De kans is er altijd! En ik denk idd ook dat er genoeg andere mogelijkheden zijn om je voor een zwangerschap te beschermen ... Je moet het voorkomen, niet pas in actie komen wanneer het eigenlijk al te laat is. Als je door de pil heen zwanger raakt, tsjah kan gebeuren, maar je weet eigenlijk dus ook bij jezelf dat dat kan gebeuren ... Om dat te voorkomen zijn er dan bijvoorbeeld ook condooms. Het is in veel gevallen gewoon veels te makkelijk gedacht, de meeste staan er eigenlijk niet eens bij stil.

Ik vind dat abortus verboden moet worden eigenlijk. Waarom? Omdat veel mensen zoals ik net al zei veels te makkelijk erover denken. Het is tegenwoordig ook veels te makkelijk geworden. Mensen ne*ken wat af, als ze zwanger raken is het van ach, dan pleeg ik wel even een abortus en gaan ze weer door. Klinkt miss overdreven, maar zo is het in sommige gevallen wel. Jammer voor diegene die alles eraan gedaan hebben om niet zwanger te raken, en het toch zijn (al moet ik zeggen, als je echt geen kinderen wil, kan je ook aan sterelisatie denken Knipoog). Er zijn altijd een paar die het voor de rest verpesten Knipoog. Maar zolang dat zo is, zie ik geen andere oplossing. Veel kinderen die onnodig (imo) vermoord worden omdat de mens tegenwoordig vaak gewoon te lui is of geen zin heeft om over de gevolgen na te denken. Erg jammer voor diegene die het wel doen ...

Lang verhaal, beetje warrig geschreven Bloos hoop dat jullie mijn punt wel begrijpen Lachen.
Gr.
Naatje
Vrouwelijk
17 jaar

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:49

Nathachou ben jij gelovig???