Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

C_hristel

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:39

mr ik weet dus dat ik niet op sp en pvda ga stemmen.. maar weet niet op wie dan wel. Ik zoek echt een site met een overzicht van alle partijen met hun standpunten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:42

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:44

C_hristel schreef:
eefangel schreef:
Bij ons op school zijn ook verkiezingen gehouden, en wat me ontzettend opviel was dat zo ongeveer HEEL VMBO op groep Wilders heeft gestemd, en hoe hoger het niveau, hoe minder Wilders, tot aan 6vwo, waar slechts 1 iemand op die groep stemde... wat kunnen we hier toch uit concluderen... Nagelbijten / Gniffelen

Je heb helemaal gelijk. Dat is mijn ook opgevallen!

Mij ook (maar dan in mijn omgeving, dus meer de hbo/wo/mbo mensen die mogen stemmen). Zoiezo heb ik het idee dat in mijn omgeving de hoger opgeleide mensen vaker voor een linkse partij kiezen.. (komt misschien ook omdat dat voornamelijk mensen in de zorg zijn die ik ken). Best tegenstrijdig eigenlijk, want dat zijn wel de mensen die meer verdienen!
ik zal maar niet meteen m'n conclusies trekken Knipoog Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 21-11-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:45

Ireentjuh schreef:
Mij ook (maar dan in mijn omgeving, dus meer de hbo/wo/mbo mensen die mogen stemmen). Zoiezo heb ik het idee dat in mijn omgeving de hoger opgeleide mensen vaker voor een linkse partij kiezen.. (komt misschien ook omdat dat voornamelijk mensen in de zorg zijn). Best tegenstrijdig eigenlijk, want dat zijn wel de mensen die meer verdienen!
ik zal maar niet meteen m'n conclusies trekken Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Als dat zo was, hoe verklaar jij dan de achterban van de VVD?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:46

Ik zeg niet dat dat zo is hoor! Ik zeg dat het mij op valt in mijn omgeving Knipoog
zoals ik al zeg klinkt het tegenstrijdig, dus het zal wel niet helemaal kloppen!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:48

Ik zou als ik zou mogen stemmen over 2 jaar, zou ik denk ik SP stemmen.

Mijn moeder stemt ook SP en mijn vader Geert Wilders. Sigaar Hij wilt ook die buitenlanders terug naar huis sturen Vork

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:50

Hmmm klopt dus ook niet altijd, want alle hoog opgeleide mensen die ik ken (met een paar uitzonderingen) kiezen voor een rechtse partij en dus niet voor links (logisch Tong uitsteken)

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:52

ik ga voor de partij voor de dieren, al verklaart iedereen me hier voor gek, kan me niks schelen

vind zo raar dat sommigen mensen daar zo raar over doen..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:54

ik ga denk ik vvd stemmen Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:55

Ik zeg ook niet dat de mensen met een hogere opleiding allemaal op links of rechts stemmen. Maar het vielt mij echt op..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:30

inderdaad... en natuuuuurlijk wijken er altijd mensen van dit patroon af Knipoog anders zouden de verkiezingsuitslagen wel erg voorspelbaar zijn nietwaar?!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:36

Ik mag zelf nog niet stemmen maar mijn ouders wel Lachen Mijn vader stemt op de VVD en mijn moeder op het CDA

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:43

MissJ schreef:
Als dat zo was, hoe verklaar jij dan de achterban van de VVD?

Omdat er horizontale en verticale partijen zijn.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:44

christenunie Haha!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:46

Ik ben eruit! Het wordt de SP.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:48

C_hristel schreef:
Iedereen zijn mening. Persoonlijk zou ik niet voor sp stemmen. Het is heel erg lief dat hij de bijstand omhoog wilt hebben.. Maar op deze manier gaat de werkloosheid alleen maar ophoog. Dan wilt hij meer dan 42% hypotheek niet meer toestaan. Denk je dat dat goed is voor Nederland? Dan kan half Nederland het boordje te koop in de tuin zetten. Kijk een partij mag best wat meer voor de arme zijn, maar hou het realistisch. Voor de rest weet ik nog niet echt op wie ik ga stemmen. Ben ook geen voorstander van de CDA aangezien deze de coffieshops niet wil legaliseren. En ik denk maar zo, sterke drank is ook gelegaliseerd. Naja uhh partij voor de dieren is allemaal wel heel erg goed voor de dieren maar die meneer zei letterlijk tegen mij: als wij aan de macht komen (wat niet zal gebeuren) gaan we allereerst al het dieren leed oplossen en dan komen de mensen. Naja.. waar kan je trouwens al die stanpunten eens nalezen?

Misschien is het handig eerst je te verdiepen in de materie alvorens je conclussies te trekken.
De huidige situatie met de hypotheekrenteaftrek is dat deze onder de €300.000 hypotheekschuld 30% bedraagt en boven de €300.000 52%. Feit wil dat alleen rijke mensen een hypotheekschuld boven de €300.000 aankunnen. Dit houdt dus in dat in de huidige regeling de rijke mensen meer profiteren dan armere mensen.
In de nieuwe regel zoals de SP die wenst wordt het nieuwe tarief tot €350.000 42% voor nieuwe hypotheken. Dit houdt dus in dat zowel arme als rijke mensen evenveel profiteren. Ben jij zo rijk dat je zo nodig een huis van €2 miljoen moet kopen, dan kan je de hypotheek ook wel betalen, en hoeft de overheid je, voor het bedrag wat boven die €350.000 ligt, geen hypotheekrente meer uit te keren.
Tevens gaat de werkloosheid niet omhoog door de verhoging van de sociale bijstand in de komende 4 jaar (dus niet in één keer). Dit doordat er een werkbonus komt en het minimum(jeugd)loon verhoogd wordt, waardoor er meer prikkels zijn om te gaan werken, maar de mensen die dat echt niet kunnen niet hun hele leven in armoede hoeven te leven.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:53

Alleen rijke mensen een hypotheekschuld boven de 300.000? Dat is onderhand de gemiddelde huizenprijs. Haha!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:55

Ja? En? Normaal gesproken sluit je geen hypotheek voor het volledige bedrag af, heb je zelf een startkapitaal....

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:58

Ik heb vandaag op school gestemd (ben nog geen 18) Ik heb vvd gestemd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:04

mawaikee schreef:
Ja? En? Normaal gesproken sluit je geen hypotheek voor het volledige bedrag af, heb je zelf een startkapitaal....

erm.. zo normaal is dat niet hoor. Je moest eens weten. Voorheen sloot men zelfs voor iets meer af, maar dat is wel iets minder geworden.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:06

ik stem cda...
heb me ervan laten overtuigen wanneer links aan de macht komt we goed de L*L zijn...

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:06

Ja nou ik heb dus op school gekregen dat dat een hele slechte stelling is van de sp, dus vndaar dat ik dat hier maar even meld. Wij hadden een debat op school daarover. En die andere lijsttrekkers zeggen dat lijkt mij niet voor niks? En dat van de werkloosheid is wel degelijk zo want dat stond in de telegraaf dat dat na onderzoek gebleken is.. dus ik heb het niet uit me duim gezogen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:10

Citaat:
En dat van de werkloosheid is wel degelijk zo want dat stond in de telegraaf dat dat na onderzoek gebleken is..

Afbeelding Whoehahahahahaha! De Telegraaf en de waarheid? Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:10

Je haalt me de woorden uit de mond. Haha!
Niet alles wat in de krant staat is gelijk aan de waarheid. Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:15

Wranglerbutt schreef:
Citaat:
En dat van de werkloosheid is wel degelijk zo want dat stond in de telegraaf dat dat na onderzoek gebleken is..

Afbeelding Whoehahahahahaha! De Telegraaf en de waarheid? Clown

Haha!