Daarnaast maakt het afsplitsen, met behoud van zetel, het in mijn ogen te makkelijk om in de kamer te blijven en van daaruit verder te gaan als nieuwe partij.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:nee, kiesdrempel vind ik niet wenselijk, nieuwe partijen moeten ook een kans krijgen zich te bewijzen. Er zijn al best strenge regels om mee te mogen doen volgens mij.
afsplitsen met behoud van zetel mag wat mij betreft alleen als degene met voorkeursstemmen in de kamer zit.
_Mar3 schreef:mce schreef:MizzMontana
misschien speelt de marketing hierbij ook wel een grote rol, afleiden van de inhoud, `n andere campagne strategie.
D66 heeft deze verkiezingscampagne niet alleen de meeste stemmen gekregen, maar ook het grootste reclamebudget te pakken. Uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de partij van Rob Jetten 67 procent meer uitgaf aan advertenties dan de VVD. De duurste verkiezingscampagne van D66 ooit loont, want het is nu de grootste partij van Nederland.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... b7eb&ei=30
Besef even he... Als een rechtse partij dit had gedaan, was het propaganda geweest. Verkiezingen gekocht enz. Nu is het helemaal prima...
en best veel borden nog van BBB dus het verbaasde me dat zij zo gezakt zijn. verootjoo schreef:MizzMontana schreef:Ik kwam vooral posters tegen voor FNP met Soepboer er open best veel borden nog van BBB dus het verbaasde me dat zij zo gezakt zijn.
Ik denk dat veel boeren naar FvD gegaan zijn. Want die hebben zich in hun campagne ineens sterk gericht op de boeren.
verootjoo schreef:_Mar3 schreef:Besef even he... Als een rechtse partij dit had gedaan, was het propaganda geweest. Verkiezingen gekocht enz. Nu is het helemaal prima...
Het is toch gewoon legaal om veel geld uit te geven aan campagne?
Persoonlijk verbaast me dit wel. Ik heb D66 dus echt helemaal nergens gezien in reclame.
SGP, FVD en BBB hangt het hier helemaal vol mee en daar rijden bussen mee rond.
VVD vooral op tv gezien.
Maar D66 totaal niks van. Kwam voor mij ook best onverwacht dat daar ineens zoveel mensen op stemden. Maar die hebben ms wel reclame gezien
verootjoo schreef:MizzMontana schreef:Ik kwam vooral posters tegen voor FNP met Soepboer er open best veel borden nog van BBB dus het verbaasde me dat zij zo gezakt zijn.
Ik denk dat veel boeren naar FvD gegaan zijn. Want die hebben zich in hun campagne ineens sterk gericht op de boeren.
_Mar3 schreef:Ik zeg ook niet dat het illegaal zou zijn. Ik zeg alleen dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, ik vermoed dat er dan veel kritiek op zou komen.
Daarnaast: er is wel kritiek op kamerleden die de kamer tijdelijk verlaten. Terwijl dat ook gewoon legaal is. En een aantal van hen bewust ook geen wachtgeld ontvangen.
Sinds een maand of zo mag je trouwens als politieke partij niet meer betaald adverteren op sociale media, is vanuit de EU zo bepaald.
fransje23 schreef:_Mar3 schreef:Ik zeg ook niet dat het illegaal zou zijn. Ik zeg alleen dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, ik vermoed dat er dan veel kritiek op zou komen.
Daarnaast: er is wel kritiek op kamerleden die de kamer tijdelijk verlaten. Terwijl dat ook gewoon legaal is. En een aantal van hen bewust ook geen wachtgeld ontvangen.
Sinds een maand of zo mag je trouwens als politieke partij niet meer betaald adverteren op sociale media, is vanuit de EU zo bepaald.
Ik vermoed dat er geen kritiek komt op gebruik maken van een ruim reclamebudget. Door welke partij dan ook.
_San87_ schreef:fransje23 schreef:
Ik vermoed dat er geen kritiek komt op gebruik maken van een ruim reclamebudget. Door welke partij dan ook.
Dat denk ik ook niet. De vorige verkiezingen won de PVV en hoorde je volgens mij ook niemand over reclamebudgetten.
Reclame maken is onderdeel van goed campagne voeren.
Gruis schreef:_San87_ schreef:
Dat denk ik ook niet. De vorige verkiezingen won de PVV en hoorde je volgens mij ook niemand over reclamebudgetten.
Reclame maken is onderdeel van goed campagne voeren.
Volgens mij heeft de PVV ook een mega laag reclamebudget.
Edit: https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... 23-pvv-nsc
.fransje23 schreef:Loretta schreef:Want uiteindelijk moeten we niet vergeten dat extreem rechts nog steeds een grote bedreiging vormt. En dat het bij de volgende verkiezingen wel weer eens helemaal de verkeerde kant op kan gaan.
Dat is waarschijnlijk de grootste bedreiging voor ons land.
Het populisme op rechts, waardoor de grens steeds verder aan het opschuiven is.
Het gaat ongemerkt steeds wat verder.
germie schreef:fransje23 schreef:
Dat is waarschijnlijk de grootste bedreiging voor ons land.
Het populisme op rechts, waardoor de grens steeds verder aan het opschuiven is.
Het gaat ongemerkt steeds wat verder.
En de extra belastingen en accijns van d66 natuurlijk niet.
Ik vind d66 heel eng, die zijn veel te veel met de klimaatonzin bezig en om mensen geld af te pakken.
? En van wie pakken ze geld af?