"Nederlands leger stuurt uitzonderlijk bericht rond: militairen moeten zich versneld in gereedheid brengen"
https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~aa2d50c9/

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margoooo schreef:Ik woon in San Francisco, ben heel benieuwd hoe dingen hier de komende tijd gaan veranderen.. Zeker prijzen zullen echt nog wel een heel stuk omhoog gaan.
Wat ik ook wel echt schokkend vind, is dat non-immigranten (dus mensen op tijdelijke visa) die bij pro-palestina protesten zijn geweest actief opgespoord worden en het land uit moeten.. Ook komt er binnenkort een travelban om bepaalde nationaliteiten te weren (ook al hebben ze WEL een visum)... Vind het best wel richting een dictatuur gaan dat je gewoon niet durft te protesteren tegen beleid omdat je zomaar uitgezet kunt gaat worden....
karuna schreef:Wat is dystopia? Ik zie dat vaker voorbij komen maar kan er niks begrijpelijks van terug vinden.
Margo maak jij je zorgen ook over jezelf en je eigen veiligheid nu?
_San87_ schreef:karuna schreef:Wat is dystopia? Ik zie dat vaker voorbij komen maar kan er niks begrijpelijks van terug vinden.
Margo maak jij je zorgen ook over jezelf en je eigen veiligheid nu?
Het is ook dystopie. Een samenleving met akelige kenmerken, bijvoorbeeld oneerlijke behandeling, vervolgingen, meestal met een totalitaire staat. Het tegenovergestelde van een utopie.
heidy_wilco schreef:En ondertussen wordt er wel over een Olympische Spelen in LA gepraat... Het maakt niets uit hoe de situatie er over 3 jaar uitziet, ik denk dat de Olympische bond er nu al een streep door moet zetten.
foxy80 schreef:heidy_wilco schreef:En ondertussen wordt er wel over een Olympische Spelen in LA gepraat... Het maakt niets uit hoe de situatie er over 3 jaar uitziet, ik denk dat de Olympische bond er nu al een streep door moet zetten.
Ach sport... Het WK voetbal gaat ook door in de US in 2026... in mijn beleving trekken sportfans zich weinig aan van geopolitiek, als ze maar binnen mogen en het (net) kunnen betalen.
heidy_wilco schreef:Ik kan me niet indenken dat een groot deel vd wereld daarheen wil. Aan de andere kant is het wel het piekmomenten der piekmomenten voor een atleet, op persoonlijk vlak zal het lastiger liggen. Tot op zekere hoogte dan, ik denk dat überhaupt niet iedereen dan de usa in komt.En ondertussen wordt er wel over een Olympische Spelen in LA gepraat... Het maakt niets uit hoe de situatie er over 3 jaar uitziet, ik denk dat de Olympische bond er nu al een streep door moet zetten.
Sintara schreef:Die hebben ook een functie, zelfs als je het op het veel gebieden niet eens bent met elkaar kun je nog samen voetballen of feesten. Eigenlijk heel belangrijk, want je gaat minder snel escaleren en oorlogvoeren met een ander als je diegene kent als mens en niet alleen als vijand.
En dan heb ik het niet over de koningen / opperhoofden / opper oempaloempa's maar de gewone burgers
Citaat:China will raise tariffs on all US goods from 84% to 125% starting April 12, and said it plans to ignore any further increases announced by Washington from here *because the Trump administration’s moves have become a “joke.”*
The announcement by the Ministry of Finance on Friday came after the White House clarified that levies on Chinese goods rose to 145% this year. China said it no longer makes economic sense if the US imposes more tariffs.
“Given that American goods are no longer marketable in China under the current tariff rates, if the US further raises tariffs on Chinese exports, China will disregard such measures,” according to the statement.