Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:het is gewoon verschrikkelijk lastig om de vergunningen te verlenen. Dat gaat niet met een druk op de knop want de milieuactivisten liggen op de loer en zullen direct bezwaar aantekenen en rechtzaken starten als er vergunningen worden verleend en als er niet gaat worden gehandhaafd..... die doen er alles aan om de koeien te doden.. Het is een rotsituatie voor die boeren!
Ik hoop dat Wiersma snel een oplossing vindt.
BigOne schreef:Het is geen onzin, wat heeft bbb tot nu toe voor landbouw en veeteelt bereikt ? Niets nada noppes.
Citaat:In het nieuwe parlementaire jaar heeft BBB goede resultaten behaald, met maar liefst 20 moties die zijn aangenomen. Deze moties behandelen uiteenlopende thema’s, van zorg en arbeidsmigranten tot onderwijs en internationale politiek. Hier onder een overzicht van de moties die BBB (mede) heeft ingediend.
Citaat:Je kunt niet alles zo een-twee-drie regelen. Dat geldt zeker voor de grote opgaven waar minister Wiersma voor staat, voor zowel landbouw als natuur.
Het overheersende gevoel na de presentatie van het regeerprogramma en de miljoenennota is dat ze wat de landbouw betreft in ieder geval de uitdaging aangaat, maar dat het nog lang niet duidelijk is wat Wiersma nou echt gaat bereiken.
BigOne schreef:Het is geen onzin, wat heeft bbb tot nu toe voor landbouw en veeteelt bereikt ? Niets nada noppes.
juval schreef:het is gewoon verschrikkelijk lastig om de vergunningen te verlenen. Dat gaat niet met een druk op de knop want de milieuactivisten liggen op de loer en zullen direct bezwaar aantekenen en rechtzaken starten als er vergunningen worden verleend en als er niet gaat worden gehandhaafd..... die doen er alles aan om de koeien te doden.. Het is een rotsituatie voor die boeren!
juval schreef:_San87_ schreef:Ben wel benieuwd wat die goede regie inhoudt. Waterkwaliteit is slechter dan ooit.
Ik lees vooral motivatie om meer mest te kunnen rijden. Ik denk dat er vooral ingezet moet worden op een andere vorm van mest/bemesten.
als je had gelezen dan kun je zien dat de waterkwaliteit slechter werd door de droge zomers van 2018 2019 en 2020. Verwacht wordt dat de kwaliteit weer verbeterd nu de afgelopen zomers weer natter waren.
Mest is beter dan kunstmest, voornamelijk qua uitstoot, maar ook qua uitspoeling. Er wordt gewerkt aan innovatieve emissie-reductiemaatregelen. Precies wat jij bedoelt.
CharleyT schreef:juval schreef:het is gewoon verschrikkelijk lastig om de vergunningen te verlenen. Dat gaat niet met een druk op de knop want de milieuactivisten liggen op de loer en zullen direct bezwaar aantekenen en rechtzaken starten als er vergunningen worden verleend en als er niet gaat worden gehandhaafd..... die doen er alles aan om de koeien te doden.. Het is een rotsituatie voor die boeren!
Wat bedoel je precies met de onderstreepte zin?
BigOne schreef:Juval , dat deze koeien van gestopte boeren naar de slacht gaan is dus erger dan de 1000 dieren die gemiddeld per minuut geslacht worden?
Er gaan jaarlijks 2,2 miljoen koeien naar de slacht.
prompter schreef:Veronica2 schreef:Even een luchtig momentje: op NPO3 is er Koot & Bie, soort toen en nu. Dan schrik je hoe weinig we opgeschoten zijn op alle vlakken die iets gemeenschappelijk hebben met politiek.
Met plezier gekeken, maar er is in 50 jaar inderdaad bar weinig veranderd