Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:58

pmarena schreef:
Als je oprecht niet gelooft dat het echt zou kunnen gebeuren, ben je er ook niet angstig voor volgens mij :)

Ik ken iemand die bang is voor vlinders, omdat ze zo onvoorspelbaar rond fladderen.
Genoeg mensen die bang zijn voor ieniemienie spinnetjes, die weten ook wel dat er niets kan gebeuren.
Ik gil mijn longen uit mijn lijf in het spookhuis ondanks dat ik echt wel weet dat er niets kan/gaat gebeuren. Maar ik schrik nu eenmaal snel en vind dingen eng (=onherkenbaar/niets goed kunnen zien) in het donker.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:21

germie schreef:
pmarena schreef:
Nouja je hebt natuurlijk wel mensen die zeggen er echt niet in te geloven, dat het te belachelijk voor woorden is. Maar tegelijkertijd durven ze toch niet zoiets te doen.... dan houd je blijkbaar toch ergens de optie open dat er wel degelijk een kern van waarheid in zou kunnen zitten :=

Precies dat dus.

Dat heeft toch niets met durven te maken? Ik geloof er niet in en durf het best, maar mijn agenda is vrij vol en ik heb geen tijd en maak geen tijd voor dingen die ik onzin vind.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:38

BigOne schreef:
Tja, er zijn ook wichelroede lopers .

Niet om het een of ander.. maar mijn ouders hadden last dat de bliksem steeds insloeg. Hebben zelfs een bol bliksem gehad. Er is een wichelroede loper gekomen die aardstralen mat. Er liepen een paar aardstralen door het huis. Koperen pijpen de grond in om deze om te leiden en er is nooit meer een blikseminslag geweest..

Ik dacht daarvoor ook dat ze knettergek waren. Maar nu besef ik dat er nog zoveel meer is wat we niet weten.

prompter

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:49

Ik heb zelf een biotensor van Erik Laarakker. Ik heb geen idee hoe het ding werkt, soms kijk ik hem jaren niet aan, maar hij wijst wel iéts aan. Voor mijn gevoel gaat het om verstoorde energie, bijvoorbeeld van een blessure. Ik ben de nuchterheid zelf verder, maar dit is toch een heel apart ding :).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:01

Elisa2 schreef:
Ik dacht daarvoor ook dat ze knettergek waren. Maar nu besef ik dat er nog zoveel meer is wat we niet weten.

Precies dit. Daarom zijn ook vrijwel alle claims dat er "iets" of "entiteiten" te meten is met standaard meetmethodes complotverhalen en onzin.
Net zoals het dus m.i. ook onzin is om met zekerheid te beweren dat dergelijke dingen niet bestaan.

Ik geloof ook niet in homeopatie maar heb inmiddels al veel effecten gezien waarvan het behoorlijk aannemelijk was dat dit een direct gevolg was van de homeopatische behandeling.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:04

Nouja, in het geval van geesten en mensen die beweren met geesten/overledenen te kunnen praten...
Er was een man, James Randi, die een beloning van een miljoen dollar heeft uitgeloofd aan diegene die aan kon tonen dat hij/zij dit echt kon.
De prijs is nooit geclaimd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 14:12

Elisa2 schreef:
BigOne schreef:
Tja, er zijn ook wichelroede lopers .

Niet om het een of ander.. maar mijn ouders hadden last dat de bliksem steeds insloeg. Hebben zelfs een bol bliksem gehad. Er is een wichelroede loper gekomen die aardstralen mat. Er liepen een paar aardstralen door het huis. Koperen pijpen de grond in om deze om te leiden en er is nooit meer een blikseminslag geweest..

Zeg ik dat ze knettergek zijn? Ik heb er zelf een op het land gehad om te kijken waar we de waterputten het beste konden slaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:33

Nee hoor, ik schreef alleen wat ik destijds dacht. ;-)

Prompter, dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ik heb wel ervaren met bioresonantie dat dit ook echt iets kan doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:48

Leuke wending heeft dit topic genomen!

Ik denk dat er best meerdere intelligente levensvormen in het heelal kunnen zijn. Dat is dan ook een mogelijke verklaring waarom mensen in een god geloven. Want geloof is wat dat betreft toch wel bijzonder; niet dat men iets gelooft (want het is een houvast en kan tegelijk door kwaadwillende ter onderdrukking worden gebruikt), maar dat het wereldwijd zo op elkaar lijkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:01

Tiggs schreef:
Want geloof is wat dat betreft toch wel bijzonder; niet dat men iets gelooft (want het is een houvast en kan tegelijk door kwaadwillende ter onderdrukking worden gebruikt), maar dat het wereldwijd zo op elkaar lijkt.

Volgens mij lijkt het helemaal niet op elkaar?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 20:32

Ze geloven allemaal in iets onzichtbaars dus wel degelijk dat ze allemaal hetzelfde denken, alleen de uitvoering laat nogal eens te wensen over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 20:54

Er zijn toch ook onderzoeken geweest dat het lichaam 14 gram lichter wordt bij sterven omdat dit het gewicht van de ziel zou zijn? Hoe verklaar je dat dan?
Ergens denk ik soms wel eens dat er wat moet zijn zoals reincarnatie, want er zijn gewoon mensen die dingen weten die ze niet kunnen weten.

Maar dat je iets voelt als je op een plek komt waar vele mensen gestorven zijn, is dat omdat je weet dat de plek 'gruwelijk' is, of is dat werkelijk omdat er nog zielen rondzwerven?
Er zijn echter wel weer huizen waar verhoudingsgewijs meer mensen slecht slapen, hoe kan dat dan? Toeval of?

En hoe kun je als Jehova in 144.000 uitverkorenen geloven terwijl de aardkloot steeds meer mensen bevat? Wat klopt er dan niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 21:11

Dat onderzoek komt uit 1920, 21 gram , gedaan door een zwaar gelovig persoon. En zo vaak afgedaan als “ nonsens” .

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:11

germie schreef:
Er zijn toch ook onderzoeken geweest dat het lichaam 14 gram lichter wordt bij sterven omdat dit het gewicht van de ziel zou zijn? Hoe verklaar je dat dan?
Ergens denk ik soms wel eens dat er wat moet zijn zoals reincarnatie, want er zijn gewoon mensen die dingen weten die ze niet kunnen weten.

iemand blaast zijn laatste adem uit? vocht dat wegloopt? Allerlei bacteriën die de persoon verlaten? Haren die uitvallen? Jee, een mens kan zo veel dingen verliezen dat je al snel bij 14 gram bent hoor.

Maar van mij mag het ook de ziel zijn, ik vind het een mooi idee als er zoiets als een ziel of reïncarnatie zou bestaan :j

Overigens is al wel aangetoond dat bijvoorbeeld trauma's de (epi) genetica van een persoon kan veranderen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:19

irmaz schreef:
Overigens is al wel aangetoond dat bijvoorbeeld trauma's de (epi) genetica van een persoon kan veranderen.

Heb je hier een bron van, of een idee hoe ik die kan vinden? Ik vind dit super interessant en lees er graag meer over!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:25

BigOne schreef:
Dat onderzoek komt uit 1920, 21 gram , gedaan door een zwaar gelovig persoon. En zo vaak afgedaan als “ nonsens” .

Wikipedia zegt een wetenschapper in 1907
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall

Dit artikel zegt chirurg / dokter (wetenschapper?), die het onderzoek publiceerde in 1907
https://www.nd.nl/leven/leven/800495/he ... an-de-ziel

Trouw heeft het ook over “een wetenschappelijk experiment “
https://www.trouw.nl/nieuws/waar-eindig ... ~b83403ba/

Alleen waren andere wetenschappers het niet met hem eens :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:32

germie schreef:
En hoe kun je als Jehova in 144.000 uitverkorenen geloven terwijl de aardkloot steeds meer mensen bevat? Wat klopt er dan niet?

Dat zal je wellicht aan Jehovah zelf moeten vragen? :P :+ moet je denk ik wel eerst wat drugs nemen, anders kan je hem denk ik niet horen antwoorden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:33

germie schreef:
Maar dat je iets voelt als je op een plek komt waar vele mensen gestorven zijn, is dat omdat je weet dat de plek 'gruwelijk' is, of is dat werkelijk omdat er nog zielen rondzwerven?
Er zijn echter wel weer huizen waar verhoudingsgewijs meer mensen slecht slapen, hoe kan dat dan? Toeval of?

Ik heb zelf het idee dat plekken waar veel gebeurd is en heftige emoties zijn geweest dat er dan energie blijft hangen. Gevoelige mensen kunnen daarop intunen en beelden krijgen van wat daar gebeurt is. Of daar dan ook geesten bij zitten durf ik niet te zeggen. Maar die rest energie is er wel.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:33

VuurVleugels schreef:
irmaz schreef:

Heb je hier een bron van, of een idee hoe ik die kan vinden? Ik vind dit super interessant en lees er graag meer over!

Zoiets?
https://scholar.google.nl/scholar?hl=nl ... pigenetics

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 21:36

Cer schreef:
BigOne schreef:

Wikipedia zegt een wetenschapper in 1907
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Duncan_MacDougall

Dit artikel zegt chirurg / dokter (wetenschapper?), die het onderzoek publiceerde in 1907
https://www.nd.nl/leven/leven/800495/he ... an-de-ziel

Trouw heeft het ook over “een wetenschappelijk experiment “
https://www.trouw.nl/nieuws/waar-eindig ... ~b83403ba/

Alleen waren andere wetenschappers het niet met hem eens :+

Dan is hij overleden in 1920. 21 gr lichter.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:39

:D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:40

21 gram lijkt mij eigenlijk nog best zwaar? Een huismus is al zwaarder als dat en die heeft toch echt vleugels en spieren nodig om los te komen van de grond

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:51

Even terugkomen over de bacteriën die van een gestorven mens vallen. Een mens heeft ongeveer 5 kg aan bacteriën in en op de huid leven. Grote kans dat er een gedeelte het "schip" verlaat zodra een mens is overleden, dus dan is 14 (of 21) gram vrijwel niks.
Citaat:
Het belangrijkste microbioom is het microbioom dat zich op uw grootste orgaan bevindt: de huid. Elke cm² verbergt wel een miljard microben – bacteriën, virussen, schimmels en zelfs mijten – die in of op elke laag van de huid leven, zelfs in de onderhuidse vetlaag. Met een gewicht van meer dan 5 kg, vormt uw huid een stevig schild tussen de binnenkant en de buitenkant van uw lichaam.
https://www.laroche-posay.be/nl-be/arti ... microbioom

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:22

Volgens mij staat daar dat de huid 5 kg weegt, niet dat de bacteriën 5 kg wegen. Dat klopt alleen niet, want volgens mij is dat 15-20 kg.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:43