Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Babootje, ik ben van mening dat deze feiten jouw verhaal weerspreken (in elk geval gedeeltelijk)
Babootje schreef:Nikass schreef:Babootje, ik ben van mening dat deze feiten jouw verhaal weerspreken (in elk geval gedeeltelijk)
Even iets rechtzetten. Het is niet mijn verhaal. Zie link hieronder.
https://twitter.com/tomaspueyo/status/1 ... 4672485785
In deze draad staat ook de onderkenning dat het verhaal mss niet op alle punten zou kloppen en de uitnodiging om daar dan vooral melding van te maken. Om het verhaal vanuit historisch perspectief beter te maken.
irmaz schreef:Nog wat info die ik tegenkwam (en die ik ook al eerder heb langs zien komen). Een deel van de raketten die HAMAS vanuit Gaza op Israel afvuurt faalt en valt in Gaza zelf neer, waar het vervolgens ontploft.
Hieronder is een plaatje van lokaties en percentages uitvallers in Gaza (data komt van IDF, Israelische Defense Force). Aan de percentages te zien moeten er inmiddels honderden HAMAS raketten in Gaza zijn geland.
[ Afbeelding ]
Ook de inslag van het explosief die naast het ziekenhuis terecht is gekomen waar een aantal dagen zo'n wereldwijde ophef over was lijkt erg veel op de inslag van een door HAMAS gebruikte raket.
Luckystory schreef:irmaz schreef:Nog wat info die ik tegenkwam (en die ik ook al eerder heb langs zien komen). Een deel van de raketten die HAMAS vanuit Gaza op Israel afvuurt faalt en valt in Gaza zelf neer, waar het vervolgens ontploft.
Hieronder is een plaatje van lokaties en percentages uitvallers in Gaza (data komt van IDF, Israelische Defense Force). Aan de percentages te zien moeten er inmiddels honderden HAMAS raketten in Gaza zijn geland.
[ Afbeelding ]
Ook de inslag van het explosief die naast het ziekenhuis terecht is gekomen waar een aantal dagen zo'n wereldwijde ophef over was lijkt erg veel op de inslag van een door HAMAS gebruikte raket.
Ondertussen is forensic architecture en dus bij uitbreiding de VN alsmaar meer overtuigd dat het een Israëlische raket was.
De mainstream media brengt dit nu ook zo naar buiten.
Nikass schreef:Hwn ik heb een link geplaatst waarvan ik denk dat een aantal dingen er iets anders staan.
Maar ik denk daarnaast ook dat het conflict zoals het nu is, een aanvang neemt na de Eerste Wereld Oorlog, ttv het einde van het Ottomaanse Rijk, in plaats dat het al zou zijn begonnen in de eeuwen vóór de jaartelling.
Irmaz: dat hou je toch ook niet voor mogelijk
irmaz schreef:Voor mensen met Twitter een filmpje met een mooi verhaal en boodschap van een Palestijn die in Israel geboren en getogen is![]()
https://twitter.com/nasdaily/status/1715321263667757509
irmaz schreef:Luckystory schreef:
Ondertussen is forensic architecture en dus bij uitbreiding de VN alsmaar meer overtuigd dat het een Israëlische raket was.
De mainstream media brengt dit nu ook zo naar buiten.
Geen expert hier maar zou Israel dan speciaal een klein raketje gestuurd hebben om een stukje parkeerplaats te vernietigen terwijl ze in staat zijn om een heel flatgebouw in 1x met de grond gelijk te maken?
Nikass schreef:Pandora2 schreef:Ik hoorde gisteren van een midden-oosten kenner dat Netanyahu gewoon jaren zelf meehielp aan het financieel bevoorraden van Hamas. Uit Qatar kwamen ze regelmatig met geld, landden in Tel Aviv en werden door 2 israëlische veiligheidsagenten naar de grens bij Gaza gebracht.
Voor Netanyahu is Hamas blijkbaar de gedroomde vijand. Zij willen hem kapot en omgekeerd, dus het is zeker weten een partij waar hij nooit mee hoeft te onderhandelen.
Waarom doet Netanyahu dat dan? Wat is zijn belang daarbij:o?
Wie was die midden oosten kenner?
Luckystory schreef:Dat is wat Forensic Architecture schrijft. Waar ook Aljazeera naar verwijst.
Ik geeft toch de bronnen. Zoek het dan op. Delen kan ik niet.
Ik vermoed dat de standaard hun artikel op de info van Aljazeera gebaseerd heeft.
‘Artilleriegranaat’ is een term die ik letterlijk uit dat artikel gepkopieerd heb.
irmaz schreef:Geen expert hier maar zou Israel dan speciaal een klein raketje gestuurd hebben om een stukje parkeerplaats te vernietigen terwijl ze in staat zijn om een heel flatgebouw in 1x met de grond gelijk te maken?
Rennie89 schreef:Het gaat er om dat jij je vastklampt aan 1 bron terwijl er nog helemaal niks bewezen is. Het is ook duidelijk dat je bevooroordeeld bent in dit conflict (wat begrijpelijk is!). Er is helaas zo weinig te zeggen over de daadwerkelijke toedracht van deze raket inslag . Wat wel een feit is, is wanneer er 2 partijen oorlog voeren vloeit er onschuldig bloed