Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/politiek/van-dansend- ... ~a48d0921/
Ik kan me wel vinden in dit artikel.
Het laat meerde aspecten zien waaronder de bedreigingen maar ook dat ze fouten heeft gemaakt waar ze op afgerekend word.
prompter schreef:Als minister van Financiën heeft ze anders wel gezorgd voor de energietoeslagen en het energieplafond. Het is mijn type niet, maar ze heeft als minister echt wel goede dingen gedaan.
_San87_ schreef:DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/politiek/van-dansend- ... ~a48d0921/
Ik kan me wel vinden in dit artikel.
Het laat meerde aspecten zien waaronder de bedreigingen maar ook dat ze fouten heeft gemaakt waar ze op afgerekend word.
Ik kan m niet lezen.
Dat iemand afgerekend wordt op fouten lijkt me prima kunnen, met inhoudelijke argumenten, niet door bedreigingen. Maar daar zijn we t wel over eens.
Citaat:Maar haar belofte van ‘nieuw leiderschap’ die zij als D66-leider deed, werd overschaduwd door een keur aan crises. Van burgers die de energierekening niet kunnen betalen en oorlog in Oekraïne tot boerenprotesten en woningnood. Begin 2022 ging zij de geschiedenis in als de eerste vrouwelijke minister van Financiën. In die rol was Sigrid Kaag bij alles de spil. Zij verdeelde het geld. En stuurde daarmee op alle dossiers. Maar daarmee zat ze ook altijd volop in de wind.
'Plekje in de hel’
De D66-leider was geliefd én verguisd, zwaar bedreigd én bewierookt. Een netelige kwestie voor haar was die rond de inmiddels opgestapte D66-prominent Frans van Drimmelen. Hij werd beschuldigd van het stalken en bedreigen van een vrouwelijke D66-medewerker. Die affaire heeft het vertrouwen in politiek leider Sigrid Kaag flink aangetast. D66'ers vinden dat ze te lang wachtte met reageren. Dat mondde uit in één van de pijnlijkste persconferenties uit de recente parlementaire geschiedenis. De kritiek was fors, juist ook omdat zij zelf in navolging van oud-minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright had gezegd dat er ‘een plekje is in de hel’ voor vrouwen ‘die andere vrouwen niet steunen’.
Wat Kaag parten speelt - aldus meerdere D66'ers - is dat zij de morele lat zo hoog legt. ,,Bij D66 weten wij altijd heel goed hoe de wereld zich moet gedragen’’, benoemt een oud-Kamerlid. ,,Alleen je valt in je eigen zwaard op het moment dat je dat niet waarmaakt.”
In haar politieke loopbaan is haar ook aangerekend dat zij in 2021 VVD-leider en premier Mark Rutte is blijven steunen. Bij het zogenoemde 1 april-debat met Rutte, dat ging over het gelekte document waarop stond ‘functie elders’ voor Pieter Omtzigt, had D66 de sleutel in handen voor het al dan niet laten vallen van het kabinet. VVD-leider Mark Rutte stond aan de rand van de afgrond. De VVD-leider bleek wel degelijk over het Kamerlid Omtzigt (‘functie elders’) gesproken te hebben, iets dat hij een week eerder nog stellig had ontkend. Mede dankzij steun van haar D66 overleefde de VVD’er het debat en werd hij later de langstzittende premier van Nederland.
Elisa2 schreef:Ik vond en vind die misogyni ook eng en misselijkmakend.
Lijkt ook wel soms of alle fatsoen en fatsoensnormen volledig verdwenen zijn uit de samenleving.
DuoPenotti schreef:Hoeveel waren er dat eigenlijk? Omdat er maar 1 op veroordeeld is? Die aan huis bedoel ik dan.
Die heeft dan weer aangegeven dat hij dat niet had moeten doen.
Oke dat veranderd niet dat het beangstigend was, want op dat moment weet je niet wat ze willen.
Maar achteraf wel "fijn" dat die man inzag dat het niet oke was.
Elisa2 schreef:En ja, ook mee eens dat je het maar moet durven..want als politici kun je het echt nooit goed doen. Wat dat betreft is het echt wel een hondenbaan.
DuoPenotti schreef:Hoeveel waren er dat eigenlijk? Omdat er maar 1 op veroordeeld is? Die aan huis bedoel ik dan.
Oke dat veranderd niet dat het beangstigend was, want op dat moment weet je niet wat ze willen.
Elisa2 schreef:DuoPenotti schreef:Hoeveel waren er dat eigenlijk? Omdat er maar 1 op veroordeeld is? Die aan huis bedoel ik dan.
Ja, alleen op zo'n moment kan zoiets wel heel bedreigend en intimiderend overkomen en zelfs traumatiserend zijn.
Voor mij is iemand heks noemen en dan met een fakkel op de stoep staan toch echt iets wat alle fatsoensnormen overschrijdt. Ook al is het nog zo'n rottige politicus..dit soort daden zijn zo laag bij de grond.
Sigrid Kaag schreef:"Begrip voor elkaar, geduld, de bereidheid om te luisteren voordat je spreekt. Het is essentieel voor de gezondheid van onze democratie.
Lees mijn opiniestuk hier: [link naar volkskrant"]
Geert wilders schreef:"Heks".