Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Loretta, die van ons is bijna 5 jaar en de capaciteit is nog 94%. Ik heb genoeg auto's van die leeftijd voorbij zien komen die nog rond de 96/97% zitten. Dat ligt er helemaal aan hoe je je accu behandelt, niet anders dan bij een brandstofmotor. Benzine auto's zijn na 2 tot 3 ton meestal op, dan kan de hele auto naar de sloop. Bij een elektrische auto heb je dan hooguit wat minder range, en desnoods vervang je de accu. De eerste Tesla's zijn al de 1.000.000 km voorbij op hun eerste accu.
En het milieuvoordeel heb je er al vrij snel uit. https://www.milieucentraal.nl/duurzaam- ... sche-auto/
"Een elektrische auto stoot over zijn hele leven ongeveer 60 procent minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat." En dat is dan als je ook nog eens grijze stroom gebruikt.
[ [url=m/73gvGq.png]Afbeelding[/url] ]
GamblersCup schreef:Ga je echt die 3 jaar braaf zitten afwachten? Ik had 5 minuten na het bericht dat de zaak gesloten gaat worden al de pc aangeslingerd op zoek naar een nieuwe baan. Juist nu worden er zoveel banen aangeboden, met goede betaling. Je weet niet hoe de situatie over 3 jaar is.
IMANDRA schreef:Waarom zou investeren in zonne-energie minder zinvol zijn? Daarmee wordt dat zelfde maandbedrag een stuk lager.
Citaat:En ik vind het niet gek dat als er genoeg EV's rondrijden de subsidies en incentives daarvoor minder worden.
germie schreef:Ik woon 80 km van mijn werk, moet geregeld Nederland door.Dan wil je niet elke 200-300km bij een laadpaal moeten wachten. Als ik naar Vinkeveen wil, dan is dat iets over de 400 km heen en terug. Dat is een afstand waarbij je niet wilt laden. Bedenk ook dat al dat extra stoppen doorberekend wordt in produkten, die worden dan duurder.
Enkele minuten is 2. Maar ik hoef zelfs minder vaak te plassen dan elke 200km zeg maar.
...
Er is dus zeker nog verbetering mogelijk, maar in de huidige situatie zijn veel 'alternatieven' geen alternatief voor velen.
germie schreef:En vergeet niet, als je nu auto's die nog goed zijn te vroeg sloopt, is dat niet heel slecht voor het milieu? In mijn ogen wel. We zijn al een wegwerpmaatschappij, maar deels draagt de overheid er aan bij.
Waarom moet het plastic rietje verdwijnen, maar mag het papieren rietje wegens hygiene wel in plastic verpakt worden? En hoor je niemand over de enorme vervuiling van mondkapjes en testen voor een onschuldig virus. En al die spatschermen, werken niet, maar is wel plastic wat uiteindelijk weer microplastics worden. Wat je niet nodig hebt moet je ook niet produceren. Geheel zonder plastic kun je niet, dat snap ik ook. Maar die mondkapjes vind je nu overal, maar daar hoor je niemand over.
Een auto van 15 jaar oud die nog goed is hier wegdoen en laten slopen voor een slooppremie, dat is echt eeuwig zonde. Er zijn zeker mensen nog blij mee, ook binnen Nederland.
Veel zgn. milieumaatregelen zijn alleen bereikbaar voor de welgestelden, niet voor de mensen daar onder. De echte minima krijgen weer overal potjes voor. Maar degenen die daar net boven zitten vallen overal buiten.
Vervoer, dat is waar de gehele economie op drijft. Dus als mensen minder gaan rijden, dan wordt er ook minder uitgegeven in andere sectoren. En dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.
Een CO2 budget, daar spreekt men over. Wat ga je dan krijgen? Nee, je mag niet meer op voetbal zoon, want anders kunnen we niet meer op vakantie. En je wilt toch wel op vakantie? Nee, die sport mag je niet, want dan moeten we rijden met de auto, en dat kan niet wegens het CO2 budget. Nee, het museum, de musicalavond ver weg omdat een musical alleen in Scheveningen draait, enz kan dan niet meer. En ook nu met hoge brandstofprijzen gaan andere sectoren het merken. Dagje pretpark, musical, uit eten, allemaal dingen die opeens extra duur worden. En waarop mensen wel moeten bezuinigen. DAn krijg je weer faillissementen in die sectoren, enz.
germie schreef:Je leest weer eens niet, er zijn ook mensen met een caravan zoals ik schrijf. Die hebben ook wel wat meer eisen dan een koekjedoos.
En de overheid sponsort mijn auto helemaal niet, ik betaal al flink extra aan wegenbelasting voor een schone diesel, die zijn schoner dan elke andere auto.
Maar ik kan geen elektrische auto vinden voor 6000 euro die voldoet. Dan mag je vertellen waar.
Het is dus absoluut niet waar dat de overheid mijn auto sponsort. Dat doen ze wel bij de rijken die de mogelijkheid hebben om om te ruilen voor elektrisch wat hen kennelijk wel past. Niet iedereen heeft 20.000 euro op de plank liggen.
Het is hier zeker niet alleen ik, want er wordt ook aan de caravanrijders gedacht.
Maar ook de bouwvakker rijdt niet in een elektrische auto of bus.
Er wordt door mij nergens geschreven dat de ontwikkelingen niet goed zijn, maar het is gewoon nu nog niet bruikbaar voor vele mensen. Daarnaast wordt er gewoon met de dwang en drang om maar in te ruilen gewoon door de rijkeren die het kunnen betalen heel veel weggegooid wat juist meer vervuilt. Het beste is gewoon met subsidie alle oude auto's op te rijden, dan heb je de minste restafval.
Door te zorgen dat de normale man of vrouw kan blijven rijden, hou je de economie in takt. En dan kunnen de sectoren die bereikt moeten worden met een auto ook overleven. Dat is denk ik niet onbelangrijk.